AndroidHealthClinic

Ik zie het niet meer zitten

Aankomende donderdag afspraak bij de psychiater. deze gaat met mij een intake doen betreffende ADHD/ADD Het is blijkbaar hoogstwaarschijnlijk iets waar ik al heel mijn leven mee rondloop. maar nooit echt op ben getest. Ik hoor het wel letterlijk van iedereen die ik ken dat ik ADHD zou kunnen hebben.

Dit zou voor een deel de mentale en lichamelijke onrust kunnen verklaren.

Dit hoorde ik ook al jaren,
ook een test gedaan, bleek dus helemaal niet waar te zijn :o

test is trouwens zo gedaan...
succes.....

Ja ik kreeg een lijst met vragen die ik moest beantwoorden,
getest bij een onderdeel van de "brijderstichting"..
Ok ik ben benieuwd. ergens hoop ik dat het positief is. klinkt misschien raar, maar dan kun je in ieder geval voor een deel verklaren wat er aan de hand is (al jaren).

Niks is zo frustrerend als dat je voelt dat het goed fout met je gaat maar je geen idee hebt waarom....

• Topic Starter Topic Starter
Mensen, ik heb half gelezen wat er vandaag allemaal is geschreven. Ik heb besloten om uit zelfbescherming voorlopig in dit topic maar even niet meer te posten en te lezen.

Tunux, heel veel sterkte man!!!

Ok ik ben benieuwd. ergens hoop ik dat het positief is. klinkt misschien raar, maar dan kun je in ieder geval voor een deel verklaren wat er aan de hand is (al jaren).

Niks is zo frustrerend als dat je voelt dat het goed fout met je gaat maar je geen idee hebt waarom....

IK hoop het ook voor je maat. :)
ik hoorde (en nog steeds) van verschillende mensen dat ik wel is ADHD zou kunnen hebben..
dus ergens doe ik toch iets, wat er op lijkt :o

Mensen, ik heb half gelezen wat er vandaag allemaal is geschreven. Ik heb besloten om uit zelfbescherming voorlopig in dit topic maar even niet meer te posten en te lezen.

Tunux, heel veel sterkte man!!!
Geen probleem man. hou je rustig en veel sterkte.

Hoe testen ze dan? dmv vragen ofzo?

Een fatsoenlijke diagnose behelst meer dan alleen een vragenlijst invullen. Die vragenlijst is (normaliter) gebaseerd op wat in het DSM handboek staat. Als daaruit het vermoeden blijkt dat je ADHD hebt (of iets anders) dan zouden er nog zeker meerdere gesprekken moeten volgen. Minimaal 2, 1 met jou en 1 met je ouder(s).

Ik ga vandaag naar psychiater, ga in eens vragen of ik anders af de AD die ik nu neem mag gaan, of andere proberen.
Want na alle moeite die ik er in steek en door blijf bijten, blijf ik me toch slecht voelen.

Een fatsoenlijke diagnose behelst meer dan alleen een vragenlijst invullen. Die vragenlijst is (normaliter) gebaseerd op wat in het DSM handboek staat. Als daaruit het vermoeden blijkt dat je ADHD hebt (of iets anders) dan zouden er nog zeker meerdere gesprekken moeten volgen. Minimaal 2, 1 met jou en 1 met je ouder(s).

Je heb z'n onderzoek gehad ??

volgens die ADHDvragenlijsten heeft zowat iedereen ADHD (zeker bij de DSM VI)....een diagnose mag natuurlijk nooit alleen door een vragenlijst worden gesteld Ray. Aangezien er nog geen waterdichte test voor zijn, doen de meeste diagnosten nog steeds een combinatie van verschillende test vooraleer ze een diagnose stellen.

volgens die ADHDvragenlijsten heeft zowat iedereen ADHD (zeker bij de DSM VI)....een diagnose mag natuurlijk nooit alleen door een vragenlijst worden gesteld Ray. Aangezien er nog geen waterdichte test voor zijn, doen de meeste diagnosten nog steeds een combinatie van verschillende test vooraleer ze een diagnose stellen.

Ja ik begin ook langzaam erg pissed off te worden, :mad: en hier blijft het ook zeker niet bij ! ik scheld ze helemaal verrot morgen........
ik heb werkelijk alleen een lijstje ingevuld , ik wist dat ik wel is genaaid werd door instanties maar dit gaat nu wel heel ver :o:mad:

GVD de 3e keer nu :loony:

• Like
Waarderingen: mat
Mag ik vragen wat de functie van deze meneer of mevrouw was?
Pedagoog? GZ-psycholoog? Psychotherapeut?

Kleuterleidster..?

Ik ga vandaag naar psychiater, ga in eens vragen of ik anders af de AD die ik nu neem mag gaan, of andere proberen.
Want na alle moeite die ik er in steek en door blijf bijten, blijf ik me toch slecht voelen.

Ga je wel bij een goede psychiater, 50 % is psychiater geworden omdat ze zelf psychische problemen hebben.
Als medicatie niet aanslaat na 2 maanden, moet je dan normaal niet switchen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ga je wel bij een goede psychiater, 50 % is psychiater geworden omdat ze zelf psychische problemen hebben.
Als medicatie niet aanslaat na 2 maanden, moet je dan normaal niet switchen?

Ben nu overgestapt naar effexor, ik vind het toch een goede psychiater.
Hij had me voorlopig op die medicatie gehouden omdat ik stabiel bleef ( ging niet slechter/maar ook niet beter )

2 maanden is nogal te snel om een beslissing te nemen.

verslavingszorg toch?
en zijn ze/ze vinden zichzelf (nog)ter zake kundig in deze aspecten.
ben je er nog onder behandeling? doorverwijzing vragen naar een GZ-psych!

Ja is de verslaving zorg , ik moet zeggen dat ik prima ben geholpen voor mijn alcohol verslaving,
totaal geen klachten wat dat betreft.

maar het is misgegaan toen ik voor een vervolg test ging (weet even niet hoe die test heet),
ik heb een tijd geleden een zwaar ongeluk gehad waarbij ik in coma heb gelegen ,

en knetter hard op mijn achterhoofd ben gevallen, Ja kom maar op :p
toen ik dit verhaal vertelde aan de brijder, vonden ze het belangrijk om een bepaalde test te doen , heeft met concerteren etc te maken met je hoofd dus , lol lekker omslachtig Ree..

ik weet tot op de dag van vandaag niet wat het resultaat van die test waren!? was een test over 3dagen en super irritant..
reden, ze willen het me gewoon niet vertellen omdat ik niet persoonlijk het resultaat ben gaan ophalen.. :o

Excuus voor grammer en spelling maar ik ben aardig op mijn kookpunt nu :mad:
morgen gaan er wat mensen van de brijder gratis vliegles krijgen.......

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: mat
Terug
Naar boven