AndroidHealthClinic

'Iran is land met nucleaire know how'

Peiling Peiling Iran een gevaar voor de westerse wereld ?

• ja

Stemmen: 8 32,0%
  • nee

Stemmen: 10 40,0%
  • alleen voor de joden (ik ben tbeest)

Stemmen: 5 20,0%
  • geen mening

Stemmen: 2 8,0%

• Totaal stemmers
    25

lifestyle66

Advanced Bodybuilder
Waardering
103
TEHERAN (ANP) - ,,Iran is tegenwoordig een land met nucleaire knowhow, of het westen dat nou leuk vindt of niet.'' Dat zei de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad zondag in een bijeenkomst ter ere van de 34e verjaardag van de islamitische revolutie in het land. Hij liet zijn tegenstanders weten dat druk of intimidatie geen enkel effect hebben.
Iran staat onder druk van het Westen en Israël vanwege zijn nucleaire activiteiten. Zelf zegt Iran dat het vreedzame doelen nastreeft maar gevreesd wordt dat het land aan een atoomwapen werkt.
De verjaardag van de revolutie werd door miljoenen Iraniërs in het hele land gevierd. In februari 1979 leidde een door de ayatollah Khomeini geleidde revolutie tot de val van de Sjah van Perzië.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Denken jullie dat iran een gevaar vormt voor onze westerse wereld ?

Denk dat het wel meevalt, denk eerder dat ze Israel graag van de kaart vegen. Maar goed ben geen kenner.

Het zou me verbazen als Iran een westers land of Israël zou aanvallen (al dan niet met nucleaire wapens). Zij snappen toch ook wel dat dat uitloopt in een oorlog tegen 'het westen' die ze niet winnen.

Ja.

China, Europa, Rusland, Australië en USA moeten samenwerken

Het zou me verbazen als Iran een westers land of Israël zou aanvallen (al dan niet met nucleaire wapens). Zij snappen toch ook wel dat dat uitloopt in een oorlog tegen 'het westen' die ze niet winnen.
Inderdaad.
Trouwens, dat hele "ISrael van de kaart vegen" incident was een foute vertaling (natuurlijk bewust) van de speech van Ahmadinejad. Ben geen fan van die gek, maar men moet wel eerlijk blijven. Men moet geen woorden in de mand zijn mond leggen.

Het is juist goed als Iran kernwapens heeft omdat dat eindelijk rust in die regio brengt. Het principe van mutual assured destruction heeft een keerpunt gebracht in de huidige oorlogsvoering. Heb je kernwapens, dan ben je cool met andere landen die ook kernwapens hebben. Het is een troef in handen die nooit gebruikt hoeft te worden.

Kan toch niet zijn dat achterlijke landen als Iran en Pakistan er 1 hebben en wij niet? :roflol::roflol:

In principe hebben wij de know-how wel om op korte termijn zelf een atoombom te ontwikkelen maar is er geen nood om hier in te investeren. Daarnaast hebben wij nukes van de VS op eigen bodem dus indirect hebben we ze wel in bezit.

Vergeet niet dat een Pakistaanse ingenieur de kennis over kernfysica in Nederland heeft opgedaan tijdens zijn opleiding. Onze nucleaire kennis is heel breed maar wordt alleen beperkt toegepast.

Omdat de VS en het westen sinds de 2e wereld oorlog, overal oorlogje en landje pik aan het spelen zijn, is het verstandig als land zijnde dat je wat nucleaire wapens ontwikkelt aangezien ze je dan niet zomaar zullen binnenvallen.
Iran zal dus zeker weten nucleaire wapens ontwikkelen of al hebben, gevaar voor de wereld? nee.
Veiliger voor je eigen land en mensen... ja.

Het is juist goed als Iran kernwapens heeft omdat dat eindelijk rust in die regio brengt. Het principe van mutual assured destruction heeft een keerpunt gebracht in de huidige oorlogsvoering. Heb je kernwapens, dan ben je cool met andere landen die ook kernwapens hebben. Het is een troef in handen die nooit gebruikt hoeft te worden.
Dit is iets wat ik een jaar of zo geleden in een documentaire hoorde en een argument waar ik noit had bij stilgestaan. Maar ik geloof ook dat dit inderdaad klopt; Namelijk dat het beschikken over kernwapens door de grootmachten ( Koude Oorlog) dat niet leidde tot een oorlog. Hadden Rusland nog de VS kernwapens gehad, dan hadden ze misschien wel met gewone wapens oorlog gevoerd.

Ik vind het ongelofelijk dat zoveel mensen er weer zo makkelijk in stinken. Irak had ook geen WMD's en we zijn dat land toch binnen gevallen. Nu heeft Iran zogenaamd een nucleair wapen en dat we er miljarden vaten olie aan over houden is puur toeval? Maar wat het NOS journaal suggereert (ze zijn altijd zo heerlijk "objectief"), namelijk dat Iran best wel eens over een nucleair wapen zou kunnen beschikken, dat zal vast wel waar zijn?

Het voormalig hoofd van de CIA schijnt (ik geloof journalisten maar weer op hun woord) gezegd te hebben dat Iran niet aan een nucleair programma voor militaire doeleinden werkt en dat het bovendien een rationele acteur is die nooit Israel zal beschieten.

Als China niet had uitgesproken dat het een aanval van zijn bondgenoot Iran zal beantwoorden met militaire steun aan Iran dan was Iran al lang binnengevallen. Zo'n feitje, daar hoor je dan weer nooit wat over op het NOS journaal.

niet iran maar israel is een gevaar voor de vrede in de wereld..

Deze 2 posts hierboven

:o:roflol:^999999

Terug
Naar boven