XXL Nutrition

Ik val ontzettend traag af

Surmeli

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op deze forum en groet jullie allemaal!

Ik ben sinds 4 weken begonnen met afvallen! Ik ben altijd atletisch geweest (voetbal/fitness). Alleen heb ik me de afgelopen 2 jaar aardig laten gaan. En woog 4 weken geleden 108 kg. Ik ben 1.82 lang.

Ik weeg inmiddels 105 kg en snap niet waarom het zo traag gaat! Ik heb in die 4 weken misschien maar 1 of 2 x gesmokkeld met een snoepje.

Mijn trainingen:
3 x per week fitness. (45 min. per keer)
1 x per week zaalvoetbal (2 uur per keer)

Voedingspatroon op een normale dag (ik varieer natuurlijk regelmatig):
Ontbijt: Muesli met melk of yoghurt (gezonde muesli keuze)
Vroege tussendoor: banaan, appel, mandarijn of sinaasappel.
Lunch: 3/4 sneetjes volkoren brood met kipfilet, kalkoen of 20+ kaas/smeerkaas
Middag tussendoor: banaan, appel, mandarijn of sinaasappel
Avondeten: Wat mijn vrouw klaarmaakt eet ik met een normale portie. Ze kook met zeer weinig tot geen vet. (geen frituur rotzooi)
Late snack: banaan, appel, mandarijn of sinaasappel

minimaal 2 liter water per dag
3/4 bekers zwarte koffie zonder zuiker
2/3 bekers thee met halfe klontje suiker per beker. Dus max 2 suikerklontjes per dag.

Supplementen:
Fatblocker van M Double you
Extreme fatburner van MuscleTech

Help!!! Wat doe ik fout!!!

Laatst bewerkt:
Op het eerste oog teveel fruit en te weinig vetten. Post je voedingswaarden erbij en dan kunnen we je helpen.

• Topic Starter Topic Starter
Op het eerste oog teveel fruit en te weinig vetten. Post je voedingswaarden erbij en dan kunnen we je helpen.

voedingswaarden zijn circa:
muesli 100 gram

Kipfilet/kalkoenfilet 100/150 gram

avondeten 1 bord. Calorieen kunnen hierbij verschillen.

Eet ook regelmatig groenten: brocolli/gekookte aardappel/bloemkool/wortel/spruitjes/bonen etc.

Brood,banaan, melk uit je voeding halen. Meer energie verbruiken dan dat je binnenkrijgt en je valt af, simpel. Ik val om de 3 dage 700gram vet, het is gewoon simpel. Eet je 1000kcal ga 2000 kcal verbranden eet je 2500 ga dan 4000 verbranden. Hoe minder je eet hoe minder je gaat zweten in de gym.

Overigens is 3 kg in 4 weken tijd geen slechte prestatie.

Brood,banaan, melk uit je voeding halen. Meer energie verbruiken dan dat je binnenkrijgt en je valt af, simpel. Ik val om de 3 dage 700gram vet, het is gewoon simpel. Eet je 1000kcal ga 2000 kcal verbranden eet je 2500 ga dan 4000 verbranden. Hoe minder je eet hoe minder je gaat zweten in de gym.

1000 kcal eten? Is een grapje mag ik hopen?

Eet als late snack in elk geval magere kwark en als andere tussendoor walnoten ofzo voor de goede vetten. Verder kun je goed tonijn eten en ik zou de muesli vervangen voor havermout of brinta.

Is al meer dan een halve kg per week. Absoluut niet weinig.

Feit is je hebt je lang laten gaan. Je zal nu lang moeten cutten.

Je zou eventueel na je krachttraining nog wat cardio kunnen doen om het tekort groter te maken. Je moet even wat preciezer opschrijven wat de macro's zijn van wat je nu eet. Hoe weet je dat het 100 gram muesli is, weeg je dat af?

3 kilo in 4 weken is gewoon netjes en gezond!
Ik zou inderdaad wat meer vetten eten en minder fruit.
Eet bijvoorbeeld een eitje extra of een paar nootjes als tussendoortje, we hebben het dan over GEZONDE vetten.
Cardio na de krachttraining is altijd goed, betere conditie, stimuleert je vet verbranding, verbrand extra calorien en je gaat je een stuk fitter voelen en je zult merken dat je krachttraining ook een stuk beter zal gaan.

Bereken je dagelykse behoefte eerst.
Ga daar vervolgens 2/300 onder zitten & probeer dit geleidelijk te verhogen naar 5/600.
Cardio 4/5 p/w a 60 min, 5/600 verbranding per keer.
Als je echt serieus bent kick je koolhydraten terug naar 200 gr p/d ..geen brood pasta etc...probeer zoeteaardappel, zilvervliesryst.
Probeer het liefst 6/7 kleine maaltyden over de gehele dag te eten dit komt je metabolisme ten goede.
Probeer niet gelyk te veel te doen..neem je tyd, laat je lichaam wennen.

Banaan uit je voeding halen? LOL.

Ik zou voor de late snack i.p.v. fruit --> noten eten of magere kwark met ananas als je echt nog fruit zou willen als late snack. En ik zou meer vis gaan eten, tonijn / zalm en meer noten --> meer goede vetten gaan eten. Want die zie ik nergens?

Vetten moet je inderdaad niet vermijden, maar verminderen tot een bepaalde hoeveelheid.

Late snack: Geen koolhydraten man neem bijvoorbeeld een gebakken eitje of een bak magere kwark.
Geen suikerklontjes in je thee doen vervang dit voor bijvoorbeeld stevia.

Laatst bewerkt:
Je moet wel eten om af te vallen. Reken je behoefte uit en ga daar 500 kcal onder zitten. Ga nooit verder dan 700-800 ivm veel spier verlies met zo'n tekort.

• Topic Starter Topic Starter
Hallo allemaal,

Ik ben lang weggeweest en toen dacht ik ineens. HE! ik had nog een topic hier lopen.

Ik begon mijn topic met dat ik 105 KG woog. Het is later nog erger fout gegaan! Op mijn top woog ik 111KG en besloot dat het zo echt niet verder kon. Ben met behulp van mijn dieeetplan van mijn dieetest en doelgericht sporten aan de gang gegaan.

Resultaat: 4 maanden geleden: 111KG
Nu: 4 maanden later: 92 KG
Totaal kwijtgeraakt: 18 a 19 KG !

Wat heb ik gedaan:
Caloriee inname per dag verlaagt naar: 1300 - 1500 per dag (GEZOND ETEN!)
Ontbijt:
250 gr 0vet yoghurt/kwark met 25 gram gemengde noten en eetlepel chiazaad & gebroken lijnzaad.

Luch:
3 sneetjes speltbrood met gezond beleg

Avondeten:
minimaal 300 gram groenten
150 vis of 125 gram kip of 125 gram mager gehakt
150 pasta of 100 gram zilvervliesrijst of 250 gram aardappelen

Sport:
3 x per week bestaande uit o.a.: Joggen (c.a. 5 km) / Fitness / Zaalvoetbal / Tabata-Crossfit (c.a. 25 min)

Nu ben ik begonnen met zwemmen en lees ik heel veel op internet dat je heel weinig vet zal verbranden met zwemmen, omdat zwemmen eerst je calorieen aanvalt. Mijn vraag is: Als je overal calorie inname sowieso lager dan normaal is gaat je lichaam dan niet sowieso over naar vetverbranding als calorieen laag zijn? Want wat je nu op internet leest is dat je met zwemmen eerst de maaltijd in je maag zal verbranden en pas daarna (c.a. half uur) zal je lichaam de vetten aanvallen.

Hallo allemaal,

Ik ben lang weggeweest en toen dacht ik ineens. HE! ik had nog een topic hier lopen.

Ik begon mijn topic met dat ik 105 KG woog. Het is later nog erger fout gegaan! Op mijn top woog ik 111KG en besloot dat het zo echt niet verder kon. Ben met behulp van mijn dieeetplan van mijn dieetest en doelgericht sporten aan de gang gegaan.

Resultaat: 4 maanden geleden: 111KG
Nu: 4 maanden later: 92 KG
Totaal kwijtgeraakt: 18 a 19 KG !

Wat heb ik gedaan:
Caloriee inname per dag verlaagt naar: 1300 - 1500 per dag (GEZOND ETEN!)
Ontbijt:
250 gr 0vet yoghurt/kwark met 25 gram gemengde noten en eetlepel chiazaad & gebroken lijnzaad.

Luch:
3 sneetjes speltbrood met gezond beleg

Avondeten:
minimaal 300 gram groenten
150 vis of 125 gram kip of 125 gram mager gehakt
150 pasta of 100 gram zilvervliesrijst of 250 gram aardappelen

Sport:
3 x per week bestaande uit o.a.: Joggen (c.a. 5 km) / Fitness / Zaalvoetbal / Tabata-Crossfit (c.a. 25 min)

Nu ben ik begonnen met zwemmen en lees ik heel veel op internet dat je heel weinig vet zal verbranden met zwemmen, omdat zwemmen eerst je calorieen aanvalt. Mijn vraag is: Als je overal calorie inname sowieso lager dan normaal is gaat je lichaam dan niet sowieso over naar vetverbranding als calorieen laag zijn? Want wat je nu op internet leest is dat je met zwemmen eerst de maaltijd in je maag zal verbranden en pas daarna (c.a. half uur) zal je lichaam de vetten aanvallen.

kijk naar wat er op een dag binnenkomt aan kcal en wat je verbruikt.. het maakt niet uit waar het de energie op dat moment uit haalt (voeding of vet) want dan spreekt je lichaam wel op een later moment je vetreserves aan.

veel voeding is nog lang niet verteerd als je er direct na sport, dus deze uitspraak is sowieso veels te verwarrend.

Het gaat allemaal om maar 1 ding: kcal in vs kcal out.

Makkelijkste manier om het wat sneller te laten gaan is meer bewegen. Ga ook cardio doen.

Terug
Naar boven