MuscleMeat

Ik ben het zat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind crosstrainings apparaten ook totaal niet fijn. Krijg er ook inderdaad pijn van in mijn heupen. Mijn knieeën niet, die zijn wonder boven wonder nog steeds pijnloos.

Een loopapparaat vind ik niet zo vervelend, koptelefoon op, muziekje aan hoppa.

Over een tijdje is het misschien leuk om een keer te gaan boxen tegen een boxzak, lekker afreageren.

Ik zou ook graag willen zwemmen, helaas ben ik daar nu echt te onzeker voor. Ik wil het zeker gaan doen.

Ik zeg niet dat je je zou moeten schamen hoor maar kan me indenken hoe dat voor jezelf is. echter zijn er best veel momenten op de dag dat er maar heel weinig mensen zijn in een zwembad. misschien dat het op wat rustigere momenten wat minder oncomfortabel is. Daarnaast zien mensen je natuurlijk niet als je in het water bent, enkel ff de weg er naar toe. just a thought.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zeg niet dat je je zou moeten schamen hoor maar kan me indenken hoe dat voor jezelf is. echter zijn er best veel momenten op de dag dat er maar heel weinig mensen zijn in een zwembad. misschien dat het op wat rustigere momenten wat minder oncomfortabel is. Daarnaast zien mensen je natuurlijk niet als je in het water bent, enkel ff de weg er naar toe. just a thought.

Ik denk dat het beter is dat ik eerst echt serieus aan mezelf werk en dan pas ga zwemmen, als ik wat lekkerder in mijn vel zit ben ik al een stuk minder onzeker en dan zou ik wel durven.

Ik volg het voedingspatroon nu helemaal, en dat gaat super. Geen honger oid, natuurlijk wel trek in lekkere dingen maarja dat moet ik gewoon negeren met een glas water. En dat lukt ook.

Ik ben nu 110 - 1kg dus 109. Ik weet niet of ik al afgevallen ben, dus ik wacht volgende week (ik weeg 1 keer per week) even af.

bedankt voor je reactie

mss nog magere melk in plaats van halfvolle? alle beetjes helpen :)

Er is niks mis met halfvolle melk. sterker nog, daar zitten meer vitamines in.

Eerst de loze kcals eruit, dus snoep en rommel zoals ontbijtkoek etc.

Marjolein, eigenlijk geldt voor zwemmen ook zoiets als voor roeien. Wil je met zwemmen veel kcals verbranden dan moet je een goede zwemtechniek hebben. Want je wordt of heel snel moe en stopt dan (net als met roeien) of je dobbert maar een beetje.

Er is ooit onderzoek gedaan bij mensen die ze 3 verschillende vormen van cardio lieten doen en verder mochten eten naar behoefte. Ze gingen zwemmen, fietsen en hardlopen. De fietsers en de hardlopers vielen af , maar de zwemmers kwamen aan!
Zwemmen in relatief koud water maakt verrekte hongerig. Zo hongerig dat mensen datgene wat ze verbranden met zwemmen er dan dubbel en dwars weer aaneten door de trek. Dit komt dus (uiteraard) door de kou. Bij schaatsen en skiën/langlaufen gebeurt vast iets soortgelijks, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.. wel met fietsen bij -20°C. Brrrrr inderdaad , je gaat daarna eten alsof je leven ervan af hangt!

Dus.. om een lang verhaal kort te maken: verwacht niet te veel van zwemmen. Heel misschien hebben ze wel iets wat leuk is onder water: aquaspinning.
Enne.. ajb, geneer je niet, er zijn heel veel mensen die te zwaar zijn. En dunnerds kunnen het juist waarderen als je er wat aan DOET! En wie dat niet waardeert kan lekker oprotten!

Er is niks mis met halfvolle melk. sterker nog, daar zitten meer vitamines in.

Eerst de loze kcals eruit, dus snoep en rommel zoals ontbijtkoek etc.

Marjolein, eigenlijk geldt voor zwemmen ook zoiets als voor roeien. Wil je met zwemmen veel kcals verbranden dan moet je een goede zwemtechniek hebben. Want je wordt of heel snel moe en stopt dan (net als met roeien) of je dobbert maar een beetje.

Er is ooit onderzoek gedaan bij mensen die ze 3 verschillende vormen van cardio lieten doen en verder mochten eten naar behoefte. Ze gingen zwemmen, fietsen en hardlopen. De fietsers en de hardlopers vielen af , maar de zwemmers kwamen aan!
Zwemmen in relatief koud water maakt verrekte hongerig. Zo hongerig dat mensen datgene wat ze verbranden met zwemmen er dan dubbel en dwars weer aaneten door de trek. Dit komt dus (uiteraard) door de kou. Bij schaatsen en skiën/langlaufen gebeurt vast iets soortgelijks, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.. wel met fietsen bij -20°C. Brrrrr inderdaad , je gaat daarna eten alsof je leven ervan af hangt!

Dus.. om een lang verhaal kort te maken: verwacht niet te veel van zwemmen. Heel misschien hebben ze wel iets wat leuk is onder water: aquaspinning.
Enne.. ajb, geneer je niet, er zijn heel veel mensen die te zwaar zijn. En dunnerds kunnen het juist waarderen als je er wat aan DOET! En wie dat niet waardeert kan lekker oprotten!

Ik dacht dat zwemmen ook hielp om strakker in het vel te komen...? daarom wilde ik het als extra erbij doen.

Naja, ik ga in de toekomst vast wel een keer voor mijn plezier zwemmen.

Voorlopig hou ik het ook op hardlopen, snelwandelen en fietsen.

hoe gaat het nu?

Worden afvalstoffen van het sporten niet ook door moedermelk uitgescheiden?

Ik kan gewoon niet geloven dat je met zón weinige inname van callorieën gezond bezig bent. Een vrouw komtop sommige dagen gewoon niet boven de 700kcal uit.

Sonja B. past echt niet bij mij Ik denk dat ik veel beter bezig ben met gewoon normaal gezond eten (dus wat een vrouw nodig heeft per dag) en sporten, dit is teminste ook goed vol te houden.

:thumbup:

Lactaat en restanten van alcohol, medicijnen etc.

Lactaat is geen afvalstof, het is een tussenprodukt van de anaerobe verbranding en wordt gewoon verder verbrand als er weer zuurstof genoeg is. Resten van alkohol en medicijnen dat zijn toch geen afvalstoffen van het sporten?

Het gaat goed, ik ben zo rond de 2.5 kg kwijt.

Afvalstoffen van medicijnen en alcolhol is inderdaad niet van toepassing. Mijn laatste glas alcolhol was in 2005 geloof ik.

Wanneer een dikke vrouw fanatiek aan de slag gaat om af te vallen en zij is borstvoedster dan is het mogelijk dat er afval/gif stoffen in moedermelk terecht komen. Dit zijn de gifstoffen die uit het vet komen. Daarom is het belangrijk om niet al te hard te gaan en dus gewoon rustig aan beginnen. gewoon veel fietsen en hardlopen/snelwandelen.

Laatst bewerkt:
Wanneer een dikke vrouw fanatiek aan de slag gaat om af te vallen en zij is borstvoedster dan is het mogelijk dat er afval/gif stoffen in moedermelk terecht komen. Dit zijn de gifstoffen die uit het vet komen. Daarom is het belangrijk om niet al te hard te gaan en dus gewoon rustig aan beginnen. gewoon veel fietsen en hardlopen/snelwandelen.

Dat laatste is om allerlei redenen aan te bevelen. Fanatiek afvallen is niet goed voor de kwaliteit en de kwantiteit van de borstvoeding hoewel dat vaak nog verrassend goed in stand blijft, bij moeders in hongergebieden.

Maar gifstoffen? Dat zouden hooguit ketonen kunnen zijn, en die zijn eigenlijk niet giftig, ze zijn zelfs noodzakelijk als glucosevervangers om te overleven bij uithongering.

Bijna alle giftige stoffen die wij ooit binnen krijgen via de voeding, buitenlucht of roken, stapelen zich op in het vet. En als het vet wordt afgebroken, kan dat oa. via borstvoeding verdwijnen.

Iedereen die ooit 1 lesje (humane) toxicologie heeft gehad, zou dit kunnen weten.

De hoeveelheden zijn, tenzij je rookt of in een rokerige omgeving werkt, niet zodanig dat je je er als moeder zorgen om hoeft te maken.

Welkom , maar vrouwtje je bent net bevallen van een baby .
Je lichaam heeft minstens een jaar nodig om te herstellen van zoiezo een bevalling .
PLus je hebt een keizersnede ondergaan , iets wat ook een klap op je lichaam geeft .
Je hormoon huishouding is voorlopig nog niet op peil dus vlieg je nog alle kanten op .
En je geeft borstvoeding , dat is ook heel goed om sneller op je gewicht te komen .
Maar ik zou niet te strak gaan lijnen dan hoor .
Laat het lekker zijn beloop een aantal maanden en begin met een maand of 8 je dieët wat strakker aan te trekken .
En dan is de rust ook in je lichaam meer aanwezig .
Greets een moeder

Toch zou ik persoonlijk zwemmen niet negeren, zwemmen is soms makkelijker, omdat je je makkelijker beweegt met je gewicht, als hardlopen of fietsen je dan zwaar afgaan, dan zou zwemmen een oplossing zijn.
Gosh, natuurlijk moet je je niet gelijk volvreten na het zwemmen met allerlij rotzooi, maar datzelfde geld ook bij fieten of hardlopen.

Bijna alle giftige stoffen die wij ooit binnen krijgen via de voeding, buitenlucht of roken, stapelen zich op in het vet. En als het vet wordt afgebroken, kan dat oa. via borstvoeding verdwijnen.

Iedereen die ooit 1 lesje (humane) toxicologie heeft gehad, zou dit kunnen weten.

De hoeveelheden zijn, tenzij je rookt of in een rokerige omgeving werkt, niet zodanig dat je je er als moeder zorgen om hoeft te maken.

Er zijn inderdaad giffen die in het vet kunnen stapelen (ook via in de voedselketen en via BV), maar dan heb je het over abnormale blootstelling. Dat was de vraag niet. Afvallen leidt in de normale situatie niet tot het vrijkomen van gifstoffen in de borstvoeding.

Dat laatste is om allerlei redenen aan te bevelen. Fanatiek afvallen is niet goed voor de kwaliteit en de kwantiteit van de borstvoeding hoewel dat vaak nog verrassend goed in stand blijft, bij moeders in hongergebieden.

Maar gifstoffen? Dat zouden hooguit ketonen kunnen zijn, en die zijn eigenlijk niet giftig, ze zijn zelfs noodzakelijk als glucosevervangers om te overleven bij uithongering.

Die gifstoffen kunnen de melk zuur van smaak maken, het is niet gevaarlijk. Dit las ik zojuist op een borstvoedings forum. Ik heb ook met de huisarts gebeld vanochtend en die vertelde me dat ik zeker gewoon door moet gaan en dat ik goed bezig ben.

Verder voel ik me goed, ik heb nu ongeveer 2 maanden geen na-last gehad van de keizersnede, en de wond geneest goed. Ik eet precies volgens het schema aan wat een borstvoedende vrouw moet eten per dag. Ik sport er ligt bij en val nog af ook. Prima zo voorlopig. Ik heb mijn eerste dochter 19 maanden borstvoeding gegeven, en dat wil ik deze keer niet zo lang. Ik wil zeker 6 maanden volledig geven en dan af bouwen omdat dan de fruit en groente hap dan gegeven moeten gaan worden. Ik wil zeker 1 jaar geven, en dan afbouwen totdat ze volledig vastvoedsel krijgt. En dan vind ik het wel goed.

Die gifstoffen kunnen de melk zuur van smaak maken, het is niet gevaarlijk. Dit las ik zojuist op een borstvoedings forum. Ik heb ook met de huisarts gebeld vanochtend en die vertelde me dat ik zeker gewoon door moet gaan en dat ik goed bezig ben.

Verder voel ik me goed, ik heb nu ongeveer 2 maanden geen na-last gehad van de keizersnede, en de wond geneest goed. Ik eet precies volgens het schema aan wat een borstvoedende vrouw moet eten per dag. Ik sport er ligt bij en val nog af ook. Prima zo voorlopig. Ik heb mijn eerste dochter 19 maanden borstvoeding gegeven, en dat wil ik deze keer niet zo lang. Ik wil zeker 6 maanden volledig geven en dan af bouwen omdat dan de fruit en groente hap dan gegeven moeten gaan worden. Ik wil zeker 1 jaar geven, en dan afbouwen totdat ze volledig vastvoedsel krijgt. En dan vind ik het wel goed.

kan k me voorstellen ja-)
goed bezig hoor, knap dat je zo snel weer in je ritme komt en je ook goed informeert over hoe en wat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven