XXL Nutrition

Hyperlordosis/APT

Vosco

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m74
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Best DBb's,

Heeft een van jullie al een keer zijn AnterPelvicTilt geprobeerd te herstellen dus doormiddel van oefeningen? Zo ja, hoelang heeft het geduurd voordat je heupen weer redelijk normaal stonden?

ik heb hier niet heel veel verstand van maar het lijkt me dat je glutes/hamstrings en buikspieren meer moet trainen omdat die waarschijnlijk achterlopen in vergelijking met bovenbeen/heup spieren en onderug

Ik ben er altijd mee bezig omdat het nooit helemaal over gaat. Ik doe bijna dagelijks mijn hamstrings en heupflexors stretchen. Ik merk de laatste tijd weer verbetering nadat ik wat gerichter mijn psoas en andere heup flexors ben gaan stretchen. Als je googled zie je aantal stretches, ze werken allemaal zolang je er maar goed de tijd voor neemt.

Verwacht geen wonderen na een paar weekjes. Het is echt een kwestie van gedisciplineerd je oefeningen blijven doen. Per oefening doe ik vaak 3 setjes van ieder 30-40 seconden. Mijn stretch sessie duurt rond de 20 minuutjes.

Zou daarnaast ook je buikspieren sterker maken en goed letten op je houding. Dwing jezelf de hele dag mooi rechtop te lopen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben er altijd mee bezig omdat het nooit helemaal over gaat. Ik doe bijna dagelijks mijn hamstrings en heupflexors stretchen. Ik merk de laatste tijd weer verbetering nadat ik wat gerichter mijn psoas en andere heup flexors ben gaan stretchen. Als je googled zie je aantal stretches, ze werken allemaal zolang je er maar goed de tijd voor neemt.

Verwacht geen wonderen na een paar weekjes. Het is echt een kwestie van gedisciplineerd je oefeningen blijven doen. Per oefening doe ik vaak 3 setjes van ieder 30-40 seconden. Mijn stretch sessie duurt rond de 20 minuutjes.

Zou daarnaast ook je buikspieren sterker maken en goed letten op je houding. Dwing jezelf de hele dag mooi rechtop te lopen.
Het is toch de bedoeling dat je je onderrug stretcht?

En je hamstrings en buikspieren moet trainen/sterker maken??

Sent from my iPhone using Tapatalk

Het is toch de bedoeling dat je je onderrug stretcht?

En je hamstrings en buikspieren moet trainen/sterker maken??

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kephotic_Lordotic.jpg

Bekijk dit plaatje eens. Als je kijkt naar hoe de hip flexors vast zitten en werken, is het dus logisch dat wanneer deze te kort zijn je bekken vanaf de voorkant naar beneden trekken. Daarnaast zijn je buikspieren te slap om dit eventueel te kunnen corrigeren en alles weer naar binnen te duwen.

Het is waarschijnlijk dat je hamstrings slap zijn, maar dit hoeft niet per se het geval te zijn. Door deze fucked up houding ben je met deadlifts vaak zeer dominant met de onderrug en quads (bij lift off). Hams en glutes worden daardoor niet genoeg getraind met deadlifts, dus extra (isolatie) werk toevoegen is wel aan te raden. Wat @bruinderen zegt klopt dus helemaal.

Je onderrug stretchen is altijd een goed idee om deze soepel te houden. Door die houding van ons staat deze altijd gespannen. Ik stretch/foam roll mijn onderrug sowieso altijd voor het trainen en wanneer die stijf en strak aanvoelt.

Conclusie: verzin een strech routine en neem deze serieus. Versterk je core.

Wat ik nog even wil toevoegen aan dit verhaal. Realiseer je goed dat je op een bodybuild forum zit vol met enthousiaste hobbyisten. Daarnaast dat ieder lichaam anders is met zijn eigen kwaaltjes, dus een 'kant en klaar oplossing' is er niet. Het beste ben je af bij een goede fysiotherapeut. ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven