MuscleMeat

Contest Log Imnewhere's BTMC-log 2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn excuses, maar het werd gisteren nogal druk in dit topic en ik heb niet altijd de tijd om overal direct op te reageren, waardoor dit er bij in is geschoten. Globaal gezien ziet een werkdag er als volgt uit. 's Ochtends havermoutpap (havermout, volle yoghurt, rozijnen, water, lijnzaad, kaneel). Op het werk een gewone broodmaaltijd en twee stuks fruit. 's Avonds een vegetarische warme maaltijd en na het trainen weer havermoutpap en noten. Op advies van dit forum heb ik vorig jaar de magere yoghurt vervangen door volle en ben ik meer noten gaan eten. Verder is het misschien nog belangrijk te vermelden dat ik vegetariër ben en ook geen eieren eet. Mijn enige dierlijke eiwitbron zijn dus melkproducten.

Hoeveel havermout. Welk fruit. Wat is een vegetarische maaltijd. Welke hoeveelheden en producten etc

Mijn excuses, maar het werd gisteren nogal druk in dit topic en ik heb niet altijd de tijd om overal direct op te reageren, waardoor dit er bij in is geschoten. Globaal gezien ziet een werkdag er als volgt uit. 's Ochtends havermoutpap (havermout, volle yoghurt, rozijnen, water, lijnzaad, kaneel). Op het werk een gewone broodmaaltijd en twee stuks fruit. 's Avonds een vegetarische warme maaltijd en na het trainen weer havermoutpap en noten. Op advies van dit forum heb ik vorig jaar de magere yoghurt vervangen door volle en ben ik meer noten gaan eten. Verder is het misschien nog belangrijk te vermelden dat ik vegetariër ben en ook geen eieren eet. Mijn enige dierlijke eiwitbron zijn dus melkproducten.
Je kunt daar ook Tofu aan toevoegen, dat is ook vegetarisch. en in havermout zit ook eiwitten.
Wat is daar grappig aan? Of solliciteer je naar een topicban?
Als iemand je de waarheid zegt, krijgt ie een topic ban ?
Je bent al 5j aan het kloten en wilt niet luisteren. Hoe denk je dat ik naturel 98kg ben geworden vroeger ?
Niet door te weinig te eten natuurlijk !

Maar zal je log negeren en wens je succes met je 100kcals extra. :wave:

(een volwassen man van 1.80m heeft een gezond gewicht op ~ 75kg. neemt niet weg dat wanneer je 80kg weegt op lager vetp dat je niet meer gezond bent)

Je zou, als je nog makkelijke kcal zoekt (want nogmaals, zou ik met 250 kcal verhogen, niet met 100 kcal) dan kun je ook een wheyshake maken met wheypoeder, chocomel (of volle melk) en fine oats van XXL Nutrition (geen idee of ze elders zoiets verkopen..fijne poeder dus). Heb je je eigen weightgainer shake.

Zelf wel ff kcal en macros doen want geen idee zo

Dan hoef je, als je niet genoeg aankomt/niet aankomt niet je hele schema overhoop te gooien.

• Topic Starter Topic Starter
Hoeveel havermout. Welk fruit. Wat is een vegetarische maaltijd. Welke hoeveelheden en producten etc
Ik zal hier vanavond nader op ingaan. Een goede reactie gaat meer tijd kosten dan ik nu heb.

Als iemand je de waarheid zegt, krijgt ie een topic ban ?
De waarheid mag hier altijd gezegd worden, maar de manier waarop je het bracht werd gisteren i.m.o. nogal onaangenaam en belachelijkmakend.

Je zou, als je nog makkelijke kcal zoekt (want nogmaals, zou ik met 250 kcal verhogen, niet met 100 kcal) dan kun je ook een wheyshake maken met wheypoeder, chocomel (of volle melk) en fine oats van XXL Nutrition (geen idee of ze elders zoiets verkopen..fijne poeder dus). Heb je je eigen weightgainer shake.
Ik zit nog niet op het punt dat ik moeite heb mijn intake te halen, maar alvast bedankt voor de tip.

Zonder bovenstaande in zeer grote hoeveelheden te eten, ga je toch niet aan de 4k Kcals komen?

veel succes

Wil je ook een overzicht geven van wat je op een dag eet?

Ben overigens wel benieuwd naar jouw volledige dieet, misschien zijn er nog wel wat dingen die je kunt doen om het dieet makkelijker te maken voor je.

Zoals vanochtend beloofd, zou ik hier nog wat dieper op ingaan. Het wordt lastig om per maaltijd exact aan te geven hoeveel ik heb gegeten en dat heeft te maken met de manier waarop ik track. Ik gebruik de app van het Voedingscentrum om mijn intake te loggen. Om het mezelf wat makkelijker te maken, zodat ik niet elke keer dat ik ergens een portie van neem deze hoef af te wegen, heb ik een flink aantal voedingsmiddelen in de keuken staan die ik als enige mag gebruiken. Aan het begin van de week schrijf ik met een watervaste stift daarop wat deze verpakkingen met inhoud wegen. Aan het eind van de week weeg ik ze weer, en noteer het verschil in de app. Als midden in de week een verpakking op is, weeg ik de lege verpakking en noteer het verschil in de app. Kort gezegd komt het er dus op neer dat van best veel voedingsmiddelen het moment waarop ik ze invoer in de app, niet overeenkomt met het moment waarop ik ze eet. Maar over een hele week genomen, kloppen de totalen wel.

Op basis van de weektotalen kan ik bepalen wat ik gemiddeld per dag heb gegeten. De app berekent al automatisch de daggemiddeldes van alle macro's en micro's over de hele week. Maar qua voedingsmiddelen zou ik de daggemiddeldes handmatig moeten berekenen. Ik zou ook nog wel een schatting kunnen maken hoe die zijn verdeeld over de eetmomenten, maar dat blijft dan wel een schatting.

Ik zou komende zondagavond een overzicht kunnen geven wat mijn gemiddelde dagtotalen zijn van alles wat ik eet. Als jullie dit ook uitgesplitst willen zien in de eetmomenten kan ik daar wel een redelijke inschatting van maken, maar dat kost me wel wat meer tijd.

Laat maar weten welke gegevens (en tot in welk detail) jullie precies nodig hebben om mij van goed advies te kunnen voorzien!

Boterhammen met pindakaas en aarbijen jam of kersen jam heel veel eten
En poffertjes

Zoals vanochtend beloofd, zou ik hier nog wat dieper op ingaan. Het wordt lastig om per maaltijd exact aan te geven hoeveel ik heb gegeten en dat heeft te maken met de manier waarop ik track. Ik gebruik de app van het Voedingscentrum om mijn intake te loggen. Om het mezelf wat makkelijker te maken, zodat ik niet elke keer dat ik ergens een portie van neem deze hoef af te wegen, heb ik een flink aantal voedingsmiddelen in de keuken staan die ik als enige mag gebruiken. Aan het begin van de week schrijf ik met een watervaste stift daarop wat deze verpakkingen met inhoud wegen. Aan het eind van de week weeg ik ze weer, en noteer het verschil in de app. Als midden in de week een verpakking op is, weeg ik de lege verpakking en noteer het verschil in de app. Kort gezegd komt het er dus op neer dat van best veel voedingsmiddelen het moment waarop ik ze invoer in de app, niet overeenkomt met het moment waarop ik ze eet. Maar over een hele week genomen, kloppen de totalen wel.

Op basis van de weektotalen kan ik bepalen wat ik gemiddeld per dag heb gegeten. De app berekent al automatisch de daggemiddeldes van alle macro's en micro's over de hele week. Maar qua voedingsmiddelen zou ik de daggemiddeldes handmatig moeten berekenen. Ik zou ook nog wel een schatting kunnen maken hoe die zijn verdeeld over de eetmomenten, maar dat blijft dan wel een schatting.

Ik zou komende zondagavond een overzicht kunnen geven wat mijn gemiddelde dagtotalen zijn van alles wat ik eet. Als jullie dit ook uitgesplitst willen zien in de eetmomenten kan ik daar wel een redelijke inschatting van maken, maar dat kost me wel wat meer tijd.

Laat maar weten welke gegevens (en tot in welk detail) jullie precies nodig hebben om mij van goed advies te kunnen voorzien!
Mijn hemel, je maakt het wel heel moeilijk voor jezelf zeg. Op papier is bodybuilding de allermakkelijkste sport ooit, maar dan moet je wel een goed plan hebben.
Hoe is dit makkelijker dan een schema in elkaar flansen en dagelijks afwegen?

• Like
Waarderingen: RLS

Je kan dan toch een overzicht van een gemiddelde week plaatsen?

Ga gewoon een maand op 4000Kcals zitten elke dag, dus 28.000 per weekgem !
Je moet ff door een barrière heen met je lage gewicht van nu. Zo makkelijk is het namelijk, en het is geen hogere wiskunde of Rocket Science.

Maar zolang je niet weet of aan kunt geven wat je voedingsschema nu is, is het nutteloos.

Drink/eet extra volle chocomelk, krentenbollen, mueslibollen, noten.

Ontbijt met muesli met noten en melk. of bovenstaand met pindakaas, volle kaas etc. je bent oud genoeg en lang genoeg hier aanwezig om dit te weten, je bent geen nieuw forumlid zonder kennis.
zal je morgen mijn ~ 2k Kcals ontbijt laten zien. met wielrennen heb je ook veel moeten eten, dus dat kan het probleem niet zijn.
(350g notenmuesli, 1 liter melk, 6g kaneel en 90g fine oats)

Aankomen = meer eten eo minder bewegen (hardlopen, wielrennen etc)

Bulking tips van eric bugenhagen

Ik eet nu elk uur 1 boterham met veel 100% pindakaas, ik ga morgen nog een pot kopen en aardbijen jam

Mijn hemel, je maakt het wel heel moeilijk voor jezelf zeg. Op papier is bodybuilding de allermakkelijkste sport ooit, maar dan moet je wel een goed plan hebben.
Hoe is dit makkelijker dan een schema in elkaar flansen en dagelijks afwegen?
Dat probeerde ik uit te leggen in mijn post; het kost me minder tijd omdat ik alle afzonderlijke porties niet meer hoef af te wegen. Daarom vind ik dit makkelijker.

Je kan dan toch een overzicht van een gemiddelde week plaatsen?
Klopt. Dat schreef ik ook in mijn post; ik kan je zondagavond deze data geven als je daar behoefte aan hebt. En dan bedoel ik dus van alle voedingsmiddelen die ik gedurende de hele week heb gegeten het gemiddelde per dag.

Ik raad een dirty bulk aan met boterhammen pindakaas + fruit jam
En volle melk drinken als je daar tegen kan

Je hebt een bouw van iemand die niet snel dik word, dus als een dirty bulk jou lukt dan groei je veel spiermassa in plaats van vet. Dat zie ik vaak bij die mensen

edit:
had niet in de gaten dat ik dit hier al 2 of 3x gepost heb, sorry mijn geheugen is naar de klote

Klopt. Dat schreef ik ook in mijn post; ik kan je zondagavond deze data geven als je daar behoefte aan hebt. En dan bedoel ik dus van alle voedingsmiddelen die ik gedurende de hele week heb gegeten het gemiddelde per dag.
Ja kan nu toch ook dat van vorige week posten, of ben je deze week heel anders gaan eten?
Heb je trouwens geen planning? Je eet gewoon op gevoel en aan het einde van de week kijk je wat het geworden is?

Hoe houd je trouwens je gebruik van boter e.d. bij en deel je wel je avondmaaltijden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven