AndroidHealthClinic

Stelling In een kuur groei je al met 3 maaltijden/dag

Peiling Peiling in een kuur groei je al met 3 maaltijden

• ja

Stemmen: 27 25,2%
  • nee, onzin

Stemmen: 11 10,3%
  • Met minder groei ik al

Stemmen: 3 2,8%
  • Je moet juist meer eten dan normaal

Stemmen: 34 31,8%
  • Ik eet hetzelfde en ik groei

Stemmen: 8 7,5%
  • weet ik niet

Stemmen: 24 22,4%

• Totaal stemmers
    107
  • Peiling gesloten .
Tis idd onzin...ik heb ook wel eens bijna 2000kcal in een schone(!) maaltijd gehad, 2-3 uurtjes later heb ik gewoon weer honger. Maar voor degene die denken dat 3 maaltijden goed is, doe het lekker. Ik heb er nog nooit iemand groot van zien worden.
ik ook niet, maar dat komt omdat ik sowieso een bb'er nooit echt jaren heb gevolgd.

zulk een vraag hoor je helemaal niet te stellen als je wilt kuren.

volgens mij eet de TS gewoon heel weinig en hoop toch goed te gaan groeien,dat maak ik op uit zijn vraag

volgens mij eet de TS gewoon heel weinig en hoop toch goed te gaan groeien,dat maak ik op uit zijn vraag

Nee, dat denk ik niet.

Maar de aas is eigenlijk totaal los te zien van de stelling.

M.a.w. kan je op 3 keer 1300 kcal (=voorbeeld) net zo goed groeien als 6 keer 650 kcal?

Ik denk dus dat het een kwestie van gewenning is, en dus goed mogelijk.

Nee, dat denk ik niet.

M.a.w. kan je op 3 keer 1300 kcal (=voorbeeld) net zo goed groeien als 6 keer 650 kcal?

imo is het niet mogelijk omdat als je in 1keer zoveel eet ,schijt je de helft toch terug uit omdat je maag het niet kan verteren.

Maar waar blijft dat artikel "arnoldfan"??

en je gaat zowiezo meer vet aanzetten als je je maaltijden niet verdeelt over de ganse dag dus wat denk je dat uiteindelijk het beste is?

het druist zowiezo tegen alle principes van de hedendaagse bodybuilding in.

• Topic Starter Topic Starter
imo is het niet mogelijk omdat als je in 1keer zoveel eet ,schijt je de helft toch terug uit omdat je maag het niet kan verteren.

Wat ik in dit topic gezegd heb is dat ik eens gelezen heb dat je in een kuur al groeit als je nauwlijks eet, gewoon een simpel forumlid dus.Waar dat staat weet ik niet meer.

Nee, dat denk ik niet.

Mee eens, wij hebben ons gewoon aangeleerd om 6 of 7 keer per dag te eten. Logisch dan, als je in eens 3 keer zou eten je dan in het begin konstant honger zou hebben, maar je lichaam zou zich na een tijdje terug aanpassen. Als we even in de geschiedenis kijken dan zien we de hoplieten van Sparta, tijdens een veldtocht, slechts 1 keer per dag eten, voor de rest zaten ze gewoon op uien te kauwen. Als dus de beste soldaten aller tijden hier mee hun lichaam aan zware trainingen konden blootstellen, lijkt het mij onzinnig te beweren dat wij 7 maaltijden nodig zouden hebben. Wij zijn allen (ik ook) verwende westerlingen die het nodig vinden om heel de dag te eten. Het kan niet anders zijn dat als je je calorieën binnen krijgt de frequentie van de maaltijden er niet toe doet.

Ik denk niet dat dat heel correct is. Ten eerste verteert je maag nauwelijks/geen voedsel. Daarbij duurt het, afhankelijk van de samenstelling van je maaltijd, zo'n 3-5 uur voordat je maag geledigd is. (en dan moet de vertering van het voedsel nog beginnen!) Na 24 uur heb je van de maaltijd een mooi pakketje poep.

Stel dat je 8 uur slaapt, dan heb je nog 16 uur om maaltijden over te verdelen. Bij 6 maaltijden levert dat intervallen op van iets meer dan 2,5 uur. Bij 3 maaltijden levert het een interval op van 5 uur en 20 minuten

Wat je maag betreft heeft ie meer 'tijd' om voedsel te bewerken bij 3 maaltijden en zou je volgens jouw redenatie dus minder uitschijten omdat je het niet kan verteren.

Overigens denk ik dat de stelling met JA beantwoord kan worden. Bij gelijke (en voldoende) voeding en gelijke training e.d. zul je met AS sneller groeien dan zonder AS. Ook op drie maaltijden per dag. (al zul je vast wel wat meer kcals nodig hebben in een kuur)

Wie zegt dat??

en je gaat zowiezo meer vet aanzetten als je je maaltijden niet verdeelt over de ganse dag dus wat denk je dat uiteindelijk het beste is?

het druist zowiezo tegen alle principes van de hedendaagse bodybuilding in.

Dus??

Mee eens, wij hebben ons gewoon aangeleerd om 6 of 7 keer per dag te eten. Logisch dan, als je in eens 3 keer zou eten je dan in het begin konstant honger zou hebben, maar je lichaam zou zich na een tijdje terug aanpassen. Als we even in de geschiedenis kijken dan zien we de hoplieten van Sparta, tijdens een veldtocht, slechts 1 keer per dag eten, voor de rest zaten ze gewoon op uien te kauwen. Als dus de beste soldaten aller tijden hier mee hun lichaam aan zware trainingen konden blootstellen, lijkt het mij onzinnig te beweren dat wij 7 maaltijden nodig zouden hebben. Wij zijn allen (ik ook) verwende westerlingen die het nodig vinden om heel de dag te eten. Het kan niet anders zijn dat als je je calorieën binnen krijgt de frequentie van de maaltijden er niet toe doet.

Verdomd goed voorbeeld!!

Deze gaat nu wel naar de voeding-sectie.....er word alleen maar nadruk op voeding gelegd, en niet meer zozeer aas.

Als je na 3 uur nog steeds bomvol zit van je vorige maal kan je imo beter niet om de 3 uur wat eten maar het eerder rekken naar 4+ uur. Als je maaltijden te klein worden heb ik ook zoiets van voeg ze samen.

Aangezien je met een kuur droger en groter kan worden heb ik gewoon 'ja' gestemd.

Ja, zolang je met die drie maaltijden voldoende van alles binnen krijgt groei je.

Of het ideaal is ? ? ? Ik denk dat als je naar de hoeveelheden waar het meestal om gaat dat het niet voor iedereen is weggelegd.

Verdomd slecht bewijsbaar voorbeeld imo!
Dat ze dat deden is nog wel terug te halen uit documentatie uit die tijd, en laten we die dan nog even voor waarheidsgetrouw aannemen. Maar we hebben geen betrouwbaar beeldmateriaal van de lichaamsbouw van die mannen.

Verdomd slecht bewijsbaar voorbeeld imo!
Dat ze dat deden is nog wel terug te halen uit documentatie uit die tijd, en laten we die dan nog even voor waarheidsgetrouw aannemen. Maar we hebben geen betrouwbaar beeldmateriaal van de lichaamsbouw van die mannen.

Lichaamsbouw? Er zijn voldoende bewijzen van de ongelooflijk zware trainngen die deze mensen moesten ondergaan, en de grote fysieke kracht waarover ze beschilkten. Zet de meest gespierde man van dit forum terug in de tijd en laat hem deze trainingen ondergaan en hij overleeft geen week. Iedereen in de 'oude wereld' was bevreesd voor de Spartaanse hoplieten, en ze deden het met slechts één maaltijd per dag. Ook dat was een manier om hun ongeevenaarde weerbaarheid aan te scherpen. Volgens mij bewijst dit alles, er is dus zeker geen reden om 7 maal per dag kwark te eten.

Terug
Naar boven