- Waardering
- 0
Man je bent gewoon niet meer dan een profiteur die alleen de leuke dingen ergens uitpikt omdat hem die wel aanspreken, je creeërd je eigen geloof.Een beetje in de trant van daden (mijn liefde voor god laten weerspiegelen hoe ik als rentmeester met de schepping waaronder de mensheid omga, zoals helpen van mijn medemens) Dat belangrijker vinden dan het woord. En zoals ik reeds schreef geloven is met een ? anders zouden we immers weten en niet geloven. De twijfel is omdat ik als mens na evenbeeld geschapen ben als rentmeester over de schepping en daarom van mijn schepper de capaciteiten tot denken gekregen heb. Denken waarna ik als zelfstandig wezen mijn geloof en handelen richt ter ere van mijn God, de zoon en de gehele schepping.
Is dat in jou ogen kijken wat me aanstaat en de rest schrappen, dan is dat echt een kwestie van jou beperkingen in je vocabulaire of algeheel begipsvermogen.
Ik noem het zelfstandig denken en geloven (doopsgezinden schrijven dan ook hun eigen geloofsbelijdenis, wel met de basis god, de zoon.....maar verder is het MIJN individuele geloof.)
Dat is wat ik spiertje16 ook vroeg, zelf hersenen gebruiken en niet slaaf zijn. Maar ben bang dat spiertje16 het wel fijn vind om slaaf te zijn en niet te denken. Ignorance is bliss!

staat dan toch ook dat de joden die in hem geloven en goede werken doen niets te vrezen hebben?