Wat is het voordeel om triceps/biceps te wisselen? (de kilo's die in mijn schema staan zijn niet mijn maxxen, maar meer een nulpunt) Zou je wellicht nog wat tips kunnen geven qua eten? Ik heb namelijk gelezen dat je het beste zes keer per dag kunt eten, maar hoe zou bijvoorbeeld een ontbijt voor mij er uit moeten zien? Tussendoortjes? Lunch?
Hoe zit het met eten op dagen dat ik niet sport?
Wat zijn echt producten die ik veel kan eten en welke niet (naast groentes en fruit)?
Alvast bedankt voor de te nemen moeite,
Groeten,
Martijn
Het voordeel van biceps en triceps te verwisselen dus borst-triceps doen is imo, dat je met diverse borstoefeningen al behoorlijk de triceps hebt aangepakt, de intensiteit kan je dan ook hoog houden als je gelijk daarna de triceps verder zwaar aanpakt.
Dat is goed voor extra groeiprikkels en ook voor de vetverbranding.
De triceps zijn dus niet alleen voorvermoeid maar dus ook al half getraind, dan loont het om ze daarna nog eens flink af te maken.
Voor biceps na rug geldt hetzelfde. Wat een kleine groep zegt dat je dan na de borst of rug te weinig intensiteit in die kleinere spier kan gooien is BS, als je ook maar een beetje conditie hebt dan knal je gewoon gelijk net zo zwaar door als wanneer je ze apart zou doen.
Een voorbeeld schemaatje voor voeding is al gegeven, daar kan je wel wat mee.
Ik zou alleen de betere vetten uit eieren halen, dus een eitje extra nemen voor extra omega's, extra noten voor het slapen gaan zie ik zelf weinig nut in.
Voor je ontbijt,...hmmm neem zodra je wakker wordt een whey shake, vooral op de dag na de krachttraining, ga daarna douchen en aankleden en dan pas je ontbijt nemen met brinta of kwark en gekookte eieren. Brinta liefst zonder suiker natuurlijk, suikers wil je zo min mogelijk hebben. En anders neem je alleen kwark en brood met gekookte eieren en kalkoenfilet.
Shakes met melk nemen.
Je mag verse sinaasappelsap drinken eventueel gemengd 50/50 met water.
Rond de training is het verstandig om een uur voor de training een kleine shake 20gram whey te nemen en gelijk na de training weer 20 gram whey maar samen met snelle carbs.
Wat je verder niet wil eten is, teveel KH en al helemaal geen eenvoudige suikers zoals tafelsuiker e.d.
zorg dat je tot ca 3 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht binnen krijgt en 1 tot 1,5 gram vet per kilo lichaamsgewicht, maar wel goede vetten met liefst hoog percentage omega's. De rest van je voeding mag dan KH zijn.
Hiermee zal je vet kwijt raken en spiermassa behouden en wellicht zullen je spieren nog wat steviger (en dus mooier/je hele lichaam mooier)worden.
succes.