AndroidHealthClinic

Ik zie het niet meer zitten

ray.....ik moet nu trainen, kom er vanavond even op terug.
remind me, mocht ik t vergeten.

vliegles geven gaat je niet helpen!

Is goed , train ze !

Ja is de verslaving zorg , ik moet zeggen dat ik prima ben geholpen voor mijn alcohol verslaving,
totaal geen klachten wat dat betreft.

maar het is misgegaan toen ik voor een vervolg test ging (weet even niet hoe die test heet),
ik heb een tijd geleden een zwaar ongeluk gehad waarbij ik in coma heb gelegen ,

en knetter hard op mijn achterhoofd ben gevallen, Ja kom maar op :p
toen ik dit verhaal vertelde aan de brijder, vonden ze het belangrijk om een bepaalde test te doen , heeft met concerteren etc te maken met je hoofd dus , lol lekker omslachtig Ree..

ik weet tot op de dag van vandaag niet wat het resultaat van die test waren!? was een test over 3dagen en super irritant..
reden, ze willen het me gewoon niet vertellen omdat ik niet persoonlijk het resultaat ben gaan ophalen.. :o

Excuus voor grammer en spelling maar ik ben aardig op mijn kookpunt nu :mad:
morgen gaan er wat mensen van de brijder gratis vliegles krijgen.......

kan het me al inbeelden, na een hele dag met ondankbare en enkel op zichzelfgefixeerde patienten bezig geweest te zijn, komt er dan weer zo'n typetje binnen om het hele kot bijeen te schreeuwen voor iets banaals. Geen wonder dat zoveel mensen in de zorgsector zo snel uitgeblust geraken.

Ik kan gerust begrijpen dat je met een of andere psychische afwijking zit of je niet echt lekker in je vel voelt, maar de zaken in perspectief bekijken en oog hebben voor anderen is al deels een oplossing van het probleem.
-

kan het me al inbeelden, na een hele dag met ondankbare en enkel op zichzelfgefixeerde patienten bezig geweest te zijn, komt er dan weer zo'n typetje binnen om het hele kot bijeen te schreeuwen voor iets banaals. Geen wonder dat zoveel mensen in de zorgsector zo snel uitgeblust geraken.

Ik kan gerust begrijpen dat je met een of andere psychische afwijking zit of je niet echt lekker in je vel voelt, maar de zaken in perspectief bekijken en oog hebben voor anderen is al deels een oplossing van het probleem.
-

Ja,
je vind het toch niet erg als IK hier niet verder op inga...

toch bedankt voor je reactie...
ik pas het wel even aan..

Ik heb allegeluk nog geen last van tinnitus, maar een vriend van mij wel. Ik vind het echt erg voor hem en steun hem er in. voor de kwibussen die met TS lachen omdat hij "een aandachtzoeker" is: ga tg weg man! ik heb hier een filmpje voor die mensen: http://www.youtube.com/watch?v=_yM7tn7jydQ#t . Ik hoop dat het goed gaat met TS en k hoop dat hij toch nog meeleest. Als hij nog meeleest mag ik dan vragen welk geluid jij hoort?: [Link niet meer beschikbaar]

ik zou er niet lang mee kunnen leven!

Ja is de verslaving zorg , ik moet zeggen dat ik prima ben geholpen voor mijn alcohol verslaving,
totaal geen klachten wat dat betreft.

maar het is misgegaan toen ik voor een vervolg test ging (weet even niet hoe die test heet),
ik heb een tijd geleden een zwaar ongeluk gehad waarbij ik in coma heb gelegen ,

en knetter hard op mijn achterhoofd ben gevallen, Ja kom maar op :p
toen ik dit verhaal vertelde aan de brijder, vonden ze het belangrijk om een bepaalde test te doen , heeft met concerteren etc te maken met je hoofd dus , lol lekker omslachtig Ree..

ik weet tot op de dag van vandaag niet wat het resultaat van die test waren!? was een test over 3dagen en super irritant..
reden, ze willen het me gewoon niet vertellen omdat ik niet persoonlijk het resultaat ben gaan ophalen.. :o

Excuus voor grammer en spelling maar ik ben aardig op mijn kookpunt nu :mad:
morgen gaan er wat mensen van de brijder gratis vliegles krijgen.......

zo, mamanickymodus aan:

Fijn dat je goed geholpen bent met je verslaving: dat is niet voor niets hun expertise.
Maar over het dikgedrukte:
Er zijn redenen waarom ze dat niet mogen vertellen, anders dan persoonlijk. Waarom ga je in hemelsnaam dan niet alsnog persoonlijk die resultaten ophalen? Dan kun je gelijk vragen naar de achterliggende redenen, daar zijn die gesprekken voor bedoeld.
Zet je vragen, bedenkingen, gevoelens over test, resultaten, diagnost op papier en neem er ruim de tijd voor. Liefst komt er nog iemand mee zodat je niet gelijk interepreteert maar er ook iemand bij is die het van een afstandje kan bekijken en je helpt relativeren als dat nodig is, c.q. kan herhalen wat er letterlijk gezegd is, zeker gezien er sprake is van (wellicht) concentratieproblemen.

Met andere woorden: onderneem actie, bel ze op, geef aan dat je de resultaten wil ophalen en daarna wil bespreken.

Succes!

• Topic Starter Topic Starter

-

Toch nog even een reactie.

Typisch een reactie van iemand die geen idee heeft. Maar dan ook werkelijk geen idee. Vanuit jouw goede velletje hier een oordeel geven over mensen die helemaal niet goed in hun vel zitten.
De zaken vanuit perspectief bekijken zegt ie dan ... Da's nou juist waar het aan ontbreekt als je mind en lichaam niet op orde is. En dan de depressievelingen beschuldigen van ondankbaarheid en als zijnde op zich zelf gefixeerd.
Waarom zouden er in de geestelijke gezondheidszorg geen fouten gemaakt kunnen worden? Het zou zomaar een destructieve afloop kunnen hebben, als er niet op tijd wordt ingegrepen.
Ik weet niet waarom jij een hele dag met op " zich zelf gefixeerde patienten" bezig bent geweest "?
In vredesnaam - waarom als je zo weinig inlevend en begaan bent met mensen die zorg nodig hebben?

---------- Toegevoegd om 12:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:50 ----------

Ray ben je nog steeds ADHD 'er, of hebben ze het papieren vragenlijstje inmiddels aangepast?

Laatst bewerkt:
toch nog even een reactie.

Typisch een reactie van iemand die geen idee heeft. Maar dan ook werkelijk geen idee. Vanuit jouw goede velletje hier een oordeel geven over mensen die helemaal niet goed in hun vel zitten.
De zaken vanuit perspectief bekijken zegt ie dan ... Da's nou juist waar het aan ontbreekt als je mind en lichaam niet op orde is. En dan de depressievelingen beschuldigen van ondankbaarheid en als zijn op zich zelf gefixeerd.
Waarom zouden er in de geestelijke gezondheidszorg geen fouten gemaakt kunnen worden? Het zou zomaar een destructieve afloop kunnen hebben, als er niet op tijd wordt ingegrepen.
Ik weet niet waarom jij een hele dag met op " zich zelf gefixeerde patienten" bezig bent geweest "?
In vredesnaam - waarom als je zo weinig inlevend en begaan bent met mensen die zorg nodig hebben?
+1

Ik heb al 4 jaar lang last van hyperventilatie etc. met alle klachten die er maar bestaan en heb het sinds een tijd goed onder de knie. Er is maar 1 oplossing GENIETEN VAN HET LEVEN. Vergeet je klachten en doe wat jij echt wilt doen in het leven. Kom niet zeggen van ja jij kan het makkelijk zeggen jij voelt je goed, want ik ben ook 80 dokters en psycho's afgegaan en zat hele dagen thuis omdat ik dacht dat het allemaal lichaamlijk was maar uiteindelijk is bij mij de knop omgegaan.

Je kan beter leuke dingen en je klachten proberen te negeren dan de heledag piekeren over wat het misschien kan genezen en je leven weggooien.

quit being a lil bish

Ik heb al 4 jaar lang last van hyperventilatie etc. met alle klachten die er maar bestaan en heb het sinds een tijd goed onder de knie. Er is maar 1 oplossing GENIETEN VAN HET LEVEN. Vergeet je klachten en doe wat jij echt wilt doen in het leven. Kom niet zeggen van ja jij kan het makkelijk zeggen jij voelt je goed, want ik ben ook 80 dokters en psycho's afgegaan en zat hele dagen thuis omdat ik dacht dat het allemaal lichaamlijk was maar uiteindelijk is bij mij de knop omgegaan.

Je kan beter leuke dingen en je klachten proberen te negeren dan de heledag piekeren over wat het misschien kan genezen en je leven weggooien.

quit being a lil bish
Makkelijker gezegd dan gedaan. Als het echt zo werkte dan was er niemand depressief natuurlijk. jij hebt dit duidelijk nooit ECHT meegemaakt. anders zou je die laatste zin er nooit bij gezet hebben

Makkelijker gezegd dan gedaan. Als het echt zo werkte dan was er niemand depressief natuurlijk. jij hebt dit duidelijk nooit ECHT meegemaakt. anders zou je die laatste zin er nooit bij gezet hebben

Oh ja dan heb ik dit 4 jaar lang nep gehad. Oke dan blijf jij lekker in je circkeltje ipv dat je hoop haalt uit een verhaal van iemand die het zelfde heeft gehad en waarbij het goed is gekomen.

Oh ja dan heb ik dit 4 jaar lang nep gehad. Oke dan blijf jij lekker in je circkeltje ipv dat je hoop haalt uit een verhaal van iemand die het zelfde heeft gehad en waarbij het goed is gekomen.

Je bedoelingen zijn goed en je hebt gelijk dat je uit dat cirkeltje moet proberen te geraken.
Maar je moet begrijpen dat er mensen zijn die zo diep zitten dat genieten van het leven niet meer gaat.

Ik ben blij voor jouw dat je eruit geraakt bent, hyperventileren is zwaar klote trouwens,

Het gaat er om dat als jij je ECHT zo k*t had gevoeld. dan had je nooit gezegd dat mensen met mentale problemen zich gedragen als een bish.

je zou beter moeten weten. en helemaal omdat je weet dat zulke taal niet werkt bij mensen zonder ´hoop´

Het gaat er om dat als jij je ECHT zo k*t had gevoeld. dan had je nooit gezegd dat mensen met mentale problemen zich gedragen als een bish.

je zou beter moeten weten. en helemaal omdat je weet dat zulke taal niet werkt bij mensen zonder ´hoop´

Haha omdat ik uit ervaring weet dat de softe aanpak niet helpt, m'n ma bracht me altijd overal naar toe (buiten de stad) omdat ik niet ver kon reizen door m'n spanningen.
Pas toen de psycholoog tegen m'n moeder zei dat ze harder moest zijn voor mij (niet meer overal brengen) ging ik vooruitgang boeken omdat ik nu die dingen zelfstandig moest doen met m'n problemen.

Je moet uit je comfortzone om je problemen op te lossen.

• Topic Starter Topic Starter

Genieten van het leven is natuurlijk makkelijker gezegd als gedaan, als je nergens meer kunt genieten.
Genieten kan je pas als je emoties niet worden geblokkeerd door gevoelens van uitzichtloosheid.

Toch heb je ergens best gelijk, maar dit geldt voor mildere vormen van depressies. Depressies is er in verschillende vormen, en sommigen kunnen bij momenten nog genieten en anderen niet.
Inderdaad denk ik dat jezelf opsluiten het nog erger maakt, dan ben ik wel met je eens. Maar om nou tegen een zwaarmoedig iemand te zeggen dat ie dan wel moet gaan genieten gaat niet werken. Je kunt nou eenmaal niet zomaar even een knop in je hoofd aanzetten.

Voorbeeld: Bij iemand die een vreselijke gebeurtenis heeft meegemaakt zoals het verliezen van een kind, zal het jaren duren alvorens iemand weer kan genieten. Logisch dat zo iemand depressief is want je hebt het gevoel dat je een zwaar onrecht is aangedaan. Zeg eens tegen zo iemand dat hij of zij niet zo in zijn of haar cirkeltje moet blijven draaien ...

Toch nog even een reactie.

