XXL Nutrition

Iran bevat grootste Joodse gemeenschap in het MiddenOosten na Israel

Een beetje in de trant van daden (mijn liefde voor god laten weerspiegelen hoe ik als rentmeester met de schepping waaronder de mensheid omga, zoals helpen van mijn medemens) Dat belangrijker vinden dan het woord. En zoals ik reeds schreef geloven is met een ? anders zouden we immers weten en niet geloven. De twijfel is omdat ik als mens na evenbeeld geschapen ben als rentmeester over de schepping en daarom van mijn schepper de capaciteiten tot denken gekregen heb. Denken waarna ik als zelfstandig wezen mijn geloof en handelen richt ter ere van mijn God, de zoon en de gehele schepping.

Is dat in jou ogen kijken wat me aanstaat en de rest schrappen, dan is dat echt een kwestie van jou beperkingen in je vocabulaire of algeheel begipsvermogen.

Ik noem het zelfstandig denken en geloven (doopsgezinden schrijven dan ook hun eigen geloofsbelijdenis, wel met de basis god, de zoon.....maar verder is het MIJN individuele geloof.)

Dat is wat ik spiertje16 ook vroeg, zelf hersenen gebruiken en niet slaaf zijn. Maar ben bang dat spiertje16 het wel fijn vind om slaaf te zijn en niet te denken. Ignorance is bliss!
Man je bent gewoon niet meer dan een profiteur die alleen de leuke dingen ergens uitpikt omdat hem die wel aanspreken, je creeërd je eigen geloof.

• Topic Starter Topic Starter
nee vond het grappig om tegen abortus te zijn maar toch volledige landen plat te bombarderen

Man je bent gewoon niet meer dan een profiteur die alleen de leuke dingen ergens uitpikt omdat hem die wel aanspreken, je creeërd je eigen geloof.
en wat is daar mis mee? de bijbel bestaat ook maar uit boeken die "goedgekeurd" zijn door het vaticaan en de koran werd ook hergeschreven en stukken toegevoegd na de kruistochten

en wat is daar mis mee? de bijbel bestaat ook maar uit boeken die "goedgekeurd" zijn door het vaticaan
Inderdaad en veel oude geschriften zijn verloren gegaan maar dat wil nog niet zeggen dat het geloof hoe het is in twijfel moet worden getrokken.

Het creeëren van eigen regels staat gelijk aan het aanbidden van een afgod in het Christendom.:rolleyes:

En daarmee zet je je eigen ik voor het woord van God en dat kan niet, sorry. Elke woord van God, hoe klein ook is meer waard dan alles samen dat ik kan zeggen

Voor jou niet kunnen en niet kunnen is niet gelijk. Als ik het over mijn God, de vader en zoon heb, waar plaats ik mezelf dan? En waar plaats jij jezelf als rentmeester, naar gods beeld....en jou taak in deze. God gaf ons het woord en de brains om onze taak te volbrengen. Gebruik die brains dan ook, het is immers een geschenk van god.

Inderdaad en veel oude geschriften zijn verloren gegaan maar dat wil nog niet zeggen dat het geloof hoe het is in twijfel moet worden getrokken.

Het creeëren van eigen regels staat gelijk aan het aanbidden van een afgod in het Christendom.:rolleyes:

circeltje, nu ga jij weer tever jonge. Gelieve ook niet zo over het christendom te praten als ik men respect betuig voor de islam

U zult uw zinnen niet zetten op het huis van uw naaste; u zult uw zinnen niet zetten op de vrouw van uw naaste, niet op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, op niets wat hem toebehoort.’

precies een kapitalistische god ?

circeltje, nu ga jij weer tever jonge. Gelieve ook niet zo over het christendom te praten als ik men respect betuig voor de islam
Dit was geen aanval op het Christendom, op geen enkele wijze, als je het zo ervaart leg me dan uit waarom want daar ben ik dan wel nieuwschierig naar.
U zult uw zinnen niet zetten op het huis van uw naaste; u zult uw zinnen niet zetten op de vrouw van uw naaste, niet op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, op niets wat hem toebehoort.’

precies een kapitalistische god ?
Waar heb jij het nu weer over?

Net schreef je in de trend van waar je in de trant van bedoelt, nu weer creeërd terwijl het met een t is. Doe me een lol en maak je als nationalist niet zo belachelijk, wees eens trots op die taal van je.

En inhoudelijk, wie denkt dat ik alleen leuke dingen eruit pik. Dat heeft met "leuk" niks te maken, het woord van god is complex, ik moet denken wat hij bedoelt en ik moet zelf een oordeel vormen over wat ik goed-slecht vind, daarom heb ik hersenen gekregen van god, daarom ben ik anders als een dier. Bovendien als ik geen morele afwegingen maak maar volg waarop berust het laatste oordeel dan? IMO op mijn daden die ik op basis van mijn morele oordelen geinspireerd door het woord, begeleid door de geest, in navolging van de zoon en ter oordeel van de vader die de zoon en de geest is. Amen.

Echt hoor, jou reactie van alleen leuke dingen eruit pikken zegt meer over hoe jij denkt dan over mij. Doe jij ook de koektrommel leegeten als je vader je zei dat dat niet de bedoeling is en je ook zelf kan bedenken dat het aso is alle koek opeten er zijn immers meerdere die wel koek zouden willen. Snap je deze metafoor een parallel nog?

@ circel, je bestempeld het christendom als afgoden dienen en dat is zeer zeker niet het geval. Ik weet dat jullie een andere mening hebben hierover en ik ben het zeer zeker niet over alle dingen eens die jullie zeggen, maar ik heb me voorgenomen om jullie niet te beledigen met die dingen.

