AndroidHealthClinic

I goes doggcrapp 2009

DC-principe is gebaseerd op de rest-pauze sets, maar voor sommige blessuregevoelige oefeningen is het niet aangeraden om tot failure te gaan, dus implementeer je daar straight sets. Dit zijn dus gewone sets die je ook doet in 'n split-schema, waarbij je niet tot failure gaat, maar toch iedere week progressief meer moet laden.

Bvb. 2 straight sets voor RDL gaat als volgt:

12x60
10x80
8x100
6x120

Eerste twee tellen niet mee (= opwarming), de laatste 2 zijn m'n werksets. De reprange kies je zelf, maar naar BB-opzicht is een reprange van 6-12 het effectiefste. Meestal kies je dan voor een zware set van 4-8 reps, gevolgd door een iets lichtere set met 8-12 herhalingen.
Volgende week komt m'n 8x100 dus bij de opwarming terecht. M'n eerste set dan 6x120, gevolgd door bvb. 10x105.

Aha bedankt voor de uitleg, nu snap ik het :p:thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Even vermelden dat ik sinds dit weekend toch wel wat meer last begin te krijgen van kleine oneffenheden in m'n gezicht, mss toch aan een hormonaal effect toe te schrijven? We zullen zien eind volgende week. M'n eetschema is onveranderd gebleven, dus daar zal het niet aan liggen.
Qua krachttoename heb ik alvast nog niks gemerkt totnogtoe.

neem je pro-hormonen of AAS of iets dergelijks?

Vandaag nog eens naar de gym geweest om te trainen. Weinig tijd over, dus ik heb me wat moeten haasten en de abs laten vallen.

Concentration curl (1rp)
16x16

Wrist curl (1ss)
12x42 (12x40)

Toe press (2ss)
8x160 8x180

Per uitzondering straight-setted

Fullsquat (1ss)
4x110 + 20x60 hacksquat machine

K*t, bagger... teleurgesteld.

Lying leg curls
12x25 8x30

Weinig tijd, weinig concentratie, teleurstellende training. Ik haat die gym met al die achterlijke schlomos die constant in je weg lopen. Gasten die soms een (spreekwoordelijke) halve meter groter zijn en nog geen 100kg quartersquatten, bah. Laatste keer dat ik naar de gym ga, de volgende keer lees ik nog liever een boek in m'n auto dan daar m'n gemoed naar de kloten te laten helpen.

vind het toch nog een goede training hoor indekay!

Dít vond ik nu eens een vette training zie (voor mijn doen dan):

BP (1rp) 16x87.5 (18x85)

Triceps fail op de 17de rep; mss maar 5cm ofzo :(

Incline flyes (2ss) 8x25 15x19 (10x24 15x19)

Met overschot, maar is ook niet de bedoeling om tot failure te gaan

Upright rows (1rp) 16x48 (19x46)

Mss toch net een herhaling te weinig om écht tevreden te zijn.

Triceps pushdown (1rp) 17x50 (18x47.5)

:) ging lekker; volgende cycle vervang ik deze door triceps extensions of skullcrushers

Wide grip pull-ups (2ss) 7x BW+3kg 8xBW (vorige keer idem)

Trainingsgewicht stond vandaag op 78kg, dus dit is sowieso een verbetering

DL (conventional) (2ss) (6x120 3x140)

6x120
4x140
(dit waren bijna speed-DL's, enkel laatste 2 reps met mixed grip)
1x150

Normaal gezien maar 2 straight sets, maar kon 't niet laten om nog eens die 150 in m'n pollekes te hebben :) Ik kan met zekerheid zeggen dat ik de vorige keer GEEN 4x140 ging kunnen, al zeker niet gevolgd door 150, dus dit vind ik een aanzienlijke verbetering, zeker gezien de snelheid van uitvoering bij die 140kg. 5x had ik ook gehad, en heel mss ook 6x, maar ik verkies de lading progressief te houden en niet tot failure te trainen.

CONCLUSIE:
Begint de massFX/Hyperdrol stack te werken? Of komt 't omdat ik voor de eerste keer 'n isotone drank (water + dextrose) tijdens de training nam? We zullen zien volgende keer...

Hoog volume met zeer nette gewichten, zal wel goed branden!

Nette training I, zal wel branden zeker :p?