De zaken vanuit perspectief bekijken zegt ie dan ... Da's nou juist waar het aan ontbreekt als je mind en lichaam niet op orde is. En dan de depressievelingen beschuldigen van ondankbaarheid en als zijn op zich zelf gefixeerd.

---------- Toegevoegd om 12:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:50 ----------

Ray ben je nog steeds ADHD 'er, of hebben ze het papieren vragenlijstje inmiddels aangepast?
mentale stoornissen zijn in een groot deel vd gevallen niet een zwart-wit soort ziekte zoals kanker oid, waarbij je nagenoeg volledig afhankelijk bent van externe hulpmiddelen om beter te worden.
Iemand die opgeeft en zich volledig overgeeft aan zn depressie als "het is een ziekte, ik kan er niets aan doen" en dan verwacht dat enkel een externe factor hem beter zal doen worden, gaan op anderen inderdaad overkomen als compleet op zichzelf gefixeerde jankers.
Je k*t, lusteloos, moe,... voelen heb je vaak weinig controle over, echter negatieve gedachten die zulke gevoelens en je depressie nog 100x versterker daar heb je wel een invloed op. Als jij jezelf er niet toe zet om een beetje zelfrelativering toe te passen en je je constant laat overweldigen door je k*tgevoelens en daarom constant negatief begint te denken, dan is het nogal logisch dat je reacties krijgt zoals deze van silentio.

quit being a lil bish
veel depressieve mensen willen gewoon niets doen, is namelijk 1 vd symptomen, nergens meer plezier uit kunnen halen.

Haha omdat ik uit ervaring weet dat de softe aanpak niet helpt, m'n ma bracht me altijd overal naar toe (buiten de stad) omdat ik niet ver kon reizen door m'n spanningen.
Pas toen de psycholoog tegen m'n moeder zei dat ze harder moest zijn voor mij (niet meer overal brengen) ging ik vooruitgang boeken omdat ik nu die dingen zelfstandig moest doen met m'n problemen.

Je moet uit je comfortzone om je problemen op te lossen.
Dat je uit je comfortzone moet dat klopt. Maar geloof me dit is niet voor IEDEREEN mogelijk. hier moet je soms naartoe werken. het feit dat jij zo kortzichtig bent en blijkbaar denkt dat elke depressie/angststoornis hetzelfde is is achterlijk.

Zoals ik al zeg. je zult vast problemen gehad hebben, maar deze zijn nooit HEEL zwaar geweest anders had je wel op een andere manier je verhaal gebracht. of jou vermogen tot empathie is gewoon nihil dat kan uiteraard ook.

Dat je uit je comfortzone moet dat klopt. Maar geloof me dit is niet voor IEDEREEN mogelijk. hier moet je soms naartoe werken. het feit dat jij zo kortzichtig bent en blijkbaar denkt dat elke depressie/angststoornis hetzelfde is is achterlijk.

Zoals ik al zeg. je zult vast problemen gehad hebben, maar deze zijn nooit HEEL zwaar geweest anders had je wel op een andere manier je verhaal gebracht. of jou vermogen tot empathie is gewoon nihil dat kan uiteraard ook.
disagree, als je er volledig aan toegewijd bent en het op de juiste manier aanpakt (extreem klein beginnen en ELKE dag/keer een miniscuul stapje verder gaan) dan is het voor 99% vd mensen mogelijk.
Echter net zoals bij BB zijn de meeste mensen niet bereid het werk erin te steken dat er voor nodig is :)

pas als je een 1%'er bent zoals ik en niet gained terwijl je wel traint, dan wordt het tijd voor roids (in deze context dagelijks beta blokkers oid)

disagree, als je er volledig aan toegewijd bent en het op de juiste manier aanpakt (extreem klein beginnen en ELKE dag een miniscuul stapje verder gaan) dan is het voor 99% vd mensen mogelijk.
Echter net zoals bij BB zijn de meeste mensen niet bereid het werk erin te steken dat er voor nodig is :)
Er staat ook achter. dat je hier soms naartoe moet werken ;)

je kunt gewoon niet zodra je zwaar depressief bent in een keer uit je comfortzone stappen. ik heb het geprobeerd en ben daardoor in een paniekaanval buiten bewustzijn geraakt.

Terug
Naar boven