MuscleMeat

Ik gebruik het pyramide-principe bij alle oefeningen, is dit ok?

delguy

Ripped Bodybuilder
Waardering
1
Ik gebruik het pyramide-principe bij alle oefeningen, is dit ok?
Behalve bij buik, doe ik eigenlijk overal hoger gewicht en minder herhalingen bij de sets, is dit de juiste wijze? Want ik zie dat sommigen bijv. 3x10 bench press doen. Terwijl ik 10/8/6 doe.

Denk dat 90% van de bodybuilders op deze manier trainen. Rustig beginnen met een opwarmset en vervolgens steeds zwaarder met een punkass gewicht op het laatst :D

ik doe ook altyd piramides, maar ik heb gehoort dat je dit moet afwisselen met bijv. 3 x 10 om zo ook aan je kracht te werken ipv alleen massa.

piramidesysteem is zeer goed maar blijf om de zoveel tijd varieren met sets,reps en oefeningen

Het piramidesysteem gebruik ik alleen bij de eerste oefening van de spiergroep die ik op het moment train. Meestal is dit 2 setjes en dan 3 voluit.
Bij oefening 2 hoef je dus niet weer het piramidesysteem te doen dit gaat tenkoste van je trainings gewicht. Eentje is dan genoeg om het gewicht te bepalen voor je tweede set 3de en 4de.

steebz zei:
ik doe ook altyd piramides, maar ik heb gehoort dat je dit moet afwisselen met bijv. 3 x 10 om zo ook aan je kracht te werken ipv alleen massa.

Zo ie zo moet je altijd variatie erin houden, dus niet altijd hetzelfde doen. Met 3 x 10 zal je overigens niet veel kracht opbouwen.

als je erop groeit blijven doen, groei je niet meer doe iets anders :)

Pyramide systeem is prima. Heeft in de loop der jaren z'n functie wel bewezen.

Of je het met elke oefening moet doen ? ? ? Ligt er d enk ik aan of je het leuk/fijn vind en of je er met alle oefeningen resultaat mee heb.

ik zie haast geen vooruitgang meer ...heb weer zoon doodpunt....hoop niet dat het door het overheerlijke piramidesysteem komt omdat ik nooit anders train als 10-8-8-6 of 10 8-6-4

Ja ik vind het ook een heerlijk systeem van trainen.
Wel wissel ik geregeld af natuurlijk

Dat pyramide systeem pas ik niet toe binnen 1 oefening maar binnen een aantal wkn.
Voor de training heb ik 3 hh-reeksen, die variëren van weinig-gemiddeld-erg veel en dat loopt elke week 1 of 2 hh terug.. zodat het gewicht steeds zwaarder wordt.

Variant van HST en dat bevalt perfect. Maar als jij pyramide fijn vindt, doorgaan.. af en toe veranderen kan nooit kwaad.

Espi

Dat is geen pyramidetraining, maar periodisatie

En wat variant van HST aangaat, ik denk eerder dat HST een periodisatie variant is als andersom.

Ik doe zelf alleen dit systeem gebruiken bij bankdrukken maar ik warm wel van te vore altijd ff op met 15 - 15x 60kilo.
En zolang je blijft groeie erdoor blijve doen. :)

@Tommyboy,
misschien eens 2 maand met 4-6 reps trainen oid, mits je voeding ed in orde is zul je dan wel weer progressie maken denk ik.

je kunt bv fly of pullover op 10 tot 12 herhalingen houden

Terug
Naar boven