MuscleMeat

Ik ben er klaar mee

• Topic Starter Topic Starter
Dit ben ik ook regelmatig tegengekomen in mijn zoektocht naar de oorzaak van mijn pijnen. Vooral het weglaten van gluten en zuivel blijkt veel te doen.

Misschien dat ik nog wat dingen kan vinden erover.

Mocht je hier nog info over hebben dan hoor ik dat graag!

Ik ondervind momenteel toch wel wat problemen met mijn voeding.

Ik ben naast beginnen met sporten 10 weken geleden ook gestopt met roken. Dit is natuurlijk alleen maar positief. Alleen merk ik dat ik anders op voeding reageer dan daarvoor.

Ik blijf wel rond het zelfde gewicht gelukkig, alleen heb ik nog niet het idee dat er ook daadwerkelijk wat gebeurt.

Ben ik ongeduldig of moet ik er toch voor gaan zorgen dat ik iets verder onder mijn onderhoud ga zitten?

Om mijn vraag wat duidelijker te omschrijven: Mijn zorg is dat ik inlever op groei als ik minder ga eten.

Laatst bewerkt:
als je minder eet groeien je spieren inderdaad ook minder snel.

maar deze sport is er niet een waar je vandaag op morgen je doel bereikt. Gewoon zorgen dat je in een richting vooruit blijft gaan en dan kom je er uiteindelijk wel. Als jij al 10 weken geen verschil ziet moet je inderdaad iets veranderen.

als je minder eet groeien je spieren inderdaad ook minder snel.

maar deze sport is er niet een waar je vandaag op morgen je doel bereikt. Gewoon zorgen dat je in een richting vooruit blijft gaan en dan kom je er uiteindelijk wel. Als jij al 10 weken geen verschil ziet moet je inderdaad iets veranderen.

Ik ben nu 4 weken geleden begonnen. Stoppen met roken is 10 weken geleden. Ik denk dat ik inderdaad gewoon nog wat geduld moet hebben. En ik ga kijken of als ik iets verder onder m'n onderhoud ga zitten het wel het gewenste effect heeft.

Zal me even voorstellen. Ik ben Chris. 25 jaar. En ik ben er klaar mee.

Abonnement bij de sportschool opgezegd, gestopt met de medicatie, ik heb er geen zin meer in.

Dit bovenstaande heeft natuurlijk wat uitleg nodig. Ik heb RA (reumatoïde artritis) waarvoor ik jarenlang zware medicatie geslikt heb. Ook heb ik in het verleden wat aangekloot in de sportschool maar nooit iets serieus omdat ik elke keer weer geconfronteerd werd met het feit dat ik weer ergens last van kreeg.

Vanwege een kinderwens ben ik gestopt met de medicatie. En dat ging een tijdje goed. Tot deze winter....

Ik ben er klaar mee om weer extra medicatie te gaan innemen. En nog eens een sloot pijnstillers er bovenop. Ik ga het anders oplossen.

Ik heb het boek starting strenght gekocht. Ook heb ik een squatrack, bank en halterstang gekocht. Tezamen met 150 kg aan gewichten zodat we even voort kunnen.

Momenteel weeg ik 78 kg. Ben 178 cm lang en zal een vetpercentage van rond de 22% hebben (denk ik). Voedselschema moet ik nog even uitzoeken, maar ik wil toch eerst wat in het vetpercentage omlaag. Daarnaast zal mijn progressie niet zo snel zijn als de meeste, aangezien ik toch erg op de uitvoering van de oefeningen let i.p.v. het gewicht.

Ik zal zodra er iets van progressie te melden is weer van mij laten horen.
Heel veel succes kerel!

Dankjewel!

Gaat lekker momenteel. Heb maar 2 trainingen moeten laten vallen in de drukke feestperiode.

Ben me gisteren wel de kolere geschrokken. Voor het eerst een fail! En dan gelijk ongelukkig met bankdrukken :eek:. Gewichten zijn gelukkig niet zo hoog, dus kon het van me af laten rollen.

Ik moet dus opzoek naar een power rack oid. Probleem alleen is dat m'n plafond in de schuur max 2.00 is door balken. Denk dat ik zelf iets moet fabriceren.

Dankjewel!

Gaat lekker momenteel. Heb maar 2 trainingen moeten laten vallen in de drukke feestperiode.

Ben me gisteren wel de kolere geschrokken. Voor het eerst een fail! En dan gelijk ongelukkig met bankdrukken :eek:. Gewichten zijn gelukkig niet zo hoog, dus kon het van me af laten rollen.

Ik moet dus opzoek naar een power rack oid. Probleem alleen is dat m'n plafond in de schuur max 2.00 is door balken. Denk dat ik zelf iets moet fabriceren.

Neem even contact op met Henk van powercage.nl . Hij kan ze desnoods wat lager maken als die geen model heeft dat past.

good luck!

Status update

Inmiddels in week 7 beland.

Door de feestdagen, en een inmiddels 35 weken zwangere vriendin, niet volledig het schema vast kunnen houden de afgelopen 2,5 week.

Inmiddels de draad weer opgepakt.

Ik was begonnen met:

Squat: 3 x 5 x 60KG
Bench: 3 x 5 x 45KG
DL: 1 x 5 x 75KG

Ik had eerst de gedachten om er een soort deload week van te maken. Maar voelde mij gisteren zo goed dat we alles maar op een PR hebben gezet:

Squat: 3 x 5 x 87,5KG
Bench: 3 x 5 x 62,5KG (heb goed naar filmpjes gekeken voor de techniek, er zit nog meer in!)
DL: 1 x 5 x 105KG (hier begin ik toch tegen m'n max aan te lopen)

Wat is bij starting strength de gebruikelijke wijze als je tegen je max aan loopt? Volgende week zelfde gewicht pakken?

suc6 ! Never give up !

Terug
Naar boven