@ circel, je bestempeld het christendom als afgoden dienen en dat is zeer zeker niet het geval. Ik weet dat jullie een andere mening hebben hierover en ik ben het zeer zeker niet over alle dingen eens die jullie zeggen, maar ik heb me voorgenomen om jullie niet te beledigen met die dingen.

Hij is geen moslim btw hij is een wiccan

Hopelijk lees je het de 3e keer wel. Ik beschouw geen enkel geloof als het aanbidden van afgoden, die opmerking was puur gericht naar wandelaar.

Vind ik ook, noem je geen Christen als je het niet bent. Nog even vraagje spiertje, je zegt dat de joden het gedoemde volk zijn, maar in de tekst die je erbij zet (Zij die geloven, (Moslims), Joden, Christenen en Sabiërs; al ieder die gelooft in God en de Oordeelsdag en goede werken doet: zij zullen hun beloning van God krijgen; zij zullen niets te vrezen hebben, noch zullen zij verdrietig moeten zijn.' (Sura 2 vers 62;) staat dan toch ook dat de joden die in hem geloven en goede werken doen niets te vrezen hebben?

3:113. Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek is een oprechte groep, die het Woord van Allah in de uren van de nacht opzegt en zich met het gelaat ter aarde werpt.!
je hebt gelijk jonge de koran vertelt ons dat er zowel tussen de christenen als de joden goede gelovigen zijn en zij zullen daarvoor beloond worden,zoals je het zelf ook ziet is er absoluut geen reden voor een moslim om alle joden of christenen te haten..

3:113. de koran vertelt ons............

En nu het sprookjesboek dichtdoen en zelf denken. Niet over judgementsday maar over het hier en nu. Hoe ga jij nu om met een ander mens, jood christen of Atheist. Dat moet je niet in je sprookjesboek opzoeken, dat antwoord moet je in je hart vinden. Daarom heb ik respect voor jou als mens (en voor je lievelings sprookjesboek mits jij of een andere gelovige van welke soort dan ook maar niet op basis van dat boek een hekel aan mij, een jood, moslim of wie dan ook gaat krijgen) Sprookjesboeken zijn voor het slapen gaan en nu maar dromen over 72 maagden (geintje, moet kunnen toch)

En nu het sprookjesboek dichtdoen en zelf denken. Niet over judgementsday maar over het hier en nu. Hoe ga jij nu om met een ander mens, jood christen of Atheist. Dat moet je niet in je sprookjesboek opzoeken, dat antwoord moet je in je hart vinden. Daarom heb ik respect voor jou als mens (en voor je lievelings sprookjesboek mits jij of een andere gelovige van welke soort dan ook maar niet op basis van dat boek een hekel aan mij, een jood, moslim of wie dan ook gaat krijgen) Sprookjesboeken zijn voor het slapen gaan en nu maar dromen over 72 maagden (geintje, moet kunnen toch)

jij vat dat dus als een sprookjesboek op..respect!,maar het is wel die eene sprookjesboek die mij verteld dat ik iedereen eerlijk en gelijk moet behandelen met wat voor afkomst of geloof dan ook..Referentie ToonBaar,indien erom gevraagd!! 72 maagden??had ik dat hier maar in dit leven..maar helaas eerst je best doen op school,en wie weet wordt je er achteraf voor beloond met 72 maagden,lekker toch?

jij vat dat dus als een sprookjesboek op..respect!,maar het is wel die eene sprookjesboek die mij verteld dat ik iedereen eerlijk en gelijk moet behandelen met wat voor afkomst of geloof dan ook..Referentie ToonBaar,indien erom gevraagd!! 72 maagden??had ik dat hier maar in dit leven..maar helaas eerst je best doen op school,en wie weet wordt je er achteraf voor beloond met 72 maagden,lekker toch?

Zeg nu eens eerlijk, iedereen eerlijk en gelijk behandelen, daar was je zonder de Koran toch ook wel achter gekomen. In mijn boek heet dat je naaste liefhebben gelijk u zelf. Sommige zaken zijn zo evident dat ik daar echt geen boek voor nodig heb. Maar ben blij met je toon, die toon van gisteren van velen hier in dit topic was minder tolerant. *doet handshake met TransCorex*

Is de koran niet een grote provocatie op de bijbel. Voor de christenen is jezus de zoon van god. Komt er een zekere mohamed en hij gaat dit allemaal ontkennen.
Dit vind ik niet getuigen van respect voor de christenen.

je zou bijna denken dat je het hebt over de 'wetenschap' achter je overtuigingen. Je pikt von Däniken eruit, of een Eysenach oid, maar een Darwin laat je liggen, of de conclusies die zijn getrokken uit het human genome project. En dan zeggen dat iemand een profiteur is omdat hij de zaakjes bij elkaar raapt die hem aanspreken :roflol: :roflol:

Je bent wel je best aan het doen om je irony score richting oneindig te stuwen...

So much stupidity in one place. Truly amazing.

je zou bijna denken dat je het hebt over de 'wetenschap' achter je overtuigingen. Je pikt von Däniken eruit, of een Eysenach oid, maar een Darwin laat je liggen, of de conclusies die zijn getrokken uit het human genome project. En dan zeggen dat iemand een profiteur is omdat hij de zaakjes bij elkaar raapt die hem aanspreken :roflol: :roflol:

Je bent wel je best aan het doen om je irony score richting oneindig te stuwen...

So much stupidity in one place. Truly amazing.
Wordt toch echt eens tijd dat jij een bezoek gaat brengen aan de oogarts.

Je zou zo terecht kunnen bij de SP of Kafka, je leugens over mij worden met de dag krankzinniger.

Terug
Naar boven