Het nadeel is dat je eruit ziet als een enorme loser met een belt en 60 kilo's squats
dankje
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het nadeel is dat je eruit ziet als een enorme loser met een belt en 60 kilo's squats
In jouw redenatie wel. Ken de voordelen niet maar stel dat je zonder belt traint je core beter activeert in de onderste abs. En met belt de bovenste abs. Dan hebben ze beide voordelen.Als het trainen zonder belt voordelen heeft, dan heeft het trainen met belt automatisch nadelen.
In jouw redenatie wel. Ken de voordelen niet maar stel dat je zonder belt traint je core beter activeert in de onderste abs. En met belt de bovenste abs. Dan hebben ze beide voordelen.

ik zou sowieso niet op 1 dag tussen sets afwisselen, met en zonder belt. Dit werkt alleen maar verwarrend. Er zijn verder ook geen enkele nadelen van het gebruiken van een belt dus waarom zou je niet gewoon met doen?
Daarnaast heeft beltless werk natuurlijk ook wel zn plaats in ieder schema. Zelf doe ik mn deadlifts werk setjes altijd met belt en squat nu om de dag met en zonder belt
toch zorgt een belt juist voor meer core activatie, wat juist zou beteken dat het beter is voor core ontwikkeling.
Niet echt alle reacties gelezen maar mijn mening:
- Een belt geeft je een vals gevoel van veiligheid en maakt mensen vaak minder bewust van hun techniek.
- Mensen met een slechte techniek halen meer uit een belt dan mensen met een goede techniek.
Qua training: zoveel mogelijk zonder riem maar gebruik hem wel 1xpw op je wedstrijduitvoering om zo het gevoel te houden van hoe een belt optimaal te gebruiken.
En wat als je juist wel bewuster wordt van je techniek, kan je dan wel vaker dan 1xpw aan doen tijdens trainen? (Ik doe trouwens niet 1x per week een wedstrijduitvoering of zo).
Kan wel maar ik zie er de meerwaarde niet van in.
Persoonlijk echt zo min mogelijk met belt
Bijvoorbeeld rechter blijven bij squat, of het gevoel hebben dat je stabieler bent (niet per se een feit) waardoor je je minder druk maakt om het stabiel blijven en je meer kan focussen op andere aspecten, waardoor je een betere techniek krijgt.
Zou kunnen.