AndroidHealthClinic

In the zone - Alex Moonen

waarschijnlijk inderdaad rsi gewricht. Heb ik ook gehad, ook uitstraling in been en bil. Komt wel weer goed. Even rustig aan.

aaaahh shit jammer man lex...kheb dat ook wel es gehad, omgeving staartbonkje uitstraling naar been..maar dat kwam door overkill aan deadlifts, goed dat rsi gewricht in je onderrug blijven losmaken..en wat betreft die wedstrijd, kdenk dat de motivatie al een winst is waar velen een moord voor doen;)

RSI gewricht? SI gewricht... waar staat de R voor:cool:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.664
Ziet er goed uit Alex. Ben het met je eens dat het combineren van Strongman en gymwerk op de lange termijn je weer verder kan helpen. De hele dagen strongman zoals we voorheen deden zijn goed maar erg taxing qua herstel. Ook weer een van de redenen dat als het weer iets warmer is ik weer 2x in de week terug in de hal ga trainen. Het LB en UB werk is ook goed te splitsen.

Mooi te lezen dat een ervaringsdeskundige zich hier in kan vinden! Hoe is het met je bolletje?

---------- Post toegevoegd Tue 10 Jan 2012 om 10:37 ----------

Ben benieuwd. Die log gaat stilaan naar de 200kg toe als je nog wat vooruitgang maakt :D

Haha, dat zou mooi zijn! Laat ik eerst maar eens de oude gewichten duwen met mijn huidige BW

---------- Post toegevoegd Tue 10 Jan 2012 om 10:40 ----------

nice lex, ik heb het hier ook al vaker met je over gehad en op jou niveau lijkt het me zeker handig

---------- Post toegevoegd Tue 10 Jan 2012 om 09:07 ----------

overigens lijkt farmers me meer een rug oefening dan benen?

Waarom zou het op jou niveau niet handig zijn? Denk dat wanneer jij dit schema globaal aanhoudt het ook goed voor jou zal doen!
Bij strongman is een oefening nooit helemaal rug of benen. Bij farmers ligt dat een beetje in het midden. Veel core, benen en rug bij het uittillen. Heb hem daar bij gezet omdat het voor mijn gevoel daar beter bij past. Naast DL, tyre en stones ook nog eens zwaar farmers kan wel. maar dan ga ik nooit het maximale halen uit de andere oefeningen. M.a.w. is het te zwaar op 1 dag

---------- Post toegevoegd Tue 10 Jan 2012 om 10:41 ----------

RSI gewricht? SI gewricht... waar staat de R voor:cool:

Ruben

---------- Post toegevoegd Tue 10 Jan 2012 om 10:42 ----------

nee man, het gaat niet om het liften maar om het lopen, is toch aanslag op traps of zie ik dat verkeerd?

Bij een lage timber lift ik wel degelijk uit de rug, ookal probeer ik zoveel mogelijk vanuit de benen te halen. En idd traps worden ook wel aardig aangesproken op deze oefening

• #1.666
Ik heb een ongelukkig off-season gehad. I.p.v. sterker te worden op de basisoefeningen heb ik een week of 11-12 niet tot nauwelijks kunnen trainen. De oorzaak was een voorhoofdholteontsteking, keelointsteking en een zeer verevelende hoest door slijm op de longen. Eind november- begin december ergens een dikke week uitegrust om van de verkoudheid af te komen. Was al flink aan het balen omdat ik voor de zoveelste keer ziek was. Heb er een fobie voor sinds afgelopen sterkste man van NL. Na een week werd het nog niet beter. Dus dan maar naar de huisarts en eerste anti-biotica er in geflikkerd. Had niet geholpen en tussen kerst en nieuwjaar een na kuur gekregen. Deed nog niets. Toen een middel gekregen dat een minder breed spectrum aan ziekteverwekkers aan pakt, maar des te hardnekkiger is. Dit sloeg wel aan. Voorhoofdholte ontsteking was weg, en keel ook beter. Maar bleef wel veel en slijm hoesten. Ondertussen afspraak gemaakt bij KNO arts. Drie weken voordat ik op afspraak kon en 2 weken later, na onderzoek gedaan te hebben, eindgesprek. Kwam tot de conclusie dat de sinus doorgangen tot de bijholten flink vernauwd waren, maar meer ook niet. Deze uitkomst had ik al verwacht want wist dat het probleem bij de longen lag. Maar goed, schijnbaar konden beide onderzoeken niet tegelijkertijd plaatsvinden. Hij stuurt me door naar Longarts. Na drie weken eerste afspraak. Na week 5 en 6 onderzoeken afgerond. Vandaag de uitslag gekregen. Blijkt dat ik een vernauwing van de longen heb en zo niet medicinaal behandeld een chronische ontsteking van de longen. Die niet heel erg actief is maar wel blijft sluimeren. Bij periode van zwakke weerstand (en dat is niet gek met onze tak van sport en werk waar veel bacillen in aanraking kom) steekt het snel de kop weer op. En aangezien voorhoofdsholte met longen in verbinding staan.... Kortom ik ben vanaf vandaag gediagnosticeerd astma patient. Vanaf morgen vroeg de trotse bezitter van een pompje. Ben er enorm van aan het balen. Maar goed, weet nu wat er aan de hand is en hoe het verzorgd moet worden. Nu er een antwoord is kan mijn gedachte weer bij de juiste zaken houden. Enige vraagteken dat er voor mij nog staat is het feit dat ik als topsporter in de judowereld nooit last van een dergelijke longaandoening had. Ben regelmatig aan medischonderzoek onderwezen. Het probleem doet zich voor sinds ik full-time in het onderwijs werk. Lijkt er op dat ik het probleem op mijn werkplek gekweekt heb. Kan het niet hard maken maar het lijkt er op.

