Fitness Seller

Contest Log Imnewhere's BTMC-log 2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
Opgeschoond en topic ban, trollen bewaar je maar voor in de humor en geouwehoer sectie.

• Topic Starter Topic Starter
Opgeschoond en topic ban, trollen bewaar je maar voor in de humor en geouwehoer sectie.
Geen idee wat zich hier eerder vandaag heeft afgespeeld en wie er een topicban heeft gekregen. Misschien maar beter ook; trollen zijn slecht voor mijn bloeddruk en cortisol. ;)

Laatst bewerkt:
Ik had hier nog niets over mijn trainingen gepost. Zit momenteel in een erg goede flow, heb nog geen training gemist sinds de start van de contest, en maak weer langzaam progressie na de zoveelste reset vanwege regelmatig terugkerende rugpijn op verschillende plaatsen. In mijn openingspost had ik al aangegeven dat ik lower/upper doe. Dit vul ik sinds 1 juni weer aan met hardlopen op de dagen dat ik geen kracht doe. Voor m'n gevoel was hardlopen direct na krachttraining toch teveel voor m'n rug.

Ik volg het advies van dr. Mike voor 40-plussers en doe alle werksets in de rep range 10-20. Compounds meer in de range 10-15, isolatie 15-20. Meestal 4 werksets voor elke oefening. Ik ga hier alle krachttrainingen (nog) niet in detail uitschrijven. Enerzijds omdat ik vooral veel machines gebruik; gebruikte gewichten zeggen dan niet zo veel. Anderzijds denk ik ook dat volledig uitgeschreven trainingen (sets, reps, gewichten) door de meesten toch niet tot achter de komma worden gelezen. Misschien ga ik volgende week een upper en lower training volledig uitschrijven om toch een indruk te geven.

Het trainingsoverzicht over de eerste helft van juni is eigenlijk heel saai: 5 blokken cardio - lower - upper:

datumkracht/cardioomschrijving
1-6cardioloopband: 30 min. @ 10 km/u
2-6krachtlower + core
3-6krachtupper
4-6cardioloopband: 32 min. @ 10 km/u
5-6krachtlower + core
6-6krachtupper
7-6cardioloopband: 34 min. @ 10 km/u
8-6krachtlower + core
9-6krachtupper
10-6cardioloopband: 36 min. @ 10 km/u
11-6krachtlower + core
12-6krachtupper
13-6cardioloopband: 38 min. @ 10 km/u
14-6krachtlower + core
15-6krachtupper

Gewicht ook alweer een tikkie omhoog sinds de vorige verhoging?

Gewicht ook alweer een tikkie omhoog sinds de vorige verhoging?
Lijkt wel de goede kant op te gaan nu.
Uitschieter van vanochtend was wel deels darminhoud; heb heeele grote poepoe gedaan eind van de ochtend... ;)

Clipboard02.jpg

Laatst bewerkt:
Uit de rules and regulations van deze contest:
Er moeten regelmatig updates in de log geplaatst worden. Gemiddeld enkele malen per week mag verwacht worden. Meer is natuurlijk beter.
Heb een week niets van me laten horen. Dat komt vooral omdat alles wel lekker loopt en er geen bijzonderheden zijn. Gewicht loopt mooi op volgens het tempo dat ik in gedachten had. Nog geen enkele training gemist en de dagelijkse 3750 KCal schuif ik zonder veel moeite naar binnen. Enige 'hick up' in training is dat ik het hardlopen zaterdag heb vervangen door fietsen. Binnenkant rechter knie voelt niet 100% sinds de dag na de laatste looptraining van woensdag. Heb geleerd van de voorgaande keren met overbelasting door hardlopen en wil daar nu geen enkel risico mee nemen. Op leg day kan ik die knie overigens nog wel maximaal belasten.

Training:
Nog steeds (lower-upper-cardio)repeat.

Gewichtsverloop (doel is 1 kg per 4 weken gewichtstoename):
Clipboard02.jpg

Intake:

Clipboard01.jpg

Goal-intake voor deze week is weer 3750 KCal, aangezien het gewicht naar wens oploopt.

Ik kijk er naar uit dat temperatuur morgen flink gaat zakken!

De warmte begint een beetje z'n tol te eisen. Merk sowieso dat ik dit soort temperaturen minder goed trek dan toen ik nog jong was. Komt bij dat ik de laatste tijd heel vroeg wakker word door het licht dat binnenkomt. Dus ondanks dat ik nog steeds slaap als een roosje, haal ik de ruim 9 uur niet. (Dit is wat ik nodig heb als ik natuurlijk wakker word, zonder wekker). Daarnaast heeft m'n gewicht de afgelopen paar dagen een val naar beneden gemaakt, terwijl voeding & training nog steeds 'on point' is. Waarschijnlijk vochttekort, ondanks dat ik meer drink. Maar geen paniek, ik ga er vanuit dat dit vanaf morgen wel weer bijtrekt en dan maak ik maandagochtend weer de balans op om al dan niet de intake aan te passen.

Vandaag weer met frisse tegenzin naar de gym, want de airco is nog steeds niet gefixt daar... Ze hebben daar nu als tijdelijke(?) oplossing twee grote mobiele ventilatoren geplaatst, maar deze sportschool is zo groot, dat die lang niet overal effect hebben. Bovendien verplaatsen die slechts lucht en koelen ze niet...

Sweating James Mcavoy GIF

Laatst bewerkt:
Mobiele airco kopen of beter nog een echte unit. 😌

• Like
Waarderingen: GruX
Mobiele airco kopen of beter nog een echte unit. 😌
Ik zit niet in die branche, maar voor een pand met een oppervlakte van 3500 m² en een plafond van een meter of 10 hoog gaat dat een vermogen kosten denk ik? Heb vernomen dat ze het niet eens konden worden over de offerteprijs van een bedrijf dat die airco / luchtbehandelingsinstallatie zou gaan fixen. Ondertussen werkt het al maanden niet meer en niets doen gaat ze deze zomer ook klanten kosten...

Laatst bewerkt:
Ik zit niet in die branche, maar voor een pand met een oppervlakte van 3500 m² en een plafond van een meter of 10 hoog gaat dat een vermogen kosten denk ik? Heb vernomen dat ze het niet eens konden worden over de offerteprijs van een bedrijf dat die airco / luchtbehandelingsinstallatie zou gaan fixen. Ondertussen werkt het al maanden niet meer en niets doen gaat ze deze zomer ook klanten kosten...
Jij woont in een grote ruimte/zaal?

Gaat over een gym, niet zijn osso.
Ik heb het over een airco in huis inderdaad omdat hij dit typt.

“De warmte begint een beetje z'n tol te eisen. Merk sowieso dat ik dit soort temperaturen minder goed trek dan toen ik nog jong was. Komt bij dat ik de laatste tijd heel vroeg wakker word door het licht dat binnenkomt. Dus ondanks dat ik nog steeds slaap als een roosje, haal ik de ruim 9 uur niet.”

Geen airco in de gym is niet zo relevant en kan je zelf niets aan veranderen. Maar in me slaapkamer/thuis wel.

Ik heb het over een airco in huis inderdaad omdat hij dit typt.

“De warmte begint een beetje z'n tol te eisen. Merk sowieso dat ik dit soort temperaturen minder goed trek dan toen ik nog jong was. Komt bij dat ik de laatste tijd heel vroeg wakker word door het licht dat binnenkomt. Dus ondanks dat ik nog steeds slaap als een roosje, haal ik de ruim 9 uur niet.”

Geen airco in de gym is niet zo relevant en kan je zelf niets aan veranderen. Maar in me slaapkamer/thuis wel.

Maar hoe kan een airco ervoor zorgen dat het licht niet naar binnen komt smorgens vroeg? :trollface:

Daarnaast heeft m'n gewicht de afgelopen paar dagen een val naar beneden gemaakt, terwijl voeding & training nog steeds 'on point' is. Waarschijnlijk vochttekort, ondanks dat ik meer drink.

Krijg je ook voldoende zout binnen? Met warmere temperaturen is ietsjes meer zout geen probleem (tenzij je hoge bloeddruk hebt).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven