- Waardering
- 52
Qua terrorisme wel ja maar hoeveel rechts terroristische organisaties bestaan er eigenlijk? Buiten dan wat Blood and Honour figuren heb je volgens mij niet eens terroristische organisaties van de rechterkant. Of ze andersoortig geweld plegen wordt niet meegenomen in dit onderzoek.
Extreem-links is altijd al sterker geweest in terrorisme maar extreem-links is niet hetzelfde als de hoofdmoot van wat links stemt. Net zo goed als extreem-rechts niet exemplarisch is voor rechts gerorienteerde personen.
Groen-Links heeft overigens wel de schijn tegen met Duyvendak en Dibi in de gelederen. Duyvendak door zijn verleden en Dibi vooral door zijn steun aan wazige marxistische initiatieven.
Overigens was in de tijd van Duyvendak het activisme nog gewoon iets modieus. Zelfs Prinses Irene liep mee in de tocht tegen kernraketten en sprak zelfs de menigte toe. Dat soort demonstraties en activisme bestaat nu nog amper. Het radicalere activisme is nog veel verder weggezakt in Nederland.
Beetje flauw om nu te gaan zeggen dat rechts dan wel niet in deze categorieën veel slechts doet, maar in andere vast wel heel veel. Kom dan met cijfers daarover. Ik kan ook de krakers enzovoort erbij gaan halen, volgens mij is het gewoon een feit dat er ook meer mild-extreem linkse mensen zijn dan mild extreem rechtse mensen. Nogmaals ik keur alle vormen van extremisme en geweld af maar vind het toch een interessant gegeven dat linkse mensen kennelijk sneller geneigd zijn tot geweld over te gaan, en meerdere van deze figuren zelfs tot hoge politiek zijn doorgedrongen.
Daarmee wil ik trouwens absoluut niet zeggen dat alle linkse mensen een neiging tot geweld hebben of iets dergelijks, evenmin als dat rechtse mensen lieverdjes zijn. Ik moet zelfs toegeven dat ik links activisten sympathieker vind dan extreem rechtse mensen.

Degenen die anderen de schuld geven van zaken die zogenaamd k*t zijn hebben volgens mij meestal zelf een k*tleven. Dan is excuus zoeken voor die miserabele situatie wel logisch maar blijft natuurlijk een vorm van zondebok zoeken die verder vrij triest te noemen is.