Pff er balen, maar de tijd zal me leren. Goede nieuws is dat ik nu 2-3 weken weer hard kan trainen. Natuurlijk rustig opbouwen en weer spanning zetten. Waarschijnlijk komt NK loglift te vroeg om mooie dingen te doen, maar voor SMvNL zou ik weer klaar moeten zijn. Afgelopen woensdag stiekem weer zwaar gegaan met MP en toch een 3tje kunnen maken met 130kg. Basis is er op de pres gelukkig nog!

'ongelukkig' is wel erg mild uitgedrukt als ik het verhaal zo lees. 'zwaar klote' lijkt mij beter op z'n plaats. Je relativeert het in ieder geval wel en jammer dat je op het eigen georganiseerde NK-log, waar volgens mij toch wel het plan was om een aanval op het NL-record te doen, niet in topvorm zal verschijnen. een beetje wind in de rug als tegenhanger van dit off-season zou wel welkom zijn dan. Ben benieuwd naar SMvNL - in ieder geval een thuisvoordeel!

Ach je blijft een beest Alex. Als ik 12 weken niet zou trainen dan druk ik niet nog ergens rond de 80% van mijn max op een triple dat kan ik je wel verzekeren. Beter dat je nu een diagnose hebt ook al bevalt dat niet altijd.

iig wel goed dat je nu weet wat er aan de hand is

Klinkt misschien een beetje vreemd Lex, maar til niet te zwaar aan de gestelde diagnose. Het beestje heeft nu een naam en je kunt klachten nu beter herleiden en erop inspelen. Je weet hoe je naar je lichaam moet luisteren, doe dit en ik denk dat je minimale beperkingen in je trainen en welzijn zult ondervinden.

Vervelend van de verloren weken, maar ik ken je strijdlust en weet dat je er weer snel klaar voor bent, I promiss you!!!!!

• #1.671
Thnx guys!! Ik ben idd blij dat ik weet wat er aan de hand is. Dan kan ik er ook naar handelen. Maar het is vervelend om er zo veel in te steken en dat het de laatste tijd goed tegenwerkt. Maar goed, ik geloof in de gematigde versie van 'what doesn't kill you, makes you stronger'. Het vervelende is dat ik wel 3 maanden investeren mis, iets wat ik in het wedstrijd seizoen op die manier niet meer kan inhalen en wat ik hard nodig heb in de strijd tegen het aankomende en gevestigde geweld in NL. Maar 1 ding is zeker: mijn gewrichten hebben een ruime pauze gehad en mentaal ben ik echt weer opgeladen.

---------- Post toegevoegd Fri 9 Mar 2012 om 18:16 ----------

ohh ja, Janssen ik heb zondag wat cadeautjes voor je ;) Help me er aan herinneren!

Til er idd niet te zwaar aan, ook al is het niet leuk om dit te horen. Ik moet me binnenkort misschien ook eens onderwerpen aan een uitgebreid medisch onderzoek, want ik ben ook om de haverklap ziek of verkouden. Erg balen. Daarnaast blijf ik vrijwel nooit thuis om uit te zieken, maar ga ik gewoon werken, hetgeen ook niet echt mee helpt.

Enfin, je weet nu wel wat er aan scheelt en zoals onze Mr. Knorrie al zegt, je kunt er nu mooi op inspelen! See ya soon Big Teddy!

Een quote van een artikel van Vasili Alexeyev.

"It seems to me that some of the talented athletes lack one thing-- they
haven't had an injury. That's right! An injury that will put them out of
commission for a year during which time they'll have a chance to weigh every-
thing. I, too, would not be where I am if I had not injured my back. I
suffered for a year and a half thinking everything over ... After a
misfortune, people pull through and become, if possible, great people -- and
sportsmen, in particular. Those who are stronger find their way out and to
the top ...

Misschien niet echt een blessure maar toch vergelijkbaar. Troostende woorden van een groot kracht atleet!

Ps: nu ook niet sommige delen van het artikel slecht opvatten. :D

denk dat je hypothese over de oorzaak toch vrij correct is hoor Alex, is moeilijk hard te maken maar feit is dat sinds ik les geef in slecht verluchte lokalen, en dat vaak tot 40u/week, en dus ook continu tussen de bacillen zit en weinig slaap; ik nog nooit zoveel problemen met de luchtwegen had (behalve toen ik nog Gauloises Caporal shag rookte :D)
veel moed met het hervatten van de serieuze trainingen, ik hervat maandag ook na een lange periode van in de lappenmand liggen, maar zoals je zei what doesn't kill us...sure better run fast

• #1.675
Til er idd niet te zwaar aan, ook al is het niet leuk om dit te horen. Ik moet me binnenkort misschien ook eens onderwerpen aan een uitgebreid medisch onderzoek, want ik ben ook om de haverklap ziek of verkouden. Erg balen. Daarnaast blijf ik vrijwel nooit thuis om uit te zieken, maar ga ik gewoon werken, hetgeen ook niet echt mee helpt.

Enfin, je weet nu wel wat er aan scheelt en zoals onze Mr. Knorrie al zegt, je kunt er nu mooi op inspelen! See ya soon Big Teddy!

Ben ik wel van plan te doen als je het niet erg vindt!

---------- Post toegevoegd Fri 9 Mar 2012 om 22:24 ----------

denk dat je hypothese over de oorzaak toch vrij correct is hoor Alex, is moeilijk hard te maken maar feit is dat sinds ik les geef in slecht verluchte lokalen, en dat vaak tot 40u/week, en dus ook continu tussen de bacillen zit en weinig slaap; ik nog nooit zoveel problemen met de luchtwegen had (behalve toen ik nog Gauloises Caporal shag rookte :D)
veel moed met het hervatten van de serieuze trainingen, ik hervat maandag ook na een lange periode van in de lappenmand liggen, maar zoals je zei what doesn't kill us...sure better run fast

Volgende week zaterdag St. Paddy's! Wanneer je dit goed viert zullen al jou zonden en blessures vergeven worden:D

Ik ga je volgen Alex! Snel weer eens samen trainen bij Haefland of in Maastricht... Heb ook astma dus ik kan je feliciteren! Welkom bij de groep ;)

Grt Stephan

• #1.677
Hey Stephan, mooi! Ja moeten idd weer eens snel gaan buffelen. Zijn beste trainingen met jou en Ruud! Jullie hebben het nog goed gedaan met het bankdrukken ondanks jullie gelukkige voorbereiding. Super!

Vandaag de draad weer op proberen te pakken in de stal. Had maandag 2 verstandskiezen laten trekken. Dat had ik vies onderschat. Veel koorts gehad en ibuprofen moeten slikken. 3 oefeningen kunnen doen en toen ging het kaarsje langzaam uit. Was wel een leuke laatste training in de stal. Afsluiting bij de McD was ook wel voor herhaling vatbaar. Met Maurice en Teun heeft men 2 gesprekspartners die altijd de diepzinnige snaar weten te raken.

Laatst bewerkt:
Niet alleen een diepzinnige, maar ook een gevoelige snaar.

Ha, hier ook een lotgenoot. Is goed mee te trainen, met astma. Wel afhankelijk van de mate natuurlijk... Ik hoef gelukkig niet altijd overal met de Ventolin in de hand rond te lopen. Overigens kan t ook best lekker zijn voor n max beurt, even een hapje extra lucht erin spuiten...

alex,
jou verhaal mbt de astma komt me erg bekend voor. Ben ook leraar, toevallig ook aardrijkskunde. En heb in m'n eerste jaren ook heel wat problemen gehad met de luchtwegen. Ongeveer dezelfde klachten die jij schetst. Of het door het contact met al die verschillende leerlingen kwam of door het bord-stof.. Weet het niet. Ik ben met ventolin begonnen, het pompje, en heb dat langzaam weer afgebouwd en na ongeveer een jaar was ik de ventolin pomp niet meer nodig.. Ik ben nu helemaal van die ventolin pomp af.. al een jaar of 10. Kan er prima mee omgaan, en hard om trainen. Het kan dus ook, net als het ineens komt, ook weer weg gaan.... Even om je ook een ander perspectief te geven.. blijf positief!!!

Terug
Naar boven