MuscleMeat

Aankondiging Inschrijven Powerlift contest 2021

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
*belt Brad Castleberry*
 
Jongens, of je nu 100kg trekt of 300kg, maakt toch helemaal niet uit.

Als je mij bedoeld: het is de vraag of ik tegen 8 weken uberhaupt op diepte kan squatten en/of een deadlift van de vloer kan doen zonder rugissues. Benchen kan ik sws, dus zal sws een log openen tegen die tijd voor de bench, hopelijk kan ik de andere 2 dan ook doen, zondag eens met Alex overleggen! :)
 
Leuk initiatief! En mooie prijzen. Moet ff kijken hoe mijn schema staat. Gezien ik al richting peaking aan het gaan ben, geen idee of ik dit nog genoeg rekken. Eens bekijken. Anders ben ik wel in. Weet niet of ik anders alles overhoop ga gooien als je weet dat je toch geen kans maakt vs powerliftende kuurders xD
 
Leuk initiatief! En mooie prijzen. Moet ff kijken hoe mijn schema staat. Gezien ik al richting peaking aan het gaan ben, geen idee of ik dit nog genoeg rekken. Eens bekijken. Anders ben ik wel in. Weet niet of ik anders alles overhoop ga gooien als je weet dat je toch geen kans maakt vs powerliftende kuurders xD
Wat dat betreft zijn powerlifters best jankerds vind ik (en dat komt van een lifetime natty). In strongman kan ik me geen wedstrijd herinneren waarin niet minimaal een aantal kuurders zaten en het heeft me nooit een fuck geboeit. Gewoon harder trainen. Tuurlijk heeft een kuurder voordeel, maar techniek/pezen/etc. kan je niet inspuiten!
 
Ondanks dat ik mezelf vrij sterk mag noemen, ga ik ook niet winnen. Maar dat betekent niet dat t geen leuke motivator kan zijn?

Jongens, of je nu 100kg trekt of 300kg, maakt toch helemaal niet uit.
Precies. Het gaat erom dat je er plezier in hebt en je voor jezelf een pr kunt zetten.

De instelling van powerlifters is vaak ook niet gericht op winnen. Mits je bij de top behoort. Het gaat om de sfeer , elkaar aanmoedigen en mooie pr's neerzetten.

Het zou leuk zijn als er veel dbb-ers meedoen en ook de niet powerlifters.

Bubs ProudPizza Zeenius Claire
Vissertje1980 Kakelkipje
 
Lijkt mij wel leuk om mee te doen. Reden om ook eens een log te starten.


Btw. Flatbenchen kan ik niet ivm met schouder. Telt incline ook, dat kan ik namelijk wel.
 
Leuk initiatief! En mooie prijzen. Moet ff kijken hoe mijn schema staat. Gezien ik al richting peaking aan het gaan ben, geen idee of ik dit nog genoeg rekken. Eens bekijken. Anders ben ik wel in. Weet niet of ik anders alles overhoop ga gooien als je weet dat je toch geen kans maakt vs powerliftende kuurders xD
Hup meedoen jij!!
 
Wat dat betreft zijn powerlifters best jankerds vind ik (en dat komt van een lifetime natty). In strongman kan ik me geen wedstrijd herinneren waarin niet minimaal een aantal kuurders zaten en het heeft me nooit een fuck geboeit. Gewoon harder trainen. Tuurlijk heeft een kuurder voordeel, maar techniek/pezen/etc. kan je niet inspuiten!
Tis niet om te janken, maar voor mij wel een reden om niet alles om te gooien als het echt slecht uit komt en heel men peak zou verneuken waar ik nu in zit.
Maar zoals eerder gezegd als ik tijd heb vandaag ff kijken wat ik kan aanpassen en als dat lukt (vermoed van wel) ben ik zoiezo in.
Vind dit zoiezo een leuk initiatief! En leuk om mee te doen ook. Extra motivatie
 
Tis niet om te janken, maar voor mij wel een reden om niet alles om te gooien als het echt slecht uit komt en heel men peak zou verneuken waar ik nu in zit.
Maar zoals eerder gezegd als ik tijd heb vandaag ff kijken wat ik kan aanpassen en als dat lukt (vermoed van wel) ben ik zoiezo in.
Vind dit zoiezo een leuk initiatief! En leuk om mee te doen ook. Extra motivatie
Juistem! Ik vind het ook een heel leuk idee!
 
Tot wanneer duurt de contest? Als het uitkomt met mijn schema doe ik wel mee
 
Tot wanneer duurt de contest? Als het uitkomt met mijn schema doe ik wel mee
Na de jaarlijkse fotocontest is het tijd voor iets anders, namelijk de powerlift contest. Een wedstrijd die volledig in het teken staat van het uitvoeren van de squat, bench press en deadlift. In een periode van 8 weken volgen we hoe ieder zich voorbereidt om een zo sterk mogelijke 1RM squat, bench press en deadlift uit te voeren in de eerste week van maart. Op basis van IPF points wordt er een top 3 bepaald.
 
In dat geval ben ik ook in :D alles 1 week uitstellen moet wel lukken.
 
Okay, ik ben sws in! Goal op squat en deadlift wordt uberhaupt squatten en deadliften zonder pijn (geen idee wat de numbers zullen zijn), maar bench wil ik wel op shinen. Ga wel mijn cut doorzetten, dus goal is whatever ik kan halen @ 95-100kg bw :)
 
wovano :

- paused bench of touch and go
- squat: npb nazi diepte of degelijke squat diepte?
- deadlift: gewoon mooie pulls zonder hitch/thighride of echt super streng (no straps, etc.)

ik doe mee anyway hoor, maar dan weet ik hoe ik ervoor moet gaan trainen :)
 
wovano :

- paused bench of touch and go
- squat: npb nazi diepte of degelijke squat diepte?
- deadlift: gewoon mooie pulls zonder hitch/thighride of echt super streng (no straps, etc.)

ik doe mee anyway hoor, maar dan weet ik hoe ik ervoor moet gaan trainen :)
Pauzed
Diepte
Zonder hitch.

Dit lijkt mij natuurlijk.
 
Gewoon powerlift regels neem ik aan, dus naast wat Furryx94 zegt ook geen straps etc.
 
Super leuk initiatief, ik denk dat er nog wel wat haken en ogen aan zitten. Worden mannen en vrouwen nu op één hoop gegooid bvb? En de anabolendiscussie zal ook nog wel lang gevoerd worden ja.
Wat dat betreft zijn powerlifters best jankerds vind ik (en dat komt van een lifetime natty). In strongman kan ik me geen wedstrijd herinneren waarin niet minimaal een aantal kuurders zaten en het heeft me nooit een fuck geboeit.
Misschien omdat strongman untested is en powerlifting (IPF) tested? Inb4 testen is een wassen neus blabla
Prima als je tegen enhanced lui wil liften, maar voor mij was dat een van de redenen destijds om te stoppen met competitief strongman.
Gewoon harder trainen. Tuurlijk heeft een kuurder voordeel, maar techniek/pezen/etc. kan je niet inspuiten!
Genomineerd voor bagatellisering van het jaar
Tis niet om te janken, maar voor mij wel een reden om niet alles om te gooien als het echt slecht uit komt en heel men peak zou verneuken waar ik nu in zit.
Maar zoals eerder gezegd als ik tijd heb vandaag ff kijken wat ik kan aanpassen en als dat lukt (vermoed van wel) ben ik zoiezo in.
Vind dit zoiezo een leuk initiatief! En leuk om mee te doen ook. Extra motivatie
same here
 
Laatst bewerkt:
Super leuk initiatief, ik denk dat er nog wel wat haken en ogen aan zitten. Worden mannen en vrouwen nu op één hoop gegooid bvb? En de anabolendiscussie zal ook nog wel lang gevoerd worden ja.

Misschien omdat strongman untested is en powerlifting (IPF) tested? Inb4 testen is een wassen neus blabla
Prima als je tegen enhanced lui wil liften, maar voor mij was dat een van de redenen destijds om te stoppen met competitief strongman.

Nogal een enorme bagatellisering imo

same here
Tuurlijk wat simpel gezegd. Bij strongman heb je ook meer events, dus meer techniek die je moet leren, meer kwaliteiten (buiten gewoon kracht) die je moet hebben etc., waardoor er beter tegen kuurders valt te competen. Echter, nadelen zijn er altijd. Ik heb een complete rukbouw voor powerlifting. Lange benen, skinny fat frame. Dat 2e kan je wat aan doen natuurlijk, maar nog steeds kan je aan mijn lengte (met een beperkt bw) zelden tot niet ECHT goed worden in pl. Voordat je met iemand als Chreiz uitkomt; die doet het idd goed... @ giga bodyweight. Maar aan een bw onder de 110kg (in mijn geval) echt goed zijn in pl, is heel moeilijk. Toch vind ik het vet. Idem voor liften tegen kuurders; ja het is een nadeel, maar boeiend, het blijven mooie sporten!
 
Hoe dan ? Ik denk niet dat de sponsors daar in geïnteresseerd zijn, en de testen willen bekostigen.
Wel jammer, maar we doen het toch voor onszelf. Het boeit niemand wat je tilt of hoe je eruitziet in real life.
Blijkbaar te vroeg voor sarcasme op de vrijdag. Point noted
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven