AndroidHealthClinic

I goes doggcrapp 2009

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag had ik er zin in!!!

Incline BP (1rp) 17x80 (18x77,5)

Gaat goed

DB overhead (1rp) 18x28 (17x27)

HELL YEAH !

Lateral raises (2ss) 12x10 7x12 (allebei zittend deze keer)

CGBP (1rp) 16x72,5 (15x70)

HELL YEAH !

Yates row (1ss) 8x80 (8x75)

Nog voorafgegaan door 10x70, dus ook lekkaah.

Seated cable row (1rp) 19x95 (20x92,5)

Niks dan vlotte pr's... super training gehad :)

gaat goed makker, elke training bijna pr's. leuk trainen zo ;)

Toen ik vanmorgen nog in een roes opstond en mezelf bijna van m'n bed naar de zetel moest slepen, wist ik al dat de training van vandaag een flinke tegenvaller zou worden... Een dagje verlof, denk je, ik ga eens lekker kunnen uitslapen en er knalhard tegenaan gaan. NOT!

Dan sta je na zo'n klotetraining je onder de douche te wassen, je knijpt eens in je onderrug en je merkt alweer die vieze vetkussentjes. En dan denk je bij jezelf: wat is het toch een ondankbare klotesport!

45° db curl (1rp) 18x21 (18x21)

reverse curl (1rp) 17x36 (16x36)

Db calve raise (1ss) 8x24 (9x22)

RDL (2ss) 7x120 8x100 (6x120 8x90)

Lunges (1ss + wm) 3x32 en dan heb ik die dumbbells in kolere laten vallen. Kon me langs geen kanten concentreren, constant evenwichtsverlies, dan weer dumbbell ergens tegenaan stoten AAARRGGGHHH...

Normaliter nog side bends na lunges, en daar had ik überhaupt geen f*cking zin meer in, dus laat ons beide (benen + core) aan elkaar koppelen dacht ik:

pin squats (thv. navel)

na setjes met 60-80-100-120 nog 2x140, en zelfs dat was een beschamende tegenvaller... 2x140 :rolleyes:

Nu nog altijd verveeld met het feit dat het altijd UB-trainingen zijn waar ik plots een monstervooruitgang boek, en nooit eens op LB... :mad:

Laat ik dit maar gauw vergeten!

Zie toch progressie hoor!
En het is inderdaad een ondankbare sport :(

Na een klote training, komt een knal training!

no worries!

Vandaag:

Decline BP (1rp) 19x87,5 (19x85)

Last van een knakkende/lichtjes pijnlijke rechterschouder, mss zat er wel iets meer in zonder...
Naderhand ook wat last aan aanhechting linkertriceps (gevoel van 'n lichte verrekking)

MP (1rp) 17x52,5 (18x50)

Triceps speelde me hier ook weer parten

Dips (1rp) 18xBW +17,5kg (19x +16,25)

Eerst voorzichtig opgewarmd om te checken hoe die triceps reageerde, vreemd genoeg totaal geen last, dus lekker doorgegaan. Enkel de extreme stretch wat lichter dan gewoonlijk.

Dumbbell BOR (1rp) 19x39 (20x38)

Nice, al zeg ik het zelf.

T-bar row (1rp) 20x45 (20x40)

Voor de eerste maal echt tot failure. Vanaf nu met kleinere sprongetjes vooruit.

Floor wipers (2ss) 12x30 15x40

Vanmorgen naar dokter geweest... hopla, een angina :mad: Antibiotica en ontstekingsremmers à volonté.

Ik ga 't er eens van nemen en morgen niet trainen. Dinsdag er weer tegenaan, hopelijk ben ik tegen dan al bijna helemaal hersteld.

Edit:

Trouwens, net vet% gemeten: 11,5% @ 76,5kg (gewicht vorige week)
Op 't einde van m'n cut woog ik een goeie 70kg @ 8%

Van 64,4kg vvm naar 67,7kg.

Binnenkort ook nog eens m'n eetschema onder de loep nemen en ietsje cleaner gaan eten, want de schransbuien lopen alsmaar op :D

Vervelend kerel van je schouder. Hoe lang hou je dit schema aan?

4% op 7kg, inderdaad iets cleaner gaan eten dan :D
Die 80kg op 12% moet lukken!

Vervelend kerel van je schouder. Hoe lang hou je dit schema aan?

Tot ik het beu wordt, of tot ik voel dat het nodig is (als de kilo's stagneren of m'n spierherstel langer duurt). Dan ga ik 2 weken deloaden met Texas method :D

Schouder is geen probleem, zolang ik progressie boek, kan ik ermee leven.

4% op 7kg, inderdaad iets cleaner gaan eten dan :D
Die 80kg op 12% moet lukken!

Ja ok, maar wel rekening houden dat ik in de eerste maand eigenlijk direct van 8 naar 10% ben gegaan, door het verbreken van keto, vochtopslag etc.

Ik heb geen zak te doen vandaag, dus het leek me wel eens leuk om te checken hoe m'n compound-lifts geëvolueerd zijn sinds begin januari (in ongeveer 10 weken dus). Het gaat 'm dus meestal om rest-pauze-sets hé, dit betekend niet noodzakelijk hetzelfde effect op 1rm-niveau.

FullSquat
5x100 ---> 5x110 +10kg

Deadlift
2x140 ---> 6x140 +10kg

Benchpress
23x80 ---> 18x87,5 +5kg

Incline BP
21x70 ---> 17x80 +5kg

MP
18x47,5 ---> 17x52,5 +5kg

Ben ik wel tevreden mee, al zijn 't allemaal nog maar sissy-weights :D

Nou die hoge reppers vind ik alles behalve sissy, ga daar maar eens in de lows zitten dan gaan die kilo's omhoog.

Ik voel me nog altijd niet tip-top (verre van eigenlijk). Futloos, weinig adem bij inspanning, koudzweet...

Gisteren toch 'n lichte pomptraining gehouden, vooral om m'n schouders wat "bezig te houden" en die verrokken triceps wat te doorbloeden zeg maar.

BP
20x20
20x30
20x40
15x50
15x60

nergens last van

Pull ups

3x8xBW

Verder nog een hele resem lichte schouderoefeningen, gebaseerd op het rekken ervan en wat rotator cuffs oefeningen. Xto had een filmpje gepost ergens in 'n topic bij "post je eigen artikels", maar kan het topic nu niet meer terugvinden. ???

Edit: dit filmpje dus:

http://www.youtube.com/watch?v=A0ONHZmsFec

Laatst bewerkt:
zonde van je schouder bro. hopelijk ben je er snel vanaf!
wel raar dat je met bp niets voelde van je schouder. alé, des te beter :thumbs:

zonde van je schouder bro. hopelijk ben je er snel vanaf!
wel raar dat je met bp niets voelde van je schouder. alé, des te beter :thumbs:

Haha, bedankt voor het medeleven, maar ik heb helemaal geen schouderblessure hoor. Enkel de laatste BP sessie voelde 'n beetje zuur aan, that's it!

Goed, vandaag was ik het "ziek zijn" meer dan kotsbeu, dus besloten om toch maar het ijzer ter hand te nemen. De verwachtingen waren uiteraard niet heel hoog. Toch nog redelijk getraind en nergens last van. :)

Concentration curl (1rp) 16x17 (19x16)

Wrist curl (1ss) 8x47,5 (12x45)

Db Calve raise (1rp) 22x20 (21x20)

FullSQ (1ss + wm) 4x112,5 20x70 (5x110 20x70)

****, fail bij de 5de rep omdat ik te diep gezakt was en de spanning op m'n quads wegviel. Daar zat ik dan :D 20x70 ging vlotjes. Nice.

GM's (1ss) 8x60

Te zwaar op m'n core na die Squatsessie :o Beetje moeten verminderen. Glute-ham-raises afgeschaft.

Leg raises (2ss) 15xbw 12xbw +5kg (2x15xbw)

Ik voelde me goed vandaag. Het is ook de laatste DC-cycle (6 trainingen) voor ik wat ga relaxen met Texas Method, dus eventjes schijt aan herhalingen en gewoon overal gestreefd naar extra gewicht!

MAAR

- NOOIT eet ik nog rijst + kip als pre-WO, bah bah, de reden zie je verder.

BP (1rp) 16x90 (18x87,5)

Nergens last van. Dit is een evenaring in reps van 2 trainingsdagen geleden, dus 2,5kg erbij in 20 dagen. Is nice.

Incline flyes (2ss) 8x27 14x20 (8x26 17x19)

Gaat nog altijd goed vooruit

Upright rows (1rp) 14x52 (17x50)

Ai, dit was toch beneden verwachting; laatste rep niet meegeteld wegens cheat.

Triceps pushdown (1rp) 13x55 (16x52,5)

Volgende cycle te vervangen door triceps extensions of skullcrushers

Pull-ups (2ss) 7xBW +5kg 8xBW (7x +4kg 8xBW)

Sowieso weinig vooruitgang, aangezien BW ook gestaag stijgt.

DL (2ss) 6x122,5 2x145 :rolleyes: (6x120, 6x140)

Bah, eigenlijk al tijdens m'n opwarming amper energie over (lege-maag-gevoel), onderrug werkte ook nog wat tegen (van de squat-GM-combo van 2 dagen geleden). Mss zit het feit dat ik nog altijd die kl*#@ antibiotica moet uitnemen er ook nog voor iets tussen.
Soit, balen dit. Bij deze dus nooit meer die droge kipfilet-shit als pre-wo en ik knal er weer aardappelen + hamburgers in, dat is tenminste krachtvoer!

Zondag Frontsquats ftw :wl:

héhé :D

neem je nog iets van pre-workout booster ofzo?

Terug
Naar boven