Ik voel vandaag wel welke spiergroepen ik getraind heb ja... :o zeker m'n onderrug.

Vandaag getraind ipv gisteren, wegens onderrug nog te brak. Vandaag toch een dagje verlof gehad, dus goed uitgeslapen :)

Barbell curl (1rp) 16x44 (17x42)

:)

Hammer curl (1ss) 8x18 (7x18)

Db calve raise (1rp) 22x18 (22x18)

Evenaring :( te wijten een een enorm vervelende pomp

Leg curls (1rp) 25x11,25 (25x10)

Front squat (1ss + wm)

8x87,5 (7x85)
22x65 (20x65)

ai ai ai, misselijk, draaiierig, ... gevolgd door een pwo-hoofdpijn. De stretch ook amper 30sec kunnen vasthouden :o

Cable crunches (2ss) 12x55 10x60 (12x52,5 10x60)

Hier zat ik eigenlijk echt niet meer op te wachten na die frontsquats, maarja "what has to be done..."

Duidelijke pr's vandaag, het klote gevoel neem ik er dan graag bij. Nu gaat 't alweer beter (20 minuutjes na afloop). Kip + rijst nu :)

goeie frontsquat bwwwwwwwwwwghhhhhhhhhhh:D

goede frontsquat inderdaad!

nog resultaten bij de dokter, bij het bloedprikken van je testosteron??

Laatst bewerkt:
Ik had er zin in vandaag... :wl:

Incline BP (1rp) 18x77,5 (16x77,5)

2 reps erbij is :rocknana:

Dumbbell shoulder press (1rp) 17x27 (16x26)

:eek:
De bedoeling was eerst om die 26kg opnieuw omhoog te gooien, maar aangezien ik daar de laatste weken bleef steken op reps dacht ik om maar eens een kilo'tje bij te steken en dan maar hopen dat ik aan m'n reprange geraak. Al meteen bij het begin voelde ik dat het goed zat!

Lateral raises (2ss)

10x14 (staand, met wat "schwung") (9x14)
12x10 (zittend, strikt) (12x10)

Close grip BP (1rp) 15x70 (11x70)

haha, kon dit bijna zelf niet geloven... 4 reps erbij :eek::eek:

Yates row (1ss) 8x75 (8x70)

Ik had nog reserve vorige week, maar 5kg erbij en hetzelfde aantal reps is toch lekker. :)

Seated cable rows (1rp) 20x92,5 (19x90)

:lifter:

De conclusie: massFX / Hyperdrol stack begint duidelijk te werken! Eens zien als ik bij de volgende training (biceps-benen) ook voor brute pr's zorg.

Mooie PR's I!

Update:

Vandaag geen spierpijn, alsof ik gisteren helemaal niet getraind heb. :dunno:

Waarschijnlijk maandag doktersbezoek, labresultaten tegen donderdag dan.

geen spierpijn? DAt betekent dat je de volgende keer nog harder kan gaan!

Zo vlotjes dat de gewichten door de lucht vlogen vorige keer, zo moeilijk ging 't vandaag. Echt... 0,0 focus, op de weg naar huis ook al heel de tijd zitten geeuwen :(
Ik had mss beter een zakje NOXpump genomen vandaag. Desalniettemin heb ik nergens moeten inleveren. Toch het effect van de stack??? Misschien, al denk ik eerder van niet. Btw. afspraak bij de dokter staat vast op maandag.

45° db curls (1rp) 18x21 (17x21)

Half uur bezig geweest om m'n linker arm in flexie te krijgen voor die laatste rep, terwijl 't met rechts nog "vlot" ging.

Reverse curl (1rp) 16x36 (15x36)

Eéntje erbij, da's wederom niks om over naar huis te schrijven.

Db calve raise (1rp) 23x19 (23x18)

Nice, deze keer geen vervelende pomp.

RDL (2ss) 6x120 8x90 (8x100 6x120)

Zoals gezegd, die 8x100 reken ik nu als opwarming

Lunges (1ss + wm) 6x32 20x23 (8x30 20x23)

Pfff, die 32 was afzien, af en toe op de sukkel met m'n evenwicht, weinig focus... beetje balen.

Side bends (2ss) 12x31 12x36 (12x30 12x36)

Terug
Naar boven