Fitness Seller

Ik zie het niet meer zitten

Van die beestjes onder de huid is toch ook kenmerkend voor Fibromyalgie? En dat gaat toch vaak hand in hand met ME? Ofwel: alle reden om aan te dringen op verder onderzoek?
Je klachten zijn vaag, het kan van alles zijn. Hoeft niets ergs te zijn, maar gewoon het idee dat jij je er niet prettig bij voelt, lijkt me reden genoeg om ervoor te zorgen dat je huisarts je doorverwijst. En die vage klachten zijn alleen maar des te meer reden om dat te doen

Ik heb al zitten denken dat mijn schildklier mogelijk in de war is maar de bloedwaarden waren ok.
Als je schildklier nét boven het acceptabele is, dan is die ook 'oke'. Is tegen mij jaren gezegd dat mn schildklier oke was. Maar pas toen mijn schildklier het echt begaf, toen kreeg ik te horen dat het altijd al erg laag is geweest.
Gewoon de waardes vragen. En als je kan achterhalen hoe je schildklier daarvoor was, dan is het helemaal handig. Voor hetzelfde geld is je schildklier nog oke, maar wel enorm gezakt.

B12 geeft trouwens veel overlappende klachten, heb je die al getest?

Wat loop je nou te janken, denk je dat je de enige in de wereld bent met problemen? Misschien voel je je over twee maanden wel weer beter. Kan heel slecht tegen slachtoffertje spelen, maar die aandacht doet je zeker goed, of niet?

Ik gebruik al 2 jaar antidepressiva, heb gisteren opnieuw een afspraak gemaakt met de psy en deze keer ga ik vragen om eindelijk af te bouwen, die pillen helpen wel maar veranderen de oorzaak niet. Het helpt je als je echt in de shit zit en op een gegeven moment moet je zelf een keuze maken om ofwel door te gaan of af te bouwen, psychosociale hulp naast de medicijnen is even belangrijk :|

Wat loop je nou te janken, denk je dat je de enige in de wereld bent met problemen? Misschien voel je je over twee maanden wel weer beter. Kan heel slecht tegen slachtoffertje spelen, maar die aandacht doet je zeker goed, of niet?

Kansloze reactie, als je niet begrijpt wat een depressie is beter niet reageren. Gaat die jongen niet helpen dit.

• Topic Starter Topic Starter
Van die beestjes onder de huid is toch ook kenmerkend voor Fibromyalgie? En dat gaat toch vaak hand in hand met ME? Ofwel: alle reden om aan te dringen op verder onderzoek?
Je klachten zijn vaag, het kan van alles zijn. Hoeft niets ergs te zijn, maar gewoon het idee dat jij je er niet prettig bij voelt, lijkt me reden genoeg om ervoor te zorgen dat je huisarts je doorverwijst. En die vage klachten zijn alleen maar des te meer reden om dat te doen

Als je schildklier nét boven het acceptabele is, dan is die ook 'oke'. Is tegen mij jaren gezegd dat mn schildklier oke was. Maar pas toen mijn schildklier het echt begaf, toen kreeg ik te horen dat het altijd al erg laag is geweest.
Gewoon de waardes vragen. En als je kan achterhalen hoe je schildklier daarvoor was, dan is het helemaal handig. Voor hetzelfde geld is je schildklier nog oke, maar wel enorm gezakt.

B12 geeft trouwens veel overlappende klachten, heb je die al getest?

nee B12 heb ik nog niet getest nee. Heb daar ook veel over gelezen. Dat zit in melk enzo geloof ik?

---------- Toegevoegd om 22:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:18 ----------

Jongetje, jij hebt waarschijnlijk geen idee waar je het over hebt. Een depressie is heel ingrijpend. Van afstand wat lopen roepen is makkelijk maar je zou zelf eens in die positie moeten zitten, inclusief alle lichamelijke en geestelijke klachten.

---------- Toegevoegd om 22:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:20 ----------

Ik gebruik al 2 jaar antidepressiva, heb gisteren opnieuw een afspraak gemaakt met de psy en deze keer ga ik vragen om eindelijk af te bouwen, die pillen helpen wel maar veranderen de oorzaak niet. Het helpt je als je echt in de shit zit en op een gegeven moment moet je zelf een keuze maken om ofwel door te gaan of af te bouwen, psychosociale hulp naast de medicijnen is even belangrijk :|

Ik lees wel eens dat je met sommige antidepressiva nog meer suicidaal kan worden. Zeker als de medicatie helemaal niet aanslaat. Tel daarbij op dat als je er eenmaal met begint je in een status van afhankelijkheid komt. Daar ben ik best angstig voor.

Zou antidepressiva alleen in het uiterste geval pakken. Sommige psychologen strooien er nogal mee, maar je hoeft niets te slikken wat je niet wilt. Antidepressiva moeten een hulpmiddel blijven dat je kan nemen als andere zaken écht niet meer werken, niet een basis van waaruit je gaat beginnen met werken aan je probleem imo. Kans op verslaving is ook aanwezig.
Eerst proberen gewoon met praten en zelf handelen de boel op te lossen.

Jongetje, jij hebt waarschijnlijk geen idee waar je het over hebt. Een depressie is heel ingrijpend. Van afstand wat lopen roepen is makkelijk maar je zou zelf eens in die positie moeten zitten, inclusief alle lichamelijke en geestelijke klachten.

Dan zoek je het toch lekker uit. Je wilt gewoon horen wat je wilt horen. En dan weet je dat je hier op de goede plek zit. Met je zelfmoord plegen :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 23:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:36 ----------

Kansloze reactie, als je niet begrijpt wat een depressie is beter niet reageren. Gaat die jongen niet helpen dit.

De man is een aandachtzoeker, niets meer en niets minder.

Nou... ik zal ook even mijn 2 cents aan dit topic bijdragen. Ik heb je verhaal gelezen en ik kan er weinig mee. In de zin van of het nou puur lichamelijk is of niet. Ik heb vanaf m'n 13e psychisch al heel wat gemankeerd en ik lijd er nog steeds erg onder, maar niet meer constant dankzij 5 medicijnen (seroxat, olanzapine, valium, lorazepam, promethazine) die redelijk goed helpen. Je verteld dat je nog maar 2 maanden in de knoop zit en nu al je eigen zelfmoord zit te plannen. Ik ben niet tegen zelfmoord, ik ben er zelfs voor. Maar is de beslissing om een einde aan je leven te maken het niet waard om daar jaren, zoniet decennia over na te denken? Gooi niet je leven weg voor iets wat slechts 2 maanden speelt.

oneens, is eerder iets wat je van dag tot dag opnieuw beslist. Als je echt gaat evalueren waarom je jezelf niet van kant zou maken dan ga je (mits je niet achterlijk bent) op niet zoveel redenen uitkomen. De vraag is immers nauw verwant aan 'wat is de zin vh leven?' en daar zijn geen antwoorden op behalve wat je er zelf van subjectieve waarde aan hecht en heeft geen diepere fundering.

Al zeker als je depressief of op een andere manier psychisch niet 100% in orde bent is dood zijn "objectief" gezien "beter".
Betekent natuurlijk niet dat alle depressieve/gestoorde mensen zichzelf maar meteen van kant moeten maken, mijn boodschap is eerder dat je beter af bent door te stoppen met constant waardeevalueringen te maken over dingen (lees: het leven) die geen objectieve waarde hebben. Maakt het hele gebeuren al een stuk aangenamer.

Kortom:
1) Vind je het leven k*t/goed/tussenin en wil je niet meer leven, maak jezelf van kant vandaag zonder verder aandacht aan de vraag te besteden
2) Vind je het leven k*t/goed/tussenin en wil je wel nog leven vandaag, maak jezelf niet van kant vandaag zonder verder aandacht aan de vraag te besteden.
3) Vind je het leven k*t/goed/tussenin en weet je niet goed of je wel/niet meer wil leven => brotip: je wil nog leven, anders zou je jezelf van kant maken.

Dan zoek je het toch lekker uit. Je wilt gewoon horen wat je wilt horen. En dan weet je dat je hier op de goede plek zit. Met je zelfmoord plegen :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 23:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:36 ----------

De man is een aandachtzoeker, niets meer en niets minder.
Dbb de goeie plek :roflol: Met haar gigantisch empathisch vermogen zeker.
pls go

Dbb de goeie plek :roflol: Met haar gigantisch empathisch vermogen zeker.
pls go

over zelfmoord en empathie gesproken, vraag me af of ik salieri heb "vermoord", kerel maakte een heel beklag over het leven en heb m aangeraden dat ie maar zelfmoord moet plegen als hij het leven werkelijk zo k*t vindt. Paar maanden later was hij verdwenen van dbb:angstig:

edit: blijkbaar niet, post was augustus 2010 en laatste activiteit was november 2011.
wel een pareltje:roflol:
Ha, vandaag niets gebruikt. Misschien is nu de cycli voorgoed doorbroken. Trouwens uitgezonderd dat junkiegedrag van voorbije 2 weken had het gebruik niet echt veel effect op de rest van me hoor. Ik ben al maanden zo suicidaal en dit verschilt van dag tot dag bij me. Vandaag bijvoorbeeld heb ik heel de dag mn dood liggen plannen. en nu voel ik me ineens stukken beter. Maar het rotte is dat ik me morgen of overmorgen weer wanhopig depressief voel en weer mn dood ga plannen. Daar valt allemaal gewoon niets aan te doen. Ja je kunt zeggen wees een man en wees sterk. maar zo simpel loopt het helaas niet allemaal. Soms probeer ik me ertegen te verzetten en soms lukt dit ook weer tot ik na een dag (of 2-3 max) weer ineens een slag in mn gezicht krijg zonder dat ik daar iets kan aan doen ik ineens weer opperdepri ben.

Noujah :)

Nu ben ik eigenlijk sinds vandaag gestopt met mn antidepressiva, dus moet ik één van deze dagen toch testen hoe dit gaat zijn :roflol:

om het eens van een andere kant te bekijken...

waarom maak je jezelf niet gewoon van kant? iedereen zit maar altijd te zagen "je hebt nog zoveel om voor te leven, het wordt allemaal wel beter in de toekomst, je hebt nog miljarden jaren om dood te zijn,..."
Maar als ik me zo k*t moest voelen als jij hier loopt te verkondigen had ik me allang van kant gemaakt. Voor wie leef je anders dan voor jezelf? En als je leven niet leuk is, en niks het leuk KAN maken, why the **** dan blijven doorgaan?:roflol:

Momenteel vind k het leven ook maar wreed k*t (wellicht wel op een heel andere manier dan jij, maar toch...), ik wil eerst nog een paar dingen uitproberen die het misschien leuk kunnen maken, als dit valse hoop blijkt te zijn, ga ik er ook geen heel circus rond maken en kap ik er gewoon mee (ook weer heel anders dan jij:P)...

dus stel jezelf de vraag:
ben ik gewoon de zoveelste hypocriete domme emo die graag jankt over hoe k*t het leven is, maar tegelijkertijd keihard zou beginnen bleiten wanneer een of andere gangsta hem onder schot zou houden?

Of ben ik echt depressief?
in dit geval stel je je nog eens de vraag: gaat het nog ooit verbeteren? en is het uberhaubt de moeite waard om daarop te wachten?
of is het waarschijnlijker dat dit altijd zo k*t gaat zijn en ik gewoon het onvermijdelijke (zelfmoord) uitstel met te blijven voortleven?
en vervolgens de gepaste actie nemen:)

als je dit alles om de een of andere reden als beledigend zou ervaren, zie vraag 1:p

vind t wel leuk dat mn visie op 4 jaar nagenoeg niet veranderd is, daar gaat het argument van elke idioot die ooit tegen me zei "je denkt zo alleen maar omdat je nog jong bent, wacht maar":)

---------- Toegevoegd om 00:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:38 ----------

nvm

Laatst bewerkt:
Klote voor je man, klinkt heavy.
Probeer in ieder geval niet ontmoedigd te raken als ze WEER niks vinden, maar zie het gewoon als iets dat je van je lijstje mogelijke oorzaken kan afstrepen. En blijf niet hangen als blijkt dat het niks hormonaals is, maar vraag door en zoek verder.
Nergens een ontsteking in je lichaam oid? Dat kan je humeur ook echt de kop in drukken, tot in radeloosheid toe, weet ik uit ervaring van directe omgeving.

anderen krijgen de kans niet om te leven, jij hebt die privilege wel, gebruik ze verdorie man, maak er iets van !
iedereen krijgt zware klappen te verduren in het leven & probeer eerst en vooral jezelf ondanks je situatie eens wat positiever in te stellen ? want je mentale gemoed is belangrijker dan je denkt. Ik spreek uit ervaring want heb zelf een hele shitzooi achter de rug hoor en ben er uiteindelijk veel sterker uitgekomen dan ik had durven denken toen. over je klachten, misschien beeld je je dingen zo in dat ze bij wijze van spreke ''realiteit'' worden en dit is niet slecht bedoeld. Dus probeer eens jezelf eerst bijeen te rapen, trek je op aan de goede dingen in dit leven ! doet heel wat hoor, mentaal niet oké = je gezondheid ook niet.. mentaal niet lekker in je vel zitten geeft door de stress ervan altijd weerslag op je lichaam. anyway, denk er nog eens goed over na

Ben je toevallig laatst nog in het buitenland geweest? misschien ben je wel een keer gebeten door een gekke insect en zijn dit de gevolgen.

Heftig om te lezen man!

Ik snap helemaal wat je bedoeld ivm dat nerveuze gevoel en je depressie. ik zit er zelf momenteel middenin.

Ik weet nog goed dat ik gewoon op een avond na het trainen op de bank zat beetje tv kijken. en plots voelde ik ook zon rare kriebel in mn buik gevolgd door hevige nervositeit. vanaf dat moment is geen dag meer geweest als voorheen.
Elke dag wakker worden met een nerveus gevoel, je gaat je afvragen waar het vandaan komt, en begint als een gek te rumineren en te filosoferen over wat het is en wat het betekend.

Probleem is echter. Je gaat het antwoord NOOIT in je hoofd vinden. je kunt wel blijven piekeren en blijven nadenken maar je vind het niet. ik spreek helaas uit ervaring.
ik ben nu in een fase beland waarbij ik mezelf dus weer moet afleren om niet achter elke ´kriebel´ en emotie in mn lichaam een reden te zoeken.

Ik neem momenteel een aantals ´supps´ die helpen bij depressie / angst / nervositeit. en dat zijn:

L-Glutamine
St. janskruid (gestandaardiseerd op Hyperforin) bijv Kira Forte Li160
Visolie (3 - 4000 mg EPA p dag).
Probiotica (hoop onverklaarbare zaken kunnen te maken hebben met je ´gut´)

En ik merk zeker verschil met deze supps. verder moet je goed op je dieet letten probeer suikers, caffeine, en bewerkt voedsel zoveel mogelijk te vermijden. het kan zelfs zo ver gaan dat het lichaam verkeerd reageert op Allergenen. het is dus ook aan te raden je te laten controleren op zulke zaken).

Het is namelijk nog NOOIT bewezen dat depressies daadwerkelijk een gevolg zijn van een onbalans aan chemische stoffen in de hersenen (neurotransmitters). Wel is er bewezen dat verschillende lichamelijke / biologische aandoeningen onbalans in de hersenen kunnen veroorzaken door bijv lichte ontstekingen in het lichaam.

ik hoop voor je dat je wat meer duidelijkheid gaat krijgen in de komende periode.

• Topic Starter Topic Starter
Heftig om te lezen man!

Ik snap helemaal wat je bedoeld ivm dat nerveuze gevoel en je depressie. ik zit er zelf momenteel middenin.

Ik weet nog goed dat ik gewoon op een avond na het trainen op de bank zat beetje tv kijken. en plots voelde ik ook zon rare kriebel in mn buik gevolgd door hevige nervositeit. vanaf dat moment is geen dag meer geweest als voorheen.
Elke dag wakker worden met een nerveus gevoel, je gaat je afvragen waar het vandaan komt, en begint als een gek te rumineren en te filosoferen over wat het is en wat het betekend.

Probleem is echter. Je gaat het antwoord NOOIT in je hoofd vinden. je kunt wel blijven piekeren en blijven nadenken maar je vind het niet. ik spreek helaas uit ervaring.
ik ben nu in een fase beland waarbij ik mezelf dus weer moet afleren om niet achter elke ´kriebel´ en emotie in mn lichaam een reden te zoeken.

Ik neem momenteel een aantals ´supps´ die helpen bij depressie / angst / nervositeit. en dat zijn:

L-Glutamine
St. janskruid (gestandaardiseerd op Hyperforin) bijv Kira Forte Li160
Visolie (3 - 4000 mg EPA p dag).
Probiotica (hoop onverklaarbare zaken kunnen te maken hebben met je ´gut´)

En ik merk zeker verschil met deze supps. verder moet je goed op je dieet letten probeer suikers, caffeine, en bewerkt voedsel zoveel mogelijk te vermijden. het kan zelfs zo ver gaan dat het lichaam verkeerd reageert op Allergenen. het is dus ook aan te raden je te laten controleren op zulke zaken).

Het is namelijk nog NOOIT bewezen dat depressies daadwerkelijk een gevolg zijn van een onbalans aan chemische stoffen in de hersenen (neurotransmitters). Wel is er bewezen dat verschillende lichamelijke / biologische aandoeningen onbalans in de hersenen kunnen veroorzaken door bijv lichte ontstekingen in het lichaam.

ik hoop voor je dat je wat meer duidelijkheid gaat krijgen in de komende periode.

