MuscleMeat

Contest Log Imnewhere's BTMC-log 2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Krijg je ook voldoende zout binnen? Met warmere temperaturen is ietsjes meer zout geen probleem (tenzij je hoge bloeddruk hebt).
Niet meer zout dan op dagen met 'normale' temperaturen; ik eet hetzelfde en drink alleen maar meer water.
Bedankt voor de tip!

De 'weight drop' waar ik het gisteren over had. Hopelijk trekt dit de komende dagen weer bij, nu de warmte voorbij is.

Clipboard02.png

Word je normaal niet zwaarder van de warmte?

Ik zou het echt niet weten! Misschien wel als je meer gaat drinken en daarnaast je zoutinname ook flink verhoogt, maar niet als je alleen meer water gaat drinken?

Ik ben in ieder geval iemand die van nature niet veel drinkt. Als wielrenner moest ik me in langere trainingen/wedstrijden ook altijd dwingen om een bepaalde hoeveelheid per uur te drinken, want op gevoel dronk ik altijd (veel) te weinig.

Ik denk dat ik de afgelopen dagen gewoon met een vochttekort heb rondgelopen. Vanochtend al weer +0,8 kg naar 67,0 kg. Dus het trekt al weer bij. :thumbs:

Laatst bewerkt:

De een wel, de ander niet.
Als je door warmte snel vocht vasthoudt, wel. Als je door warmte niet snel vocht vasthoudt maar wel veel zweet (dus je raakt vocht en zouten kwijt) dan val je af.

Is veelal ook persoonlijk, naast water en zout inname.

• Like
Waarderingen: RLS
De trainingen in juni liepen bijzonder lekker. Nergens pijntjes of blessures, waardoor ik ook het hardlopen weer op kon bouwen. Cardio meegerekend zelfs elke dag getraind, waarbij de cardiodagen wel aanvoelden als herstel vanwege het lage tempo, maar ik wil eerst opbouwen tot een uur, voordat ik het tempo ga opvoeren. Ook de rug kan ik weer voluit trainen. Morgen volgt de wekelijkse voeding/bulk update.

datumkrachtcardio
1-6loopband: 30 min. @ 10 km/u
2-6lower + core
3-6upper
4-6loopband: 32 min. @ 10 km/u
5-6lower + core
6-6upper
7-6loopband: 34 min. @ 10 km/u
8-6lower + core
9-6upper
10-6loopband: 36 min. @ 10 km/u
11-6lower + core
12-6upper
13-6loopband: 38 min. @ 10 km/u
14-6lower + core
15-6upper
16-6loopband: 40 min. @ 10 km/u
17-6lower + core
18-6upper
19-6fiets: 62 km
20-6lower + core
21-6upper
22-6loopband: 42 min. @ 10 km/u
23-6lower + core
24-6upper
25-6loopband: 44 min. @ 10 km/u
26-6lower + core
27-6upper
28-6loopband: 46 min. @ 10 km/u
29-6lower + core
30-6upper

Voeding/bulk update.

Gewichtsverloop (doel is 1 kg per 4 weken gewichtstoename):
Clipboard02.jpg

De trend vertekent een beetje door de dip halverwege de laatste week (waarschijnlijk vochttekort).

Intake:

Clipboard01.jpg

Goal-intake van 3750 KCal afgelopen week net niet gehaald. Daarom deze week 3800 KCal ter compensatie (anders had ik het gelijk gehouden).

Gaat keurig zo. Moet eerlijk zeggen dat ik het niet had verwacht, dus chapeau man! Doorgaan zo

Bullsharks topicban is op mijn verzoek weer opgeheven.

Even een training hier loggen, om een idee te krijgen wat ik uitspook in de gym.

Woensdag 3 juli 2024

Upper body

OefeningSetsRepsWeight
1. Seated chest press813,13,12,12,11,11,11,1020
2. Machine lat pulldown (unilateral)812,12,12,12,11,11,11,1055
3. Machine shoulder press89,9,9,9,9,9,9,917½
4. Machine seated chest supported row (unilateral, with straps)813,13,13,13,12,12,12,1250
5. Machine lateral raise418,17,16,1525
6. High cable face pull (with rope)421,20,19,1820½

1 + 2, 3 + 4, 5 + 6: paired sets, d.w.z. oefeningen om en om uitgevoerd.
1,2,3,4 zijn plate loaded waarbij elke arm afzonderlijk moet worden geladen. Vermeld gewicht is geladen gewicht per arm.

In before "8 werksets voor 1 oefening is veel te veel!!!". Zal wel, maar ik vind het fijn en overzichtelijk zo.

Laatst bewerkt:
Even een training hier loggen, om een idee te krijgen wat ik uitspook in de gym.

Woensdag 3 juli 2024

Upper body

OefeningSetsRepsWeight
1. Seated chest press813,13,12,12,11,11,11,1020
2. Machine lat pulldown (unilateral)812,12,12,12,11,11,11,1055
3. Machine shoulder press89,9,9,9,9,9,9,917½
4. Machine seated chest supprted row (unilateral, with straps)813,13,13,13,12,12,12,1250
5. Machine lateral raise418,17,16,1525
6. High cable face pull (with rope)421,20,19,1820½

1 + 2, 3 + 4, 5 + 6: paired sets, d.w.z. oefeningen om en om uitgevoerd.
1,2,3,4 zijn plate loaded waarbij elke arm afzonderlijk moet worden geladen. Vermeld gewicht is geladen gewicht per arm.

In before "8 werksets voor 1 oefening is veel te veel!!!". Zal wel, maar ik vind het fijn en overzichtelijk zo.
Die 8 sets, dat zijn er 4 per kant?

Hoe gaat het verloop van de intensiteit (RiR of technical failure) bij je sets?

Hoewel volume ook een waarde is, als je niet voldoende dicht bij falen komt heeft een deel van de sets voor hypertrofie weinig toegevoegde waarde en ben je mogelijk vooral druk bezig met spieruithoudingsvermogen.

Die 8 sets, dat zijn er 4 per kant?
Nee, 8 per kant. Dus bij de unilaterale oefeningen is 1 set:
X reps met de ene arm, gevolgd door X reps met de andere arm.

Hoe gaat het verloop van de intensiteit (RiR of technical failure) bij je sets?

Hoewel volume ook een waarde is, als je niet voldoende dicht bij falen komt heeft een deel van de sets voor hypertrofie weinig toegevoegde waarde en ben je mogelijk vooral druk bezig met spieruithoudingsvermogen.
Bij de push compounds is elke set zeker 2 RIR of zwaarder. Dit durf ik ook wel met zekerheid te beweren, omdat ik daar zo nu en dan ook wel faal op de laatste rep. Bij de pulldowns en rows zit er iets meer marge op. Ik heb daar afgelopen maand ook nooit op gefaald, mede omdat ik die na mijn rugproblemen weer rustig op ben gaan bouwen. Maar uitvoeringssnelheid gaat op het eind al flink naar beneden.

Vergeet ook niet dat er lange pauzes zitten tussen de sets van 1 oefening; het zijn geen supersets maar 'paired sets', waardoor de afname in output van set tot set heel klein is.

Ik meende dit de laatste trainingen ook al te voelen, maar nu in week 6 van de bulk weet ik het zeker: ik begin me elke training een heel klein beetje sterker te voelen (is ook gewoon objectief vast te stellen a.d.h.v. de reps en gewichten). Moet zeggen dat dit wel een enorme motivatieboost geeft, helemaal omdat ik dit niet meer had verwacht op mijn leeftijd.

Op 15 juli ben ik precies halverwege de contest, die voor mij loopt van 31 mei t/m 31 augustus. Ben van plan dan weer 2 foto's te maken (front & back), precies dezelfde (plaats, houding, belichting) als in de startpost. Ben benieuwd of er dan al met het blote oog zichtbare verschillen zijn. De veranderingen zijn natuurlijk heel klein in een natty bulk op mijn leeftijd waarbij je slechts een kilo per maand wilt aankomen om de fat gains te beperken. Daarom doe ik ook slechts één tussentijdse foto update. We'll see...

Ik meende dit de laatste trainingen ook al te voelen, maar nu in week 6 van de bulk weet ik het zeker: ik begin me elke training een heel klein beetje sterker te voelen (is ook gewoon objectief vast te stellen a.d.h.v. de reps en gewichten). Moet zeggen dat dit wel een enorme motivatieboost geeft, helemaal omdat ik dit niet meer had verwacht op mijn leeftijd.
Dat zijn de betere berichten, leuk om te lezen. Ik hoop dat je dit lang weet vast te houden! 💪🏻

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven