Fitness Seller

Nieuws Iphone 5 aangekondigd

Ziet er leuk uit. maar weer zo duur :( heb nog steeds een 3g en feitelijk hoeft dit niet meer te zijn. ik gebruik em toch enkel voor bellen en sms :)

Duidelijk haters.

Lees de tekst nog eens goed zou ik zeggen, de upgrades zijn gewoon netjes en zullen duidelijk merkbaar zijn.

De resolutie van de iphone was al erg hoog met de retina schermen, je ziet met het blote oog de pixels niet meer dus dat is ongeveer de limiet qua resolutie. Apple gebruikt gewoon de hoogst mogelijke resolutie. Ze gebruiken alleen niet zo'n lomp groot scherm zoals de merken die hen kopiëren en houden het bij een scherm dat qua grootte het toestel compact genoeg houdt. Dat vind ik net goed.

Verder zou ik niet weten waarom dit geen toevoeging is of niet 5 waardig is. Zeg je dat ook over andere merken die met updates komen? Ik volg Big T: wat verwachten jullie eigenlijk van een iphone 5? Weten jullie misschien beter dan Apple wat er mogelijk is aan updates? Zo ja dan stel ik voor dat je je eigen phone gaat produceren en verkopen. :rolleyes:
Helemaal geen hater... Heb me net een htc one x aangeschaft.. was toen ook aan het twijfelen tussen iphone,samsung of htc.. Heb duidelijk alle specificaties naast elkaar gelegd en de htc kwam er duidelijk uit.. Nu had ik een beetje spijt van mn aankoop omdat ik las dat de iphone 5 ging uitkomen maar blijkt die nog steeds niet beter te zijn dan de htc.. tog een beetje teleurstellend vind ik.. Ok alles is verbeterd maar er zijn niet egt nieuwe dingen tog?

Laatst bewerkt:
Ik vraag me toch af wat voor verbeteringen er nog aan zo'n telefoon kunnen worden toegepast. Het is toch al een vrij compleet product dus... Zou het ook lastig vinden. Geef is als klant aan wat je wilt dan.

Ik vraag me toch af wat voor verbeteringen er nog aan zo'n telefoon kunnen worden toegepast. Het is toch al een vrij compleet product dus... Zou het ook lastig vinden. Geef is als klant aan wat je wilt dan.

Ja tuurlk het is helemaal niet makkelijk om altijd met verbeteringen te komen maar daarvoor ben je ook een topbedrijf é.. Ik ben technisch niet aangelegd genoeg om verbeteringen te geven maar ik kan me voorstellen dat hun ingenieurs,ontwikkelaars dat wel zijn.

Uhu..maar waarom lopen mensen te zeiken dan als ze niet eens wat missen of weten wat ze willen.

Geen quadcore zoals bij de topstellen van de andere merken..?

Uhu..maar waarom lopen mensen te zeiken dan als ze niet eens wat missen of weten wat ze willen.

Het toestel voldoet zeker.. dat heb je meestal met topmerken. Maar het gaat erom om de klant te verrukken.. Boven hun verwachting te scoren.. Zo word je marktleider.

Het toestel voldoet zeker.. dat heb je meestal met topmerken. Maar het gaat erom om de klant te verrukken.. Boven hun verwachting te scoren.. Zo word je marktleider.

Door te doen wat je klanten vragen. Als je niets meer weet wat je extra wil waarom moet het dan? Mensen moeten altijd maar meer meer meer zelfs als ze niet eens meer weten wat dat dan moet zijn??? Geef mij is een goede reden om een nieuwere versie te kopen als die dingen toevoegt die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt? Is het dan puur voor de heb? Kapotte maatschappij.

Laatst bewerkt door een moderator:
Helemaal geen hater... Heb me net een htc one x aangeschaft.. was toen ook aan het twijfelen tussen iphone,samsung of htc.. Heb duidelijk alle specificaties naast elkaar gelegd en de htc kwam er duidelijk uit.. Nu had ik een beetje spijt van mn aankoop omdat ik las dat de iphone 5 ging uitkomen maar blijkt die nog steeds niet beter te zijn dan de htc.. tog een beetje teleurstellend vind ik.. Ok alles is verbeterd maar er zijn niet egt nieuwe dingen tog?

Ok dan heb ik me vergist. Maar mensen (jij ook vrees ik) laten zich vangen aan nummertjes. Wat voorbeelden:

- Wie zegt dat de iphone langzamer is omdat de CPU minder cores heeft? Misschien is hij wel sneller met minder cores omdat het OS gewoon efficiënter werkt, en de rest van de hardware beter communiceert. In dat geval is hij sneller + verbruikt minder batterij + minder warmte + minder dure CPU waardoor de fabrikant meer geld over had voor andere verbeteringen. Als Apple echt vond dat een snellere CPU had geholpen dan hadden ze die wel gebruikt, bedrijf heeft zat geld en verstand van zaken om te weten wat goed is voor de klant.

- Wie zegt dat hoe meer megapixels een camera heeft hoe beter? Dat is één van de domste verkoperspraatjes. Want hoe meer pixels een camera heeft hoe groter de kans op ruis. Apple probeert die ruis zoveel mogelijk te beperken, zelfs bij 8MP (8MP hebben de meeste mensen niet eens nodig, dus merken die daarboven gaan doen dat gewoon om te overtuigen met nietszeggende cijfers).

- Wie zegt dat een groter scherm altijd beter is? Ik lees op de Apple site dat ze opzettelijk het scherm van de iphone 5 niet hebben verbreed, zodat het makkelijk blijft om met 1 hand te kunnen blijven typen. En dan zie je mensen janken dat de competitie grotere schermen heeft, maw klanten weten zelf niet eens wat goed voor hen is. Apple begrijpt gebruikersgemak beter dan welk merk ook en gaan niet zomaar mee met de meute alleen maar om zogenaamd betere specs te hebben.

En ik kan zo blijven doorgaan. Je kan niet zomaar de websites van de merken bekijken en specs naast elkaar zetten om te zien wat het beste is. Dat deden mensen bij PC's ook altijd, gewoon blindelings kijken welke hardware net wat beter is. Je moet verder kijken dan dat en het hele toestel ervaren. Bij Apple telt gewoon de hele gebruikerservaring en hoe alles aanvoelt. De specs vertellen maar de helft van het verhaal. Jouw aankoop lijkt misschien goed, maar je hebt geen idee hoe de iphone 5 had aangevoeld tenzij je hem had geprobeerd. Ik kan je zeggen dat ik HTC heb gehad en nu de iphone en ik zou nooit nog terug willen. Ik ben trouwens geen fanboy, want ik probeer altijd alle merken uit in de winkel of van vrienden, en koop gewoon wat het beste bevalt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Door te doen wat je klanten vragen. Als je niets meer weet wat je extra wil waarom moet het dan? Mensen moeten altijd maar meer meer meer zelfs als ze niet eens meer weten wat dat dan moet zijn??? Geef mij is een goede reden om een nieuwere versie te kopen als die dingen toevoegt die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt? Is het dan puur voor de heb? Kapotte maatschappij.

Ik weet mss niets meer maar der zijn mensen zat die meer features willen.. Ik heb nooit een iphone gehad dus ook geen idee wat ik zou veranderen. Je moet gwn de verwachtingen van je klanten overtreffen en ik denk niet dat ze daarin slagen.. maatschappij is allang kapot dat weet ik allang.

---------- Post toegevoegd Thu 13 Sep 2012 om 15:07 ----------

Ok dan heb ik me vergist. Maar mensen (jij ook vrees ik) laten zich vangen aan nummertjes. Wat voorbeelden:

- Wie zegt dat de iphone langzamer is omdat de CPU minder cores heeft? Misschien is hij wel sneller met minder cores omdat het OS gewoon efficiënter werkt, en de rest van de hardware beter communiceert. In dat geval is hij sneller + verbruikt minder batterij + minder warmte + minder dure CPU waardoor de fabrikant meer geld over had voor andere verbeteringen. Als Apple echt vond dat een snellere CPU had geholpen dan hadden ze die wel gebruikt, bedrijf heeft zat geld en verstand van zaken om te weten wat goed is voor de klant.

- Wie zegt dat hoe meer megapixels een camera heeft hoe beter? Dat is één van de domste verkoperspraatjes. Want hoe meer pixels een camera heeft hoe groter de kans op ruis. Apple probeert die ruis zoveel mogelijk te beperken, zelfs bij 8MP (8MP hebben de meeste mensen niet eens nodig, dus merken die daarboven gaan doen dat gewoon om te overtuigen met nietszeggende cijfers).

- Wie zegt dat een groter scherm altijd beter is? Ik lees op de Apple site dat ze opzettelijk het scherm van de iphone 5 niet hebben verbreed, zodat het makkelijk blijft om met 1 hand te kunnen blijven typen. En dan zie je mensen janken dat de competitie grotere schermen heeft, maw klanten weten zelf niet eens wat goed voor hen is. Apple begrijpt gebruikersgemak beter dan welk merk ook en gaan niet zomaar mee met de meute alleen maar om zogenaamd betere specs te hebben.

