AndroidHealthClinic

invoertaksen uit de VS mbt producten van Rogue

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
3.662
Massa
100kg
Beste,

een vriend van me wil of de Rogue power bar of de westside bar kopen, maar die vind je niet terug op Rogue Europe;

Ik zie op de site van Rogue USA, dat ze die wel vanuit de VS versturen.
Voor de rogue power bar komt de totaalprijs op 323 euro; en de westside bar op 392 euro;

Moet men daar echter nog invoertaksen op betalen? Enig idee hoeveel dan?

• Topic Starter Topic Starter
Hey thanks!!

Ik heb er wel .be van gemaakt daar ik de kerel in België woont.
Er komt ongeveer 115 euro bij. hallucinant.

Ik zal hem mss aanraden de texas power bar te kopen op strengthshop; dan heeft hij die voor 479 euro . Is iets goedkoper maar niet veel.

Maar goed, de kerel heeft geld genoeg :)

Gewoon ATX is hij voor 249 klaar! En heeft hij een stang die niet kapot te krijgen is maargoed heb het al vaker gezegd...

Gewoon ATX is hij voor 249 klaar! En heeft hij een stang die niet kapot te krijgen is maargoed heb het al vaker gezegd...

Neen, ik raad hem de atx barbells af maar dat is een andere discussie die ik niet meer wens te voeren.
Dus laten we het daar niet over hebben. Bedankt;

Neen, ik raad hem de atx barbells af maar dat is een andere discussie die ik niet meer wens te voeren.
Dus laten we het daar niet over hebben. Bedankt;

Haha jij bent ook niet meer te volgen.
Tig topics geopend over barbells waarbij de prijs boven de 300,- onzin zou zijn voor ons sporters.
Volgens mij trok je destijds de conclusie dat dan de ATX de beste keus was en nu raad je ineens een ATX af.

Dan ben ik toch wel benieuwd naar die ommezwaai.

Haha jij bent ook niet meer te volgen.
Tig topics geopend over barbells waarbij de prijs boven de 300,- onzin zou zijn voor ons sporters.
Volgens mij trok je destijds de conclusie dat dan de ATX de beste keus was en nu raad je ineens een ATX af.

Dan ben ik toch wel benieuwd naar die ommezwaai.

Dude, tracht geen olie op het vuur te gooien.Je verdraait trouwens de realiteit.Je weet maar al te goed waar die ommezwaai vandaan komt.Indertijd heb je ook in die discussie olie op het vuur gegooid.
Lees de openingspost. Het gaat dus NIET over invoertaksen, niet over de kwaliteit van de atx barbells.
Uit respect voor BigT zal ik niet ingaan op de opmerkingen in dit topic over de atx barbells en vraag dan ook aan BigT opmerkingen door anderen omtrent deze barbells in DIT topic te verwijderen.

---------- Toegevoegd om 12:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:32 ----------

Er mag trouwens een slotje op want het antwoord op mijn vraag is reeds gegeven.

Waar heb je het over? Ik ben op een gegeven moment afgehaakt van die ellenlange discussies van je en weet totaal niet waarom je ineens een ander standpunt hebt ingenomen. Heb ook totaal geen zin om in je geschiedenis te duiken.

Waarom reageer jij toch steeds zo overspannen hier op het internet?

Waar heb je het over? Ik ben op een gegeven moment afgehaakt van die ellenlange discussies van je en weet totaal niet waarom je ineens een ander standpunt hebt ingenomen. Heb ook totaal geen zin om in je geschiedenis te duiken.

Waarom reageer jij toch steeds zo overspannen hier op het internet?

Dus je reageert eerst verveeld op mijn topic en begint te zeiken dat ik tientallen topics open en dan tot een conclusie kom en dan een ommezwaai maak die je niet kan begrijpen en nu zeg je dat je geen zin hebt veel te gaan lezen. Dude, je was er bij tijdens de discussie toen ik inderdaad zei dat de bar tot de betere hoort in zijn prijsklasse maar toen kwam de hele discussie over wat onder de garantie viel. En de wijze en de inhoud van FS vond IK niet iets wat me vertrouwen inboezemde, zeker als men ziet dat er een klant was die een klacht had over zijn atx bar en daar maar een zeer flauwe reactie van FS kwam, alsook de mensen hier die het blijkbaar vonden dat het moest kunnen dat een bar van 260 euro een mankement vertoonde en niet ging ingeruild worden; De persoon moest ze zelf maar proberen herstellen.
Het was dus de onduidelijkheid over de garantie and the afte sales die ik niet goed vond.
ZO, nu dwong je me terug in te gaan op de hele problematiek die ik niet opnieuw wou aankaarten.

En ik reageer alleen overspannen, zoals jij dat zo wil noemen, als er idiote opmerkingen worden gemaakt of naast de kwestie wordt geantwoord.

Ok, bedankt voor je antwoord.

Heb ik iets gemist? Welke klant heeft een mankement aan zijn ATX bar zelf moeten oplossen? Dat lijkt mij namelijk erg sterk, producten met fabricagefouten en defecten die niet door verkeerd gebruik zijn veroorzaakt worden normaal gesproken namelijk gewoon hersteld of vervangen.

Daarnaast zijn alle probleempjes (een defecte lager of een foutje in het patroon van de knurling) met ATX bars van het afgelopen anderhalf jaar op één hand te tellen, dus dan zou ik hier ook van moeten afweten.

Ik weiger nog langer in te gaan op deze discussie daar ik in alle topics waar dit ter sprake komt verbannen word. Wie zin heeft moet maar de 10-tallen pagina's lezen over de atx-bars. Daar was er een lid die dit ter sprake bracht maar er werd verder niet op ingegaan. Er werd op slinkse wijze verwezen naar een ander probleem en dat werd dan aangekaart.
Toen ik vroeg hoe het probleem met de klant uiteindelijk is opgelost en ik daarna vroeg of de barbell met het sleevesprobleem was vervangen door een nieuwe bar kwam er geen antwoord en werd ik met een excuus uit het topic gegooid; Omdat ik iemand had beledigd.
"Atx bar ervaringen", post "28 January 2014, 17:38"

Maar goed, men mag alles in dit topic wissen anders krijg ik weer een topicban of kaart, nietwaar.
HEt ging verdomme om invoertaksen en alweer verneukt men mijn topic met off topic bullshit.
Als het niet over invoertaksen gaat, gelieve dan de posts te verwijderen, inclusief mijn posts hier. Topic clean up en slotje. Dank u.

Laatst bewerkt:
Het enige echte grote probleem dat ik mij het afgelopen jaar kan herinneren met een ATX bar is één ATX Bearing Bar waarbij de naaldlagers na een paar weken niet meer zo soepel draaiden. Die klant heeft de bar gewoon retour gestuurd en terugbetaald gekregen, staat echter ook in het ervaringen topic. De trainingspartner van deze klant (Belgisch gewichtheffer) had overigens ook een ATX Bearing Bar en had daar geen problemen mee. Net zoals de andere honderden bars die alleen al in NL en België verkocht zijn.

Je vriend zou er in ieder geval wel goed aan doen om een ATX bar aan te schaffen, scheelt toch enorm veel geld en de kwaliteit is erg hoog! :)

Het enige echte grote probleem dat ik mij het afgelopen jaar kan herinneren met een ATX bar is een ATX Bearing Bar waarbij de naaldlagers na een paar weken niet meer zo soepel draaiden. Die klant heeft de bar gewoon retour gestuurd en terugbetaald gekregen, staat echter ook in het topic. De trainingspartner van deze klant (Belgisch gewichtheffer) had overigens ook een ATX Bearing Bar en had daar geen problemen mee.

Je vriend zou er in ieder geval wel goed aan doen om een ATX bar aan te schaffen, scheelt toch enorm veel geld en de kwaliteit is erg hoog! :)

Ok al vond ik dat van de terugbetaling niet terug in het topic; Welke pagina?

Maar dan blijft de vraag:welke atx bar want, inderdaad, Niels heeft bewezen dat één van die barbells zeer goed is, maar ondertussen zijn er heel veel bij gekomen. Hij doet net als ik aan deadliften, squatten benchen en wil een centre curl, alsook zwarte afwerking, aan de greep, niet noodzakelijk de sleeves.

(en nogmaals, ik heb tot tienmaal toe gezegd dat ik overtuigd was van de kwaliteit van de barbell zelf, de discussie is indertijd zelf niet ontspoord door deze vraagstelling maar door de discussie over de garantievoorwaarden over de bumper plates, maat dit nog maar eens, terzijde!!)

Ok al vond ik dat van de terugbetaling niet terug in het topic; Welke pagina?

Maar dan blijft de vraag:welke atx bar want, inderdaad, Niels heeft bewezen dat één van die barbells zeer goed is, maar ondertussen zijn er heel veel bij gekomen. Hij doet net als ik aan deadliften, squatten benchen en wil een centre curl, alsook zwarte afwerking, aan de greep, niet noodzakelijk de sleeves.
In dezelfde post die ik hierboven link staat gewoon dat de bar door de klant geretourneerd was. Die is dus door ons terugbetaald, al staat dat er niet letterlijk.

De ATX Power Bar en de ATX Ram Bar zijn de beste opties als je een zwarte coating wilt. De zwart-oxide coating van de Ram Bar heeft wel meer onderhoud nodig! Zie op de productpagina het tabblad 'Gebruik' en dan het kopje 'Onderhoud van de halterstang'. Daarnaast heeft ATX Ram Bar heeft wél center knurl en de ATX Power Bar niet. Verder hebben deze twee bars dezelfde specificaties.

Ok, bedankt. Hij leest hier mee dus hij doet nu maar met de info wat hij wil.

Mss een antwoord op topic: Je moet inderdaad volgende rekenen

Invoerrechten: niet zoveel dacht voor een barbell een paar %
BTW: Grootste brok die erbij komt. Das meteen ook de reden waarom de bar op Rogue EU zoveel meer kost dan op de US site
Wisselkoers: je zal in USD betalen. Dingen zoals Paypal rekenen een wisselprovisie. Dit is ook niet zo veel
Administratiekosten: Dit is wat de post rekenent om je pakje in te klaren. en aan te geven bij de douane.

Die Texas bar komt trouwens ook uit Amerika. Door die te importeren zijn daar net dezelfde kosten etc op betaald en haalt de handelaar bij de klant gewoon op. Nadeel aan die Texas bar is de extra tussen persoon die nog eens zijn marge neemt.

Je betaalt dus die Texas bar hier relatief meer dan de WSB.

Google eens Duty calculator. Reken dan de wisselkoers en ga naar de site van de post om de adminkosten erbij te rekenen.

Ik heb destijds mijn WSB laten overkomen van de US. Op 10 dagen was die hier in perfecte staat.

Op moment dat ik hem kocht was hij hier in EU uit voorraad en kon het nog maanden duren voor die weer op stock kwam.
Texas heb ik overwogen maar vind de prijs kwaliteit hier gewoon niet goed. Mocht ik in US wonen had ik deze wss gekocht.
De nieuwe ATX bars waren toen ook nog niet beschikbaar, anders had ik wel getwijfeld voor bijvoorbeeld zo een ATX RAM bar.

Verder zou ik zeggen: laat iedereen hier zoveel geld aan deze dingen als die wil. Ik denk niet dat je tussen de westside, atx, texas een slechte bar zal vinden.

Ik heb wel al opgemerkt dat FS de info en tips uit vorig advies mooi heeft overgenomen bij de specificaties van de barbells. Wat ik wel zeer netjes vind.

Mss een antwoord op topic: Je moet inderdaad volgende rekenen

Invoerrechten: niet zoveel dacht voor een barbell een paar %
BTW: Grootste brok die erbij komt. Das meteen ook de reden waarom de bar op Rogue EU zoveel meer kost dan op de US site
Wisselkoers: je zal in USD betalen. Dingen zoals Paypal rekenen een wisselprovisie. Dit is ook niet zo veel
Administratiekosten: Dit is wat de post rekenent om je pakje in te klaren. en aan te geven bij de douane.

Die Texas bar komt trouwens ook uit Amerika. Door die te importeren zijn daar net dezelfde kosten etc op betaald en haalt de handelaar bij de klant gewoon op. Nadeel aan die Texas bar is de extra tussen persoon die nog eens zijn marge neemt.

Je betaalt dus die Texas bar hier relatief meer dan de WSB.

Google eens Duty calculator. Reken dan de wisselkoers en ga naar de site van de post om de adminkosten erbij te rekenen.

Ik heb destijds mijn WSB laten overkomen van de US. Op 10 dagen was die hier in perfecte staat.

Op moment dat ik hem kocht was hij hier in EU uit voorraad en kon het nog maanden duren voor die weer op stock kwam.
Texas heb ik overwogen maar vind de prijs kwaliteit hier gewoon niet goed. Mocht ik in US wonen had ik deze wss gekocht.
De nieuwe ATX bars waren toen ook nog niet beschikbaar, anders had ik wel getwijfeld voor bijvoorbeeld zo een ATX RAM bar.

Verder zou ik zeggen: laat iedereen hier zoveel geld aan deze dingen als die wil. Ik denk niet dat je tussen de westside, atx, texas een slechte bar zal vinden.

Ik heb wel al opgemerkt dat FS de info en tips uit vorig advies mooi heeft overgenomen bij de specificaties van de barbells. Wat ik wel zeer netjes vind.

Zeer praktische en bruikbare info!! Thanks!!

---------- Toegevoegd om 16:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:44 ----------

De persoon voor wie ik de info vroeg zal voor de westside bar gaan. Hij zei dat ze voor hem wat overkill is maar voor zijn broer, waar hij vaak mee traint, niet.

Bedankt iedereen voor de info.

Als ik terug een homegym heb binnen een paar maanden, ga ik mss ook voor deze bar gaan, zoniet de atx ram bar.

Terug
Naar boven