AndroidHealthClinic

Hulp nodig berekeningen

Niet met mijn berekening, hierin is rekening gehouden met werk/sport en rust.

Persoonlijk vind ik dat zo raar dat veel mensen evenveel op rustdagen als op trainingsdagen eten. Ik snap dat het makkelijker is, maar ik doe liever alles apart berekenen voor hoe actief ik ben geweest. Je verbruikt niet iedere dag evenveel dus.

Persoonlijk vind ik dat zo raar dat veel mensen evenveel op rustdagen als op trainingsdagen eten. Ik snap dat het makkelijker is, maar ik doe liever alles apart berekenen voor hoe actief ik ben geweest. Je verbruikt niet iedere dag evenveel dus.

Eigenlijk is het net zo raar als op rustdagen minder eten, op rustdagen ben je bezig met herstel dus groei en heb je je voedingsstoffen hard nodig.

Eigenlijk is het net zo raar als op rustdagen minder eten, op rustdagen ben je bezig met herstel dus groei en heb je je voedingsstoffen hard nodig.

Je behoefte op hersteldagen na training is groter dan de behoefte in rust als je niet getraind hebt en je behoefte op trainingsdagen is weer hoger dan die op hersteldagen. Dus in beiden zit een goede kern.
De trainingsdagen zou je wat hoger in KH kunnen gaan dan op hersteldagen waar je iets hoger in eiwitten zou kunnen gaan.
Voor extra energie en kracht heb je dus in principe behoefte aan meer koolhydraten en om de eiwitsynthese hoog te houden of te verhogen heb je behoefte aan voldoende goede proteïne bronnen.

Om alles makkelijker te houden vooral voor recreatief sporten kan je alles elke dag wel zo'n beetje gelijk houden op een gemiddelde behoefte.

Je behoefte op hersteldagen na training is groter dan de behoefte in rust als je niet getraind hebt en je behoefte op trainingsdagen is weer hoger dan die op hersteldagen.

Is dit cryptisch..? :p

Een hersteldag is bij mij tevens een rustdag, dus wat hierboven staat is imo ietwat mistig.

Laatst bewerkt:
Is dit cryptisch..? :p

Een hersteldag is tevens een rustdag, dus wat hierboven staat is imo ietwat mistig.

hahahah ja als je het zo bekijkt ja klopt.

anyway, wat ik bedoel is dat je voor rust geen extra voer nodig hebt, voor herstel een iets meer voer van mn eiwit en voor zware trainen veel meer in de vorm van mn KH.
Meest verwarrende zal voor sommigen het woordje "behoefte" zijn . ;)

Terug
Naar boven