XXL Nutrition

Insuline dosering & meer eten?

Bezoekers in dit topic

Ik heb zat ervaring met insuline gebruik, langwerkend, kort werkend ect. Deze man weet er niets vanaf dat is gewoon duidelijk voor als je het zelf nog niet wist, door ze basis vragen die ie steld ;)
Ik ken Thomas toevallig persoonlijk en ik weet dat het een slimme gast is die er een stuk meer verstand van heeft dan jij ;) ;)

In alle eerlijkheid lijkt het er eerder op dat jij er niets vanaf weet maar in de waan leeft dat je het goed weet. Dat valt me op met al je posts hier.
 
Glucose moet je iedere keer VOOR je injecteerd meten. Anders weet je nog steeds niet wat je waardes zijn en prikje teveel ofte weinig
In principe heb je gelijk, zeker voor iemand die een normaal functionerende alvleesklier heeft. Ik kan na ongeveer 35.000 keer mijn bloedglucose te hebben gemeten, en grofweg het dubbele aan injecties, vrij goed inschattingen maken.
 
Ik ken Thomas toevallig persoonlijk en ik weet dat het een slimme gast is die er een stuk meer verstand van heeft dan jij ;) ;)

In alle eerlijkheid lijkt het er eerder op dat jij er niets vanaf weet maar in de waan leeft dat je het goed weet. Dat valt me op met al je posts hier.

Sorry hoor maar als iemand insuline wil gebruiken en zegt hierop: meer is beter als je het niet voelt. Dan heb je er geen ervaring in en geen kennis in. Kan best een slimme kerel zijn, laat die hersens ook werken dan om nog wat meer kennis op te doen want dit slaat gewoon op niks. En meer ervaring wil ik nog niet zeggen broeder ;) weet jij of hijhoe je je dosering kan uitrekenen als een NIET diabeet? Anders was dit wel naar voren gekomen en had ie andwoord op een van ze vragen ;) en ik leef niet in de waan ik leef in realiteit, ervaring en uitproberen wat wel en niet werkt.
 
In principe heb je gelijk, zeker voor iemand die een normaal functionerende alvleesklier heeft. Ik kan na ongeveer 35.000 keer mijn bloedglucose te hebben gemeten, en grofweg het dubbele aan injecties, vrij goed inschattingen maken.

Dit noem ik ervaring Galen ;)
 
Sorry hoor maar als iemand insuline wil gebruiken en zegt hierop: meer is beter als je het niet voelt. Dan heb je er geen ervaring in en geen kennis in. Kan best een slimme kerel zijn, laat die hersens ook werken dan om nog wat meer kennis op te doen want dit slaat gewoon op niks. En meer ervaring wil ik nog niet zeggen broeder ;) weet jij of hijhoe je je dosering kan uitrekenen als een NIET diabeet? Anders was dit wel naar voren gekomen en had ie andwoord op een van ze vragen ;) en ik leef niet in de waan ik leef in realiteit, ervaring en uitproberen wat wel en niet werkt.

Maar grote bron van wijsheid, vertel dan ook hoe wij domme plebs erachter komen hoeveel je idealiter zet als niet diabeet zijnde. Dat is namelijk Thomas zijn vraag en een prima klaarblijkelijk daar het topic vol staat met wijsneuzen die zeggen dat hij er niks van weet, maar er toch ook niemand een antwoord geeft ( mezelf inclusief want ik weet het ook niet )
 
weet jij of hijhoe je je dosering kan uitrekenen als een NIET diabeet?
Meten, meten en nog eens meten. En in geen geval lukraak injecteren omdat je denkt ik voel niks en het zal wel goedkomen. Wees daarin behoudend, niet plotseling de dosis met flink wat eenheden verhogen. Breng het liefst ook voor jezelf in kaart op welke momenten het goed of minder goed ging. Zelfs het weer kan bij sommigen invloed hebben, de mate van gevoeligheid voor insuline. Stress, adrenaline, gevoelens van agressie etc. spelen allemaal een rol.
 
Maar grote bron van wijsheid, vertel dan ook hoe wij domme plebs erachter komen hoeveel je idealiter zet als niet diabeet zijnde. Dat is namelijk Thomas zijn vraag en een prima klaarblijkelijk daar het topic vol staat met wijsneuzen die zeggen dat hij er niks van weet, maar er toch ook niemand een antwoord geeft ( mezelf inclusief want ik weet het ook niet )

Met een beetje zoeken en lezen ben je er zo. Berekening doe je met een aantal iu's x lichaamsgewicht ÷ door 2 = het aantal iu voor een niet diabeet, je zit in de safe zone nu. Vanuit daar kun je de dosering ophouwen tot je bij een punt bent dat je je helemaal perfect voelt in het gebruik. MEER = NIET BETER, als je niets voelt van je geinjecteerde i suline wil niet zeggen dat het niet werkt!! Tevens ligt het er ook aan welke insuline je gebruikt. Kort werkende is nutteloos en al helemaal met hgh erbij dan raad ik je toch aan langwerkende te gebruiken dan heb je oderandere ook geen last meer van de injectie tijden van hgh en insu.
 
Waarom zou kortwerkende slin nutteloos zijn?
 
Galen bedankt voor de steun!

jair16, het is jammer dat je net als vele anderen hier, vooral denkt te weten wie iemand is zonder echt goed te lezen wat iemand schrijft.
En zelfs dan, als je mij achterlijk en ondoordacht vindt, is de beste methode rustig te blijven, aan te geven waarom iets belachelijk is en dat in elk geval met logische bewoordingen te onderbouwen.
Hier met normale woorden uitleggen waarom je iets onzinnig vindt, heeft een veel positiever effect op iedereen die het leest.
Het is niet heel erg hip nee, hip is vooral hard schreeuwen en dan je zin krijgen. Maar dat is hip onder de een minderheid die door haar grote stem een meerderheid lijkt. Overal eisen harde schreeuwers de aandacht op en dat is jammer, want het is heel makkelijk om het ergens niet mee eens te zijn of iets belachelijk te vinden, het is lastiger om dat (normaal) onder woorden te brengen waarom je dat vindt en het daar bij te laten. In deze discussie 5x zeggen dat ik belachelijk bent voelt krachtiger dan 1x kort, bondig en onderbouwd uitleggen waarom je iets vindt en dat zonder sterk waardeoordeel te laten. Ik heb dit bericht ook 2x moeten overlezen om te zorgen dat ik de wat verwijtende uitlatingen er uit zou laten.

Ik zei in het bericht dat jair16 aanhaalt niet dat als je niets voelt, je meer moet gebruiken, ik zei dat je meer moet zetten dan je zelf normaal zou aanmaken.
Neemt ook niet weg, dat ik ook van mening ben dat als je niets voelt/merkt in 'algemene zin', het ook niet nuttig is.
Als toediening niets lijkt te doen, dus niet meer vocht vasthoudt, niet het idee geeft 'ik heb meer honger', het vermoedelijk ook nutteloos is om insuline in die mate te gebruiken. Lijkt me logisch toch? Ik ga geen insuline gebruiken om er dan geen effect van te ondervinden.
Het is wel wat ik nogal eens lees hier en op andere fora. Mensen die 1x of 2x per dag een IU of 5 gaan injecteren. Afhankelijk natuurlijk van hoe groot je bent (en hoe veel voeding je verstouwd), lijkt mij dergelijke lage doseringen vrijwel nutteloos. Als je dan gaat fucken met je lichaam, doe het dan 'goed' (voldoende hoog doseren, natuurlijk wel nog op enigszins verstandige wijze).

Het lijkt mij algemeen geaccepteerd (en bewezen) dat als je testosteron zet onder de hoeveelheid die jouw eigen lichaam aan zou maken, het niet nuttig is.
En is het niet toch een beetje geaccepteerd dat als je 2x zoveel testosteron zet dan je zelf aanmaakt en je dan alsnog niet goed zwaarder/sterker wordt, je ook dan hoger moet doseren (misschien heb je al een formaat dat met 250 mg test nog niet echt lekker groeit). Natuurlijk, uiteindelijk is er een grens waarop nog hoger doseren nauwelijks nog meer oplevert tegen steeds sterk worden bijwerkingen.
Is het dan niet 'slim' om deze eigenschappen toe te dichten aan andere signaalstoffen die je lichaam zelf produceert? Voor zover ik snel kon zoeken, trof ik deze eigenschap ook aan voor vitamine D.
Het lijkt mij niet vreemd als die ook voor insuline geldt, hoewel ik niet heel goed onderzoeken kon vinden waarin gezonde mensen insuline toegediend kregen en het effect op de endogene productie.

Ondanks dat bepaalde mensen hier mij totaal onverstandig vinden, wil ik toch mijn mening en ervaring delen en een aantal punten benoemen die anderen kunnen helpen die overwegen om insuline aan hun protocol toe te voegen.
Neem hierbij heel sterk mee dat iedereen verschilt! Zo zie ik er sowieso al 10 jaar jonger uit en kreeg ik van HGH dus geen 'jongere huid'. En ik kan met een scherp schilmesjes prima zelfmoord plegen, dus kreeg van HGH ook geen 'dunne huid'. Voor insuline heb ik vergelijkbare ervaringen, dat ik toch niet helemaal begrijp wat mensen soms denken te merken of menen dat het doet.

  • Deze ervaringen gaan over kortwerkende insuline: Novorapid.
  • Ik ben van mening dat als je insuline gaat gebruiken, je ook je voeding moet verhogen. Voor elke injectie moet je eiwit en koolhydraten wat omhoog. Doe je dat niet, dan zie ik niet in hoe het gebruik van insuline voor voordeel kan zorgen, waar komt anders dat voordeel vandaan als je vrijwel hetzelfde eet? Ik heb ook enigszins vluchtig gelezen dat bij suprafysiologische hoeveelheid insuline de spiereiwitsynthese verhoogt. Je maakt mij niet wijs dat je met hoge insuline dosering, hetzelfde kunt blijven eten. Helemaal de vinger kan ik er niet opleggen waarom niet (je zou al je eten kunnen concentreren rond de momenten van toediening in de hoop dat je dan in de 2 uur er na voldoende voedingsstoffen heb ten tijde van de verhoogde insulineconcentratie.
  • Wat vetten rond insulinegebruik heb ik niet als negatief ervaren. Ik ga geen beker olijfolie drinken, maar een hand met noten of mijn visolie 'durf' ik gewoon te nemen, ook al doen de mensen overal heel panisch hierover (dit geld ook voor koolhydraten rond HGH)
  • Er zit een iets groter risico aan bij andere middelen, in de zin dat als je niet goed weet wat je doet en je te hoog doseert EN je niet in de buurt bent van snel opneembare koolhydraten, een hypo uiteindelijk levensbedreigend kan zijn. Echter, bij normaal gedrag valt dit reuze mee. Je hebt een pen van 300 eenheden. Je denkt dus: 300 zal heel veel zijn. Kortom, je gaat al zoeken naar wat andere mensen (bodybuilders en diabetespatiënten) gebruiken om een idee te krijgen.
  • Ik ben begonnen op 4 eenheden. En heb dat al snel omhoog gedaan. Ik kon een dag of drie later zonder enig probleem 4x per dag 20 eenheden zetten en ben daar op blijven hangen. In de ochtend en middag merk ik daar vrijwel niets van. Na het trainen vind ik het lastiger, daar moet ik bij 10 eenheden soms al oppassen. Ik moet na mijn trainen echt fors meer gaan eten. Vermoedelijk omdat ik voorheen gewend was om vrijwel al mijn eten voor het trainen binnen te hebben. Dan vanaf 17:00 - 20:00 bezig met sporten (er heen fietsen, weerstandstraining, thuis crosstrainen). Nadien is mijn lichaam vermoedelijk zo leeg ik voor extra insuline eigenlijk te weinig voedingsstoffen direct paraat heb. Overigens kan ik hieruit afleiden dat ik wellicht sowieso na de training meer zou moeten eten voor beter herstel.
  • Ik heb na 1,5 uur een piek in de activiteit van insuline bij deze kortwerkende versie: ik moet zeker dan zorgen dat er genoeg voedingstoffen (koolhydraten met name), direct opneembaar zijn, dus al in het lichaam om verwerkt te worden. Natuurlijk, daarvoor ook, en dat doe ik ook, maar na anderhalf uur kan het zijn dat als ik toch wat minder heb gegeten zoals na de training, dan kan ik soms merken dat ik wat lichter in het hoofd wordt.
  • Als ik 4x20 eenheden insuline kan hebben, wil dat niet zeggen dat jou dat ook lukt! Ik ben 1.82 en weeg momenteel ongeveer 112 kg in de ochtend, met een redelijk laag vetpercentage (ben niet super 'droog'/'keihard'. ik ben dat nooit geweest, is voor mij lastig te verwezenlijk). Als jij even groot bent, 80 kg weegt en kneiterdroog, vermoed ik dat je veel minder eet en betwijfel ik of deze hoeveelheid verstandig.
  • Ik heb een glucosemeter en die gebruik ik ook. Het is altijd handig om het te hebben, maar in mijn optiek niet direct een vereiste. Als je je licht in je hoofd voelt, heb je eigenlijk te weinig gegeten, en kun je suikers nemen om te zorgen dat je niet te laag gaat zakken. Ik vind het evenwel zelf wel interessant om het te meten in bepaalde gevallen. Je kunt dan beter inschatten wat het met je doet of dat wat je voelt misschien komt door een te laag bloedsuiker. Maar zoals hier ook al opgemerkt: er heeft zoveel invloed op je bloedsuiker en hoe snel de insuline werkt. Neem alleen al het enorme verschil tussen 's ochtends en na de training voor mij. Beide gevallen lege maag, dezelfde dosering, maar na de training gaat het veel 'harder', mijn lichaam heeft dan echt meer nodig en heeft het sneller nodig. De daling gaat harder dan in de ochtend, vermoedelijk omdat het na het trainen al hard aan het werk is.
  • Ter informatie, ik weet niet wat voor invloed het heeft: Ik zit meestal rond de 3,8 a 4,5 met mijn bloedsuiker buiten gebruik van insuline om. Als jij waardes van 5 a 6 hebt, zal dat wellicht ook weer invloed hebben op insulinegebruik. Misschien kun je toe met minder extra eten omdat je wel lager gaat zitten en meer opneemt, maar niet 'gevaarlijk' laag.
  • Ik heb in het verleden voor ik ooit insuline heb gebruikt, ook wel sporadisch lichte tot matige hypo's gehad. Vooral in periodes van afvallen. Ik heb die nooit als eng of enorm gevaarlijk ervaren, echter is het natuurlijk wel noodzakelijk dan direct suiker te nemen en helemaal handig is het niet, ook niet als je wilt afvallen. Je lichaam gaat op dat moment hard zweten en je voelt je niet echt lekker en dat kan nooit goed zijn. Ik had en heb dus sowieso ervaring met het gevoel dat ontstaat als bloedsuiker te snel daalt.
  • Een laag bloedsuiker (bij mij rond de 3,5) hoeft niet te betekenen dat je een hypo hebt. Ik heb mij prima gevoelt op lage bloedsuikers. Een snelle daling is wel vervelend en risicovol. Je weet namelijk ook niet wanneer het 'stopt'. Ik wil maar aangeven dat een laag bloedsuiker niet hoeft te betekenen dat je 'te ver' bent gegaan.
  • Groei je van insuline? Ja, je blaast zeker op met vocht. Komt er veel spiermassa bij? Dat kan ik niet kwantificeren. Net als met HGH, is het voor mij lastig om te bepalen welke component van het hele protocol voor welk aandeel zorgt. Ik zie er nu met test/HGH/insuline er meer uit als een freak. Dus in die zin werkt het (ik wil er graag beangstigend en monsterlijk uitzien denk ik). Maar je zult van mij niet horen dat HGH of insuline voor heel veel extra spiergroei zorgen. Theoretisch is dat ook niet zo omdat als je het zonder test, trainen en veel eten zou gebruiken, zowel HGH als insuline je niet erg gespierd gaan maken.
 
Ondanks dat bepaalde mensen hier mij totaal onverstandig vinden, wil ik toch mijn mening en ervaring delen en een aantal punten benoemen die anderen kunnen helpen die overwegen om insuline aan hun protocol toe te voegen.
Neem hierbij heel sterk mee dat iedereen verschilt! Zo zie ik er sowieso al 10 jaar jonger uit en kreeg ik van HGH dus geen 'jongere huid'. En ik kan met een scherp schilmesjes prima zelfmoord plegen, dus kreeg van HGH ook geen 'dunne huid'. Voor insuline heb ik vergelijkbare ervaringen, dat ik toch niet helemaal begrijp wat mensen soms denken te merken of menen dat het doet.

  • Deze ervaringen gaan over kortwerkende insuline: Novorapid.
  • Ik ben van mening dat als je insuline gaat gebruiken, je ook je voeding moet verhogen. Voor elke injectie moet je eiwit en koolhydraten wat omhoog. Doe je dat niet, dan zie ik niet in hoe het gebruik van insuline voor voordeel kan zorgen, waar komt anders dat voordeel vandaan als je vrijwel hetzelfde eet? Ik heb ook enigszins vluchtig gelezen dat bij suprafysiologische hoeveelheid insuline de spiereiwitsynthese verhoogt. Je maakt mij niet wijs dat je met hoge insuline dosering, hetzelfde kunt blijven eten. Helemaal de vinger kan ik er niet opleggen waarom niet (je zou al je eten kunnen concentreren rond de momenten van toediening in de hoop dat je dan in de 2 uur er na voldoende voedingsstoffen heb ten tijde van de verhoogde insulineconcentratie.
  • Wat vetten rond insulinegebruik heb ik niet als negatief ervaren. Ik ga geen beker olijfolie drinken, maar een hand met noten of mijn visolie 'durf' ik gewoon te nemen, ook al doen de mensen overal heel panisch hierover (dit geld ook voor koolhydraten rond HGH)
  • Er zit een iets groter risico aan bij andere middelen, in de zin dat als je niet goed weet wat je doet en je te hoog doseert EN je niet in de buurt bent van snel opneembare koolhydraten, een hypo uiteindelijk levensbedreigend kan zijn. Echter, bij normaal gedrag valt dit reuze mee. Je hebt een pen van 300 eenheden. Je denkt dus: 300 zal heel veel zijn. Kortom, je gaat al zoeken naar wat andere mensen (bodybuilders en diabetespatiënten) gebruiken om een idee te krijgen.
  • Ik ben begonnen op 4 eenheden. En heb dat al snel omhoog gedaan. Ik kon een dag of drie later zonder enig probleem 4x per dag 20 eenheden zetten en ben daar op blijven hangen. In de ochtend en middag merk ik daar vrijwel niets van. Na het trainen vind ik het lastiger, daar moet ik bij 10 eenheden soms al oppassen. Ik moet na mijn trainen echt fors meer gaan eten. Vermoedelijk omdat ik voorheen gewend was om vrijwel al mijn eten voor het trainen binnen te hebben. Dan vanaf 17:00 - 20:00 bezig met sporten (er heen fietsen, weerstandstraining, thuis crosstrainen). Nadien is mijn lichaam vermoedelijk zo leeg ik voor extra insuline eigenlijk te weinig voedingsstoffen direct paraat heb. Overigens kan ik hieruit afleiden dat ik wellicht sowieso na de training meer zou moeten eten voor beter herstel.
  • Ik heb na 1,5 uur een piek in de activiteit van insuline bij deze kortwerkende versie: ik moet zeker dan zorgen dat er genoeg voedingstoffen (koolhydraten met name), direct opneembaar zijn, dus al in het lichaam om verwerkt te worden. Natuurlijk, daarvoor ook, en dat doe ik ook, maar na anderhalf uur kan het zijn dat als ik toch wat minder heb gegeten zoals na de training, dan kan ik soms merken dat ik wat lichter in het hoofd wordt.
  • Als ik 4x20 eenheden insuline kan hebben, wil dat niet zeggen dat jou dat ook lukt! Ik ben 1.82 en weeg momenteel ongeveer 112 kg in de ochtend, met een redelijk laag vetpercentage (ben niet super 'droog'/'keihard'. ik ben dat nooit geweest, is voor mij lastig te verwezenlijk). Als jij even groot bent, 80 kg weegt en kneiterdroog, vermoed ik dat je veel minder eet en betwijfel ik of deze hoeveelheid verstandig.
  • Ik heb een glucosemeter en die gebruik ik ook. Het is altijd handig om het te hebben, maar in mijn optiek niet direct een vereiste. Als je je licht in je hoofd voelt, heb je eigenlijk te weinig gegeten, en kun je suikers nemen om te zorgen dat je niet te laag gaat zakken. Ik vind het evenwel zelf wel interessant om het te meten in bepaalde gevallen. Je kunt dan beter inschatten wat het met je doet of dat wat je voelt misschien komt door een te laag bloedsuiker. Maar zoals hier ook al opgemerkt: er heeft zoveel invloed op je bloedsuiker en hoe snel de insuline werkt. Neem alleen al het enorme verschil tussen 's ochtends en na de training voor mij. Beide gevallen lege maag, dezelfde dosering, maar na de training gaat het veel 'harder', mijn lichaam heeft dan echt meer nodig en heeft het sneller nodig. De daling gaat harder dan in de ochtend, vermoedelijk omdat het na het trainen al hard aan het werk is.
  • Ter informatie, ik weet niet wat voor invloed het heeft: Ik zit meestal rond de 3,8 a 4,5 met mijn bloedsuiker buiten gebruik van insuline om. Als jij waardes van 5 a 6 hebt, zal dat wellicht ook weer invloed hebben op insulinegebruik. Misschien kun je toe met minder extra eten omdat je wel lager gaat zitten en meer opneemt, maar niet 'gevaarlijk' laag.
  • Ik heb in het verleden voor ik ooit insuline heb gebruikt, ook wel sporadisch lichte tot matige hypo's gehad. Vooral in periodes van afvallen. Ik heb die nooit als eng of enorm gevaarlijk ervaren, echter is het natuurlijk wel noodzakelijk dan direct suiker te nemen en helemaal handig is het niet, ook niet als je wilt afvallen. Je lichaam gaat op dat moment hard zweten en je voelt je niet echt lekker en dat kan nooit goed zijn. Ik had en heb dus sowieso ervaring met het gevoel dat ontstaat als bloedsuiker te snel daalt.
  • Een laag bloedsuiker (bij mij rond de 3,5) hoeft niet te betekenen dat je een hypo hebt. Ik heb mij prima gevoelt op lage bloedsuikers. Een snelle daling is wel vervelend en risicovol. Je weet namelijk ook niet wanneer het 'stopt'. Ik wil maar aangeven dat een laag bloedsuiker niet hoeft te betekenen dat je 'te ver' bent gegaan.
  • Groei je van insuline? Ja, je blaast zeker op met vocht. Komt er veel spiermassa bij? Dat kan ik niet kwantificeren. Net als met HGH, is het voor mij lastig om te bepalen welke component van het hele protocol voor welk aandeel zorgt. Ik zie er nu met test/HGH/insuline er meer uit als een freak. Dus in die zin werkt het (ik wil er graag beangstigend en monsterlijk uitzien denk ik). Maar je zult van mij niet horen dat HGH of insuline voor heel veel extra spiergroei zorgen. Theoretisch is dat ook niet zo omdat als je het zonder test, trainen en veel eten zou gebruiken, zowel HGH als insuline je niet erg gespierd gaan maken.
Goede weloverwogen punten.
Ik zit meestal rond de 3,8 a 4,5
Dat is echt bijzonder laag voor een niet diabetes patient. Al kan dit een vertroebeld beeld zijn als dit geen HbA1c-gehalte is (gemeten over een langere periode) maar enkel uit meet momenten van de bloedglucose bestaat. Een internist zou overigens elke persoon met diabetes sterk aanraden hoger te gaan zitten want het vermoeden dat hypo's in deze een grote rol spelen zullen aanwezig zijn. Zelf zit ik qua HbA1c-gehalte de afgelopen jaren tussen de 5-6.
 
