XXL Nutrition

Humira & Bodybuilding en een aantal vragen.

Bezoekers in dit topic

Darcem

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
8 feb 2018
Berichten
341
Waardering
298
Lengte
1m78
Massa
79kg
Als eerst zal ik mij even kort voorstellen!

Ik ben Darcem, 23 jaar jong en heb sinds kort het bodybuilden weer kunnen oppakken.

Op mijn 18e begonnen en goed tot mijn 20/21e getraind, maar mijn huidziekte (hidradenitis suppurativa) werd zo actief dat sporten niet meer was te doen. Ontstekingen over mijn gehele lichaam, waardoor bewegen voor verschrikkelijke pijn zorgde.

Tot ik een goeie 1,5 jaar terug een nieuwe dermatoloog kreeg die met het idee kwam om tnf-a remmers genaamd Humira te spuiten. Het medicijn bestond al een poos, maar was nog niet voor mijn aandoening getest. Het resultaat was erg goed! en ik ben op dit moment zo goed als ontstekingsvrij.

Hierdoor heb ik besloten om de sport 6 maanden geleden weer op te pakken.
Maar door een goeie 2 jaar niks te hebben gedaan en wel grote hoeveelheden voedsel in mijn hoofd gestopt te hebben toch aardig vet geworden:rolleyes:. Dus ben ik begonnen met een dieet(400kcal onder onderhoud) en op deze manier al 15 kg afgevallen. Toch ook wel weer wat meer spiermassa en kracht gekregen(spiergeheugen,geluk van een beginner?). De spier definitie word alweer meer zichtbaar. Erg motiverend om mezelf steeds droger te zien worden. (MACROS 203EW,232KH,60VET)


- Zijn hier meer mensen die dit medicijn gebruiken? Wat is jullie ervaring met het gebruiken van humira tijdens deze sport?

- Ik probeer al maanden informatie te vinden over of de humira ook belastend is voor de lever?
De reden hiervoor is dat ik wellicht over een aantal jaar wel eens een testosteron cycle wil doen. En ik weet niet hoe goed dit samen gebruikt kan worden. Ik verwacht namelijk de rest van mijn leven nog wel aan dit medicijn te zitten. Iemand hier ervaringen mee? Anders wellicht toch maar met mijn dermatoloog bespreken.

* Ik hoop hier in het goeie topic te zitten..

Groeten,
Darcem:cool:
 
Ik zou het risico niet nemen maat. Je schopt je hele hormoonhuishouding weer door de war met de kans dat je die aandoening weer krijgt. Heb het net zitten googlen en ik neem aan dat je dat niet nog eens wilt. Sterkte ermee en hopelijk blijft het weg.
 
Back
Naar boven