En ik kan zo blijven doorgaan. Je kan niet zomaar de websites van de merken bekijken en specs naast elkaar zetten om te zien wat het beste is. Dat deden mensen bij PC's ook altijd, gewoon blindelings kijken welke hardware net wat beter is. Je moet verder kijken dan dat en het hele toestel ervaren. Bij Apple telt gewoon de hele gebruikerservaring en hoe alles aanvoelt. De specs vertellen maar de helft van het verhaal. Jouw aankoop lijkt misschien goed, maar je hebt geen idee hoe de iphone 5 had aangevoeld tenzij je hem had geprobeerd. Ik kan je zeggen dat ik HTC heb gehad en nu de iphone en ik zou nooit nog terug willen. Ik ben trouwens geen fanboy, want ik probeer altijd alle merken uit in de winkel of van vrienden, en koop gewoon wat het beste bevalt.

Ok cijfers zijn niet altijd wat ze lijken maar tog..

zal mijn 4S wel gewoon updaten naar iOs6 want dat lijkt de grootste aanpassing aan de iphone 5 te zijn

- Als Apple echt vond dat een snellere CPU had geholpen dan hadden ze die wel gebruikt, bedrijf heeft zat geld en verstand van zaken om te weten wat goed is voor de klant.

Je noemt een aantal terechte punten, maar de beargumentering klopt niet. Apple is niet in eerste instantie gericht op klanten tevreden stellen (geldt voor alle producenten). Klanten tevreden stellen is een middel om het uiteindelijke doel te bereiken, namelijk zoveel mogelijk geld verdienen. Dan loont het zich om die klanten te laten geloven dat dit alles is wat ze willen, terwijl er meer mogelijk is.

Apple is vooral een marketing bedrijf. Goed voorbeeld is "lightning". Een nieuwe oplader. Die niet eens sneller laadt. Hij is kleiner en je kunt hem op 2 manieren in het toestel steken. Je gaat me niet vertellen dat dat is wat de klant wil. Dezelfde klant kan nu nieuwe opladers, adapters en verloopstukken gaan kopen om de oudere producten te blijven gebruiken. Vrij smerig vind ik dat.

Verder denk ik dat de iphone 5 een prima telefoon is. Het probleem bij apple is mijns inziens dat zij 1 telefoon maken die iedereen tevreden moet stellen. Dat gaat niet. De een wil een groot scherm, de ander een klein scherm. Bij andere fabrikanten heb je die keuze, bij apple niet.

edit: overigens ben jij de ideale klant voor een bedrijf als apple. Een klant die gelooft dat het bedrijf waar hij van koopt beter weet wat hij nodig heeft dan hij zelf :)

Laatst bewerkt:
Lol, lees voor de grap eens het jaarverslag van 2011 en het Q3 2012 report van Apple.

http://images.apple.com/pr/pdf/q3fy12datasum.pdf

[Link niet meer beschikbaar]

Sinds de introductie van de 4S hebben ze 3 miljard extra omzet gehad in de iPhone divisie, totaal 35 miljard dollar aan omzet dit kwartaal. In 2011 zo'n 2,4 miljard dollar geïnvesteerd in research & development (2% van de netto verkopen 2011), dan zou je toch mogen verwachten dat ze met iets revolutionairs zouden komen dit keer.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:trollface:

Apple, maken ene product net niet genoeg beter maar verkopen het als een alsof het een ****ing innovatie is.

Je noemt een aantal terechte punten, maar de beargumentering klopt niet. Apple is niet in eerste instantie gericht op klanten tevreden stellen (geldt voor alle producenten). Klanten tevreden stellen is een middel om het uiteindelijke doel te bereiken, namelijk zoveel mogelijk geld verdienen. Dan loont het zich om die klanten te laten geloven dat dit alles is wat ze willen, terwijl er meer mogelijk is.

Apple is vooral een marketing bedrijf. Goed voorbeeld is "lightning". Een nieuwe oplader. Die niet eens sneller laadt. Hij is kleiner en je kunt hem op 2 manieren in het toestel steken. Je gaat me niet vertellen dat dat is wat de klant wil. Dezelfde klant kan nu nieuwe opladers, adapters en verloopstukken gaan kopen om de oudere producten te blijven gebruiken. Vrij smerig vind ik dat.

Verder denk ik dat de iphone 5 een prima telefoon is. Het probleem bij apple is mijns inziens dat zij 1 telefoon maken die iedereen tevreden moet stellen. Dat gaat niet. De een wil een groot scherm, de ander een klein scherm. Bij andere fabrikanten heb je die keuze, bij apple niet.

Ik geloof oprecht dat Apple de klant bij het creëren van een product voorop plaatst en natuurlijk is dat om meer marktaandeel te winnen / behouden en meer winst te maken, het is geen liefdadigheidsinstelling. Het feit dat veel mensen toch tevreden zijn over de producten is bewijs dat zij goed inzien wat een klant tevreden maakt over een product. Sommigen beweren dan dat Apple vooral draait op marketing (marketingbedrijf? LOL alsof ze zelf niets creëren) maar dat is natuurlijk flauwekul, een minderwaardig product, of een product dat minder aangenaam werkt dan de concurrentie kan alle marketing van de wereld krijgen, het zal uiteindelijk over lange termijn toch minder gekocht worden als mensen steeds meer inzien dat de concurrentie beter is. Je kan zeggen dat hun marketing wel een sterk punt is, daar ben ik het wel mee eens.

Dat connectors soms veranderen (kleiner en handiger worden) is gewoon normale evolutie in de computer en phone wereld. Ja dan verlies je compatibiliteit maar je moet als bedrijf één keer de stap durven zetten. Er zijn dus idd ook voordelen aan, maar idd in snelheid nauwelijks voorlopig.

Het idee van 1 phone ipv verschillende modellen is eigenlijk het hele business plan van Apple. Dit heeft voor een groot stuk het succes bepaald. In veel dingen willen mensen graag keuze, maar anderzijds worden mensen soms ook gek van teveel keuze. Als je als bedrijf één product kan maken dat eigenlijk heel veel mensen tevreden maakt, dan kan dat de juiste keuze zijn. Op gebied van marketing is het iets wat heel sterk is. Mensen praten maar over 1 iets "de iphone" ipv bij andere merken moeten ze gaan uitzoeken welk model nu eigenlijk het beste past. En vaak komen ze er dan nog niet uit en kopen iets waar ze later spijt van krijgen. Maar voor de andere fabrikanten laat dit de mogelijkheid open om met Apple op dit vlak te concurreren. Mensen die een belachelijk groot scherm willen hebben dus de keuze om naar HTC of Samsung te gaan. Voor elk wat wils.

Misschien hebben sommigen gelijk dat ze iets meer hadden kunnen innoveren, maar goed zolang je de concurrentie een kleine stap kan voorblijven en tegelijk je winst optimaliseren denk ik dat je als bedrijf goed bezig bent. De evolutie van de smartphones gaat eeuwig door dus maak je geen zorgen, innovaties zullen er nog genoeg komen. Onder druk van de sterke concurrentie denk ik dat dit alleen maar zal toenemen. Wat dat betreft heeft de consument weinig te klagen.

Laatst bewerkt:
mooier dan de 4/4s is het geworden, het mag zeker wel een betere baterij in dat well want me 4s is snell op:(
toch de 5haalen :D

Heb de 4 en die hou ik nog wel ff. Enige wat ik eigenlijk doe is mailen,bellen, sms'en en whatsappen en navigatie. Verder vrij weinig dus zie geen reden een nieuwe te halen.

mooier dan de 4/4s is het geworden, het mag zeker wel een betere baterij in dat well want me 4s is snell op:(
toch de 5haalen :D

koop zo een kleine draadloze oplader die je in je iphone kan steken
ipv 800 te betalen voor iphone 5
of hoeveel die ook zou gaan kosten

Apple, maken ene product net niet genoeg beter maar verkopen het als een alsof het een ****ing innovatie is.
:rolleyes:

Pff wat een bullshit weer. Je bent toch niet verplicht dat ding te kopen, volgens mij verwacht iedereen dat elk jaar de hele wereld weer op z'n kop staat.. Je kunt moeilijk jaar na jaar met hele belangrijke upgrades komen zo snel gaat de techniek gewoon niet. (Maar goed maak van de gelegenheid vooral gebruik de 'marketingmachine' af te kraken, alsof de concurrentie zoveel nieuws introduceert wat niet gejat is)

Maar ik ga dit toestel wel kopen en ook wel met de gedachte er een lange tijd mee te doen.

Ik heb een sim only abonnement, dus ga los toestel halen.

Iemand enig idee hoe ik dat het best doe zodat ik 28 sept gelijk zo'n ding in handen heb? Bij de Apple store in Amsterdam gaan halen, of toch ergens los bestellen (apple store via internet mss?)?
Ik zit al paar maand zonder smartphone omdat ik mn vorige telefoon ben kwijt geraakt :rolleyes: dus wil deze zsm hebben :D

Terug
Naar boven