Fitness Seller

Ik zie het niet meer zitten

Lastig is nog mild uitgedrukt als je nagaat dat er best wel wat mensen die eraan lijden besluiten uit het leven te stappen. Ik vraag me ook wel eens af of dat uitspuiten wel goed is. Het gaat toch met een krachtige straal water gepaard wat in je oor komt. Beter had het eruit geschraapt kunnen worden.
Maar ga dat eens de huisarts wijs maken...

Ik moest daarvoor nog naar de dokter, dat ga ik dus niet meer doen :eek:
Pak dit niet verkeerd op, maar ik denk dat het hiermee een combinatie is van klachten proberen te verminderen (als dat mogelijk is) en verder ermee leren omgaan.
Dat klinkt lekker makkelijk, maar dat is het niet (zoals je weet) en dat is met geen een ziekte, waar je de hele dag last van hebt, makkelijk.
Hopelijk kom je eruit en vind je rust in je hoofd (zonder AD's :) )

• Topic Starter Topic Starter
Ik moest daarvoor nog naar de dokter, dat ga ik dus niet meer doen :eek:
Pak dit niet verkeerd op, maar ik denk dat het hiermee een combinatie is van klachten proberen te verminderen (als dat mogelijk is) en verder ermee leren omgaan.
Dat klinkt lekker makkelijk, maar dat is het niet (zoals je weet) en dat is met geen een ziekte, waar je de hele dag last van hebt, makkelijk.
Hopelijk kom je eruit en vind je rust in je hoofd (zonder AD's :) )

Dank je! Ik zou het risico niet nemen om je oren met een waterstraal uit te laten spuiten. Voorheen had ik er geen last van, en na dat spuiten kreeg ik een piep die steeds erger werd. Het is niet bewezen maar ik zou het risico niet nemen als ik jou was.

Nee, ik laat het toch maar niet doen inderdaad, niet op die manier :o

Let op dat je bij een MRI scan ook je oren goed beschermt ! Tyfusherrie, en ook niet geheel zonder risico in jouw gevoelige staat. Al valt t mee hoor maar van een MRI wordt je ook niet echt vrolijk van dus doe dat alleen als t noodzakelijk is.

De tinnitus en zoals jij aangaf trillingen in je oor zijn gewoon geen grap. Dat is een huge impact op je gemoedstoestand en dat kost een hoop tijd om daar aan te wennen. Tuurlijk ook afhankelijk hoe hard jij het ervaart en hoe je gezondheid voor de rest is. Ik moest ook dealen met Tinnitus, depressie en Pfeiffer te gelijk. Maar de tinnitus deed me op dat moment de das om. Nu heb ik er niet heel veel last meer van dat heeft nog 1,5 jaar geduurd. T geluid is gewoon t zelfde maar je hersens zijn gemaakt om bepaalde dingen een plekje te geven en er zo doende aan te wennen. Eigenlijk best bijzonder hoe iets je op t ene moment volledig beheerst en gek maakt en nu geef je er weinig meer om.

Blijf de moed erin houden je bent niet de enige. Er zijn een hoop mensen die zo'n periode doormaken in t leven. Als t goed is kom je er sterker uit ;)

Let op dat je bij een MRI scan ook je oren goed beschermt ! Tyfusherrie, en ook niet geheel zonder risico in jouw gevoelige staat. Al valt t mee hoor maar van een MRI wordt je ook niet echt vrolijk van dus doe dat alleen als t noodzakelijk is.

De tinnitus en zoals jij aangaf trillingen in je oor zijn gewoon geen grap. Dat is een huge impact op je gemoedstoestand en dat kost een hoop tijd om daar aan te wennen. Tuurlijk ook afhankelijk hoe hard jij het ervaart en hoe je gezondheid voor de rest is. Ik moest ook dealen met Tinnitus, depressie en Pfeiffer te gelijk. Maar de tinnitus deed me op dat moment de das om. Nu heb ik er niet heel veel last meer van dat heeft nog 1,5 jaar geduurd. T geluid is gewoon t zelfde maar je hersens zijn gemaakt om bepaalde dingen een plekje te geven en er zo doende aan te wennen. Eigenlijk best bijzonder hoe iets je op t ene moment volledig beheerst en gek maakt en nu geef je er weinig meer om.