Berekening doe je met een aantal iu's x lichaamsgewicht ÷ door 2 = het aantal iu voor een niet diabeet.
Dus de invoer van je berekening is onder andere een aantal IU insuline, en de uitvoer is ook weer een aantal IU insuline?
Dat lijkt me onwerkbaar.

Vanuit daar kun je de dosering ophouwen tot je bij een punt bent dat je je helemaal perfect voelt in het gebruik. MEER = NIET BETER, als je niets voelt van je geinjecteerde i suline wil niet zeggen dat het niet werkt!!
Samengevat zeg je hier niets.
Meer is nooit 'altijd beter', want alles heeft een dodelijk dosis.
Dat hele 'voelen' is hier door jou uit het verband gerukt. Als ik ergens 'voelen' genoemd heb, heb ik niet zo de nadruk willen leggen daarop.

Tevens ligt het er ook aan welke insuline je gebruikt. Kort werkende is nutteloos en al helemaal met hgh erbij dan raad ik je toch aan langwerkende te gebruiken dan heb je oderandere ook geen last meer van de injectie tijden van hgh en insu.
Er is hier geen enkel onderbouwd argument voor aangedragen in je andere onderwerp.
Sterker, ik zou juist zeggen dat als je langwerkende insuline gebruikt, je dat behouden moet doen, omdat je anders een hypo kunt krijgen tijdens het slapen.
Het niveau van afgifte van insuline is dan dus zo beperkt, dat er een kans is dat het alleen je pancreas permanent (gedeeltelijk) uitschakelt. Ik kan mij niet voorstellen dat je veilig en geregeld suprafysiologische insulinewaarden kunt bereiken met langwerkende insuline.

Maar, dat is allemaal gissen. Ik weet het niet en je gaat hier ook geen onderzoek naar vinden.

Er is wel onderzoek geweest dat suprafysiologisch insulinewaarden spiereiwitsynthese verhogen. En dat bereik je in elk geval wel met kortwerkende insuline.

In mijn ogen valt voorlopig kortwerkende insuline dus te verkiezen boven langwerkende insuline.

Maar, graag, meer kennis van mensen die menen hier iets over te weten en een plausibel verhaal kunnen ophangen!
Ik heb absoluut niet de waarheid in pacht.

Dat is echt bijzonder laag voor een niet diabetes patient. Al kan dit een vertroebeld beeld zijn als dit geen HbA1c-gehalte is (gemeten over een langere periode) maar enkel uit meet momenten van de bloedglucose bestaat. Een internist zou overigens elke persoon met diabetes sterk aanraden hoger te gaan zitten want het vermoeden dat hypo's in deze een grote rol spelen zullen aanwezig zijn. Zelf zit ik qua HbA1c-gehalte de afgelopen jaren tussen de 5-6.
Ik weet nu niet wat HbA1c gehalte precies is. Heb het even opgezocht wat mijn waarde was, bij afgelopen prikmoment was dat 31 mmol/l, zo te zien aan de onderkant van de referentiewaarden. 5-6 is waarde in percentage en als ik de tabel zie, zit ik met mijn 31 mmol/l daar ook in.
Dat was voor mijn ervaring met insuline afgelopen jaar.
Over paar dagen weer nieuwe uitslag.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu geen HbA1c gehalte precies is. Heb het even opgezocht, bij afgelopen prikmoment was dat 31 mmol/l, zo te zien aan de onderkant van de referentiewaarden. 5-6 is waarde in percentage en als ik de tabel zie, zit ik met mijn 31 mmol/l daar ook in.
Dat was voor mijn ervaring met insuline afgelopen jaar.
Over paar dagen weer nieuwe uitslag.
:thumbup:
v5CKalgh.jpg
 
Dus de invoer van je berekening is onder andere een aantal IU insuline, en de uitvoer is ook weer een aantal IU insuline?
Dat lijkt me onwerkbaar.


Samengevat zeg je hier niets.
Meer is nooit 'altijd beter', want alles heeft een dodelijk dosis.
Dat hele 'voelen' is hier door jou uit het verband gerukt. Als ik ergens 'voelen' genoemd heb, heb ik niet zo de nadruk willen leggen daarop.


Er is hier geen enkel onderbouwd argument voor aangedragen in je andere onderwerp.
Sterker, ik zou juist zeggen dat als je langwerkende insuline gebruikt, je dat behouden moet doen, omdat je anders een hypo kunt krijgen tijdens het slapen.
Het niveau van afgifte van insuline is dan dus zo beperkt, dat er een kans is dat het alleen je pancreas permanent (gedeeltelijk) uitschakelt. Ik kan mij niet voorstellen dat je veilig en geregeld suprafysiologische insulinewaarden kunt bereiken met langwerkende insuline.

Maar, dat is allemaal gissen. Ik weet het niet en je gaat hier ook geen onderzoek naar vinden.

Er is wel onderzoek geweest dat suprafysiologisch insulinewaarden spiereiwitsynthese verhogen. En dat bereik je in elk geval wel met kortwerkende insuline.

In mijn ogen valt voorlopig kortwerkende insuline dus te verkiezen boven langwerkende insuline.

Maar, graag, meer kennis van mensen die menen hier iets over te weten en een plausibel verhaal kunnen ophangen!
Ik heb absoluut niet de waarheid in pacht.


Ik weet nu niet wat HbA1c gehalte precies is. Heb het even opgezocht wat mijn waarde was, bij afgelopen prikmoment was dat 31 mmol/l, zo te zien aan de onderkant van de referentiewaarden. 5-6 is waarde in percentage en als ik de tabel zie, zit ik met mijn 31 mmol/l daar ook in.
Dat was voor mijn ervaring met insuline afgelopen jaar.
Over paar dagen weer nieuwe uitslag.


1.
Hypo tijdens het gebruik van langwerkende is bijna niet van toepassing! Het is juist veiliger omdat je geen 2 pieken erin hebt die na de eerste 10a 30min komt en 2 uur later heb je weer een piek in je waardes. Langwerkende is juist constanter, je kunt hier rustog mee slapen. Vraag je anders zepf af denk je dat diabetes patienten niet meer spuiten als ze gaan slapen? ? WRONG, Werkt 12uur dus bv als je om 06:00 injecteerd zup je dit om 18:00 weer moeten doen zodat je 24uur een constante dosering hebt zonder pieken en hypo gevaren.

2.
Zoals ik eerder zei, zul je erachter moeten komen hoeveel iu je moet pakken per lichaamsgewicht en daarvan de helfd doen is je veilige start dosering voor een NIET diabeet. Zoek rond op internet en dan zul je het zelf bevinden.

3.
hgh verhoogt je waardes
Insuline verlaagd je waardes ;)

Langwerkende is gewoon 2x in 24u prikken en je kan hgh zetten wanneer je dan wil
Kort werkende moet je gaan time met injectie tijden.

4.
Met kort werkende worden je cellen die insuline aanmaken steeds geactiveerd en gedeactiveerd, het is niet constand 1 waarde zeg maar wat zeker kan leiden tot diabetes type 1 of 2 op oudere leeftijd. Je schommelt te veel met het gebruik hiervan.


Maar goed. Ieder ze eigen manier, ik slaap gewoon goed met lantus insuline, laatste maaltijd op een vrijedag gaat er om 24uur in, opstaan op een vrije dag is om 10:00 in die hele tussentijd heb ik nog noooooit een hypo ervaren of het gevoel NAAR een hypo, zweten, duizelig, trillen, vlekken gaan zien. Terwijl ik dat met kortwerkende wel heb, je weet namelijk niet precies wanneer die piek gaat komen en dat maakt het zo gevaarlijk. Dan voel je het opkomen maar helaas je hebt niets van eten of suiker in de buurt en dan ben je de zak je raak je out

Dit is gewoon de waarheid niet meer of minder van te maken.

Maar goed doe je ding, zoek nog wat rond en kom dan pas bij me terug weer. Ik verdiep me namelijk heel veel in insuline ben er meer fan van dan hgh
 
Ntw er is ook een verschil tussen 10iu kortwerkende zetten in 4uurtje werkingstijd en een verschillp tussen 10iu langwerkende zetten met 12uur werkingstijd.

Die kort werkende is veeeeel heftiger dan langwerkende

Maak je keuze
 
  1. Een diabeet kan slapen met een langwerkende insuline omdat zijn waarden anders permanent verhoogd zijn en hij kan er mee slapen omdat hij het toedient op fysiologische hoeveelheden om op normaalwaarden uit te komen.
    En dat is dus wat je niet wilt als bodybuilder, een klein beetje insuline extra, want dan heb je er geen baat bij. Fysiologische hoeveelheden insuline verhogen je spiereiwitsynthese niet en simuleren alleen je eigen aanmaak.
    Verder noem allerlei niet ter zake doende dingen, zoals dat het 12 uur werkt, dat je later weer moet injecteren. Ja dat zal! Moet met kortwerkende insuline ook, alleen iets vaker. Dat je dat 'onhandig' vindt, doet niet ter zake bij wat we hier bespreken: welke doseringen zijn effectief en waarom.
  2. Jij zei "Met een beetje zoeken en lezen ben je er zo" en noemt dan een manier om dat te bepalen. Nu blijkt dat dat helemaal niet klopt. Jij zegt alleen: ik weet het niet, maar als je dan bepaald hebt wat je moet gebruiken, neem daar dan de helft van. Waar stoel jij dit soort raad uit? Als je bepaald hebt wat goed is voor je gewicht, dan begin je DAAR toch op, niet op de helft? Gelukkig heb ik inmiddels al gemeld hoe ik het aangepakt hebten dat lijk me een vrij verstandig methode.
  3. HGH en insuline hebben een wisselwerking ja.
    Na half jaar 10 IU HGH had ik nog geenszins hogere bloedsuikerwaarden. Misschien heb ik geluk, of kan dat nog komen of gebeurt het lang niet altijd.Je zou dan kunnen suppleren met langwerkende insuline, maar dan gebruik je de insuline niet om extra te groeien. Dat effect heeft het dan niet, je bent dan een bijwerking van HGH aan het oplossen. En dat kan werken, maar daar hebben we het hier niet over.
    Voor mij met een bloedsuikerwaarde van 3,5 tot 4,5, zou het volkomen nutteloos zijn om een langwerkende insuline te gebruiken om niet bestaande resistentie tegen te gaan. Daar wilde ik ook insuline niet voor gebruiken en daar willen de meeste mensen het niet voor gebruiken.
    Overigens weet ik niet hoe blij ik zou worden van insuline gebruiken om resistentie te verhelpen.
    Je bent immers al resistent aan het worden en voegt dan nog meer van het middel toe dat al niet goed werkt om dan weer op een baseline uit te komen. Misschien is dat tijdelijk stoppen en naar baseline terug gaan verstandiger.
  4. Als je insuline injecteert, injecteer je insuline. Je injecteert geen stof dat je insulineproducerende cellen activeert. Integendeel, je pancreas, waar insuline geproduceerd wordt, valt juist stil.
    Overigens werkt jouw lichaam exact op de manier waarvan jij vindt dat het niet goed is en je diabetes van krijgt.
    Als je koolhydraten eet, stijgt je bloedsuiker en gaat je pancreas meer insuline aanmaken om het te kunnen verwerken.
    Extreme pieken en dalen zijn vermoedelijk niet goed. Maar met exogeen toedienen van insuline moet je vooral uitkijken voor wat diepere dalen. Als je goed koolhydraten eet, heb je die maar zeer beperkt.
  5. Nogal wiedes dat je langwerkende insuline geen hypo's opleveren of vervelend gevoel. Je doseert laag. En daar ligt het punt, het is de vraag hoe nuttig dat is. Zit je nu op suprafysiologische hoeveelheid en stimuleer je spiereiwitsynthese? Twijfelachtig. Maar als jij je er goed onder voelt en denkt dat je er wat mee opschiet, is dat prima. In algemene zin zou ik met de kennis die ik nu heb, zeggen dat het niet nuttig is om laag gedoseerde langwerkende insuline te gebruiken om spiergroei te bevorderen.
 
Ik zou wel per maaltijd meer eten als je meer iu's zet maar niet je totale calorie iname van de dag.
 
Met (middel)langwerkende kan je ook hypo krijgen, bijvoorbeeld in de nacht. Er zit namelijk verschil tussen langwerkende, er zijn er die naar een soort van piek werken en dan geleidelijk afnemen. Humuline is hiervan een goed voorbeeld, werkt na enkele uren naar een piek toe en neemt dan af. Tresiba is wat mij betreft uit eigen ervaring een betere langwerkende. Werkt echt redelijk constant. Qua kortwerkend nooit problemen gehad met Humalog, gebruik nu naar tevredenheid Novorapid.
FbDglBEl.jpg
 
Back
Naar boven