Fitness Seller

Ik zie het niet meer zitten

Er staat ook achter. dat je hier soms naartoe moet werken ;)

je kunt gewoon niet zodra je zwaar depressief bent in een keer uit je comfortzone stappen. ik heb het geprobeerd en ben daardoor in een paniekaanval buiten bewustzijn geraakt.

kortom het is dus wel voor iedereen mogelijk:) (je moet, zoals ik zei, niet te groot beginnen)

Toch nog even een reactie.

Typisch een reactie van iemand die geen idee heeft. Maar dan ook werkelijk geen idee. Vanuit jouw goede velletje hier een oordeel geven over mensen die helemaal niet goed in hun vel zitten.
De zaken vanuit perspectief bekijken zegt ie dan ... Da's nou juist waar het aan ontbreekt als je mind en lichaam niet op orde is. En dan de depressievelingen beschuldigen van ondankbaarheid en als zijnde op zich zelf gefixeerd.
Waarom zouden er in de geestelijke gezondheidszorg geen fouten gemaakt kunnen worden? Het zou zomaar een destructieve afloop kunnen hebben, als er niet op tijd wordt ingegrepen.
Ik weet niet waarom jij een hele dag met op " zich zelf gefixeerde patienten" bezig bent geweest "?
In vredesnaam - waarom als je zo weinig inlevend en begaan bent met mensen die zorg nodig hebben?

---------- Toegevoegd om 12:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:50 ----------

Ray ben je nog steeds ADHD 'er, of hebben ze het papieren vragenlijstje inmiddels aangepast?

rot toch een eind op. Ik heb mijn moeder bijna zien ten onder gaan toen ze mijn broer en haar zoon verloor in een auto-ongeluk. Dat zijn pas echte depressies waarin je recht hebt om onvoorwaardelijke hulp en zorg van een ander te eisen.
Ik herinner me toen ook zo'n maat die klinisch depressief gediagnosticeerd werd, en die het lef had om tegen mij te zeggen hoe zwaar hij het wel heeft in het leven en mij benijd, terwijl er niets concreet negatief te pinpointen was in zijn leven.
Sorry maar ik denk dan dat net dat gebrek aan inleveingsvermogen en overdreven egocentrisme aan de basis ligt van die zogenaamde depressies. Een beetje man beseft dat de wereld niet rond hem draait en er veel meer tegenslagen te vinden zijn dan dat het meevalt, en neemt daar genoegen mee. En das een kwestie van zelfmacht ipv steeds in een slachtofferrol te kruipen en beroep te doen op anderen (of hen te verwijten voor zaken waar zijzelf niets aan kunnen doen).

rot toch een eind op. Ik heb mijn moeder bijna zien ten onder gaan toen ze mijn broer en haar zoon verloor in een auto-ongeluk. Dat zijn pas echte depressies waarin je recht hebt om onvoorwaardelijke hulp en zorg van een ander te eisen.
Ik herinner me toen ook zo'n maat die klinisch depressief gediagnosticeerd werd, en die het lef had om tegen mij te zeggen hoe zwaar hij het wel heeft in het leven en mij benijd, terwijl er niets concreet negatief te pinpointen was.
Sorry maar ik denk dan dat net dat gebrek aan inleveingsvermogen en overdreven egocentrisme aan de basis ligt van die zogenaamde depressies. Een beetje man beseft dat de wereld niet rond hem draait en er veel meer tegenslagen te vinden zijn dan dat het meevalt, en neemt daar genoegen mee.

jij hebt duidelijk geen kennis mbt het onderwerp depressie, omdat de pipo uit dit topic depressief is geworden door een fysieke klacht betekent niet dat alle depressies ontstaan door een negatieve gebeurtenis:roflol:
(denk tbh ook niet echt dat wat benedicus heeft precies valt onder de noemer "depressie")

disagree, als je er volledig aan toegewijd bent en het op de juiste manier aanpakt (extreem klein beginnen en ELKE dag/keer een miniscuul stapje verder gaan) dan is het voor 99% vd mensen mogelijk.
Echter net zoals bij BB zijn de meeste mensen niet bereid het werk erin te steken dat er voor nodig is :)

pas als je een 1%'er bent zoals ik en niet gained terwijl je wel traint, dan wordt het tijd voor roids (in deze context dagelijks beta blokkers oid)

De laatste zin is imo de grootste flauwekul want iedereen kan spiermassa aanzetten met de juiste mentaliteit, voeding rust en kennis (winst is wel afhankelijk van je genen).

Vwb een aandoening (of ziekte) zoals een depressie is het heel moeilijk om te genezen op eigen houtje en vrijwel altijd is deskundige begeleiding nodig.

Dat je uit je comfortzone moet dat klopt. Maar geloof me dit is niet voor IEDEREEN mogelijk. hier moet je soms naartoe werken. het feit dat jij zo kortzichtig bent en blijkbaar denkt dat elke depressie/angststoornis hetzelfde is is achterlijk.

Zoals ik al zeg. je zult vast problemen gehad hebben, maar deze zijn nooit HEEL zwaar geweest anders had je wel op een andere manier je verhaal gebracht. of jou vermogen tot empathie is gewoon nihil dat kan uiteraard ook.

Ik heb mijn vader op 14 jarige leeftijd voor m'n ogen dood zien gaan aan een plotselinge hartaanval waarna die paniekaanvallen en hyperventilatie is begonnen. ben zelfs een tijdje opgenomen geweest omdat ik niet meer naar school ging en hele dag binnezat. Nu ik na 4 jaar alles onder controle heb
en terugkijk weet ik hoe je hier uit kan komen. Misschien is het voor jou niet leuk om te horen dat je er hard voor moet werken om hier van af te komen want een pilletje of supplementje gaat je hier niet van af helpen.
Het enige wat voor deze problemen helpt is de harde aanpak, oog in oog staan met je angsten, ik heb duizend keer helemaal duizelig en hyperventilerent over het centraal station gekropen of in de bus gezeten, ik dacht dat ik elk moment dood kon gaan tijdens zulke momenten. maar ik wist dat doorgaan de enige oplossing was naar genezing omdat elke keer dat ik door de angst en spanning heen was gegaan het de volgende keer iets makkelijker werd omdat ik er minder negatief over ging denken en meer kon genieten van het leven.

Ik doe dit niet om jullie af te zeiken. ik doe dit juist om jullie te laten inzien dat er maar 1 oplossing is. Zoveel mogelijk afleiding zoeken en positief denken. en als het tegen zit: VECHTEN.

Als ik op zulke momente heel slecht voelde dacht ik altijd van: Niet aanstellen. Wees blij dat je geen kanker hebt. of wees blij dat je niet in een oorlogsgebeid leeft. Dat hielp mij om door die moeilijke momenten heen te knallen.

Ik heb mijn vader op 14 jarige leeftijd voor m'n ogen dood zien gaan aan een plotselinge hartaanval waarna die paniekaanvallen en hyperventilatie is begonnen. ben zelfs een tijdje opgenomen geweest omdat ik niet meer naar school ging en hele dag binnezat. Nu ik na 4 jaar alles onder controle heb
en terugkijk weet ik hoe je hier uit kan komen. Misschien is het voor jou niet leuk om te horen dat je er hard voor moet werken om hier van af te komen want een pilletje of supplementje gaat je hier niet van af helpen.
Het enige wat voor deze problemen helpt is de harde aanpak, oog in oog staan met je angsten, ik heb duizend keer helemaal duizelig en hyperventilerent over het centraal station gekropen of in de bus gezeten, ik dacht dat ik elk moment dood kon gaan tijdens zulke momenten. maar ik wist dat doorgaan de enige oplossing was naar genezing omdat elke keer dat ik door de angst en spanning heen was gegaan het de volgende keer iets makkelijker werd omdat ik er minder negatief over ging denken en meer kon genieten van het leven.

Ik doe dit niet om jullie af te zeiken. ik doe dit juist om jullie te laten inzien dat er maar 1 oplossing is. Zoveel mogelijk afleiding zoeken en positief denken. en als het tegen zit: VECHTEN.

Als ik op zulke momente heel slecht voelde dacht ik altijd van: Niet aanstellen. Wees blij dat je geen kanker hebt. of wees blij dat je niet in een oorlogsgebeid leeft. Dat hielp mij om door die moeilijke momenten heen te knallen.
Kijk hier vind ik iets meer empathie terug. je kunt het wel.

je kunt dingen ook op een harde manier zeggen zonder mensen te beledigen toch? bish zeggen tegen een gigantisch grote groep ´zieken´ mensen toont bij mij van weinig empathisch vermogen.

Verder geef ik je in een hoop zaken gelijk.

De laatste zin is imo de grootste flauwekul want iedereen kan spiermassa aanzetten met de juiste mentaliteit, voeding rust en kennis (winst is wel afhankelijk van je genen).

Vwb een aandoening (of ziekte) zoals een depressie is het heel moeilijk om te genezen op eigen houtje en vrijwel altijd is deskundige begeleiding nodig.

precies, en soms is die winst zo laag dat het de moeite niet waard is om het zonder de roids te doen (of zonder beta blokkers voor mensen die echt serieus zware paranoia oid hebben om de analogie door te trekken)

Kijk hier vind ik iets meer empathie terug. je kunt het wel.

je kunt dingen ook op een harde manier zeggen zonder mensen te beledigen toch? bish zeggen tegen een gigantisch grote groep ´zieken´ mensen toont bij mij van weinig empathisch vermogen.

Verder geef ik je in een hoop zaken gelijk.

Als je nou goed laat doordringen wat ik zeg ipv te b**chen op het woordje bish. (was zelfs motiverend bedoeld lol) misschien ga je het dan een beetje inzien.

Ik ben er op deze manier van af gekomen en ik ben er van overtuigd dat het bij 90% op dezelfde manier kan werken.

Ik herinner me toen ook zo'n maat die klinisch depressief gediagnosticeerd werd, en die het lef had om tegen mij te zeggen hoe zwaar hij het wel heeft in het leven en mij benijd, terwijl er niets concreet negatief te pinpointen was in zijn leven.
Sorry maar ik denk dan dat net dat gebrek aan inleveingsvermogen en overdreven egocentrisme aan de basis ligt van die zogenaamde depressies. Een beetje man beseft dat de wereld niet rond hem draait en er veel meer tegenslagen te vinden zijn dan dat het meevalt, en neemt daar genoegen mee. En das een kwestie van zelfmacht ipv steeds in een slachtofferrol te kruipen en beroep te doen op anderen (of hen te verwijten voor zaken waar zijzelf niets aan kunnen doen).
Helaas werkt het niet zo. Sorry voor je moeder maar omdat zei iets ernstigs heeft meegemaakt mag iedereen die in jou ogen minder shit heeft dus niet klagen?

En dat een gebrek aan inlevingsvermogen en overdreven egocentrisme de basis zijn van depressies is ook flauwekul. je kunt het ook omdraaien. ooit aan gedacht dat iemand met juist veel inlevingsvermogen grotere kans heeft op depressie´s? nee? nou dan kan ik je vertellen dat als ik mij iets minder in andere had ingeleefd ik mij nu waarschijnlijk stukken beter had gevoeld.
daarbij komt dat ik mijzelf vaak op de laatste plek zet (tegen over gestelde van egocentrisme). en dit ook gigantisch heeft bijgedragen aan mijn gemoedstoestand.

PS: Ik heb er heel heeeeel soms nog last van als ik bijv iets nieuws moet doen maar ik weet hoe ik het onder controle kan krijgen. 100% genezing is denk niet mogelijk. We zullen er mee moeten leren leven.

precies, en soms is die winst zo laag dat het de moeite niet waard is om het zonder de roids te doen (of zonder beta blokkers voor mensen die echt serieus zware paranoia oid hebben om de analogie door te trekken)
Wit je dat depressie´s ook in je genen kunnen zitten?

Het is dus allemaal niet zo zwart-wit als een hoop mensen willen laten blijken.

• Topic Starter Topic Starter
mentale stoornissen zijn in een groot deel vd gevallen niet een zwart-wit soort ziekte zoals kanker oid, waarbij je nagenoeg volledig afhankelijk bent van externe hulpmiddelen om beter te worden.
Iemand die opgeeft en zich volledig overgeeft aan zn depressie als "het is een ziekte, ik kan er niets aan doen" en dan verwacht dat enkel een externe factor hem beter zal doen worden, gaan op anderen inderdaad overkomen als compleet op zichzelf gefixeerde jankers.
Je k*t, lusteloos, moe,... voelen heb je vaak weinig controle over, echter negatieve gedachten die zulke gevoelens en je depressie nog 100x versterker daar heb je wel een invloed op. Als jij jezelf er niet toe zet om een beetje zelfrelativering toe te passen en je je constant laat overweldigen door je k*tgevoelens en daarom constant negatief begint te denken, dan is het nogal logisch dat je reacties krijgt zoals deze van silentio.

veel depressieve mensen willen gewoon niets doen, is namelijk 1 vd symptomen, nergens meer plezier uit kunnen halen.

Deels heb je gelijk. Je kan zwelgen in je eigen verdrietige gevoelens, dat is toch wat je bedoelt? Uhu ... dat gaat niet altijd Angelus. Ik heb er niet voor gekozen om in deze vreselijk nare situatie te zitten. Het is me overkomen, en als je me een aantal jaren geleden had gevraagd of ik ooit depressief zou worden, had ik ontkennend geantwoord.

Feit is dat er bij een depressie iets in de hersens gebeurd. Dit veroorzaakt de angstgevoelens, een negatief zelfbeeld, verlangens naar de dood en weet ik wat voor negatieve ellende nog allemaal.
Een beetje zelfrelativering is prima maar dan moet je daar op dat moment wel toe in staat zijn.
En als de wil er is werkt het lichaam vaak weer tegen. Er zijn mensen met depressies die de hele dag door aan het overgeven zijn.

Iemand een schop onder zijn kont geven kan werken maar kan ook levensgevaarlijk zijn. Daarmee kan je iemand net dat duwtje geven om te gaan springen. Ik herinner me een anekdote van de bekende psychiater Bram Bakker die ooit een suicidale patient in zijn praktijk had die elk moment van de dag in zijn hoofd bezig was met een eind maken aan zijn leven. Bram Bakker zei dat hij na jarenlange intensieve therapie helemaal klaar was met de patient. Ijskoud vertelde hij zijn patient dat ie dan inderdaad maar eens van het dak moest springen. De patient was zo verbaasd over deze totaal onverwachte reactie, dat iets in hem in opstand kwam tegen de woorden van de psychiater. Blijkbaar gaf deze niet risicoloze move weer een nieuwe impuls aan de therapie van de patient, en schijnbaar hebben de woorden van Bram Bakker de patient nog goed gedaan ook. Dit is het geluk van Bram Bakker want als de patient echt was gesprongen, had hij kunnen worden aangeklaagd door de nabestaanden.

Hoorde Bram Bakker ook eens vertellen dat hij zelf ook ooit een stoornis had, namelijk een coïtusverslaving!
Hahaha, zo zie je maar dat die psychiaters zelf ooit wel eens het spoor bijster kunnen zijn. :D

Eens.

@Angelus, trainen doe je voor je gezondheid en daarin hebben AAS absoluut geen plaats. Da's héél iets anders dan medicatie om uit de shit te geraken.;)

Eens.

@Angelus, trainen doe je voor je gezondheid en daarin hebben AAS absoluut geen plaats. Da's héél iets anders dan medicatie om uit de shit te geraken.;)
Medicatie pak je omdat je op dat moment meestal geen andere keus hebt. AAS pak je omdat je er zelf weloverwogen voor kiest.

Ik heb allegeluk nog geen last van tinnitus, maar een vriend van mij wel. Ik vind het echt erg voor hem en steun hem er in. voor de kwibussen die met TS lachen omdat hij "een aandachtzoeker" is: ga tg weg man! ik heb hier een filmpje voor die mensen: http://www.youtube.com/watch?v=_yM7tn7jydQ#t . Ik hoop dat het goed gaat met TS en k hoop dat hij toch nog meeleest. Als hij nog meeleest mag ik dan vragen welk geluid jij hoort?: [Link niet meer beschikbaar]

ik zou er niet lang mee kunnen leven!

