XXL Nutrition

I goes doggcrapp 2009

Goede trainingen, ik ga je log volgen!

Succes kerel.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks, altijd leuk om weten dat je log interesse opwekt.

zeer goede training!

Concentration curl (1rp) 17x17 (16x17)

Wrist curl (1ss) 8x47,5 (8x47,5)
Deze ga ik wat minderen in gewicht, rom vergroten, trager uitvoeren en meer herhalingen.

Calve raise (1rp) 22x21 (21x21)

Fullsquat (1ss + wm) 6x112,5 22x70 (4x112,5 20x ?)

GM (1ss) 12x40
Trage strikte uitvoering + onderrug wat sparen na de squats

Leg raises (2ss) 2x12x +2kg

Laatavondtraining, niet optimaal gegeten, maar toch voldoende doorheen de dag.

BP (1rp) 18x90 (16x90)

:woot:

Incline flyes (2ss) 10x24 7x27 (8x24 6x27)

Upright rows, begonnen voor 1 straight set (10x30, 10x40 gedaan), maar last van rechterschouder. Geen risico's genomen en ingeleverd voor rear delt flyes: 12x10

One arm triceps extensions (1ss) 12x12

rest-pauze set vervangen door 1 straight set, aangezien m'n linker triceps niet optimaal aanvoelt. Krijgen het natuurlijk zwaar te verduren met al die presses, dus wat "rust" kan geen kwaad.

Pull-ups (2ss) 6xbw+5kg 8xbw (evenaring)

Blijft een b*ch voor m'n linkerschouder. Mss volgende keer een tijdje vervangen door rest-pauze-set op de pulley.

DL (2ss) 6x125 5x145 (6x122,5 4x145)

125 met normale grip, eerste 2 reps van 145 ook.

BP gaat goed man!

rest ook ze :D

Monster bencher idd!

Ohh ok, ik dacht 18x in een keer drukken. 90kg drukte ik laatst 8x. Toch een sterke bench aangezien jij een stuk kleiner en lichter bent.

Ohh ok, ik dacht 18x in een keer drukken. 90kg drukte ik laatst 8x. Toch een sterke bench aangezien jij een stuk kleiner en lichter bent.

Dacht ik al...

een rest-pauze-setje is 3 x tot failure met 1 gewicht.

1rp = 1 rest-pauze-set
1ss = 1 straight set

bvb. 1rp bij bankdrukken heb ik daarnet aangetoond, maar ik noteer alleen het totaal aantal reps. 90kg 10x 5x 3x = 18x90. Opwarming was 10x50, 8x70, 6x80, maar dat is van geen belang.

Een straight-set is gewoon 1 werksetje. Bvb. bij yates row: 8x80. Opwarming telt wederom niet mee.

Barbell curl (1rp) 17x44 (17x44)

Blijft maar op hetzelfde hangen, deze gaat eruit.

Hammer curl (1ss) 8x16

Deze keer met beide handen samen, niet afzonderlijk. Een stuk lastiger :s

DB calve raise (1ss) 9x25 (8x25)

Leg curls (1rp) 24x15 (23x15)

Ook nood aan verandering hier.

Frontsquat (1ss + wm) 7x92,5 21x70 (6x92,5 20x70)

Cable crunches (2ss) 15x52,5 12x60

Ik ga ff je log volgen aangezien ik zelf ook een doggcrap schema volg. Altijd interesant om te zien en mss kom ik nog wat tips en trucs tegen die ik kan gebruiken.

Even 'n update.

Gewicht op zondag 26 april: 79,6kg De 80kg komt wel heel dichtbij!! Wel op 'n wat te hoog uitgelopen vet%, dus gaan we nog eventjes door met bulken.

Vorige week dinsdag had ik een stekende pijn in m'n rechterschouder, wat me vooral parten speelde bij het bankdrukken. Amper deftig kunnen trainen dus, vandaar geen posts alhier.

Vorig weekend was een weekendje uit dus dat kwam even goed uit om eens de spieren te laten rusten.

Maandag wel getraind (lunges, etc.), en vandaag voor 't eerst weer borst/schouders gepakt:

Decline BP
De pijn was helemaal verdwenen, maar de vervelende "knak" was er nog wel. Voluit kunnen gaan, maar toch maar gehouden bij 1 straight setje. Dat leek me verstandigst.

10x90

Military press (1rp) 18x55 (19x52,5)
Totaal geen last van schouder, alleen bij Bench presses... is altijd zo. Nog een geluk bij een ongeluk

Dips (1rp) 17xBW+20kg (16x +20)
Blijft lekker gaan, rekening houdende dat m'n lichaamsgewicht ook bijna wekelijks omhoog gaat.

Dumbbell BOR (1rp) 18x41 (19x40)
Het gedacht van 40+kg alleen al werkt motiverend :)

T-bar row (1rp) 20x52,5 (20x50)

Het was idd ff een tijdje stil in je log. Hoe breed is je grip bij de bench? En let ook eens goed op de positie van je bovenarm (elleboog). Wanneer deze zich verplaatst tijdens het zakken en de press kan dat een schouder probleem opleveren.

Zie toch weer mooie vorderingen.

Het was idd ff een tijdje stil in je log. Hoe breed is je grip bij de bench? En let ook eens goed op de positie van je bovenarm (elleboog). Wanneer deze zich verplaatst tijdens het zakken en de press kan dat een schouder probleem opleveren.

Zie toch weer mooie vorderingen.

M'n techniek is zeker niks mis mee. Ik druk vrij PL-gericht. Schouderbladen naar elkaar toe, borst omhoog, elbows in, grip op 1,5x schouderbreedte...

Ik heb nooit pijn gehad tijdens m'n laatste benchsessie hoor. Toen ik er vorige week aan begon, was het zo... vaag. Maar goed, ik ben er vanaf.

Als 'k eens max train post ik wel eens een filmpje van een paar lifts. Eerst die 1rm's nog wat omhoog jagen ;)

M'n techniek is zeker niks mis mee. Ik druk vrij PL-gericht. Schouderbladen naar elkaar toe, borst omhoog, elbows in, grip op 1,5x schouderbreedte...

Ik heb nooit pijn gehad tijdens m'n laatste benchsessie hoor. Toen ik er vorige week aan begon, was het zo... vaag. Maar goed, ik ben er vanaf.

Als 'k eens max train post ik wel eens een filmpje van een paar lifts. Eerst die 1rm's nog wat omhoog jagen ;)
Hoe bedoel je dat? Naar voren?

Hoe bedoel je dat? Naar voren?

Ja. Ellebogen naar elkaar toe drukken. Zo spreek je natuurlijk ook meer triceps aan, maar ik ben een behoorlijke "triceps-drukker". Vandaar ook dat ik ooit eens zei dat flyes de grootste maasabouwer zijn voor borst, en niet presses.

Hetzelfde geldt imo voor schouders trouwens, MP en dumbbell presses zijn uitstekende massabouwers, maar zonder lateral raises krijgt je nooit die mooie kogelvormige/ronde schouders.

Als conclusie: presses zijn goede all-round massabouwers en het hoge gewicht streelt het ego en de motivatie, maar als je gaat voor volle/ronde spieren en verhoudingen/symmetrie, dan ga je ook heel wat isolatie moeten doen en er leren mee leven dat je af en toe met sissy-weights zal staan zwaaien (om 't even cru voor te stellen).

Vandaag:

Concentration curl (1rp) 18x17kg (17x17)
EZ barbell curl: 7x12x24kg (30-45s rust tss sets)

Bij wijze van experiment. Ik wil ooit die FST-7 van Hany Rambod es starten, dus dit was een testertje. Maar shit man, wat een pomp en dikte, haha... spieren zwellen echt helemaal op.

Wrist curl (1ss) 10x35 (8x47,5)

Na die curls was het echt niet meer te doen om meer te pakken, want jawel, ook m'n onderarmen barstten er bijna uit. :o

Db Calve raise (1ss) 10x25 (9x25)

Squatz (1ss + wm) 9x112,5 20x72,5 (6x112,5 22x70)

Ik voelde tijdens de opwarming al dat een pr er in zat, dus maar even m'n brute 3 megapixel camera erbij gehaald. Filmpje moet ik nog uploaden en volgt later.

Al lange tijd dat ik eens verlang naar een brute vooruitgang op squats, en kijk es aan ...3 reps meer... :woot:

GM's (1ss) 12x45 (12x40)

Vervelende pomp in onderrug altijd bij gm's, zeker na squats.

Leg raises (2ss) 15x +2,5kg 12x +2,5kg (2x12x +2kg)

Goeie squats!

en nog wat nieuws: als alles meevalt volgende week farmers:cool:;)

Terug
Naar boven