XXL Nutrition

I goes doggcrapp 2009

Goede training, waarom doe je als 2e set DL 8*90 en bv niet 5*130?

• Topic Starter Topic Starter
Goede training, waarom doe je als 2e set DL 8*90 en bv niet 5*130?

Omdat 130 nog te zwaar is tiens... en ik train op massa, hou dus alle repranges (van straight sets) tss 6 tot 12. Met uitzondering van deadlift.

Vandaag trouwens weer niks van spierpijn of vermoeide spieren (klein beetje in hamstrings en mediale kop van quads), moet toch een effect zijn van massfx/hyperdrol dat het herstel bespoedigd. Nice.

Net maaltijdje binnen. Pasta + biefstuk + tonijn + pepersaus. :D Lekker, die tonijn met pepersaus!
(had maar 100g biefstuk meer over van gisteren, dus nog maar 100g tonijn toegevoegd, vandaar de vreemde combinatie)

hehe vreemd inderdaad, maar wel lekker :p

Vandaag 01/03/09:

Decline BP (1rp) 19x85 (18x85)

MP (1rp) 18x50 (17x50)

Dips (1rp) 19x16,25 (18x15)

Dumbbel bor (1rp) 20x38 (17x38)

T-bar row (1rp) 20x40 (20x35)

Floorwipers (2ss) 10x30 10x40

Gisteren dus naar doc geweest, VRIJDAG RESULTATEN van bloedwaardes.

Vandaag was de massfx op, en begonnen met 11-oxo. Als ik het opschrift moet geloven, dan mag ik de volgende dingen verwachten:

1. afname van buikvet
2. hardere look
3. krachttoename

Ik kan alvast vertellen dat de massfx me weinig gedaan heeft, al merk ik zeer duidelijk een vlugger herstel van het moment dat ik hyperdrol begon toe te voegen in week 3.

Zondag gewogen: 75,6kg (schommelend naar 75,8). Komt neer op 0,8kg winst in 2 weken. Daar ben ik tevreden mee.

Buikomtrek vanmorgen: 80,5cm. Blijft stabiel dus! Buikspieren zijn ook nog altijd lichtjes zichtbaar, en gewicht gaat goed omhoog, dus die 80kg op 10-12% is zeker doenbaar tegen deze zomer.

ik ga ook even volgen ;)

massfx en 11-oxo zegt me niks, wat is het?

Thnx, mag ik dat mass fx dan zien als een pro hormoon? Zit 25R-Diol in, maar ook dat product zegt me weinig zit volgens mij exclusief gekoppeld aan dit product.

Dat 11-oxo is wel een interessante materie met het cortisol verlagende effect. Heeft dit meer effect dan een hoge dosis l-glutamine want dit is het aminozuur wat dit stress hormoon tegen gaat.

l-glutamine:
This amino acid not only has been shown to be a great anti-catabolic agent (protects the muscle from the catabolic activities of the hormone cortisol), to be a contributor to muscle cell volume, and to have immune system enhancing properties but also to help in the following ways
http://bodybuilding.about.com/od/supplementationbasics/a/glutaminebasics.htm

Vandaag letterlijk LUI !!

Toch getraind tegen het boekje. :wl:

Concentration curl (1rp) 19x16 (16x16)

Heh, dat begon veelbelovend :D

Wrist curl (1ss) 12x45 (12x42)

Calve raise (1ss) 9x22

Voor de afwisseling eens een straight set, aangezien ik niet kan roteren met verschillende kuit-oefeningen.

Fullsquat (1ss + wm) 5x110 20x70 (4x110 20x67,5)

Die 110 ging niet magnifiek veel beter dan anders, maar die widowmaker met 70kg ging echt heel gemakkelijk. Ik had zelfs gelijk wat overschot. Volgende keer een 20+ repper van maken alvorens te verhogen.

GHR (2ss) 2x 8x BW

Ook ter verandering eens 2 straight setjes. De aanhechtingen van m'n hams voelden deze week niet 100%, dus ik gun ze even wat "rust". + heb ze ook al redelijk meegenomen bij die squat.

Leg raises 2x 15x BW

Eigenlijk best wel een makke/luie training :o

Weet ik niet, maar gebruik je ook l-glutamine apart?

Gisteren:

BP (1rp) 18x87,5 (16x87,5)

2 reps meer met het vorige gewicht lijkt me een normale vooruitgang, al is dat geen sinecure en is het niet iedere dag feest.

Incline flyes (2ss) 8x26 17x19 (8x25 15x19)

:)

Upright rows (1rp) 17x50 (16x48)

Verhogen van gewicht en toch meer reps halen is natuurlijk sterk motiverend.

Triceps pushdown (1rp) 16x52,5 (17x50)

Chin ups (2ss) 7xBW+4kg 8xBW (7xBW+3 8xBW)

Vooruitgang, al begon m'n L-schouder weer tegen te werken vanaf 5 reps.

DL (2ss) 6x120 6x140 (6x120 4x140)

2 reps erbij is nice. Nog tot 8x140 en dan klets ik er 150 op.

Waarom doe je concentration curls in doggcrapp? dacht dat extreme isolatie oefeningen eigenlijk niet de bedoeling waren? :)

Ziet er super uit ... overal vooruit gegaan weer.

Waarom doe je concentration curls in doggcrapp? dacht dat extreme isolatie oefeningen eigenlijk niet de bedoeling waren? :)

Bijna alles wat ik doe is overigens compound... voor biceps kun je niet anders dan isolatie.

Robke78 zei:
Ziet er super uit ... overal vooruit gegaan weer.

Thnx. Ik ben erg tevreden met deze training.
Soms is het echt vechten om een evenaring te halen van je vorige lifts en andere dagen pak je extra gewicht alsof het niks is.

Ik voelde me echt goed vandaag, goed uitgeslapen enzo, al 3 x gegeten. Toch verliep de strijd tegen het boekje niet zonder slag of stoot. Letterlijk, want ik heb na het wisselen van enkele dumbbells m'n hoofd gestoten tegen de barbell, gelukkig zat er geen gewicht op en bewoog ze wat mee. Bij deze het eerste "ongeluk" in m'n homegym.

Barbell curl (1rp) 16x44 (16x44)

:mad: Echt geen overschot, moest me al reppen om aan die 16 te geraken... schijt!

Hammer curl (1ss) 9x18 (8x18)

Niet verwacht om boven die 8 reps te raken, aangezien de opwarming me al zo zwaar viel.

Db calve raise (1rp) 21x20 (23x19)

tja... tot hiertoe eigenlijk weinig gepresteerd tegen het boekje :sad:

Leg curls (1rp) 25x12,5 (25x11,25)

Eindelijk wat noemenswaardige vooruitgang

FrontSQ (1ss + wm) 7x90 20x67,5 (8x87,5 22x65)

Vorige keer bestierf ik het bijna, vandaag was de pomp een stuk minder en ook de stretch kon ik deze keer makkelijk volharden voor 60s. een 8ste rep zat er zeker nog in, maar dan had ik ook teveel uit m'n rug moeten helpen, en die is nog niet helemaal de oude na die DL van donderdag.

Cable crunches (2ss) 12x55 8x62,5 (12x55 10x60)

Terug
Naar boven