MuscleMeat

Ik ben nu al een geruime tijd aan het trainen, maar ik ben van plan om het kickboksen

Clein

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Waardering
127
Lengte
1m50
Massa
150kg
Vetpercentage
Geachte leden,

Ik ben nu al een geruime tijd aan het trainen, maar ik ben van plan om het kickboksen (wat ik vroeger deed) weer op te pakken. Dit betekent dat ik 2 keer in de week moet trainen. Hier schiet mijn normale training van 4 keer in de week natuurlijk bij in. Ik kan dus maar 2 keer in de week met mijn gewichten smijten en 2 keer in de week kickboksen.

Nu vraag ik me eigenlijk af of ik wel progressie kan boeken door 2 keer in de week te trainen.
Wie kan mij helpen....... en weet een antwoord!!!!

het is wel mogenlijk maar het zal velen malen langsamer gaan dan voorheen, maar als je liever wilt kickboksen dan hoef je toch niet veel progressie meer te amken want als je al geruime tijd traind zul je al genoeg massa hebben voor het kickboksen (neem ik aan), en een week heeft 7 dagen je kan dan toch 4 keer KT training in de week doen en 2x kickboksen?!

bij mij is het ene of het andere...
ik kan niet gaan boxen met pijn in de armen, borst of benen...

je moet voor jezelf uitmaken wat belangrijk is want het gaat moeilijk worden om te gainen als je zo traint :)

• Topic Starter Topic Starter
bedankt mensen voor jullie reactie,
ik denk dat 6 keer in de week trainen toch te veel van het goede is en misschien is het gewoon verstandig om voor 1 sport te kiezen ipv 2.

hey andries,
thanks man, net wat ik nodig had!!!!!!!!!!
ik ben tot de conclusie gekomen dat het sterk afhangt van het doel die je jezelf stelt; wil je echt hardcore gaan dan is het logisch om te stoppen met kickboksen. Wil je geen coleman worden, dan zou je kickboksen er misschien wel bij kunnen doen.

Juist lounge, het is afhankelijk van je doel: wat wil je bereiken in bodybuilding?

Ik heb trouwens met hetzelfde gezeten: Ik deed zowel boksen als bodybuilding, echter wilde ik me echt op een ding focussen, omdat dat naar mijn gevoel beter voor mij is. Ik heb er daarom voor gekozen om me volledig te richten op bodybuilding: omdat dat mijn passie is. Maar dat is voor iedereen anders. Nogmaals, vraag je af wat je doel is in bodybuilding en kijk hoe je je ergens bij voelt. Succes, groetjes

inderdaad mass builder, volgende week maandag is mijn eerst kickboksles en dan moet ik maar kijken hoe het gaat. Kan ik het aan, kan mijn lichaam het aan dan probeer BB en kickboksen te combineren. Vergt het toch te veel van mijn lichaam, tsja dan moet ik tcoh een keuze maken.......
in ieder geval bedankt voor de tip.

Llounge zei:
inderdaad mass builder, volgende week maandag is mijn eerst kickboksles en dan moet ik maar kijken hoe het gaat. Kan ik het aan, kan mijn lichaam het aan dan probeer BB en kickboksen te combineren. Vergt het toch te veel van mijn lichaam, tsja dan moet ik tcoh een keuze maken.......
in ieder geval bedankt voor de tip.
eummmm..Is wel moeilijk om nog aan te komen als je an thaiboksen doet of gaat doen.Ik heb tot bijna a klasse gevochten en heb veel ervaring mat thaiboksen,dus ik zou je niet aanradden om te doen als je massa wilt kweken.Kijk als je nu zwaar genoeg bent en en paar kilotjes kan missen is ok maar als je al te mager bent en geen kioltje wilt missen moet je niet ermee beginnen!.Het ligt ook aan naar welke thaiboxen gym je gaat bij sommige gyms zul je echt kapot veel afvallen als je naar de bekende gyms gaat waar hard wordt getraint en je zelf moet overleven.Elke dag zul je moetenb bikken als je naar sommige gyms gaat en zweten als gek.Dat betekent dat je veel zult afvallen maar als je gewoon voor je conditie wilt thaiboksen ga dan naar een gym waar ze minder hard trainen en slopen dan zul je ook niet zoveel gewicht verliezen en verder denk ik dat 2 dagen trainen niet genoeg is om vooruit te gaan.

anyway succes.

Geachte leden bedankt voor jullie reactie, maar ik heb toch nog een vraag:
De meeste zeggen dat je in combinatie met kickboksen echt niet zal gainen, maar daar zet ik toch wel een paar vraagtekens bij.
Tuurlijk het zal best wel zwaar (en een aanslag op je lichaam) zijn en ik weet dat rust een belanrijk onderdeel van het gehele groeiproces is, maar als je continu voldoende calorieen tot je neemt, dan zal er toch geen sprake van katabolisme zijn. gewoon een overkill aan koolhydraten en eiwitten (natuurlijk ook vetten) en dan is er geen probleem toch?????

Heb ook aan thaiboksen gedaan, en vond het niet lekker trainen toen ik KT erbij ging doen. Dit had vooral te maken met hoevaak je je schouders dan per week wel niet belast!! Ben nu dus ook gestopt met thaiboksen, en word ook langzaam aan zwaarder. Suc6 verder iig!!

Terug
Naar boven