Fitness Seller

innemen creatine

Wordt creatine niet beter opgenomen icm carb bolus? Insuline enzo
Ja, maar daarvoor moet je heel veel koolhydraten nemen wat het het in principe niet waard maakt. De benodigde insulineconcentratie was in ieder geval vrij hoog van wat ik me herinner.

fructose+creatine maar zelf geef ik voorkeur aan krealkaline in pilvorm
Wat is het nut van fructose in combinatie met creatine? Kre-Alkalyn is een zeer dure vorm van creatine monohydraat en daardoor af te raden.

Inname met koolhydraten is ook achterhaald. Moment van inname maakt ook niet uit. Gewoon pakken wanneer het makkelijkste uitkomt. En op de manier die jij t fijnste vind. In Thee lost het inderdaad heel goed op dus dat is zeker een aanrader of met een wat dikkere shake merk je er ook niks van. En laad fase is onzin. Als je minder dan 90kg weegt 3gram per dag pakken en anders 5. Je hoeft ook niet te stoppen, je kunt het gewoon het hele jaar door nemen.
Moment van inname maakt misschien wel uit. Antonio et al. zagen een voordeel bij inname na de workout t.o.v. pre. Mechanisme is onbekend.
Waarom zou een laadfase onzin zijn? Je verzadigt de spieren daarmee eerder met creatine.
En ja, je kunt creatine het hele jaar doornemen, maar dat betekent niet dat het effectief blijft. Zie de publicatie van Derave et al.

^dit. 0,03g per kg lichaamsgewicht om je spieren verzadigd te houden. Meer dan dat is overbodig en alleen maar extra werk voor je nieren. Kan alleen het onderzoek niet meer vinden waar ik het vandaan had.
Extra werk voor de nieren...? De nieren hebben geen 'werk' aan creatine. Het metabolisme ervan is niet gekatalyseerd door enzymen en vereist geen energie oid. Het degradeert spontaan naar creatinine hetgeen simpelweg wordt gefiltreerd door de nieren. De waarde van 0.03 gr per kg lichaamsgewicht is ongeveer gelijk aan de turnover; ik durf niet met zekerheid te stellen dat dat de spieren superverzadigd houdt, daar zou ik graag een onderzoek van willen zien.

met mijn whey perfection

Daar zitten inderdaad genoeg koolhydraten in voor een flinke insuline-spike.

:D

Maar koolhydraten bij je creatine is dus achterhaald? Wel vreemd als er zoveel onderzoekjes geweest zijn die een positief effect aantonen wanneer er koolhydraten bij je creatine worden genomen. En dan is het ineens achterhaald.. wie kan me daar wat meer over vertellen?

Op ergogenics en bij sportpoeders las ik dat Fenugreek extract de opname en werking van creatine ook verbeterd.. misschien is dit wel wat handiger als je geen extra kcal wilt binnenkrijgen door de koolhydraten.
Zelf combineer ik nog steeds creatine met wat extra koolhydraten en ik gebruik nog steeds de laadfase! Ik wil namelijk zo snel mogelijk de positieve effecten ervaren van creatine en niet pas na een paar weken..

Manmanman. Fenugreek extract, really? Wie heeft dat onderzoek gefinancierd, toevallig een leverancier van Fenugreek?

Terug
Naar boven