XXL Nutrition

In ketose - toestand raken ?

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
24 mei 2013
Berichten
14
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
119kg
Vetpercentage
35%
Hi,

al twee weken met een proteine dieet(kyalin) bezig :

- ik eet geen suikers en weinig koolh.

Toch ben ik na twee weken nog niet in ketose staat.
Ben ondertussen al 2.8kg spiermassa en 6.8 kg water kwijt.

Heeft iemand enkele tips of een verklaring ?
gegevens :
begin cijfers :
129.1kg
35.8 bmi
32.7 vet%
42.2 kg vet
23.3 kg spier

Na twee weken
119.5 kg
33.1bmi
35.9vet%
42.9 kg vet
20.5 spier
 
Hoe kom je aan die exacte uitslag van alle waarden?
 
Dietiste heeft balans waar ze deze metingen kan uitprinten.

Ik heb ondertussen al wat bijgelezen over keto, en ik denk dat ik te weinig vetten eet.
 
Een balans? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
 
weegschaal. Met blote voeten erop. Zij geeft leeftijd en lengte in het systeem. En erna komen deze metingen eruit
 
geen vet kwijt en 2 kg spier kwijt, "that's not it mane"

wss gemeten via zoiets:
tanita-bc418ma-31.jpg
wat nog altijd onbetrouwbaar is

hoe weet jij of je in ketose bent of niet? keto sticks?
 
Idd door zoiets gewogen.
Ze vertelde dat ik nog niet in keto was. ( aangezien vet niet afneemt)
Ik ga straks enkele ketosticks halen en zelf testen.
 
dat ding is gewoon onbetrouwbaar en weggesmeten geld...

ben ooit eens op zoek gegaan naar een diëtiste die een vetmeting met de huidplooimeter kan uitvoeren, maar vlug de zoektocht moeten stoppen...
 
Onzin zeg.

Die diëtiste heeft er de ballen verstand van. Die metingen houden helemaal nergens rekening mee.

Wellicht zit je allang in ketotoestand.. Als jij in twee weken 10kg bent afgevallen maak je mij echt niet wijs dat dat alleen vocht en spier is.. en dat je nog geen vet verloren hebt omdat je nog niet in de ketotoestand zit. Ik heb nog nooit zulke grote onzin gehoord. Die dietiste zou zich kapot moeten schamen.

Afvallen, de theorie, is vrij simpel.

Je lichaam gaat vet verbranden wanneer het minder energie binnenkrijgt dan het nodig heeft (die extra energie haalt het dan namelijk uit je vet en verbrand dit, ofzo). Of jij nu 500 calorien minder eet omdat je je aardappelen niet meer eet bij het avondeten, of omdat je je vlees niet meer eet.. maakt helemaal niets uit.
Eiwitten en vetten zijn wel het belangrijkste om binnen te krijgen voor je lichaam, dus je kunt inderdaad prima minder koolhydraten eten.

Om echt af te willen vallen, bereken je onderhoud en ga daar een Xaantal kcal onder zitten, in jouw geval, gelet op je gewicht zou ik kiezen voor 500 - 800 kcal minder..
 
Dit is grote onzin.
Wat een kut diëtiste.

Ik heb met je te doen man :(
 
10kg in 2weken wtf is dat voor kutcrash dieet, ga jezelf hier inlezen en dump die diëtist.
 
Diëtisten zijn sowieso weggegooid geld , kun je beter in de juiste voeding stoppen.
Laat me raden , ze laat je ook allemaal producten kopen die zij verkoopt zeker...
Het ergste is nog dat ze jou onwaarheden staat te vertellen en je er nog voor laat betalen ook.
Als je hier de sticky's leest , weet je waarschijnlijk al meer dan haar ;)

Succes
 
Klopt SB79 zij verkoopt producten met vooral hoog proteine gehalte.

Alvast bedankt iedereen voor de reacties.
 
Klopt SB79 zij verkoopt producten met vooral hoog proteine gehalte.

Alvast bedankt iedereen voor de reacties.
Waar zit die diëtist? In een academisch ziekenhuis? Ik heb juist problemen nu dat zij vind dat ik op gewicht ben en het niet meer nodig heb. Ik heb dus 6 kg gecut en nu zeg ik" i need it":o
 
Wat een toestand.
 
Uh keto en proteine dieet?? Pff eiwitten zijn uiteindelijk carbs! Hehe logisch dat je niet in ketose raakt.. Standaard verhouding is 65% vet 30% eiwit en 5% carbs en dan nog. Ikzelf moet echt minimaal 70% vet rond 20 hooguit 25% eiwit en max. 10% carbs. Opgelost dus! Wat ik doe na (carb) refeed is extreem hoog vet rond 80% en volgende ochtend alweer in ketose :D Probeer zelf eens uit anders..
 
2.8 kg spiermassa verliezen en 0 kg vet verliezen en je gelooft haar/de weegschaal? Ik kan me niet voorstellen dat dat uberhaupt zowel theoretisch als praktisch mogelijk is, daar je lichaam altijd eerst zal kiezen om vet te gaan verbranden bij een tekort en daarna pas spiermassa. Enige manier waarop dat zou kunnen is gewoon op of boven onderhoud te blijven eten en de hele dag op bed te gaan liggen waardoor je spiermassa zou verliezen lijkt me.
 
Afvallen is niet alleen kwestie van je energiebalans. Anders zouden refeeds nooit nodig zijn bijvoorbeeld. Stop met broscience bestrijden met nog meer broscience.
 
Afvallen is niet alleen kwestie van je energiebalans. Anders zouden refeeds nooit nodig zijn bijvoorbeeld. Stop met broscience bestrijden met nog meer broscience.

Stop met broscience bestrijding met broscience, te bestrijden met nog meer bro-science. Refeeds zijn niet "nodig"
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven