MuscleMeat

Ik vs Grote kerel

UpToTheTop

Advanced Bodybuilder
Waardering
1
Ik krijg bij LO momenteel boksen. Ik doe dit ook in een club. Maar ik moest vandaag sparren met een zeer grote jongen. Ik ben 1m65 en 52 kilo, hij is 1m rond de 90 en weegt 73. Ik kan dus heel moeilijk aan zijn gezicht enzo. Hoe kan ik dit het best doen?

Springen... :D

zijn hoofd vastpakken , naar beneden trekken en knieen - over en uit voor die gast , of mag dat niet bij boksen;)

Inderdaad, springen Up to tha top ;) (wat toepasselijk)
Ja of je geeft hem alleen maar liver shots.. maar dat is vies

1m 90 en 73 kg.

Zo stevig staat die kerel nu toch ook niet :p

kijk es naar game of death met bruce lee tegen Kareem Abdul-Jabbar

Stelten

Ge-stelten-29.gif

We kunnen je natuurlijk vertellen dat jij constant druk moet uitoefenen en dat je onder zijn slagen moet duiken en counteren maar mijn bokservaring zegt me dat je bij iemand die 25cm groter is gewoon je verlies moet aanvaarden.

Lever en nieren denk ik zonder ervaring overigens. En snelheid natuurlijk gewoon veel mo Ali kijken :)

Tegen zijn biceps (binnenkant of buitenkant, hangt vanaf hoe je er best aan geraakt) slaan zodat zijn dekking zwakker wordt en zijn slagen minder hard. Zo niet, dan inderdaad rond de lever slaan.

52 kg versus 73 kg. Ik denk dat dit het grootste probleem is

sla hem in zijn kruis en zeg dan sorry.

Serieus, kom binnen zijn space en sloop zijn lever. (alsof ik er iets van weet ... giegel)

Net als Badr Hari tegen Hong Man Chow (ofzoow...) blijven rammen op de lever! :D
Al weet ik niet wat je leraar LO van al deze adviezen zal zeggen... :rolleyes:

bodyshots wil do the job :D
lengte moet niet zo'n probleem zijn toch mike tyson was ook best kort vergeleken met andere zwaargewichten

trap hem in zijn zak, hij buigt voorover, neem zijn hoofd en KNIE! nu ligt hij op de grond, je springt erop en slaat totdat hij levenloos stil blijft liggen...

Voila, je hebt gewonnen... :D

heb zelf gebokst en mijn tips:
-leren slippen (weet niet of je dit al gehad hebt met trainen anders vragen aan trainer)
-aanvallen
-instappen met 1 stoot en dan blijven bestoken met stoten, dichterbij is het voor jou makkelijker dan kan tegenstander niet gebruik maken van langere armen
-blijven bewegen
-proberen zelfvertrouwen in verdediging op te bouwen, dus opvangen stoten zonder ogen dicht, naar achteren, goed kijken dus

Een hele goede overhand right geven naar het hoofd en proberen zijn lever te slopen met hooks.

Dan zou ik de partij niet aannemen. Ook niet als het maar om LO gaat. Iemand van 52 kg tegen iemand van 73 kg; kan nooit eerlijk opgaan.
En als je dan toch wil sparren, gewoon hard blazen...

Terug
Naar boven