AndroidHealthClinic

I :heart:Deadlift!

zo doe ik hem ook altijd :D

heerlijke oefening ;)!

Hoeveel kg deed je 'm?

Heerlijke oefening inderdaad.

nice maccie, heb je zulke zweethanden dan? of is je grip misschien nog k*t?

• Topic Starter Topic Starter
nice maccie, heb je zulke zweethanden dan? of is je grip misschien nog k*t?

nou hij gleed (met handschoentjes) beetje uit mn hand, zodat de stand echt op het laatste tipje van je vingers beland en dan hou ik hem echt niet meer...(had een beetje cardio gedaan ervoor, dus ik was al vrij bezweet)
ik zal eens kijken naar magnesium. of ze dat toestaan.

deed 8x90kg. ging nog vrij "makkelijk" en zat ook niet echt op failure op het eind maar mijn grip die verdoet was kilde echt de oefening. Als ik andere handschoentjes heb of magn. (of wat dan ook) zal ik eens mn 1rep max proberen

Bij mij is het meestal de grip waardoor ik niet verder kan, ik ga ook maar eens wat magnesium poeder o.i.d. aanschaffen.

Ik neem ook altijd gewoon een stang van de benches. Sommige mensen kijken dan raar, maar dat maakt niet uit. Ik ben immers een beest.

Dat wegglijden heeft idd met handschoentjes te maken. Doe het gewoon zonder, dat gaat al veel helpen. Desnoods idd met Mg. Echte mannen hebben eelt.

Als Mg niet toegestaan is wegens het stof enzo, in klimwinkels verkopen ze ook vloeibare magnesium. Niemand merkt dat je het gebruikt zolang je daarna ff de stang afkuist met een handdoek ofzo.

• Topic Starter Topic Starter
Ik neem ook altijd gewoon een stang van de benches. Sommige mensen kijken dan raar, maar dat maakt niet uit. Ik ben immers een beest.

Dat wegglijden heeft idd met handschoentjes te maken. Doe het gewoon zonder, dat gaat al veel helpen. Desnoods idd met Mg. Echte mannen hebben eelt.

Als Mg niet toegestaan is wegens het stof enzo, in klimwinkels verkopen ze ook vloeibare magnesium. Niemand merkt dat je het gebruikt zolang je daarna ff de stang afkuist met een handdoek ofzo.

:D:D:D:D

Nog nooit van gehoord. Meer mensen die hier ervaring mee hebben???

danku:D

Werkt dit net zo goed als normale magnesium??

Health city toestand?

Ik heb het nog nooit gebruikt om te liften, daar kan ik dus niks over zeggen.

Om te klimmen werkt het in elk geval. Ik heb het 1 keer geprobeerd toen een vriend een flesje bijhad. Ik vond het een vreemd gevoel. Je hand wordt niet echt nat en kleverig zoals lijm zoals ik had verwacht, want de vloeistof (alcohol) verdampt meteen. Je hand voelt heel gek aan, en als je je handen over elkaar wrijft heb je erg veel frictie en weerstand, ik denk zelf iets meer dan met poeder. Ik had ook de indruk dat het langer bleef 'plakken' dan met gewone Mg.

Ik blijf gewoon Mg gebruiken omdat ik nu eenmaal nog een paar stukken heb liggen, maar veel mensen zijn al overgestapt, vooral bij boulderen (korte stukjes) Op lange routes is het veel handiger en sneller om in je pofzakje te graaien, het is zowat onmogelijk om liquid op te doen met 1 hand vermoed ik(beide handen lossen gaat uiteraard niet als je aan een muur hangt).

Het zou ook gezonder zijn voor indoor klimzalen omdat het de grepen minder vuil maakt en omdat je minder stof inademt, dit geldt dus ook in gyms.

Hoe dan ook, het is wel een plakkerig wit goedje dat je op je handen spuit. Dat zorgt toch ook altijd voor veel lol.

straps ?

(en grip trainen)

deadliften met handschoenen is een no-no.

De nieuwe stangen bij ons zijn net schuurpapier. Ik haal telkens me handen open aan die dingen, dat heeft niks meer met eelt te maken. Magnesium is ten strengste verboden. Deadliften doe ik raw, heb ik altijd al gedaan. Een vervanging voor magnesium zou uber zijn, maar misschien ga ik het ook gewoon maar stiekem doen.

Nee, geen health city toestanden maar een prima gym:)

Terug
Naar boven