Thx man, je woorden doen me goed. Heb wel tabletten gehad voor de maag hoewel dat de problemen natuurlijk niet gaat weg nemen. Wel voel ik wat ter hoogte van de lever, vanmiddag nog een laatste check. Mocht ook dat geen zoden zetten weet ik het even ook niet meer. Word vreselijk verdrietig ervan want ik ben helemaal niet meer de mens die er altijd was. Ik probeer uit alle kracht vol te houden!

Het is namelijk nog NOOIT bewezen dat depressies daadwerkelijk een gevolg zijn van een onbalans aan chemische stoffen in de hersenen (neurotransmitters).

Goede post, alleen bovenstaande waag ik te betwijfelen. Hoe verklaar je anders dat een depressie met het in balans brengen van de chemie in je hersenen met chemie is op te lossen..?

Thx man, je woorden doen me goed. Heb wel tabletten gehad voor de maag hoewel dat de problemen natuurlijk niet gaat weg nemen. Wel voel ik wat ter hoogte van de lever, vanmiddag nog een laatste check. Mocht ook dat geen zoden zetten weet ik het even ook niet meer. Word vreselijk verdrietig ervan want ik ben helemaal niet meer de mens die er altijd was. Ik probeer uit alle kracht vol te houden!
Je moet ook wel vol blijven houden! opgeven is geen optie.

Goede post, alleen bovenstaande waag ik te betwijfelen. Hoe verklaar je anders dat een depressie met het in balans brengen van de chemie in je hersenen met chemie is op te lossen..?
Het gevolg van een depressie is een onbalans van chemie in het brein. niet andersom. teminste dat is nog niet bewezen.

http://chriskresser.com/the-chemical-imbalance-myth ik zou deze link eens doorlezen als ik jou was.

Daarbij komt ook dat depressie een normale reactie is van het brein om bepaalde zaken te verwerken, hoe zwaar en k*t het ook is.
Vaak moet je het gewoon uitzitten.

Het gevolg van een depressie is een onbalans van chemie in het brein. niet andersom. teminste dat is nog niet bewezen.

De ene wetenschapper schrijft 'zus' terwijl de andere wetenschapper weer 'zo' schrijft, ze spreken elkaar voortdurend tegen. Wetenschap...:rolleyes:

Dus jij denkt dat je eerst depressief wordt en dat daardoor er een onbalans komt in de hersenen?

Da's ook hoe je er tegenaan kunt kijken. Ik geloof daar niet in, maar ben dan ook geen wetenschapper (al zijn die het - zoals geschreven - ook niet met elkaar eens).

En dat je een depressie 'gewoon' moet uitzitten is imo al helemaal onzin. Hulpmiddelen in welke soort of vorm dan ook zijn er tenslotte niet voor niets...

De ene wetenschapper schrijft 'zus' terwijl de andere wetenschapper weer 'zo' schrijft, ze spreken elkaar voortdurend tegen. Wetenschap...:rolleyes:

Dus jij denkt dat je eerst depressief wordt en dat daardoor er een onbalans komt in de hersenen?

Da's ook hoe je er tegenaan kunt kijken. Ik geloof daar niet in, maar ben dan ook geen wetenschapper (al zijn die het - zoals geschreven - ook niet met elkaar eens).

En dat je een depressie 'gewoon' moet uitzitten is imo al helemaal onzin. Hulpmiddelen in welke soort of vorm dan ook zijn er tenslotte niet voor niets...
Uitzitten is geen onzin want dat is wat je uiteindelijk doet. ookal doe je dat met of zonder hulpmiddelen.

het gaat er om dat mensen niet denken dat er een of ander wondermiddel is want dat is er gewoonweg niet punt. en daarom moet je het uitzitten, je kan het wel verzachten met medicijnen etc. maar vergis je niet hoeveel complicaties die met zich mee kunnen brengen, en dan spreek ik nog niet eens over het feit dat een hele hoop mensen de rest van hun leven aan deze medicijnen moeten blijven. dat betekend dus dat je de rest van je leven met een onderdrukte depressie rond blijft lopen. waarbij een bepaald medicijn bijna altijd na bepaalde tijd uitwerkt, en mensen weer terug zakken in een gigantische depressie, puur omdat het brein afhankelijk is geworden van deze middelen.

Daarom ben ik erg tegen medicijnen voor depressie's ze doen vaak meer kwaad dan goed.

Als je 'uitzitten' op die manier interpreteert dan heb je gelijk. Voor de rest verschillen onze meningen en dat is prima...

Terug
Naar boven