Blijf de moed erin houden je bent niet de enige. Er zijn een hoop mensen die zo'n periode doormaken in t leven. Als t goed is kom je er sterker uit ;)

Dank je AAACEEE! Het is inderdaad een vreselijk gevecht. Door de winkel lopen met een zweverig gevoel in je hoofd, ken je dat? De klanken van de radio in de winkel klinken eigenlijk ook al te scherp in de oren.
Ook zo'n onprettig bijverschijnsel van die tinnitus. En daarnaast nog eens een rot gevoel in de keel en de ingewanden. Zou het liefst op dat moment slapen om maar aan de ellende te ontsnappen.

K heb er de laatste dagen ook weer veel last van... Vooral als ik een beetje zwaar traps train denk dat t te maken heeft met al die nekspieren die dan stijf staan. T is toch minder lekker wakker worden met zo'n #@%!*!# piep in je oren iedere ochtend. :(

Melatonine beter mee stoppen, het werk misschien iets voor het slapen, maar melatonine kan ook een depressie veroorzaken, heeft geloof ik iets te maken met het ontregelen van je bio-klok. en deze schijnt nogal gevoelig te zijn tijdens depressie´s en dergelijke. zie het maar als een Winterdepressie die je ervan kunt krijgen. deze zijn vaak oorzaak van te veel melatonine en te weinig vitd in het lichaam.

Denk dat dit als totale onzin kan worden bestempeld. Ook op het tinnitus forum wordt dit weersproken door mensen die al jaren melatonine gebruiken om beter te slapen. Sorry hoor, maar dit soort berichten zijn ordinaire angst zaaierij.

Denk dat dit als totale onzin kan worden bestempeld. Ook op het tinnitus forum wordt dit weersproken door mensen die al jaren melatonine gebruiken om beter te slapen. Sorry hoor, maar dit soort berichten zijn ordinaire angst zaaierij.
Dan geloof je het toch niet. je leest van beide kanten verhalen op internet. zoek maar op.

Of je gokt het er gewoon op en komt er misschien op een vervelendere manier achter.

Dan geloof je het toch niet. je leest van beide kanten verhalen op internet. zoek maar op.

Of je gokt het er gewoon op en komt er misschien op een vervelendere manier achter.

Man. er staat zoveel op internet! Hoop mensen die er een sport van maken om dmv negatieve verhalen andere mensen helemaal bang te maken. Als het zo schadelijk zou zijn, zou het niet zo makkelijk verkrijgbaar zijn. Dat artikel van jou wordt door andere artikelen weer tegengesproken.

Geloof me, als je elke nacht slecht slaapt wil je wel melatonine of slaaptabletten slikken. Of net zo lang niet slapen totdat je op de gesloten afdeling belandt ...

Als je niet kunt slapen kun je er idd beter iets voor nemen, tenzij het anders op te lossen is. Melatonine was t ook niet voor mij en heb ook ergens wel eens negative dingen gelezen maargoed dat lees je over alles. Als ik soms niet kan slapen neem ik een lorazepam, benzo dus nou ga daar maar eens over lezen, een en al horror. Ik ben een persoon die medicijnen als laatste redmiddel ziet en toen ik bij het ggz was hebben ze die pillen bijna me strot in moeten rammen maar soms is t gewoon echt niet anders.

Als ik die pil niet neem lig ik soms tot 6 uur wakker en is me hele dag naar de klote, neem ik hem wel ben ik uitgerust en fit wakker en kan ik de volgende dag dingen doen die mijn herstel ten goede komen en je meer vertrouwen geven. En zo moet je de medicijnen gebruiken als brug. Melatonine werd ik veel duffer en verrotter van dan een lorazepam bv. Maar als je er goed op slaapt zou ik het gewoon blijven nemen.

Man. er staat zoveel op internet! Hoop mensen die er een sport van maken om dmv negatieve verhalen andere mensen helemaal bang te maken. Als het zo schadelijk zou zijn, zou het niet zo makkelijk verkrijgbaar zijn. Dat artikel van jou wordt door andere artikelen weer tegengesproken.

Geloof me, als je elke nacht slecht slaapt wil je wel melatonine of slaaptabletten slikken. Of net zo lang niet slapen totdat je op de gesloten afdeling belandt ...
Dan probeer je het toch.

Ik heb voorafgaande aan mijn depressie DAGELIJKS melatonine geslikt om te kunnen slapen. Melatonine en Seasonal affective disorder (Winterdepressie) gaan hand in hand.

Het is niet om je bang te maken. maar enkel om je erop te wijzen dat ALLES zijn voor en nadelen + mogelijke risico's heeft.

Laatst bewerkt:
Dan probeer je het toch.

Ik heb voorafgaande aan mijn depressie DAGELIJKS melatonine geslikt om te kunnen slapen. Melatonine en Seasonal affective disorder (Winterdepressie) gaan hand in hand.

