- Waardering
- 22.487
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Helemaal geen hater... Heb me net een htc one x aangeschaft.. was toen ook aan het twijfelen tussen iphone,samsung of htc.. Heb duidelijk alle specificaties naast elkaar gelegd en de htc kwam er duidelijk uit.. Nu had ik een beetje spijt van mn aankoop omdat ik las dat de iphone 5 ging uitkomen maar blijkt die nog steeds niet beter te zijn dan de htc.. tog een beetje teleurstellend vind ik.. Ok alles is verbeterd maar er zijn niet egt nieuwe dingen tog?Duidelijk haters.
Lees de tekst nog eens goed zou ik zeggen, de upgrades zijn gewoon netjes en zullen duidelijk merkbaar zijn.
De resolutie van de iphone was al erg hoog met de retina schermen, je ziet met het blote oog de pixels niet meer dus dat is ongeveer de limiet qua resolutie. Apple gebruikt gewoon de hoogst mogelijke resolutie. Ze gebruiken alleen niet zo'n lomp groot scherm zoals de merken die hen kopiëren en houden het bij een scherm dat qua grootte het toestel compact genoeg houdt. Dat vind ik net goed.
Verder zou ik niet weten waarom dit geen toevoeging is of niet 5 waardig is. Zeg je dat ook over andere merken die met updates komen? Ik volg Big T: wat verwachten jullie eigenlijk van een iphone 5? Weten jullie misschien beter dan Apple wat er mogelijk is aan updates? Zo ja dan stel ik voor dat je je eigen phone gaat produceren en verkopen.![]()
Ik vraag me toch af wat voor verbeteringen er nog aan zo'n telefoon kunnen worden toegepast. Het is toch al een vrij compleet product dus... Zou het ook lastig vinden. Geef is als klant aan wat je wilt dan.
Uhu..maar waarom lopen mensen te zeiken dan als ze niet eens wat missen of weten wat ze willen.
Het toestel voldoet zeker.. dat heb je meestal met topmerken. Maar het gaat erom om de klant te verrukken.. Boven hun verwachting te scoren.. Zo word je marktleider.
Geef mij is een goede reden om een nieuwere versie te kopen als die dingen toevoegt die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt? Is het dan puur voor de heb? Kapotte maatschappij.Helemaal geen hater... Heb me net een htc one x aangeschaft.. was toen ook aan het twijfelen tussen iphone,samsung of htc.. Heb duidelijk alle specificaties naast elkaar gelegd en de htc kwam er duidelijk uit.. Nu had ik een beetje spijt van mn aankoop omdat ik las dat de iphone 5 ging uitkomen maar blijkt die nog steeds niet beter te zijn dan de htc.. tog een beetje teleurstellend vind ik.. Ok alles is verbeterd maar er zijn niet egt nieuwe dingen tog?
Door te doen wat je klanten vragen. Als je niets meer weet wat je extra wil waarom moet het dan? Mensen moeten altijd maar meer meer meer zelfs als ze niet eens meer weten wat dat dan moet zijnGeef mij is een goede reden om een nieuwere versie te kopen als die dingen toevoegt die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt? Is het dan puur voor de heb? Kapotte maatschappij.
Ok dan heb ik me vergist. Maar mensen (jij ook vrees ik) laten zich vangen aan nummertjes. Wat voorbeelden:
- Wie zegt dat de iphone langzamer is omdat de CPU minder cores heeft? Misschien is hij wel sneller met minder cores omdat het OS gewoon efficiënter werkt, en de rest van de hardware beter communiceert. In dat geval is hij sneller + verbruikt minder batterij + minder warmte + minder dure CPU waardoor de fabrikant meer geld over had voor andere verbeteringen. Als Apple echt vond dat een snellere CPU had geholpen dan hadden ze die wel gebruikt, bedrijf heeft zat geld en verstand van zaken om te weten wat goed is voor de klant.
- Wie zegt dat hoe meer megapixels een camera heeft hoe beter? Dat is één van de domste verkoperspraatjes. Want hoe meer pixels een camera heeft hoe groter de kans op ruis. Apple probeert die ruis zoveel mogelijk te beperken, zelfs bij 8MP (8MP hebben de meeste mensen niet eens nodig, dus merken die daarboven gaan doen dat gewoon om te overtuigen met nietszeggende cijfers).
- Wie zegt dat een groter scherm altijd beter is? Ik lees op de Apple site dat ze opzettelijk het scherm van de iphone 5 niet hebben verbreed, zodat het makkelijk blijft om met 1 hand te kunnen blijven typen. En dan zie je mensen janken dat de competitie grotere schermen heeft, maw klanten weten zelf niet eens wat goed voor hen is. Apple begrijpt gebruikersgemak beter dan welk merk ook en gaan niet zomaar mee met de meute alleen maar om zogenaamd betere specs te hebben.
En ik kan zo blijven doorgaan. Je kan niet zomaar de websites van de merken bekijken en specs naast elkaar zetten om te zien wat het beste is. Dat deden mensen bij PC's ook altijd, gewoon blindelings kijken welke hardware net wat beter is. Je moet verder kijken dan dat en het hele toestel ervaren. Bij Apple telt gewoon de hele gebruikerservaring en hoe alles aanvoelt. De specs vertellen maar de helft van het verhaal. Jouw aankoop lijkt misschien goed, maar je hebt geen idee hoe de iphone 5 had aangevoeld tenzij je hem had geprobeerd. Ik kan je zeggen dat ik HTC heb gehad en nu de iphone en ik zou nooit nog terug willen. Ik ben trouwens geen fanboy, want ik probeer altijd alle merken uit in de winkel of van vrienden, en koop gewoon wat het beste bevalt.
Ok dan heb ik me vergist. Maar mensen (jij ook vrees ik) laten zich vangen aan nummertjes. Wat voorbeelden:
- Als Apple echt vond dat een snellere CPU had geholpen dan hadden ze die wel gebruikt, bedrijf heeft zat geld en verstand van zaken om te weten wat goed is voor de klant.
- Wie zegt dat een groter scherm altijd beter is? Ik lees op de Apple site dat ze opzettelijk het scherm van de iphone 5 niet hebben verbreed, zodat het makkelijk blijft om met 1 hand te kunnen blijven typen. En dan zie je mensen janken dat de competitie grotere schermen heeft, maw klanten weten zelf niet eens wat goed voor hen is. Apple begrijpt gebruikersgemak beter dan welk merk ook en gaan niet zomaar mee met de meute alleen maar om zogenaamd betere specs te hebben.

Je noemt een aantal terechte punten, maar de beargumentering klopt niet. Apple is niet in eerste instantie gericht op klanten tevreden stellen (geldt voor alle producenten). Klanten tevreden stellen is een middel om het uiteindelijke doel te bereiken, namelijk zoveel mogelijk geld verdienen. Dan loont het zich om die klanten te laten geloven dat dit alles is wat ze willen, terwijl er meer mogelijk is.
Apple is vooral een marketing bedrijf. Goed voorbeeld is "lightning". Een nieuwe oplader. Die niet eens sneller laadt. Hij is kleiner en je kunt hem op 2 manieren in het toestel steken. Je gaat me niet vertellen dat dat is wat de klant wil. Dezelfde klant kan nu nieuwe opladers, adapters en verloopstukken gaan kopen om de oudere producten te blijven gebruiken. Vrij smerig vind ik dat.
Verder denk ik dat de iphone 5 een prima telefoon is. Het probleem bij apple is mijns inziens dat zij 1 telefoon maken die iedereen tevreden moet stellen. Dat gaat niet. De een wil een groot scherm, de ander een klein scherm. Bij andere fabrikanten heb je die keuze, bij apple niet.
mooier dan de 4/4s is het geworden, het mag zeker wel een betere baterij in dat well want me 4s is snell op
toch de 5haalen![]()
Apple, maken ene product net niet genoeg beter maar verkopen het als een alsof het een ****ing innovatie is.

dus wil deze zsm hebben