XXL Nutrition

Ik wil gaan trainen!

pimmetje97

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
60kg
Vetpercentage
10%
ik ben een jongen van 16 jaar oud en sinds een half jaar verhuisd naar zweden... heel leuk maar dat doet er niet toe.

ik wil gaan trainen. ik judo 2 keer in de week en ik fiets veel. ik heb stage gelopen op een fitness centrum waar ik al het een en ander heb geleerd over fitness en working out. maar ik wil nu serieus gaan beginnen. hoe begin je met trainen? wat zijn proteïnen en hoe werkt het allemaal met mijn voeding. ik weet niet of er al een topic is geweest zoals deze maar ik wil heel graag goede informatie zodat ik kan gaan beginnen. kan ik het thuis doen of moet ik echt naar de gym. ik woon 30 minuten van de gym en is dus handig als ik thuis ook dingen kan doen! ik hoop op een serieuze en goede uitleg want ik zie het helemaal zitten! alvast bedankt!

(ps vragen zijn meer dan welkom als je iets moet weten of info oer me nodig hebt!)

thanks!

zo ik wil gaan trainen, wille jullie effe alles voor me neus duwen zodat ik op mijn lui gat kan liggen

Bedankt!

eerst even de sticky's doorlezen en dan met een schema komen dat wij feedback kunnen geven

• Topic Starter Topic Starter
zo ik wil gaan trainen, wille jullie effe alles voor me neus duwen zodat ik op mijn lui gat kan liggen

Bedankt!

ik probeer serieus te gaan werken... zonder trainingsfouten en andere dingen die mis kunnen gaan. ik wil voor kwaliteit gaan en ik hou er van om te werken. maar als je niet wil reageren met helpen dan hoef ik je reactie ook niet sorry! als ik een lui overkom en ik wil alleen maar op mijn luie gat liggen... sorry ik ben erg onervaren en ik vraag jullie deskundige om hulp, wat blijkbaar niet met dank word afgenomen!

Wat heb je al geleerd dan ?
beetje vaag zo........

ik probeer serieus te gaan werken... zonder trainingsfouten en andere dingen die mis kunnen gaan. ik wil voor kwaliteit gaan en ik hou er van om te werken. maar als je niet wil reageren met helpen dan hoef ik je reactie ook niet sorry! als ik een lui overkom en ik wil alleen maar op mijn luie gat liggen... sorry ik ben erg onervaren en ik vraag jullie deskundige om hulp, wat blijkbaar niet met dank word afgenomen!

Welkom op het forum, ga eerst even wat stickys lezen en maak een voedings- en trainingsschema en dan kunnen we je verder helpen dmv feedback te geven. Wij kunnen deze dingen niet voor je maken aangezien het van persoon tot persoon afhangt. Knowledge is power, so I suggest you start reading :D Er is immens veel goede info te vinden hier op het forum ;)

• Topic Starter Topic Starter
maar hoe maak ik een schema? hoe begin ik met voedsel? ik ben echt ontzettend 0% op dit gebied en wil graag meer weten maar ik wil wel goed advies en ik hoopte dat hier te krijgen

maar hoe maak ik een schema? hoe begin ik met voedsel? ik ben echt ontzettend 0% op dit gebied en wil graag meer weten maar ik wil wel goed advies en ik hoopte dat hier te krijgen

Dat krijg je ook zeker en vast, maar je moet er wel moeite voor doen, en met moeite bedoel ik dan kijken in de subfora en lezen. Er staat al veel advies op het forum, je moet er gewoon naar zoeken

je hebt je zeker en vast al rot gezocht naar de antwoorden.. je zegt het zelf.. je weet niet of er al dergelijke topics zijn? zoek er dan naar?

Alles is al voorgekauwd hier, enige wat je moet doen is lezen.

Oke daar gaan we dan..
Begin met een beginnersschema, bijvoorbeeld stronglifts.
http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/

Bereken je kcal behoefte, dat heb ik al voor je gedaan op deze site: http://www.giantpt.com/voeding/bereken-jouw-caloriebehoefte
Met jou gegevens kom ik uit op een bmr van 1827 en een onderhoud van 2832. Ik ga er dan vanuit dat je 3x per week gaat trainen.
Als je wil bulken en spiermassa (maar ook onvermijdelijk vet) wil bijkomen eet je +- 500 kcal meer dan je onderhoud
Als je wil afvallen (niet aan te raden als je geen spier hebt) eet je +- 500 minder dan je onderhoud.

We gaan er vanuit dat je spieren wil opbouwen maar niet teveel vet, eet zo rond de 3000 kcal.
2 - 2.5 gram eiwit per kg = 182 gram = 728 kcal (4 kcal per gram)
1 gram vet per kg = 73 gram = 657 kcal (vet is 9 kcal per gram)
rest kh = ongeveer 400 gram = 1600 kcal ( 4 kcal per gram)

Goede eiwitrijke producten : Kip, vis, paard, lam, hert, kalkoen, eend etc..
goede kh bronnen: volkoren rijst/pasta/brood, zoete aardappel, brinta, havermout
Goede vet bronnen: olijfolie, noten, hele pure chocola, avocado, vette vis (zalm, makreel etc)

Succes.

Read teh dem sticky's brah

Oke daar gaan we dan..
Begin met een beginnersschema, bijvoorbeeld stronglifts.
http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/

Bereken je kcal behoefte, dat heb ik al voor je gedaan op deze site: http://www.giantpt.com/voeding/bereken-jouw-caloriebehoefte
Met jou gegevens kom ik uit op een bmr van 1827 en een onderhoud van 2832. Ik ga er dan vanuit dat je 3x per week gaat trainen.
Als je wil bulken en spiermassa (maar ook onvermijdelijk vet) wil bijkomen eet je +- 500 kcal meer dan je onderhoud
Als je wil afvallen (niet aan te raden als je geen spier hebt) eet je +- 500 minder dan je onderhoud.

We gaan er vanuit dat je spieren wil opbouwen maar niet teveel vet, eet zo rond de 3000 kcal.
2 - 2.5 gram eiwit per kg = 182 gram = 728 kcal (4 kcal per gram)
1 gram vet per kg = 73 gram = 657 kcal (vet is 9 kcal per gram)
rest kh = ongeveer 400 gram = 1600 kcal ( 4 kcal per gram)

Goede eiwitrijke producten : Kip, vis, paard, lam, hert, kalkoen, eend etc..
goede kh bronnen: volkoren rijst/pasta/brood, zoete aardappel, brinta, havermout
Goede vet bronnen: olijfolie, noten, hele pure chocola, avocado, vette vis (zalm, makreel etc)

Succes.

Super van je dat jij de enige bent die fatsoenlijk een antwoord kan geven :thumb: Ik ben hier ook pas en weet nu de weg wel in het forum, maar als je hier voor het eerst komt heb je geen idee wat/waar/hoe alles is (laat staan dat ik wist wat een sticky was ??? )
Dus goede reactie :cool:

(ps. je zegt: Als je wil afvallen (niet aan te raden als je geen spier hebt); waardoor is dat niet aan te raden? En ik weet dat spieren kweken lastig is icm afvallen, maar dan kan je met afvallen toch wel krachttraining doen?)

Super van je dat jij de enige bent die fatsoenlijk een antwoord kan geven :thumb: Ik ben hier ook pas en weet nu de weg wel in het forum, maar als je hier voor het eerst komt heb je geen idee wat/waar/hoe alles is (laat staan dat ik wist wat een sticky was ??? )
Dus goede reactie :cool:

(ps. je zegt: Als je wil afvallen (niet aan te raden als je geen spier hebt); waardoor is dat niet aan te raden? En ik weet dat spieren kweken lastig is icm afvallen, maar dan kan je met afvallen toch wel krachttraining doen?)

Euh, er is zelfs een subforum voor "beginners en tieners". Als je dan nog moeite hebt met het weten waar je moet zijn ligt dat puur aan jezelf.

Euh, er is zelfs een subforum voor "beginners en tieners". Als je dan nog moeite hebt met het weten waar je moet zijn ligt dat puur aan jezelf.

Ja joh? Waar staat deze post in dan?..

EDIT: Als je nooit op een forum hebt gezeten, is niet alles zo makkelijk te vinden..je moet eerst kunnen begrijpen hoe subforum ed in elkaar zit. Sommige hebben daar even een dagje moeite mee..maar om deze dan af te zeiken, béetje sneu :)

Ja joh? Waar staat deze post in dan?..

EDIT: Als je nooit op een forum hebt gezeten, is niet alles zo makkelijk te vinden..je moet eerst kunnen begrijpen hoe subforum ed in elkaar zit. Sommige hebben daar even een dagje moeite mee..maar om deze dan af te zeiken, béetje sneu :)

Was me niet eens opgevallen. Maakt het eigenlijk alleen maar erger dat de OP dan niet weet waar hij zijn informatie kan vinden. Wel juiste sectie vinden, maar die 4 topics die boven aan de lijst staan kan die dan weer niet lezen? :rolleyes:

Was me niet eens opgevallen. Maakt het eigenlijk alleen maar erger dat de OP dan niet weet waar hij zijn informatie kan vinden. Wel juiste sectie vinden, maar die 4 topics die boven aan de lijst staan kan die dan weer niet lezen? :rolleyes:

Haha ja dát begrijp ik, dat begrijp jij..maar als je voor het eerst hier komt snap je daar nog geen hol van (ik had het zelf ook). Nu denk ik ook: ja..logisch :)

Haha ja dát begrijp ik, dat begrijp jij..maar als je voor het eerst hier komt snap je daar nog geen hol van (ik had het zelf ook). Nu denk ik ook: ja..logisch :)

Er is voor alles een topic met alle informatie die duidelijk zijn.
Wil je oefeningen weten, nou open de sectie Oefeningen.
Schema's idem dito en voeding net zo.

Wat is hier zo moeilijk aan ??

Er is voor alles een topic met alle informatie die duidelijk zijn.
Wil je oefeningen weten, nou open de sectie Oefeningen.
Schema's idem dito en voeding net zo.

Wat is hier zo moeilijk aan ??

Het moeilijke daaraan is niks..
Wat wél moeilijk is, is dat als je hier voor de allereerste keer komt en nog nooit op een forum hebt gezeten, je meestal nog niet weet wát een sticky is..wat de icoontjes inhouden, waar de meeste informatie staat, wat topics zijn en dergelijke.

En zolang iedereen kattig doet, zal diegene het ook niet leren.
Vandaar erg fijn dat er iemand zo aardig is om te helpen (dat is ook het enige dat ik zeg :) ) No big deal :eyes:

Terug
Naar boven