Het is niet om je bang te maken. maar enkel om je erop te wijzen dat ALLES zijn voor en nadelen + mogelijke risico's heeft.

Dat is persoonsgebonden denk ik. En er is geen glashard bewijs dat je depressie te wijten is aan de melatonine. Er zal wel meer met je aan de hand geweest zijn.

Ik hoorde dat patienten die gehuisvest zijn bij de crisisdienst ook melatonine krijgen voorgeschreven. Dus ...

Dat is persoonsgebonden denk ik. En er is geen glashard bewijs dat je depressie te wijten is aan de melatonine. Er zal wel meer met je aan de hand geweest zijn.

Ik hoorde dat patienten die gehuisvest zijn bij de crisisdienst ook melatonine krijgen voorgeschreven. Dus ...
Ik zeg ook nergens dat het alleen komt door de melatonine.

Maar vergis je niet. bij dagelijks gebruik ervan was ik overdag ook veel vermoeider. het blijft een stuk langer in je systeem dan je wilt, dus ook gedurende de dag helaas.

Je moet over het algemeen gewoon oppassen met het exogeen toedienen van Neurotransmitters.

Ik zeg ook nergens dat het alleen komt door de melatonine.

Maar vergis je niet. bij dagelijks gebruik ervan was ik overdag ook veel vermoeider. het blijft een stuk langer in je systeem dan je wilt, dus ook gedurende de dag helaas.

Je moet over het algemeen gewoon oppassen met het exogeen toedienen van Neurotransmitters.

Ik lees ook genoeg verhalen van mensen die geen last hebben van vermoeidheidsverschijnselen door het gebruik van melatonine. Heel veel Nederlanders gebruiken het. En nogmaals, het is afhankelijk van de persoon hoe hij/zij erop reageert.

Ik lees ook genoeg verhalen van mensen die geen last hebben van vermoeidheidsverschijnselen door het gebruik van melatonine. Heel veel Nederlanders gebruiken het. En nogmaals, het is afhankelijk van de persoon hoe hij/zij erop reageert.
Ik heb ook nooit beweerd van niet. het gaat er puur om dat je alles meeneemt in je beslissing bij het nemen van supps en medicijnen, en niet alleen maar de voordelen in je hoofd houd.

Mar hey de meeste komen er idd achter door het eerst zelf te gebruiken.

Ik heb ook nooit beweerd van niet. het gaat er puur om dat je alles meeneemt in je beslissing bij het nemen van supps en medicijnen, en niet alleen maar de voordelen in je hoofd houd.

Mar hey de meeste komen er idd achter door het eerst zelf te gebruiken.

Heb het al gebruikt, helpt wel iets. Maar ben er ook niet lovend over. Misschien dosering wat ophogen.
En wat betreft die artikelen op internet .... lekker met een korrel zou nemen!

Oh mijn god. Nu ik zo depressief ben vind ik deze muziek nog meer hemels mooi!!! Absolute schoonheid!!! Mijn tranen rollen ook over mijn wangen tijdens het luisteren van deze muziek! Bach, ik ben met zijn muziek opgegroeid en niets is mooier!

http://www.youtube.com/watch?v=GKrzWtAYB40

Gevoelige muziek luisteren tijdens je depressie kan soms fijn zijn, maar kan je ook ongelofelijk verdrietig maken.

Ik luister daarom nog amper radio. het lijkt wel alsof elk nummer bedoeld is om je intens te laten huilen :o

Gevoelige muziek luisteren tijdens je depressie kan soms fijn zijn, maar kan je ook ongelofelijk verdrietig maken.

Bach heeft op veel mensen een troostende werking. Maar inderdaad probeer ik ook niet te vaak te luisteren hoewel ik voor mijn ziekte heel vaak Bach luisterde. Deze muziek gaat toch al over lijden dus te vaak luisteren kan inderdaad nog meer verdrietig maken.

Bach heeft op veel mensen een troostende werking. Maar inderdaad probeer ik ook niet te vaak te luisteren hoewel ik voor mijn ziekte heel vaak Bach luisterde. Deze muziek gaat toch al over lijden dus te vaak luisteren kan inderdaad nog meer verdrietig maken.
Soms is het wel fijn omdat je dan helemaal weg kan zinken in gedachten en emotie´s.

ik heb er echter moeite mee om mezelf daarna weer bij elkaar te rapen, dit kan echt dagen duren :mad:

---------- Toegevoegd om 12:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:23 ----------

Hoe gaat het nu trouwens verder?

Terug
Naar boven