MuscleMeat

Ik zie het niet meer zitten

Waarom ga je dan in hemelsnaam met je twijfels niet naar een psychiater?
Vraag een verwijzing aan...ga het gesprek aan, luister naar zijn mening en kom dan hier nog maar eens terug...

Dat geef ik ook al vanaf het begin aan, maar het eenvoudigste schijnt voor TS het moeilijkste te zijn... ???

Als je compleet van slag bent wanneer je te horen krijgt dat je ergens in de toekomst vermoedelijk een gehoorapparaat nodig hebt dan is er imo veel meer mis in het koppie en is professionele hulp hard nodig.

• Topic Starter Topic Starter
Komt me allemaal erg bekend voor dit... Ong 2 jaar geleden ook begonnen met vage klachten, bleek na een hoop huisartsbezoeken dat ik Pfeiffer had. Kon niet meer trainen kon bijna niks meer want ik zat al aan de rand van depressie voordat ik Pfeiffer kreeg. Bovenop de Pfeiffer kreeg ik vervolgens ook tinnitus. Waarschijnlijk door de Pfeiffer icm met een hoop stress en misschien wel wat gehoorschade (door motorrijden)

Op dat moment stortte mijn wereld in, zelfmoord ben ik te laf voor (gelukkig maar) maar ik kon niet meer verder, op dat moment was voor mij mijn leven voorbij ik had Pfeiffer dus ik kon geen trap lopen, dit opzichzelf was al hel, toen kreeg ik nog ff tinnitus/oorsuizen een aandoening waar een gemiddeld mens aardig in zn achteruit wordt gezet. Ik d8 hier kom ik nooit meer uit Ik had geen keus meer ik moest aan de kalmeringsmiddelen + AD. Of voor de trein springen. Ik koos voor t eerste.

Het heeft toen een maand geduurd voordat ik weer wat gekalmeerd was en uiteindelijk hebben die middelen mijn leven gered en er was op dat moment ook geen andere optie en daar ben ik 99% van overtuigd want hoe meer je je gaat verdiepen in je problemen en oplossingen hoe zwaarder het wordt Je gaat lezen op internet, forums, mensen om je heen die zegt dit die zegt dat. Je huisarts werkt niet mee of heeft gewoon de know how niet en iedereen heeft een andere mening terwijl het antwoord voor mij gewoon simpel was. IK HAD RUST NODIG, maar dus niet alleen lichamelijke rust maar meer rust in mijn hoofd en me niet meer druk maken om mijn gezondheid eigenlijk helemaal nergens meer om omdat de ALLER ALLER grootste boosdoener stress is en het constante gepieker. En de enige manier was dus om mijn hersenen maar even plat te gooien met die middelen.

Je lichaam zal zich waarschijnlijk weer herstellen mits je geen ernstige aandoening onder de leden hebt. Ernstige dingen moet je uitsluiten en je bloed laten checken op virussen en dat soort gekke dingen maar als er niks uitkomt dan moet je de rit uitzitten en toch je rust pakken en als je die lichamelijke en geestelijke rust niet kunt vinden zonder medicijnen dan raad ik jou als ervaren persoon aan om dan toch te gaan voor een goede benzo zoals lorazepam icm met een ssri. Ikzelf neem paroxetine 20 mg per dag natuurlijk niet nu precies hetzelfde gaan nemen omdat ik dat zeg maar ik geef je wel aan wat voor mij gewerkt heeft.

Nu 1,5 jaar later is de Pfeiffer volledig weg. De tinnitus niet en dat blijft een struggle maar ik leef weer. Ik train, ik geniet weer en bovenal ik heb weer hoop en perspectief. Helaas slik ik de AD nog wel maar **** it. Heb er weinig bijwerkingen van en ik kap er wel mee als de tijd daar is de benzos houd ik makkelijk onder controle slik er nu af en toe een om de boel wat te kalmeren maar heb ze cker niet dagelijks nodig. De AD is een naar middel om mee te beginnen en om mee te stoppen daar waarschuw ik je wel voor maar als je het nog 3 weken hebt genomen valt er een soort kalmte doek over je heen en dat is heerlijk hahaha. T vervelende is om er nog eens af te komen maargoed dat zie je dan wel weer.

Mijn verhaal is eigenlijk best persoonlijk en niet iets wat ik graag deel maar ik hoop dat jij of iemand anders er wat aan heeft. Mijn advies aan jou is als er geen bijzondere dingen uit je checks komen dat je gewoon moet accpeteren dat je minimaal 1 jaar uit de roulatie bent, dit kan meevallen of tegenvallen maar je gaat hier uitkomen. Niet kunnen trainen is k*t maar er zijn ergere dingen in t leven. Ik ben er ook uitgekomen en denk niet dat je met mij had willen ruilen. Ik ben nu gewoon back en zie er zelfs beter uit dan ooit! 1 voordeel van al die stress is je vet smelt als sneeuw voor de zon ;).

Je kunt het proberen zonder medicijnen maar van wat ik er van begrijp zit je al op je max.
suc6

Indrukkend verhaal man! Ontzettend goed dat je uit het diepe dal bent geklommen! Bij mij varieert het. Gisteren ging het aardig goed. Vandaag weer minder geslapen en de gevolgen zijn daar. Gevoel van misselijkheid in de keel maar niet kunnen braken. Dan weer het gevoel dat mijn maag naar binnen wordt getrokken. Dat fysieke is echt slopend want zit het fysiek niet goed, dan ook mentaal weer een terugslag. De ochtend is meestal het ergste. Mijn hartslag is vrij normaal. Stukje gelopen en het frustrerende is dat je met dit mooie weer allemaal lachende en fluitende mensen voorbij ziet passeren. Kon ik ook maar genieten denk ik dan.

Ik heb ook het gevoel dat ik wat onder de leden heb, zeker omdat de klachten van de 1 op de andere klachten zijn begonnen. Volgende weer een controlebezoek bij de internist hoewel die na de echo niets heeft gevonden. Gelukkig is de internist wel een begripvol en aardig persoon dus dat helpt.
Heb wel eens een tijdje propranolol geslikt maar dat hielp niet echt tegen mijn fysieke klachten, vandaar mijn vermoeden dat er toch iets onder de leden zit. Als ik bij de huisarts kom vraagt de arts als eerste waar ik dan bang voor ben. Enfin ...
De arts heeft me geadviseerd om te blijven sporten, en ik blijf dit dan ook doen.

Dan weer het gevoel dat mijn maag naar binnen wordt getrokken. Dat fysieke is echt slopend want zit het fysiek niet goed, dan ook mentaal weer een terugslag.

Ik denk dat hier je probleem ligt. Je denkt dat het fysiek is, maar met het teruglezen van je posts is het toch wel duidelijk dat je probleem mentaal is. Dat dit zijn weerslag heeft op je fysieke gezondheid moge duidelijk zijn (Vegatatieve zenuwstelsel ;))

Komt me allemaal erg bekend voor dit... Ong 2 jaar geleden ook begonnen met vage klachten, bleek na een hoop huisartsbezoeken dat ik Pfeiffer had. Kon niet meer trainen kon bijna niks meer want ik zat al aan de rand van depressie voordat ik Pfeiffer kreeg. Bovenop de Pfeiffer kreeg ik vervolgens ook tinnitus. Waarschijnlijk door de Pfeiffer icm met een hoop stress en misschien wel wat gehoorschade (door motorrijden)

Vraag, hoe hebben ze bij jou Pfeiffer geconstateerd? Via bloedonderzoek?

Was in het nieuws: coïtusuele stoornissen door gebruik van antidepressiva.

Indrukkend verhaal man! Ontzettend goed dat je uit het diepe dal bent geklommen! Bij mij varieert het. Gisteren ging het aardig goed. Vandaag weer minder geslapen en de gevolgen zijn daar. Gevoel van misselijkheid in de keel maar niet kunnen braken. Dan weer het gevoel dat mijn maag naar binnen wordt getrokken. Dat fysieke is echt slopend want zit het fysiek niet goed, dan ook mentaal weer een terugslag. De ochtend is meestal het ergste. Mijn hartslag is vrij normaal. Stukje gelopen en het frustrerende is dat je met dit mooie weer allemaal lachende en fluitende mensen voorbij ziet passeren. Kon ik ook maar genieten denk ik dan.

Ik heb ook het gevoel dat ik wat onder de leden heb, zeker omdat de klachten van de 1 op de andere klachten zijn begonnen. Volgende weer een controlebezoek bij de internist hoewel die na de echo niets heeft gevonden. Gelukkig is de internist wel een begripvol en aardig persoon dus dat helpt.
Heb wel eens een tijdje propranolol geslikt maar dat hielp niet echt tegen mijn fysieke klachten, vandaar mijn vermoeden dat er toch iets onder de leden zit. Als ik bij de huisarts kom vraagt de arts als eerste waar ik dan bang voor ben. Enfin ...
De arts heeft me geadviseerd om te blijven sporten, en ik blijf dit dan ook doen.
Pfeiffer is idd door bloedtest gevonden....

De enige bijwerking die ik van de AD heb is moeilijker klaarkomen maar t is gewoon te doen (dus voor de chick een voordeel :D )

Hoop dat ze kunnen vinden wat er met je aan de hand is. En dat gevoel in die zomer had ik ook daarom kon ik maar geen rust vinden. Iedereen liep flierefluited buiten en ik kon helemaal geen moer werd gewoon psychisch gek dus ging maar gewoon trainen, bad idea

Neem aan dat je bloed gecheckt is op allerlei virussen etc. etc. Pfeiffer Lyme dat soort shit? Heb niet het hele topic doorgelezen.

---------- Toegevoegd om 23:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:40 ----------

Hoe oud ben je en wat voor werk doe je? Hoe zijn je persoonlijke omstandigheden etc. etc.

Was in het nieuws: coïtusuele stoornissen door gebruik van antidepressiva.

waarom reageer ik ook nog :rolleyes:

maar daar maak je je zo druk om dat je je er niet verder in wil verdiepen?
en over je gedachten om er een eind aan te maken niet....

nuff said

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je kunt pas een onderbouwde reactie geven als je het zelf hebt meegemaakt met je boek en je smilies.

Succes!

Allereerst Benedicus hoop ik dat je hier snel uit mag komen weet hoe het is om depressief te zijn
of er tegen aan te zitten en wens je alle sterkte toe probeer ook bij vrienden of je ouders of familie aan te kloppen en kijk of hun iets voor je kunnen doen..

Nu op ovosnova reactie

weet je wat echt diep triest is hieraan dat deze persoon op de universiteit zit en dat de mensen die later onze medicatie voor gaan schrijven dit soort standpunten al in gegoten krijgen op college van professoren en hooggeleerde.

dat depressie iets is van even een stofje aanvullen en alles is weer goed. Maar ja dat zal de maatschappij ook wel zijn waarin alles om winstbejag en quota's halen gaat.

Ik ben geen neuroloog maar ik denk dat anti depressiva en ssri niks anders is als een afgezwakte versie van xtc.. of daar van daan komt. ze beinvloeden allebei serotinine. ik heb het zelf 8 jaar geslikt en het helpt voor geen ene moer als ik er op terugkijk. het is slechts een pleister en lost niks op de nige die er profijt bij hebben zijn de grote farmaceutische bedrijven die biljoenen per jaar maken op een maatschappij als nederland waar 500.000 mensen aan de anti depressiva zijn..

Allereerst Benedicus hoop ik dat je hier snel uit mag komen weet hoe het is om depressief te zijn
of er tegen aan te zitten en wens je alle sterkte toe probeer ook bij vrienden of je ouders of familie aan te kloppen en kijk of hun iets voor je kunnen doen..

Nu op ovosnova reactie

weet je wat echt diep triest is hieraan dat deze persoon op de universiteit zit en dat de mensen die later onze medicatie voor gaan schrijven dit soort standpunten al in gegoten krijgen op college van professoren en hooggeleerde.

dat depressie iets is van even een stofje aanvullen en alles is weer goed. Maar ja dat zal de maatschappij ook wel zijn waarin alles om winstbejag en quota's halen gaat.

Ik ben geen neuroloog maar ik denk dat anti depressiva en ssri niks anders is als een afgezwakte versie van xtc.. of daar van daan komt. ze beinvloeden allebei serotinine. ik heb het zelf 8 jaar geslikt en het helpt voor geen ene moer als ik er op terugkijk. het is slechts een pleister en lost niks op de nige die er profijt bij hebben zijn de grote farmaceutische bedrijven die biljoenen per jaar maken op een maatschappij als nederland waar 500.000 mensen aan de anti depressiva zijn..

