Fitness Seller

Ik zie het niet meer zitten

• Topic Starter Topic Starter
Dus dan wil je pillen gaan slikken zonder therapie? Ik denk dat in combinatie altijd beter zal werken, al heb ik sowieso geen hoge pet op van antidepressiva.

Over de antidepressiva ben ik nog aan het nadenken. En wekelijks een gesprek met een psychologisch verpleegkundige die ook 1 x per week aanwezig is in de huisartsenpraktijk. Als zij het nodig vindt, en ik ook mijn behoefte aan haar aangeef, kan zij me doorverwijzen naar een psycholoog.

antidepressiva zijn niet verslavend, daar kan je gemakkelijk mee stoppen..
Kalmeringsmiddelen zoals valium, tranxene , etc ... zijn zwaar verslavend.

Ben jij eigenlijk depressief omwille van het oorsuizen?

Daar heb ik wel eens andere verhalen over gehoord, je wil niet weten hoeveel mensen er problemen mee hebben om er vanaf te komen en ze daarom maar door blijven slikken.

antidepressiva zijn niet verslavend, daar kan je gemakkelijk mee stoppen..
Kalmeringsmiddelen zoals valium, tranxene , etc ... zijn zwaar verslavend.

Ben jij eigenlijk depressief omwille van het oorsuizen?

Het oorsuizen is een onderdeel van het totale geheel ja. Het is dat ik met name het vertrouwen in mijn lichaam en mezelf verloren ben geraakt. Enfin ...

Daar heb ik wel eens andere verhalen over gehoord, je wil niet weten hoeveel mensen er problemen mee hebben om er vanaf te komen en ze daarom maar door blijven slikken.

Volgens mij zijn de meeste psychiaters gebrainwasht door de farmaceutische industrie om de patiënt
zoveel mogelijk pillen te laten slikken.
Ik heb ook al verschillende pillen geprobeerd, ik ben blij voor de mensen waar het wel bij helpt,
maar voor mij liever geen van die pillen meer, ik zou er niet van verschieten dat mijn zelfmoordgedachten
door de anti depressiva gekomen zijn.

Antidepressiva kunnen echt geen kwaad! Het kan zijn dat je lichaam om de een of andere reden bepaalde stofjes in de hersenen niet aanmaakt waardoor je je onnodig somber kan voelen. Als je dat gevoel niet hebt gehad kan je daar ook niet over oordelen denk ik! Maw; hij kan er misschien zelf helemaal niks aan doen dat hij depri is. Waarom onnodig lijden? Gewoon die stofjes aanvullen!

Ik heb ook erg lang met tinitus te maken gehad.
Naar de oorarts gegaan en derglijke, niets kon baten, ik werd gek snachts en kon niet slapen.
Tot ik het zogezegd gewoon werd en vergat, nu hoor ik het niet meer.
Ik denk dat het bij mij ook deels OCD was, ik focuste me er zo hard op dat mn hersenen het wel moesten horen.

Dus bij mij was het zeker gedeeltelijk tussen mn oren! Succes verder man, en zoek hulp, praten helpt!

Dank je voor je wijze woorden Ymir. Vandaag nog een gesprek gehad met een collega arts van de huisarts die ik normaal gesproken heb. Het was een gesprek van een half uur maar de man was begripvol en we hebben het gehad over de mogelijkheid van antidepressiva. Ik gaf aan dat ik best angst heb om dat te slikken, maar hij kon me wat dat betreft best geruststellen. Met de moderne antidepressiva schijnen de bijwerkingen nogal mee te vallen vergeleken met de oude. Hij raadde me af om met de sint-janskruid door te gaan omdat volgens hem er nog te weinig wetenschappelijk onderzoek is gedaan naar de werking van deze kruiden op lange termijn.

Seroxat is genoemd. Met een milde dosering om met te beginnen. Mocht het niet aanslaan gelijk contact opnemen zei de arts.
" En ga nou niet op allerlei forums lezen over seroxat want iedereen heeft een eigen ervaring met antidepressiva. Sommige forumschrijvers willen de lezer bang maken met hun verhalen " sprak hij.

Ik ben nog aan het nadenken over het starten met antidepressiva maar hoewel hij me wel enigszins kon geruststellen blijf ik nog een beetje huiverig ivm het verslavingsgevaar. Maar goed, de meeste mensen slikken het tijdelijk geloof ik dus wellicht ben ik nu weer verkeerd bezig door opnieuw mezelf allerlei scenario's in te beelden ...
Anyway, na dit gesprek voel ik me iets beter. Maar het kan morgen zomaar maar weer totaal anders zijn hoewel ik toch voor mezelf mag hopen van niet. In ieder geval ga ik mezelf zeker niet opsluiten, de buitenlucht in en ook gewoon onder de mensen komen! Ondanks dat het me soms nog moeite kost om niet constant met m'n eigen gedachten bezig te zijn....

Wat weet die dokter er nou van, heeft hij die pillen al geslikt? Er zijn nu eenmaal mensen die veel bijwerkingen krijgen van die pillen, dat is de realiteit.
De eerste weken kunnen de klachten ook extreem erger worden, zo werkt dat

Volgens mij zijn de meeste psychiaters gebrainwasht door de farmaceutische industrie om de patiënt
zoveel mogelijk pillen te laten slikken.
Ik heb ook al verschillende pillen geprobeerd, ik ben blij voor de mensen waar het wel bij helpt,
maar voor mij liever geen van die pillen meer, ik zou er niet van verschieten dat mijn zelfmoordgedachten
door de anti depressiva gekomen zijn.

Dat is natuurlijk subjectief. Uiteraard hebben de fabrikanten er baat mee want dat is hun broodwinning.
je kan het ook zien als een tijdelijk helpmiddel, en duidelijke afspraken met de arts maken dat je na verloop van tijd gaat afbouwen. Als het echt werkt, zou na verloop van tijd het zelfvertrouwen weer moeten komen waardoor je naar een steeds lagere dosering gaat werken totdat je helemaal geen pillen meer nodig hebt.
Blindelings gaan slikken is nooit goed. Zoals gezegd gebruiken de meeste mensen het tijdelijk als extra ondersteuning. Bovendien hebben de moderne antidepressiva niet meer die hele heftige bijwerkingen zoals vroeger ... is me verteld... En je schijnt er prima mee te kunnen autorijden dus je bent niet meer compleet versufd. En slapeloosheid schijnt met die moderne middelen ook niet meer voor te komen.

Maar goed, toch blijf ik nog best huiverig. Van nature heb ik ook niet zo op pillen, mits het een onschuldige paracetamol of ibuprofen betreft.

Antidepressiva kunnen echt geen kwaad! Het kan zijn dat je lichaam om de een of andere reden bepaalde stofjes in de hersenen niet aanmaakt waardoor je je onnodig somber kan voelen. Als je dat gevoel niet hebt gehad kan je daar ook niet over oordelen denk ik! Maw; hij kan er misschien zelf helemaal niks aan doen dat hij depri is. Waarom onnodig lijden? Gewoon die stofjes aanvullen!

lol fijn dat jij er een goede ervaring mee hebt gehad.

Was het maar zo simpel met je gewoon de stofjes aanvullen. Toen ik meds gebruikte voelde ik me net een laboratoriumrat waar ze medicijnen op aan het uitproberen waren. En hoe verrot ik me er ook mee voelde ik moest doorzetten want na de bijwerkingen konden ze immers pas bepalen of het wat deed.

En ik denk dat je er altijd wat aan kunt doen, hoe lastig en onmogelijk het ook kan lijken.

Meds hoeven ook niet altijd positief uit te pakken, meeste mensen die ik ken die ze gebruiken zijn er aardig hersendood van geworden.

Je hebt wel een heel simplistisch beeld van antidepressiva gezien je post. :rolleyes:

Dat is natuurlijk subjectief. Uiteraard hebben de fabrikanten er baat mee want dat is hun broodwinning.
je kan het ook zien als een tijdelijk helpmiddel, en duidelijke afspraken met de arts maken dat je na verloop van tijd gaat afbouwen. Als het echt werkt, zou na verloop van tijd het zelfvertrouwen weer moeten komen waardoor je naar een steeds lagere dosering gaat werken totdat je helemaal geen pillen meer nodig hebt.
Blindelings gaan slikken is nooit goed. Zoals gezegd gebruiken de meeste mensen het tijdelijk als extra ondersteuning. Bovendien hebben de moderne antidepressiva niet meer die hele heftige bijwerkingen zoals vroeger ... is me verteld... En je schijnt er prima mee te kunnen autorijden dus je bent niet meer compleet versufd. En slapeloosheid schijnt met die moderne middelen ook niet meer voor te komen.

Maar goed, toch blijf ik nog best huiverig. Van nature heb ik ook niet zo op pillen, mits het een onschuldige paracetamol of ibuprofen betreft.

En met zelfvertrouwen bedoel je dan het vertrouwen in de meds? Want op jezelf leren vertrouwen leer je daar niet echt mee lijkt me?

Wat staat je zo tegen over het praten met een psycholoog?

Ik heb ook erg lang met tinitus te maken gehad.
Naar de oorarts gegaan en derglijke, niets kon baten, ik werd gek snachts en kon niet slapen.
Tot ik het zogezegd gewoon werd en vergat, nu hoor ik het niet meer.
Ik denk dat het bij mij ook deels OCD was, ik focuste me er zo hard op dat mn hersenen het wel moesten horen.

Dus bij mij was het zeker gedeeltelijk tussen mn oren! Succes verder man, en zoek hulp, praten helpt!

Dank je! Ik lees bij heel veel mensen dat het 's nachts het meest heftig is. Vreemd genoeg is het bij mij juist 's nachts rustiger! Zodra ik met 1 oor op m'n kussen lig word het wat rustiger hoewel het niet helemaal weg is. Tijdens het ontwaken begint het langzaam weer wat meer tekeer te gaan, wat me best angstig maakte. Was vorige week ook flink van de kaart toen de KNO arts na afloop van de gehoortest meedeelde dat ik er rekening mee moest houden dat ik wat vroeger als andere leeftijdsgenoten last zal hebben van gehoorverlies, en dus een gehoorapparaat aan zal moeten schaffen. Nu nog niet maar over een x aantal jaren. De gedachte alleen maakte weer een hoopje ellende van me toen ik het ziekenhuis verliet ...

Je hebt wel een heel simplistisch beeld van antidepressiva gezien je post. :rolleyes:

Misschien heeft de man van het college het te simplistisch uitgelegd aangezien ik pas eerstejaars ben :o over drie jaar kan ik een medisch onderbouwde reactie geven :thumbup:

Misschien heeft de man van het college het te simplistisch uitgelegd aangezien ik pas eerstejaars ben :o over drie jaar kan ik een medisch onderbouwde reactie geven :thumbup:

Je kunt pas een onderbouwde reactie geven als je het zelf hebt meegemaakt met je boek en je smilies.

Succes!

Wat weet die dokter er nou van, heeft hij die pillen al geslikt? Er zijn nu eenmaal mensen die veel bijwerkingen krijgen van die pillen, dat is de realiteit.
De eerste weken kunnen de klachten ook extreem erger worden, zo werkt dat

Ja maar dat is weer een hypothese. Wat voor de 1 heftig uitpakt, kan voor de ander weer helemaal anders uitpakken. Niet persoonlijk bedoeld maar dit soort angstverhalen lees je oh zo vaak op diverse forums.
De arts gaf aan me niet door dit soort verhalen bang te laten maken want zo praat je jezelf alleen maar nog meer angst aan. Hij stelde me gerust door te zeggen dat ze bij de praktijk klaar voor me staan mocht het een verkeerde werking hebben. Dan kan ik er gelijk met stoppen en met een ander medicijn starten.

---------- Toegevoegd om 19:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:38 ----------

Meds hoeven ook niet altijd positief uit te pakken, meeste mensen die ik ken die ze gebruiken zijn er aardig hersendood van geworden.

Ook met een lage dosering? Seroxat schijnt als enige bijwerking een verminderde eetlust te hebben.

Ja maar dat is weer een hypothese. Wat voor de 1 heftig uitpakt, kan voor de ander weer helemaal anders uitpakken. Niet persoonlijk bedoeld maar dit soort angstverhalen lees je oh zo vaak op diverse forums.
De arts gaf aan me niet door dit soort verhalen bang te laten maken want zo praat je jezelf alleen maar nog meer angst aan. Hij stelde me gerust door te zeggen dat ze bij de praktijk klaar voor me staan mocht het een verkeerde werking hebben. Dan kan ik er gelijk met stoppen en met een ander medicijn starten.

---------- Toegevoegd om 19:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:38 ----------

Ook met een lage dosering? Seroxat schijnt als enige bijwerking een verminderde eetlust te hebben.

Ik ben alles begonnen met een miezerige dosering omdat ik enorm gevoelig ben voor bijwerkingen enzo maar dat heeft bij mij niks geholpen.
Zoals ik al aangaf vind ik het sowieso maar apart dat een huisarts zoiets voorschrijft aan iemand die geen therapie volgt.

Ik ben alles begonnen met een miezerige dosering omdat ik enorm gevoelig ben voor bijwerkingen enzo maar dat heeft bij mij niks geholpen.
Zoals ik al aangaf vind ik het sowieso maar apart dat een huisarts zoiets voorschrijft aan iemand die geen therapie volgt.

Ik heb geen therapie van een opgeleide psycholoog. Maar zoals eerder gezegd heb ik wel gesprekken met een psychologisch verpleegkundige.

Trouwens, ik denk dat er genoeg mensen zijn die antidepressiva slikken zonder therapie. Psychiaters zijn nogal kritisch over het feit dat volgens hun de huisartsen veel te snel antidepressiva voorschrijven aan patiënten. Daar zit denk ik wel wat in. Hoe je het ook wendt of keert, medicijnen blijven medicijnen, geen snoepjes.

---------- Toegevoegd om 20:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:35 ----------

Vandaag dit nog gelezen haha

Sleutel tot genezing van oorsuizen en gehoorschade ligt bij kippen:

http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gez...rsuizen-en-gehoorschade-ligt-bij-kippen.dhtml

Artikel gelezen, laten we hopen dat onze oren ook ooit net als kippen gaan functioneren :-)

Ik heb geen therapie van een opgeleide psycholoog. Maar zoals eerder gezegd heb ik wel gesprekken met een psychologisch verpleegkundige.

Trouwens, ik denk dat er genoeg mensen zijn die antidepressiva slikken zonder therapie. Psychiaters zijn nogal kritisch over het feit dat volgens hun de huisartsen veel te snel antidepressiva voorschrijven aan patiënten. Daar zit denk ik wel wat in. Hoe je het ook wendt of keert, medicijnen blijven medicijnen, geen snoepjes.

---------- Toegevoegd om 20:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:35 ----------

Artikel gelezen, laten we hopen dat onze oren ook ooit net als kippen gaan functioneren :-)

Waarom ga je dan in hemelsnaam met je twijfels niet naar een psychiater?
Vraag een verwijzing aan...ga het gesprek aan, luister naar zijn mening en kom dan hier nog maar eens terug...

please??

Komt me allemaal erg bekend voor dit... Ong 2 jaar geleden ook begonnen met vage klachten, bleek na een hoop huisartsbezoeken dat ik Pfeiffer had. Kon niet meer trainen kon bijna niks meer want ik zat al aan de rand van depressie voordat ik Pfeiffer kreeg. Bovenop de Pfeiffer kreeg ik vervolgens ook tinnitus. Waarschijnlijk door de Pfeiffer icm met een hoop stress en misschien wel wat gehoorschade (door motorrijden)

Op dat moment stortte mijn wereld in, zelfmoord ben ik te laf voor (gelukkig maar) maar ik kon niet meer verder, op dat moment was voor mij mijn leven voorbij ik had Pfeiffer dus ik kon geen trap lopen, dit opzichzelf was al hel, toen kreeg ik nog ff tinnitus/oorsuizen een aandoening waar een gemiddeld mens aardig in zn achteruit wordt gezet. Ik d8 hier kom ik nooit meer uit Ik had geen keus meer ik moest aan de kalmeringsmiddelen + AD. Of voor de trein springen. Ik koos voor t eerste.

Het heeft toen een maand geduurd voordat ik weer wat gekalmeerd was en uiteindelijk hebben die middelen mijn leven gered en er was op dat moment ook geen andere optie en daar ben ik 99% van overtuigd want hoe meer je je gaat verdiepen in je problemen en oplossingen hoe zwaarder het wordt Je gaat lezen op internet, forums, mensen om je heen die zegt dit die zegt dat. Je huisarts werkt niet mee of heeft gewoon de know how niet en iedereen heeft een andere mening terwijl het antwoord voor mij gewoon simpel was. IK HAD RUST NODIG, maar dus niet alleen lichamelijke rust maar meer rust in mijn hoofd en me niet meer druk maken om mijn gezondheid eigenlijk helemaal nergens meer om omdat de ALLER ALLER grootste boosdoener stress is en het constante gepieker. En de enige manier was dus om mijn hersenen maar even plat te gooien met die middelen.

Je lichaam zal zich waarschijnlijk weer herstellen mits je geen ernstige aandoening onder de leden hebt. Ernstige dingen moet je uitsluiten en je bloed laten checken op virussen en dat soort gekke dingen maar als er niks uitkomt dan moet je de rit uitzitten en toch je rust pakken en als je die lichamelijke en geestelijke rust niet kunt vinden zonder medicijnen dan raad ik jou als ervaren persoon aan om dan toch te gaan voor een goede benzo zoals lorazepam icm met een ssri. Ikzelf neem paroxetine 20 mg per dag natuurlijk niet nu precies hetzelfde gaan nemen omdat ik dat zeg maar ik geef je wel aan wat voor mij gewerkt heeft.

Nu 1,5 jaar later is de Pfeiffer volledig weg. De tinnitus niet en dat blijft een struggle maar ik leef weer. Ik train, ik geniet weer en bovenal ik heb weer hoop en perspectief. Helaas slik ik de AD nog wel maar **** it. Heb er weinig bijwerkingen van en ik kap er wel mee als de tijd daar is de benzos houd ik makkelijk onder controle slik er nu af en toe een om de boel wat te kalmeren maar heb ze cker niet dagelijks nodig. De AD is een naar middel om mee te beginnen en om mee te stoppen daar waarschuw ik je wel voor maar als je het nog 3 weken hebt genomen valt er een soort kalmte doek over je heen en dat is heerlijk hahaha. T vervelende is om er nog eens af te komen maargoed dat zie je dan wel weer.

Mijn verhaal is eigenlijk best persoonlijk en niet iets wat ik graag deel maar ik hoop dat jij of iemand anders er wat aan heeft. Mijn advies aan jou is als er geen bijzondere dingen uit je checks komen dat je gewoon moet accpeteren dat je minimaal 1 jaar uit de roulatie bent, dit kan meevallen of tegenvallen maar je gaat hier uitkomen. Niet kunnen trainen is k*t maar er zijn ergere dingen in t leven. Ik ben er ook uitgekomen en denk niet dat je met mij had willen ruilen. Ik ben nu gewoon back en zie er zelfs beter uit dan ooit! 1 voordeel van al die stress is je vet smelt als sneeuw voor de zon ;).

Je kunt het proberen zonder medicijnen maar van wat ik er van begrijp zit je al op je max.
suc6

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven