Fitness Seller

Ik word hier helemaal gek van

JwzTogHond

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
87kg
Vetpercentage
19%
Yo,
Ik train nu al een jaartje en heb al aardig wat progressie geboekt.

Heb vorige week maandag mijn lichaamsvet percentage gemeten d.m.v. een lichaamsvetmeter en ik kwam uit op het volgende:
Lengte 180
Leeftijd 20
Gewicht 80.0kg
Vetpercentage: 15.0%
Vetmassa: 12kg
Vetvrije massa :68kg
Spoermassa:65kg
Metabolische leeftijd 14

Ik volg nu al een sinds een week IF en eet vanaf 14:00 tot 21:00
Ik probeer dagelijks rond de 2500 calorieën te eten waarvan ongeveer 200/240 eiwitten 80/90 vetten en de rest aanvullen met koolhydraten.

Zoals ik al zei, doe ik sinds een week aan IF in combinatie met 3x per week HIIT cardio

en nu komt het gedeelte wat mij gek maakt.
Ik heb vandaag, een week later, weer mijn lichaams vet gemeten en krijg dit:
Gewicht: 80.7kg
Vetpercentage: 16.7%
Vetmassa 13.5
Vetvrije massa 67.2
Spiermassa 63.9
Metabolische leeftijd 18

Hoe is het mogelijk dat ik meer vet heb en minder spieren vergeleken met 1 week terug?? Ik zie zelf totaal geen enkel verschil als ik naar een spiegel kijk. Iksnap echt niet wat ik verkeerd doe
Iemand hier die mij kan helpen?

Verkeerde meetapparaten gok ik.
1 week is ook te kort om te beoordelen.

• Topic Starter Topic Starter
Verkeerde meetapparaten gok ik.
1 week is ook te kort om te beoordelen.

http://static.webshopapp.com/shops/...h-papier-voor-tanita-en-omron-ds-a-50-rol.jpg
Dit is waar ik gebruik van maak

Oke, 1 week is inderdaad te kort om te beoordelen maar het kan toch niet zo zijn dat ik binnen 1 week zo veel massa ben kwijt geraakt en zoveel vetmassa ben aangekomen? Ik eet minder, + cardio+ IF + minder koolhydraten. Ik verwacht niet dat ik opeens op 8% lichaamsvet zit maar ik vind het toch wel erg raar dat ik massa kwijt ben geraakt en vet ben aangekomen.

Je moet het ook niet meten met zo'n apparaat. Laat een huidplooimeting doen. :D

Het meet apparaat deugt niet. Weeg jezelf en meet je taille en buik op elke week en evalueer over 3 weken nog eens.

• Topic Starter Topic Starter
Serieus?? Ik dacht dat een apparaat van bijna 2000 euro toch wel erg accuraat zou zijn...
Maar goed, hopelijk hebben jullie gelijk ...
bedankt!

Meet je wel op dezelfde tijdstippen? Als dit het geval is, dan komt het 100% door wat je eet. Het is niet zo van oh ik doe Hiit en IF nu kan ik 10000 kcals per dag gaan eten.

Die weegschalen kunnen van minuut tot minuut andere waardes aan je geven.

Maar dit verhaal heb ik vaker gehoord en gelezen van meerdere mensen die IF doen.

Dus kan aan beiden liggen.

Die weegschalen kunnen van minuut tot minuut andere waardes aan je geven.

Maar dit verhaal heb ik vaker gehoord en gelezen van meerdere mensen die IF doen.

Dus kan aan beiden liggen.

Klopt ook, dit soort weegschalen sturen een elektrisch schokje door je lichaam om alles te meten. Dat schokje is echter nooit accuraat omdat de geleiding elke keer anders is. Bijvoorbeeld veel water drinken en dan gaan meten lijdt tot lagere vetpercentages. De meest betrouwbare manier is een 10 punts meting met een huidplooimeter

Klopt ook, dit soort weegschalen sturen een elektrisch schokje door je lichaam om alles te meten. Dat schokje is echter nooit accuraat omdat de geleiding elke keer anders is. Bijvoorbeeld veel water drinken en dan gaan meten lijdt tot lagere vetpercentages. De meest betrouwbare manier is een 10 punts meting met een huidplooimeter

Ik vind de spiegels, foto's en video in combi met een weegschaal de meest betrouwbare bronnen om te zien of ik droger of groter wordt.

Je moet je ook voor de training meten. Zo'n ding werkt niet goed als je zweethanden/zweetvoeten hebt

Spiegels zijn je beste vriend, f**k de weegschaal of Vetpercentages!

Aan foto's maken en deze vergelijken zie je het het beste denk ik.

Lekker boeiend allemaal ga gewoon trainen en vreten en ga af op je spiegelbeeld. Progressie kun je beoordelen op je resultaten in de gym.

Terug
Naar boven