Het verdooft net zoals drugs dat doet, en het is verslavend zodat mensen het blijven gebruiken.

Ik luister alleen naar ervaringsdeskundigen.
In de sportschool ga je over het algemeen ook geen tips aannemen van schrale ecto's.

Nu op ovosnova reactie

Dat is idd wat het medicijn doet, het is een pleister en geeft je net wat meer rust om je problemen aan te pakken... Ikzelf slik t ook en voor mij heeft het precies dat gedaan. Niemand slikt die pillen voor de lol en ik ben t wel eens dat t snel uitgeschreven wordt. Al is mijn ervaring anders. Maar in sommige situaties zijn dit soort middelen nodig en ikzelf heb er tot nu toe meer baat bij gehad dan schade. Dus ssri vergelijken met een harddrug vind ik een beetje bullshit.

Antidepressiva kunnen echt geen kwaad! Het kan zijn dat je lichaam om de een of andere reden bepaalde stofjes in de hersenen niet aanmaakt waardoor je je onnodig somber kan voelen. Als je dat gevoel niet hebt gehad kan je daar ook niet over oordelen denk ik! Maw; hij kan er misschien zelf helemaal niks aan doen dat hij depri is. Waarom onnodig lijden? Gewoon die stofjes aanvullen!

ik nomineer dit voor de meest onwetende post van 2014!

---------- Toegevoegd om 00:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:00 ----------

Je kunt pas een onderbouwde reactie geven als je het zelf hebt meegemaakt met je boek en je smilies.

Succes!

en deze voor een 2de plaats:roflol:

Nog steeds geen medicijnen geprobeert, en dat terwijl ze mij dat al 100 keer hebben aangeboden,

Ik doe het liever met wat natuurlijke supps en voeding. allereerst zorgen dat je dieet op orde komt, genoeg vitaminen mineralen en aminozuren deze 3 zaken zijn namelijk essentieel voor het aanmaken en in stand houden van nieuwe neurotransmitters. vermijd dan ook het liefst zoveel mogelijk suikers, caffeine, alcohol, drugs etc etc.

Als supps kun je dan denken aan;

st.janskruid <-- (oppassen icm andere supps)
5-htp
SAM-E
Visolie (hoog EPA gehalte +- 3gr p. dag)
L-Glutamine (tegen angsten).
Probiotica (een variant met zoveel mogelijk verschillende bacterie stammen). yakult etc is onzin. gewoon een goede supp vorm hiervan nemen.

Nog steeds geen medicijnen geprobeert, en dat terwijl ze mij dat al 100 keer hebben aangeboden,

Ik doe het liever met wat natuurlijke supps en voeding. allereerst zorgen dat je dieet op orde komt, genoeg vitaminen mineralen en aminozuren deze 3 zaken zijn namelijk essentieel voor het aanmaken en in stand houden van nieuwe neurotransmitters. vermijd dan ook het liefst zoveel mogelijk suikers, caffeine, alcohol, drugs etc etc.

Als supps kun je dan denken aan;

st.janskruid <-- (oppassen icm andere supps)
5-htp
SAM-E
Visolie (hoog EPA gehalte +- 3gr p. dag)
L-Glutamine (tegen angsten).
Probiotica (een variant met zoveel mogelijk verschillende bacterie stammen). yakult etc is onzin. gewoon een goede supp vorm hiervan nemen.

Alsof je onnozele kruidjes een depressie gaan verhelpen of vermijden. Duidelijk nog nooit iemand gekend met een depressie of psychose. Een echte depressie daar helpen enkel straffe medicijnen tegen in combinatie met therapie. Die neurotransmitters in je hersenen zijn niet op één, twee, drie terug optimaal. Zelfs zware medicatie moet dan maandenlang genomen worden. St-Janskruid, 5-htp, dat zijn geen middelen die dat gaan oplossen. Dat zijn misschien middeltjes voor diegenen die denken dat ze depressief zijn terwijl ze een beetje down zijn.

Terug
Naar boven