XXL Nutrition

Hulp nodig bij voedingsschema

mister88

Novice
Waardering
0
Hallo,

ik ben 19 jaar, ik ben 1,84 m lang, ik weeg 76 kilo en ik train al ongeveer 4 maanden. Toen ik begon met trainen woog ik 67 kilo en ik ben veeel gaan eten. Niet zozeer "goede" voeding ik at gewoon wat ik zag.

Mijn (tusen)doel is om 80 kilo te wegen (droog). Ik train 3 keer per week een uur tot anderhalf uur en ik ren 1 keer per week ong een half uur. Hieronder zie je wat ik momenteel eet en ik probeer me eraan te houden. Verder drink ik nog Whey massa shake na elke training.

Hebben jullie nog tips en op of aanmerkingen wat betreft mijn voedingsschema of iets anders?

Verder valt het me op dat als ik bijv. mijn triceps train dat ik wel spierpijn krijg maar mijn biceps niet. En ik zie daar ook weinig groei in terwijl ik toch vaak het uiterste train. Enig idee hoe dat komt?

10.00:
250 ml halfvolle melk
120 gram brinta
1 banaan

12.00:
3 bruine broodjes (kipfilet of kaas)

14.00:
250 ml kwark orgineel

16.00:
4 broodjes (1 pindakaas, 3 kipfilet of kalkoenfilet)

18.00:
avondeten

20.00:
350 ml kwark orgineel

tussendoor drink ik water

Snelle eiwitten zoals whey of ei-eiwit 's ochtends bij wat je nu eet.
Voeg goede vetten toe zoals noten, avocado, vis en plantaardige oliën.
Gerust nog een stuk fruit erbij.
Doe die 4 broodjes om 14.00 en de kwark later op de dag. Die kwark kun je ook vervangen door een maaltijd waarin kipfilet of tonijn zit. (bv salade met groente tonijn/kipfilet)
Probeer je koolhydraat inname naarmate de dag vordert te minderen.

pak dan wel magere kaas als je kaas eet want daar zit anders veel te veel vet in en inderdaad geen kwark om 2uur kunt beter volledige maaltijd eten dan

als je geen spierpijn in je biceps hebt en ook weinig groei heb je misschien over ge traind of je doet de oefeningen niet goed of je pakt ze niet zwaar genoeg...

maar je moet geen spierpijn krijgen om te groeien ... spierpijn kun je ook krijgen van het verkeerd trainen..

• Topic Starter Topic Starter
Snelle eiwitten zoals whey of ei-eiwit 's ochtends bij wat je nu eet.
Voeg goede vetten toe zoals noten, avocado, vis en plantaardige oliën.
Gerust nog een stuk fruit erbij.
Doe die 4 broodjes om 14.00 en de kwark later op de dag. Die kwark kun je ook vervangen door een maaltijd waarin kipfilet of tonijn zit. (bv salade met groente tonijn/kipfilet)
Probeer je koolhydraat inname naarmate de dag vordert te minderen.

Whey in de ochtend, bedoel je dat ik nog een shake erbij neem wat ik al eet in de ochtend? Dus dan wordt het: 250 ml melk, 2 scheppen brinta, banaan en 250 ml 1 schep whey? Want is denk ik teveel voor in de ochtend en ik heb whey aardbei dus dat bij de brinta is niet zo een lekkere mix.

Kan je mij een recept geven voor vis, plantaardige olien en een salade?

nog bedankt voor de snelle reactie

* Besluit eerst wat je wilt, vet verliezen of massa kweken.
* Ga ongeveer 20% van je basisbehoefte boven of onder je behoefte zitten.
* Verdeel je voeding over voor vrouwen 5-6 voor mannen 7-8 maaltijden per dag. Dat is de shakes meegerekend.
* Eet om de twee en half a drie uur.
* Verdeel je totaal aantal calorieen over de maaltijden per dag (bv: 2600 kcal gedeeld door 6 maaltijden = 400 kcal per maaltijd)
* Eet 's ochtends meer, 's avonds minder.
* Zorg dat je een goede verhouding in koolhydraten eiwitten en vetten hebt, een goeie basislijn is 50% koolhydraten, 30% eiwitten, en 20% vet.

Post anders je schema met voedingswaarden er in.
maar zo te lezen ga je al erg goed voor uit! maar ja iid clean eten is ook erg belangrijk

Terug
Naar boven