MuscleMeat

Aankondiging Inschrijven Powerlift contest 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tuurlijk wat simpel gezegd. Bij strongman heb je ook meer events, dus meer techniek die je moet leren, meer kwaliteiten (buiten gewoon kracht) die je moet hebben etc., waardoor er beter tegen kuurders valt te competen. Echter, nadelen zijn er altijd. Ik heb een complete rukbouw voor powerlifting. Lange benen, skinny fat frame. Dat 2e kan je wat aan doen natuurlijk, maar nog steeds kan je aan mijn lengte (met een beperkt bw) zelden tot niet ECHT goed worden in pl. Voordat je met iemand als @Chreiz uitkomt; die doet het idd goed... @ giga bodyweight. Maar aan een bw onder de 110kg (in mijn geval) echt goed zijn in pl, is heel moeilijk. Toch vind ik het vet. Idem voor liften tegen kuurders; ja het is een nadeel, maar boeiend, het blijven mooie sporten!
@Chreiz is inmiddels rond de 110 en lift nog steeds nummers waar je u tegen zegt

@wovano :

- paused bench of touch and go
- squat: npb nazi diepte of degelijke squat diepte?
- deadlift: gewoon mooie pulls zonder hitch/thighride of echt super streng (no straps, etc.)

ik doe mee anyway hoor, maar dan weet ik hoe ik ervoor moet gaan trainen :)
Zie begin post. Daar staat dat meer info volgt;)

Mijn punt was alleen juist dat het niet boeit om tegen kuurders te doen en al helemaal niet voor een competitie als dit. Dit doe je voor jezelf, maar een competitie is een leuke bonus. Verder wilde ik alleen aangeven dat qua "competen tegen kuurders" de ene sport de ander niet is. Ik kan me voorstellen dat je in een sport als bodybuilding semi-kansloos bent, terwijl je in een sport als voetbal meer kans hebt (hoewel doping daar ook enorm helpt).

Gewoon liften. Zoveel mogelijk!

Tuurlijk wat simpel gezegd. Bij strongman heb je ook meer events, dus meer techniek die je moet leren, meer kwaliteiten (buiten gewoon kracht) die je moet hebben etc., waardoor er beter tegen kuurders valt te competen. Echter, nadelen zijn er altijd. Ik heb een complete rukbouw voor powerlifting. Lange benen, skinny fat frame. Dat 2e kan je wat aan doen natuurlijk, maar nog steeds kan je aan mijn lengte (met een beperkt bw) zelden tot niet ECHT goed worden in pl. Voordat je met iemand als @Chreiz uitkomt; die doet het idd goed... @ giga bodyweight. Maar aan een bw onder de 110kg (in mijn geval) echt goed zijn in pl, is heel moeilijk. Toch vind ik het vet. Idem voor liften tegen kuurders; ja het is een nadeel, maar boeiend, het blijven mooie sporten!
Sorry, maar wat een load of crap allemaal. Dat jij slecht eet en traint (?) betekent toch niet dat je met jouw lengte niet goed in pl kan meekomen. Om die lengtefactor zo veel mogelijk weg te nemen zijn er nu juist gewichtsklassen. En langere of korte armen, torso of benen heeft in de ene lift een voordelige werking en in de andere weer een nadelige.

Chris weegt nu 110 en lift nog 290-170-330 ofzo.

Maar dit is verder helemaal geen discussie voor hier.

Ik vind het geen load of crap. Er is bij PL 0 "slecht" aan meer spiermassa. Hoe buffer je bent (mits techniek even goed etc.), hoe sterker. Bij bewegende onderdelen (laadraces, etc.) kan meer spiermassa je in de weg zitten. Dus in strongman heb je meer baat bij een "lang atletisch fysiek" dan in pl. Check op wsm kieliskowski. Veel minder massa dan 9/10 competitors op zijn niveau. Daarom owned hij ook niet statisch, maar dat maakt hij easy goed op andere events...

Hebben jullie nog een scheidsrechter nodig?

Ik vind het geen load of crap. Er is bij PL 0 "slecht" aan meer spiermassa. Hoe buffer je bent (mits techniek even goed etc.), hoe sterker. Bij bewegende onderdelen (laadraces, etc.) kan meer spiermassa je in de weg zitten. Dus in strongman heb je meer baat bij een "lang atletisch fysiek" dan in pl. Check op wsm kieliskowski. Veel minder massa dan 9/10 competitors op zijn niveau. Daarom owned hij ook niet statisch, maar dat maakt hij easy goed op andere events...
Dus is SM maar raar, de disciplines bepalen de winnaar, niet de deelnemers.

Dus is SM maar raar, de disciplines bepalen de winnaar, niet de deelnemers.
Als de deelnemers een beetje dicht bij elkaar zitten wel ja. Een groot nadeel aan strongman. Maar ook weer leuk. Ieder heeft vaak wel 1 of meerdere events in een wedstrijd zitten waar je wel of niet voor gebouwd bent.

Leuk initiatief! Ik volg:)

met mijn strength cycle nu ga ik normaal pieken einde dit jaar/begin volgend jaar. Daar dus nieuwe PR's zetten, 7 weken lijkt me kort om dan al opnieuw te gaan. Geen idee hoe ik dit ga aanpakken dan als ik mee doe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven