Fitness Seller

Ik zie het niet meer zitten

Alsof je onnozele kruidjes een depressie gaan verhelpen of vermijden. Duidelijk nog nooit iemand gekend met een depressie of psychose. Een echte depressie daar helpen enkel straffe medicijnen tegen in combinatie met therapie. Die neurotransmitters in je hersenen zijn niet op één, twee, drie terug optimaal. Zelfs zware medicatie moet dan maandenlang genomen worden. St-Janskruid, 5-htp, dat zijn geen middelen die dat gaan oplossen. Dat zijn misschien middeltjes voor diegenen die denken dat ze depressief zijn terwijl ze een beetje down zijn.

Wat lul jij nou weer allemaal voor onzin? Ik weet maar al te goed hoe het is om zwaar depressief te zijn, tot aan het dagelijks denken aan zelfdoding aan toe.

Ik vertik het enkel om medicijnen te nemen, Daarintegen word er in Duitsland door artsen zelfs St janskruid voorgeschreven aan mensen met een depressie, onderzoek heeft aangetoond dat St. janskruid in een hoop gevallen NET ZO effectief kan zijn al de AD van tegenwoordig.

En dan praten we nog geen eens over de bijwerkingen die AD kunnen hebben, je hoeft maar net het verkeerde medicijn voorgeschreven te krijgen en je ziet geen andere oplossing meer dan jezelf van kant te maken. Vaak doet het mensen meer kwaad dan goed. En dan ook nog te bedenken dat het gewoon een gokje is welk medicijn bij je werkt (met alle gevaren van dien).
Tegenwoordig word AD veel te snel voorgeschreven, mensen die geen ´echte´ problemen hebben en toch AD krijgen, gaan door het gebruik daarvan en uiteindelijk afhankelijkheid daarvan ernstige problemen krijgen.

Ik weet niet waar jij jou conclusie vandaan haalt dat ik zeg dat kruidjes het verhelpen. plz quote mij daar waar ik aangeef dat het dus door deze ´kruidjes´ verholpen word?

Jij moet duidelijk nog wat onderzoek doen, want je hebt echt geen idee waar je over lult.
Er is nog nergens wetenschappelijk bewezen dat depressie´s een gevolg zijn van een onbalans van chemische stoffen in de hersenen. Depressie´s kunnen vele oorzaken hebben, en een groot deel daarvan kan te maken hebben met je levensstijl / dieet.
maarja het is makkelijker om aan de med´s te gaan dan ECHT iets in en aan jezelf en je leven te veranderen. Ja steek je kop maar in het zand.

Benedictus, ik bedoel dit absoluut niet beledigend:
Waak er wel voor dat je niet alleen maar met je depressie bezig bent. Als je er zoveel over leest en post en praat blijf je het wel voeden natuurlijk

Waak er wel voor dat je niet alleen maar met je depressie bezig bent. Als je er zoveel over leest en post en praat blijf je het wel voeden natuurlijk
Ik snap je punt. het is echter niet zo makkelijk.
ik zei en zeg mezelf ook altijd om het even los te laten, maar het word een soort van obsessie. en daarbij komt ook dat het is niet zozeer jijzelf bent die zich aan een depressie vasthoud, maar de depressie houd zich vast aan jou en zit constant in je kop.
het voelt soms net alsof je bent over genomen door een andere entiteit... ik ben niet gelovig ofzo.. maar het voelt zo onverklaarbaar gek in je kop, dat je soms wel eens het idee krijgt dat er meer speelt dan dat wij als mens vanaf weten.

Ik snap je punt. het is echter niet zo makkelijk.
ik zei en zeg mezelf ook altijd om het even los te laten, maar het word een soort van obsessie. en daarbij komt ook dat het is niet zozeer jijzelf bent die zich aan een depressie vasthoud, maar de depressie houd zich vast aan jou en zit constant in je kop.
het voelt soms net alsof je bent over genomen door een andere entiteit... ik ben niet gelovig ofzo.. maar het voelt zo onverklaarbaar gek in je kop, dat je soms wel eens het idee krijgt dat er meer speelt dan dat wij als mens vanaf weten.

Bedoelde het ook zeker niet dat iedereen met een depressie zich aanstelt en zich dr maar even overheen moet zetten.
maar zoals je zegt, af en toe proberen niet toe te geven aan de obsessie. En gewoon accepteren dat het nu eenmaal zo is en vooruit durven kijken. Als je je vast blijft klampen aan al je tijd besteden aan informatie zoeken over hoe je eruit kan komen vind je nooit de rust die je nodig hebt

• Topic Starter Topic Starter

Daar heb je best wel gelijk in. Echter heb ik (hoewel bijna niemand dat hier gelooft) nog steeds met fysieke ongemakken te maken die me dag in dag uit belemmeren fatsoenlijk te functioneren. Ik heb tinnitus maar dat blijft niet bij piepen alleen. Ik voel het letterlijk trillen in mijn oren. Letterlijk he. Sommige mensen hebben alleen last van een piep zoals in dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=_yM7tn7jydQ

Die gast heeft het natuurlijk ook zwaar maar mij is er ook nog eens sprake van trillen in mijn oor. Net alsof het door het hele lichaam doordringt. Tel daarbij op de kou die ik dag in dag uit ervaar in mijn lichaam terwijl mijn lichaamstemperatuur op orde is. Heel merkwaardig allemaal. Dan ook nog vaak een licht gevoel in mijn hoofd. Echt, het is alsof er iets vanuit de hersens is verstoord. Onderzoeken hebben tot nu toe niets opgeleverd. Geloof me, hier zou ook jij depressief van worden.
Dit alles maakt het ongelooflijk zwaar om overeind te blijven.

Ik zit erover te denken nog wel een mri scan van mijn hersens te laten maken. Ik weet niet of ik daar iets met opschiet maar wie weet ...

Vanmorgen nog met de dokter gesproken over mogelijke antidepressiva. Zij wil me een AD in de oude vorm voorschrijven, dus niet een moderne. Deze kunnen wat versuffend werken, en de eerste 2 weken mag ik niet autorijden. Ze dacht dat deze beter zouden werken als de nieuwe antidepressiva voor mij omdat ze wat meer kalmeren. Ik word er absoluut niet geruster op beste mensen!

---------- Toegevoegd om 09:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:38 ----------

Bedoelde het ook zeker niet dat iedereen met een depressie zich aanstelt en zich dr maar even overheen moet zetten.
maar zoals je zegt, af en toe proberen niet toe te geven aan de obsessie. En gewoon accepteren dat het nu eenmaal zo is en vooruit durven kijken. Als je je vast blijft klampen aan al je tijd besteden aan informatie zoeken over hoe je eruit kan komen vind je nooit de rust die je nodig hebt

Dat is het hem juist. Je wordt er elke dag met wakker en je gedachten verzetten is loodzwaar. Als je het probeert herinneren je oren je er wel aan dat je een depressie hebt. Alsof je de wind in huis voelt suizen door je oren.

Daar heb je best wel gelijk in. Echter heb ik (hoewel bijna niemand dat hier gelooft) nog steeds met fysieke ongemakken te maken die me dag in dag uit belemmeren fatsoenlijk te functioneren. Ik heb tinnitus maar dat blijft niet bij piepen alleen. Ik voel het letterlijk trillen in mijn oren. Letterlijk he. Sommige mensen hebben alleen last van een piep zoals in dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=_yM7tn7jydQ

Die gast heeft het natuurlijk ook zwaar maar mij mij is er ook sprake van trillen in mijn oor. Net alsof het door het hele lichaam doordringt. Tel daarbij op de kou die ik dag in dag uit ervaar in mijn lichaam terwijl mijn lichaamstemperatuur op orde is. Heel merkwaardig allemaal. Dan ook nog vaak een licht gevoel in mijn hoofd. Echt, het is alsof er iets vanuit de hersens is verstoord. Onderzoeken hebben tot nu toe niets opgeleverd. Geloof me, hier zou ook jij depressief van worden.
Dit alles maakt het ongelooflijk zwaar om overeind te blijven.

Ik zit erover te denken nog wel een mri scan van mijn hersens te laten maken. Ik weet niet of ik daar iets met opschiet maar wie weet ...

Vanmorgen nog met de dokter gesproken over mogelijke antidepressiva. Zij wil me een AD in de oude vorm voorschrijven, dus niet een moderne. Deze kunnen wat versuffend werken, en de eerste 2 weken mag ik niet autorijden. Ze dacht dat deze beter zouden werken als de nieuwe antidepressiva voor mij omdat ze wat meer kalmeren. Ik word er absoluut niet geruster op beste mensen!

Ik wil je niet ontmoedigen, maar lees je eerst even goed in over AD. het kan hele nare bijwerkingen hebben, en je kunt er levenslang afhankelijk van worden. iets wat de farmaceuten dus echt niet erg vinden.

Nogmaals: lees je goed in en overweeg ook andere opties.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar lees je eerst even goed in over AD. het kan hele nare bijwerkingen hebben, en je kunt er levenslang afhankelijk van worden. iets wat de farmaceuten dus echt niet erg vinden.

Nogmaals: lees je goed in en overweeg ook andere opties.

Ja ik heb ook tegen de dokter gezegd dat ik twijfel. Ze zei dat bij de moderne antidepressiva er in het begin sprake kan zijn van een versterking van angstgevoelens. Bij die oude is dat minder en deze hebben meer een versuffend effect. Dat zou me kunnen helpen om de tinnitus naar de achtergrond te werken, dus daarom vond ze die meer geschikt.
Nou ... als dat betekent dat ik er als een zombie ga bijlopen ...laat dan maar... Bovendien kan er ook wat obstipatie gaan optreden. Ik was op advies van de dokter gestopt met de sint janskruid maar overweeg deze toch weer op te pakken ...

Ja ik heb ook tegen de dokter gezegd dat ik twijfel. Ze zei dat bij de moderne antidepressiva er in het begin sprake kan zijn van een versterking van angstgevoelens. Bij die oude is dat minder en deze hebben meer een versuffend effect. Dat zou me kunnen helpen om de tinnitus naar de achtergrond te werken, dus daarom vond ze die meer geschikt.
Nou ... als dat betekent dat ik er als een zombie ga bijlopen ...laat dan maar... Bovendien kan er ook wat obstipatie gaan optreden. Ik was op advies van de dokter gestopt met de sint janskruid maar overweeg deze toch weer op te pakken ...
wat was zijn / haar reden te stoppen met st janskruid?

Daar heb je best wel gelijk in. Echter heb ik (hoewel bijna niemand dat hier gelooft) nog steeds met fysieke ongemakken te maken die me dag in dag uit belemmeren fatsoenlijk te functioneren.

Waarom denk je dat niemand dit gelooft?

Ik denk omdat het geen fysieke, maar mentale problemen betreft. De enige die hier uitsluitsel kan geven is een professioneel psycholoog/psychiater. Het vreemde is dat je het verdomd om daarmee te gaan praten.

Je bent toch niet bang bevestigt te krijgen dat het idd een mentaal probleem is...

Nou ... als dat betekent dat ik er als een zombie ga bijlopen ...laat dan maar... Bovendien kan er ook wat obstipatie gaan optreden.

Nee, liever van de flat dan er heel misschien als een zombie bij lopen, hoe serieus neem je jezelf?

Waarom denk je dat niemand dit gelooft?

Ik denk omdat het geen fysieke, maar mentale problemen betreft. De enige die hier uitsluitsel kan geven is een professioneel psycholoog/psychiater. Het vreemde is dat je het verdomd om daarmee te gaan praten.

Je bent toch niet bang bevestigt te krijgen dat het idd een mentaal probleem is...

Nee, liever van de flat dan er heel misschien als een zombie bij lopen, hoe serieus neem je jezelf?

Wou je zeggen dat die tinnitus ook puur mentaal is? Dat heeft toch ook fysiek grote gevolgen hoor.
En morgen weer een gesprek met de psychologisch verpleegkundige dus die gaat me wel doorverwijzen... Ze weet al genoeg van de dokter.

Ik heb nooit eerder gebeden tot God omdat ik van huize niet religieus ben. Maar toch heb ik een aantal keer gebeden. Nooit eerder gedaan maar de wanhoop maakt soms meester van me.

Wou je zeggen dat die tinnitus ook puur mentaal is? Dat heeft toch ook fysiek grote gevolgen hoor.

De ernst van tinnitus wordt voor een groot deel bepaald door je mentale staat!

En morgen weer een gesprek met de psychologisch verpleegkundige dus die gaat me wel doorverwijzen... Ze weet al genoeg van de dokter.

Dat hoop ik voor je en anders moet je daar op aandringen.

Ik heb nooit eerder gebeden tot God omdat ik van huize niet religieus ben. Maar toch heb ik een aantal keer gebeden. Nooit eerder gedaan maar de wanhoop maakt soms meester van me.

Bidden/mediteren kan geen kwaad, maar vraag dan liever om een goede mentale coach...

Je loopt al 3 maanden te 'klooien', dan wordt het toch eens tijd voor échte hulp?

26 februari: Al ruim 2 maanden loop ik met hele vage klachten.

De ernst van tinnitus wordt voor een groot deel bepaald door je mentale staat!

Dat hoop ik voor je en anders moet je daar op aandringen.

Bidden/mediteren kan geen kwaad, maar vraag dan liever om een goede mentale coach...

Je loopt al 3 maanden te 'klooien', dan wordt het toch eens tijd voor échte hulp?

Die gaat er ook komen. Morgen vraag ik hulp aan. Hoop maar dat die psycholoog mij mentaal wat beter in mijn vel kan laten zitten.

---------- Toegevoegd om 11:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:31 ----------

Sinds kort ook begonnen met het slaapsupplement melatonine wat je gewoon bij de drogist kan kopen. Ik geloof dat het wel iets werkt en het lijkt er zelfs op dat het de tinnitus tijdelijk vermindert. Toch slaap ik niet de hele nacht door.

Volgens de dokter omdat er te weinig wetenschappelijk onderzoek naar de werking van sint janskruid is gedaan. En de effecten daarvan op lange termijn ...

In duitsland word st.janskruid al voorsgeschreven door artsen omdat het vaak net zo effectief als reguliere AD bleek. verder zijn de bijwerkingen nihil.

Waarom denk je dat z in nederland niet blij zijn met een dergelijk product? omdat de artsen / farmaceuten geen ene fl**ker aan je verdienen als ze jou st.janskruid voorschrijven, aangezien je het gewoon bij de drogist kunt kopen. uiteindelijk draait het er bij hun om dat ze de eigen zakken vullen ten koste van andere waardoor een hoop mensen zwaar afhankelijk raken van med´s en de farmaceuten ´de pillen maffia´ verzekerd zijn van hun inkomsten.

St. janskruid word trouwens al langer gebruikt dan de nieuwere AD. dus heel die stelling van die huisarts klopt al niet. ze geeft jou liever medicijnen die misschien wel verminderd zicht, slaap problemen, hoofdpijn, misselijkheid, buikpijn, verlies in libido, impotentie, angstaanvallen kunnen veroorzaken en zelfs een zelfmoord poging kunnen triggeren.

Die gaat er ook komen. Morgen vraag ik hulp aan. Hoop maar dat die psycholoog mij mentaal wat beter in mijn vel kan laten zitten.

---------- Toegevoegd om 11:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:31 ----------

Sinds kort ook begonnen met het slaapsupplement melatonine wat je gewoon bij de drogist kan kopen. Ik geloof dat het wel iets werkt en het lijkt er zelfs op dat het de tinnitus tijdelijk vermindert. Toch slaap ik niet de hele nacht door.
Melatonine beter mee stoppen, het werk misschien iets voor het slapen, maar melatonine kan ook een depressie veroorzaken, heeft geloof ik iets te maken met het ontregelen van je bio-klok. en deze schijnt nogal gevoelig te zijn tijdens depressie´s en dergelijke. zie het maar als een Winterdepressie die je ervan kunt krijgen. deze zijn vaak oorzaak van te veel melatonine en te weinig vitd in het lichaam.

Melatonine beter mee stoppen, het werk misschien iets voor het slapen, maar melatonine kan ook een depressie veroorzaken, heeft geloof ik iets te maken met het ontregelen van je bio-klok. en deze schijnt nogal gevoelig te zijn tijdens depressie´s en dergelijke. zie het maar als een Winterdepressie die je ervan kunt krijgen. deze zijn vaak oorzaak van te veel melatonine en te weinig vitd in het lichaam.

Dat kunnen ze dan eens wat nadrukkelijker in de bijsluiter vermelden!

Alles kan zowat een depressie veroorzaken.

Dat kunnen ze dan eens wat nadrukkelijker in de bijsluiter vermelden!
1st find op google:

Some studies show that melatonin supplements worsened symptoms of depression. For this reason, people with depression should consult their doctor before using melatonin supplements.

Source: Melatonin | University of Maryland Medical Center http://umm.edu/health/medical/altmed/supplement/melatonin#ixzz2wDsTSLDA
University of Maryland Medical Center
Follow us: @UMMC on Twitter | MedCenter on Facebook

---------- Toegevoegd om 13:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:34 ----------

Alles kan zowat een depressie veroorzaken.
Ja. maar vooral zaken die invloed hebben op je neurotransmitters. wees daarom voorzichtig daarmee. op het moment dat je depressief bent kun je door gebruik van dergelijke middelen in ene bijv Bipolaire stoornis krijgen, of zelfs erger een psychose.

Las een interessant bericht op het tinnitus forum. Ze zoeken mensen die aan tinnitus lijden om een documentaire over te maken:

http://forum.nvvs.nl/forum/tinnitus/viewtopic.php?f=54&t=7154

---------- Toegevoegd om 12:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:40 ----------

Het ligt er maar aan wat je leest hoor. Hier wordt jouw stelling weer tegengesproken en wordt beweerd dat melatonine juist stemmingstoornissen kunnen verminderen:

http://naturafoundation.nl/monografie/melatonine.html

Melatonine helpt bij mij juist met tinnitus. :eek: Heb ook onderzoeken gelezen waarbij langdurig gebruik een van de weinige dingen is die tinnitus enigzins kan verminderen.

Terug
Naar boven