AndroidHealthClinic

If

Iris22

Novice
Waardering
0
Lengte
1m64
Massa
88kg
Is er hier iemand die IF doet en mij misschien met 2 vragen kan helpen?
Ik wil denk ik een eating window van 3 tot 9 's avonds gaan doen. Maar op zondags komt dit nogal moeilijk uit, ik slaap meestal in het weekend bij mijn vriend thuis. Het is een ritueel dat ze zondags rond 12-1 uur gaan brunchen. Hij eet zelf al niet mee en als ik dan ook al niet mee doe voel ik me er een beetje lullig om. Is het erg als ik op zondag een langere eating window doe en dan de maandag een eating window van 4uur om het te compenseren?

En ik kan meestal alleen 's avonds sporten omdat ik overdag naar school ga. Maakt dit uit voor mijn IF of moet je persee sporten op een lege maag?

Groetjes.

Waarom wil je perse IF gaan doen? Ik zou voorlopig gewoon 500 kcal onder onderhoud gaan zitten, daarmee ga je gewoon rustig afvallen. Als je progressie stopt kan je altijd nog dingen als IF gaan proberen.

• Topic Starter Topic Starter
Het lijkt me leuk om te proberen, ik vind op school eten niet echt fijn dus daarom eet ik overdag toch eigenlijk nooit iets tot ik thuis kom en ontbijten gaat er ook moeilijk in, is iets wat ik pas sinds paar maanden doe.

Voor het sporten maakt het niets uit verder. Het is juist goed voor je kracht als je voeding in je lichaam hebt en ook na het sporten eten is prima.

Alleen het IF verhaal met 18 uur lang niets eten vind ik zelf niks.

Waarom wil je perse IF gaan doen? Ik zou voorlopig gewoon 500 kcal onder onderhoud gaan zitten, daarmee ga je gewoon rustig afvallen. Als je progressie stopt kan je altijd nog dingen als IF gaan proberen.
.... wat ben jij voor een mindchanger zeg... persoon wil IF doen PUNT.

---------- Toegevoegd om 18:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:24 ----------

Is er hier iemand die IF doet en mij misschien met 2 vragen kan helpen?
Ik wil denk ik een eating window van 3 tot 9 's avonds gaan doen. Maar op zondags komt dit nogal moeilijk uit, ik slaap meestal in het weekend bij mijn vriend thuis. Het is een ritueel dat ze zondags rond 12-1 uur gaan brunchen. Hij eet zelf al niet mee en als ik dan ook al niet mee doe voel ik me er een beetje lullig om. Is het erg als ik op zondag een langere eating window doe en dan de maandag een eating window van 4uur om het te compenseren?

En ik kan meestal alleen 's avonds sporten omdat ik overdag naar school ga. Maakt dit uit voor mijn IF of moet je persee sporten op een lege maag?

Groetjes.
Ik doe if. Als je 1 dag je eatingwindow 2 uur verlengt maakt het niets uit. Gewoon zien dat je in en rond je kcal blijft. En niet luisteren naar die duodealende kwal. Die duidelijk uit de boot gevallen i omdat hij maar moest blijven schommelen ook al zei opa niet doen.

---------- Toegevoegd om 18:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:25 ----------

Voor het sporten maakt het niets uit verder. Het is juist goed voor je kracht als je voeding in je lichaam hebt en ook na het sporten eten is prima.

Alleen het IF verhaal met 18 uur lang niets eten vind ik zelf niks.
Werkt zonder probleem. Pak leaner geworden en trainingen gaan pak beter ook meer gains. :cool: Mss vind je het niks om van het opstaan tot middag met een honger gevoel te zitten maar probeer dan iets te doen of drink wat koffie dan denk je niet compulsief aan eten. Met elke 3 uur te eten ben je gewoonweg additcted gedachten aan het krijgen.

Het maakt heel weinig uit hoe lang je eating window is. Zolang je maar je kcal en macros binnen krijgt.

IF is vooral handig om een kcal tekort vol te houden. Als je niet bezig bent met afvallen heeft IF geen noemenswaardige voordelen en wanneer je bezig bent met het aankomen dan is IF juist minder handig.

Zo lang je geen wedstrijden doet is meal timing iets waar je je echt niet druk over hoeft te maken. Kcal en macro's, daar gaat het om.

.
Werkt zonder probleem. Pak leaner geworden en trainingen gaan pak beter ook meer gains. :cool: Mss vind je het niks om van het opstaan tot middag met een honger gevoel te zitten maar probeer dan iets te doen of drink wat koffie dan denk je niet compulsief aan eten. Met elke 3 uur te eten ben je gewoonweg additcted gedachten aan het krijgen.

Ik kan nu ik 50 word wel langer zonder voeding maar toen ik 28 was dus jouw leeftijd ....euhhh absoluut niet. Ik zat toen op 8000 en meer cals per dag gemiddeld. Dat is niet te doen met IF.
Maar ondanks dat ik nu veel minder nodig heb eet ik nog steeds goed verdeeld over de dag de hele dag door. Dat vind ik nog steeds het beste werken.

Het maakt heel weinig uit hoe lang je eating window is. Zolang je maar je kcal en macros binnen krijgt.

IF is vooral handig om een kcal tekort vol te houden. Als je niet bezig bent met afvallen heeft IF geen noemenswaardige voordelen en wanneer je bezig bent met het aankomen dan is IF juist minder handig.

Zo lang je geen wedstrijden doet is meal timing iets waar je je echt niet druk over hoeft te maken. Kcal en macro's, daar gaat het om.
Als je graag veel eet, ook al zit je in onderhoud, dan is if handig.

Ook om genoeg kcal rond workout binnen te krijgen is if beter. Ik ben voorstander van 60% kcal 1-4 uur na je workout te nuttigen. Als je dan 8 uur (snachts) niet eet en de rest wel dan zijn die andere maaltijden zo miniscuul dat het erg onhandig en tijdvretend is.

Iedereen zijn manier zeker. Ik eet liever 1 goede maaltijd voor de workout, 1 carb rijke intrawokrout, 1 dikke shake direct na workout en 1 grote maaltijd 1,5 uur erna met dan 1 uur later een dessertje (cass shake) dan om 8 uur een kleintje te eten, om 11 uur nogs een kleintje om 14 uur nogs een kleintje en dan na de workout 1 grote met en dan later nogs het laatste maaltijdje...

Keuze's keuze's.

---------- Toegevoegd om 19:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:02 ----------

Ik kan nu ik 50 word wel langer zonder voeding maar toen ik 28 was dus jouw leeftijd ....euhhh absoluut niet. Ik zat toen op 8000 en meer cals per dag gemiddeld. Dat is niet te doen met IF.
Maar ondanks dat ik nu veel minder nodig heb eet ik nog steeds goed verdeeld over de dag de hele dag door. Dat vind ik nog steeds het beste werken.

8000 kcal... mmm ik ben 28 train hard (het zweet druipt er telkens af) en eet nu 2250 tijdens workouts...

Waar zit het verschil dan ? Ben ik nu sceptische en is dat onzin of moet ik het nu echt geloven dat 8000 een nummer is dat je normaal eet? Weet niet hoe iemand 8000 kcal kan eten en niet tientalle kg's bijkomt in 1 maand. Kan ik echt niet begrijpen.

1. Nee dat is niet erg, daar hoef je ook niet voor te compenseren
2. Nee je hoeft zeker niet per se te sporten op lege maag

Sporten op lege maag.....lekker!!
Dan hou je toch je eating window wat langer die dag, zal op lange termijn misschien 0,001% verschil opleveren.
Mensen nemen alles zo letterlijk op tegenwoordig, als je eating window is 8u2min wordt i.p.v. 8 uur lang.......OH NO! MY GAINZZZ!!

Maakt niks uit. Het eating window is 8 uur +/- 2 uur en als je 90% van de tijd goed zit, doe je het goed.

8000 kcal... mmm ik ben 28 train hard (het zweet druipt er telkens af) en eet nu 2250 tijdens workouts...

Waar zit het verschil dan ? Ben ik nu sceptische en is dat onzin of moet ik het nu echt geloven dat 8000 een nummer is dat je normaal eet? Weet niet hoe iemand 8000 kcal kan eten en niet tientalle kg's bijkomt in 1 maand. Kan ik echt niet begrijpen.

Gewicht liep wel op toen hoor.
Was na ff flink eten 130 kilo.
Maar gebruikte ook bizar veel energie met werken plus trainen.

Gewicht liep wel op toen hoor.
Was na ff flink eten 130 kilo.
Maar gebruikte ook bizar veel energie met werken plus trainen.
Ja 130 kg.... als je 8000 kcal eet verschiet ik daar niet van dat je veel energie hebt...

En hoeveel vet zat eraan van die 130 kg. Want als je lange tijd 8K kcal eet dan kom je toch wel goed wat vet bij ook denk.... had je het toen niet systematisch verhoogd elk half jaar 500 kcal meer fzo ?

Zoveel maakt het nu ook weer niet uit. Mijn eat window veranderd soms kwa tijdstip 3x per week.

IF word niet aangeraden voor vrouwen.

• Topic Starter Topic Starter
IF word niet aangeraden voor vrouwen.

Waarom niet dan als ik vragen mag?
---------- Toegevoegd om 08:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:33 ----------

Ik las dat LCHF heel goed samen gaat met IF, wat eten jullie zoal?

Als je iets roept moet je het ook onderbouwen slimmerd:rolleyes:

Misschien dit even lezen!!
[Link niet meer beschikbaar]

Hoef jij niet zo te doen.

Er is genoeg research gedaan , en in de praktijk uitgevoerd en ondervonden , niet enkel op ratten , echter geen idee of deze beweringen afkomstig zijn of gerelateerd zijn aan calorie restrictie.

EDIT: Tevens nog even aan te geven dat zijn/haar mening betreft IF nergens op slaat. ''IF is een extra stress op het lichaam dus niet doen als je het druk hebt'' en dat is maar een quote.

Hoef jij niet zo te doen.

Er is genoeg research gedaan , en in de praktijk uitgevoerd en ondervonden , niet enkel op ratten , echter geen idee of deze beweringen afkomstig zijn of gerelateerd zijn aan calorie restrictie.

:p

Maar niet iedereen kan of wil die onderzoeken vinden/lezen en als je dan iets roep zonder een een bron erbij dan heeft de persoon in kwestie totaal niks aan je uitspraak (ik ook niet :D)

---------- Toegevoegd om 11:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:12 ----------

EDIT: Tevens nog even aan te geven dat zijn/haar mening betreft IF nergens op slaat. ''IF is een extra stress op het lichaam dus niet doen als je het druk hebt'' en dat is maar een quote.

Naar mijn weten is dat is dat cal. gebrek ook resulteert in toename van het corticosteron hormoon. Op de meeste sites reppen ze geen woord hierover! Honger is stress en stress is verhoogd corticosteron!

Sporten op lege maag.....lekker!!
Dan hou je toch je eating window wat langer die dag, zal op lange termijn misschien 0,001% verschil opleveren.
Mensen nemen alles zo letterlijk op tegenwoordig, als je eating window is 8u2min wordt i.p.v. 8 uur lang.......OH NO! MY GAINZZZ!!

die eating windows bij IF zijn vrijwel puur een middel om adherence aan je dieet makkelijker te maken. mensen vinden iets anders dan klassieke IF fijner en komen dan hier vragen of dat wel mag :p

Terug
Naar boven