Beetje late reactie van me maar dank voor je reactie. Het geluid bij mij is vaak een wat zoemend winderig geluid, met daarbij een piep. Alsof de wind in je oren blaast terwijl het buiten juist windstil is.
Volgens de dokter kan het met antidepressiva naar de achtergrond verdwijnen. Vraag het me nog steeds af aangezien medicijnen schijnbaar de tinnitus kunnen verergeren.

idd, wist ik :)

Deels heb je gelijk. Je kan zwelgen in je eigen verdrietige gevoelens, dat is toch wat je bedoelt? Uhu ... dat gaat niet altijd Angelus. Ik heb er niet voor gekozen om in deze vreselijk nare situatie te zitten. Het is me overkomen, en als je me een aantal jaren geleden had gevraagd of ik ooit depressief zou worden, had ik ontkennend geantwoord.
ongeacht HOE je in die situatie gekomen bent, jij kiest er nu voor om je maar volledig over te geven eraan.

Feit is dat er bij een depressie iets in de hersens gebeurd. Dit veroorzaakt de angstgevoelens, een negatief zelfbeeld, verlangens naar de dood en weet ik wat voor negatieve ellende nog allemaal.
Een beetje zelfrelativering is prima maar dan moet je daar op dat moment wel toe in staat zijn.
En als de wil er is werkt het lichaam vaak weer tegen. Er zijn mensen met depressies die de hele dag door aan het overgeven zijn.
nee, dit veroorzaakt angstgevoelens, het negatief zelfbeeld en verlangens naar de dood heb je deels zelf in de hand.
En je bent altijd in staat tot zelfrelativering (uitgezonderd in tijden van grote paniek, echter gezien je hele coherente teksten op een forum zit te typen sluit ik uit dat jij in zo'n paniektoestand zit momenteel).

Iemand een schop onder zijn kont geven kan werken maar kan ook levensgevaarlijk zijn. Daarmee kan je iemand net dat duwtje geven om te gaan springen. Ik herinner me een anekdote van de bekende psychiater Bram Bakker die ooit een suicidale patient in zijn praktijk had die elk moment van de dag in zijn hoofd bezig was met een eind maken aan zijn leven. Bram Bakker zei dat hij na jarenlange intensieve therapie helemaal klaar was met de patient. Ijskoud vertelde hij zijn patient dat ie dan inderdaad maar eens van het dak moest springen. De patient was zo verbaasd over deze totaal onverwachte reactie, dat iets in hem in opstand kwam tegen de woorden van de psychiater. Blijkbaar gaf deze niet risicoloze move weer een nieuwe impuls aan de therapie van de patient, en schijnbaar hebben de woorden van Bram Bakker de patient nog goed gedaan ook. Dit is het geluk van Bram Bakker want als de patient echt was gesprongen, had hij kunnen worden aangeklaagd door de nabestaanden.
ik zie het probleem niet zo, in beide gevallen is het probleem opgelost :)

Hoorde Bram Bakker ook eens vertellen dat hij zelf ook ooit een stoornis had, namelijk een coïtusverslaving!
Hahaha, zo zie je maar dat die psychiaters zelf ooit wel eens het spoor bijster kunnen zijn. :D
tumblr_m19ba6tXBI1rqfhi2o1_250.gif

Eens.

oneens, trainen doe je om uit de shit die ectoheid is te geraken, en daarvoor heb je soms medicatie (AAS) nodig :)

oneens, trainen doe je om uit de shit die ectoheid is te geraken, en daarvoor heb je soms medicatie (AAS) nodig :)

Geloof mij maar, ook als ecto kan je kilo's spiermassa winnen door de juiste kennis van jouw lichaam, voeding, herstel en training. En dit alles doelgericht voor een ecto en da's absoluut niet hetzelfde als al die shit die in de bladen staat ;)

ongeacht HOE je in die situatie gekomen bent, jij kiest er nu voor om je maar volledig over te geven eraan.

Niemand kiest daarvoor. Maar als jij denkt dat het eventjes een knip met de vingers is, verdenk ik jou van een hoog Emile Ratelband gehalte! Dat zakkenvullende schepsel doet ook dit soort curieuze uitspraken.
Een depressie heb je niet in 2 dagen overwonnen. Er zijn diverse stadia waarin je belandt en voordat je pas keuzes kan gaan maken ben je soms al een flinke tijd verder! Als je uberhaupt in staat bent om keuzes te maken ...

Hoe vatten jullie een ontslag op wat door de manager gebracht is als een strijd tussen mij en een retarded kind?

Terug
Naar boven