Fitness Seller

President Iran wil Israël wegvagen

boogie zei:
ik denk dat oplossing van het Israelisch-Palestijns conflict prioriteit numero uno is. Het zou mooi zijn als Bush dat eens wat hoger op de agenda zou plaatsen.

Inderdaad, dat is de dieper liggende oorzaak van vele problemen. Als dit zou kunnen worden opgelost, zou je een hoop vliegen in één klap slaan.

Jammer alleen dat er totaal geen uitzicht op een oplossing is.

• Topic Starter Topic Starter
je hebt 2 kampen in het midden oosten: Pro VS en anti VS

Iran zal ook heus wel beschikken over kern wapens en met z´n oetlul als volksvertegenwoordiger zal hij ook niet aarzelen deze te gebruiken.
Ben gewoon bang dat dit uit de hand gaat lopen en dat wij (europa) weer als schoothondje van Bush mogen optreden door militairen heen te sturen.

Als de VS de oliestaten in het Midden-Oosten zou bezitten, wordt de olieprijs dan niet goedkoper en de benzine voor ons ook??

Wie weet hier iets van economie?

RubenSossa zei:
Als de VS de oliestaten in het Midden-Oosten zou bezitten, wordt de olieprijs dan niet goedkoper en de benzine voor ons ook??
Wie weet hier iets van economie?
Mwoah, ik denk dat de marge dan gewoon verdwijnt naar andere bedrijven (amerikaanse) en andere economieen (amerikaanse). Ik denk niet dat wij er hier erg veel van merken, maar enkele amerikanen zullen er goed rijk van worden en die zandvolkjes wordt een poot uitgedraaid.

• Topic Starter Topic Starter
De export van Iran wordt gedomineerd door olie. Ruim 80% van de exportopbrengsten en 40% van overheidsinkomsten zijn afkomstig uit de oliesector. Daarnaast beschikt Iran over de op één-na-grootste gasreserves ter wereld.

Iran is een land met een relatief open handelstraditie. Een voortgezette aflossing van de buitenlandse schulden zal een gunstig effect hebben op de kredietwaardigheid van Iran.

De Iraanse economie is betrekkelijk gediversifieerd, met name waar het de landbouw- en industriële sectoren betreft. Het land heeft in vergelijking met andere landen in de regio een goed ontwikkelde particuliere sector, die voornamelijk bestaat uit het midden- en kleinbedrijf.

De transitofunctie van Iran zal de komende jaren toenemen.

Buitenlandse investeringen blijven op een laag niveau steken, vanwege de slechte wetgeving hieromtrent. Buitenlandse investeringen in de olie- en gassector zijn vooralsnog beperkt vanwege de Amerikaanse sancties tegen bedrijven die meer dan 20 miljoen US dollar in deze branche investeren.

De werkloosheid vormt het grootste economische en sociale probleem in Iran. Officieel bedraagt het werkloosheidscijfer 13,3%, doch in werkelijkheid ligt deze rond de 25%. Ieder jaar betreedt een miljoen nieuwe mensen de arbeidsmarkt en met name onder de jongeren (70% van de bevolking is jonger dan 30 jaar) is de werkloosheid groot en de roep naar een beter toekomstperspectief klinkt luid.

Bron: Website Ministerie van Buitenlandse Zaken

D. zei:
Je hebt gelijk, maar ik snap die :( niet ;)
tja, hoe realistisch het ook moge zijn, is het mijns inziens triest dat alles draait om geld en macht...
In dit kader is het trouwens interessant om de dvd Confronting the evidence die onlangs bij het tijdschrift new frontier te verkrijgen was eens te bekijken. Gaat over de aanslagen op het wtc van 9-11 en de vraagtekens die je bij de officiele rapportages etc daarover kunt stellen. komt er kort gezegd op neer dat de amerikaanse autoriteiten er, op zijn minst vanaf wisten dat deze aanslagen zouden worden gepleegd.
Als je dat interessant vindt, nog een aanrader, de dvd set van David Icke genaamd secrets of the matrix.
alhoewel ik het niet geheel eens ben met Icke zijn theorieen (vooral zijn website ziet er te vaag uit), is het wel stuitend om te zien hoe alles in elkaar schijnt te zitten, dat wil zeggen dat de werkelijke machthebbers in deze wereld de publieke opinie zo in hun macht hebben en kunnen sturen dat ze overal mee weg komen en ook alles doen om hun macht maar te behouden cq vergroten.
Het gaat te ver om hier al die shit uiteen te zetten, maar als je e.e.a. hebt gezien, kun je toch wel aardig paranoid worden over wat je allemaal niet weet wat in deze wereld gebeurt...
vandaar die :( dus.

Android zei:
tja, hoe realistisch het ook moge zijn, is het mijns inziens triest dat alles draait om geld en macht...
In dit kader is het trouwens interessant om de dvd Confronting the evidence die onlangs bij het tijdschrift new frontier te verkrijgen was eens te bekijken. Gaat over de aanslagen op het wtc van 9-11 en de vraagtekens die je bij de officiele rapportages etc daarover kunt stellen. komt er kort gezegd op neer dat de amerikaanse autoriteiten er, op zijn minst vanaf wisten dat deze aanslagen zouden worden gepleegd.
Als je dat interessant vindt, nog een aanrader, de dvd set van David Icke genaamd secrets of the matrix.
alhoewel ik het niet geheel eens ben met Icke zijn theorieen (vooral zijn website ziet er te vaag uit), is het wel stuitend om te zien hoe alles in elkaar schijnt te zitten, dat wil zeggen dat de werkelijke machthebbers in deze wereld de publieke opinie zo in hun macht hebben en kunnen sturen dat ze overal mee weg komen en ook alles doen om hun macht maar te behouden cq vergroten.
Het gaat te ver om hier al die shit uiteen te zetten, maar als je e.e.a. hebt gezien, kun je toch wel aardig paranoid worden over wat je allemaal niet weet wat in deze wereld gebeurt...
vandaar die :( dus.
Ik snap volledig wat je bedoelt. Moet ik een beetje denken in de richting van fahrenheit 9/11 ??
Het klopt inderdaad er over die grote dingen vuile spelletjes worden gespeeld. Gaat onze pet te boven, maar.... Mensen als wij, 'komen er wel om' (rijke, intelligente westerlingen.)

Gewoon aanvallen voordat het te laat is. Als je zulk soort uitspraken als Israel wegvagen doet, ben je niet helemaal tof en een gevaar voor onze samenleving. Die gekken denken alleen maar aan het geloof.
Let wel geloof is elkaar respecteren en samenleven in harmonie met je medemens, en dus niet dat soort ideeen en uitspraken van die Iraniers.

D. zei:
Ik snap volledig wat je bedoelt. Moet ik een beetje denken in de richting van fahrenheit 9/11 ??
Het klopt inderdaad er over die grote dingen vuile spelletjes worden gespeeld. Gaat onze pet te boven, maar.... Mensen als wij, 'komen er wel om' (rijke, intelligente westerlingen.)
Fahrenheit 9/11 is eigenlijk een gemiste kans geweest.
Moore heeft zich namelijk min of meer verlaagd tot een bedenkelijk niveau door Bush belachelijk te maken, terwijl er inhoudelijk veel dieper op de materie in had kunnen worden gegaan.
Het is echt heel interessante shit om te bekijken.
onderstaand een voorbeeld/kernpunt. verder te veel om allemaal hier te typen, maar je mond valt open van verbazing:eek:
Door het wegvallen van grote wereldmachten zou er voor de V.S. als militaire wereldmacht weinig meer in de pap te brokkelen zijn. (je hebt natuurlijk wel china, india etc, maar die zijn niet echt vijandig t.o.v. de vs, kunnen de vs eerder te vriend houden als afzetmarkt...)
Toch moet de defensie industrie in de vs - waar echt heel veel geld in omgaat - blijven draaien willen de werkelijke machthebbers geld blijven verdienen.
Er moest dus een nieuwe vijand bedacht worden. geen landen voorhanden, dus maar de oorlog op terrorisme bedacht. Terrorisme is er altijd geweest, dus dat is niet veel nieuws. Het grote publiek zou hier eventueel wel voor zijn te pochen, maar dat zou allemaal veel te lang duren, met als gevolg dat de vs al door de opkomende aziatische machten onder de voet zou zijn gelopen.
In een adviesrapport (d.d. 1999 geloof ik) aan de regering Bush (die toen nog geen regering was jaja) is opgenomen dat om het grote publiek achter de war on terrorism te krijgen, er een apocalyptische aanslag vergelijkbaar met Pearl Harbour moest komen tegen de westerse wereld die de amerikaanse - en tegelijk ook de westerse - bevolking en masse achter de war on terrorism zou krijgen. en zie, wat gebeurt op 9-11? de aanslagen op het wtc.
hele westerse wereld in rep en roer, want de terroristen komen eraan. men wijst met de vinger naar Bin Laden, die destijds door de amerikanen in het zadel is geholpen???
Het wordt een beetje vaag allemaal, want ik kan er allerlei punten bijhalen, maar daar heb ik geen tijd voor/zin in nu, maar de moraal van het verhaal blijft dat money talks.
De titel van dit draadje is precies hoe men het wil hebben. angst dus, want stel nou dat iran Israel, het bolwerk van de westerse wereld in het midden oosten wil aanvallen? Dat moet toch ten koste van alles worden voorkomen? :rolleyes:
Gevolg, inval in Iran en achteraf blijkt dat het allemaal zo erg niet was... maar de amerikanen verdienen eraan...

Android zei:
Fahrenheit 9/11 is eigenlijk een gemiste kans geweest.
Moore heeft zich namelijk min of meer verlaagd tot een bedenkelijk niveau door Bush belachelijk te maken, terwijl er inhoudelijk veel dieper op de materie in had kunnen worden gegaan.
Het is echt heel interessante shit om te bekijken.
onderstaand een voorbeeld/kernpunt. verder te veel om allemaal hier te typen, maar je mond valt open van verbazing:eek:
Door het wegvallen van grote wereldmachten zou er voor de V.S. als militaire wereldmacht weinig meer in de pap te brokkelen zijn. (je hebt natuurlijk wel china, india etc, maar die zijn niet echt vijandig t.o.v. de vs, kunnen de vs eerder te vriend houden als afzetmarkt...)
Toch moet de defensie industrie in de vs - waar echt heel veel geld in omgaat - blijven draaien willen de werkelijke machthebbers geld blijven verdienen.
Er moest dus een nieuwe vijand bedacht worden. geen landen voorhanden, dus maar de oorlog op terrorisme bedacht. Terrorisme is er altijd geweest, dus dat is niet veel nieuws. Het grote publiek zou hier eventueel wel voor zijn te pochen, maar dat zou allemaal veel te lang duren, met als gevolg dat de vs al door de opkomende aziatische machten onder de voet zou zijn gelopen.
In een adviesrapport (d.d. 1999 geloof ik) aan de regering Bush (die toen nog geen regering was jaja) is opgenomen dat om het grote publiek achter de war on terrorism te krijgen, er een apocalyptische aanslag vergelijkbaar met Pearl Harbour moest komen tegen de westerse wereld die de amerikaanse - en tegelijk ook de westerse - bevolking en masse achter de war on terrorism zou krijgen. en zie, wat gebeurt op 9-11? de aanslagen op het wtc.
hele westerse wereld in rep en roer, want de terroristen komen eraan. men wijst met de vinger naar Bin Laden, die destijds door de amerikanen in het zadel is geholpen???
Het wordt een beetje vaag allemaal, want ik kan er allerlei punten bijhalen, maar daar heb ik geen tijd voor/zin in nu, maar de moraal van het verhaal blijft dat money talks.
De titel van dit draadje is precies hoe men het wil hebben. angst dus, want stel nou dat iran Israel, het bolwerk van de westerse wereld in het midden oosten wil aanvallen? Dat moet toch ten koste van alles worden voorkomen? :rolleyes:
Gevolg, inval in Iran en achteraf blijkt dat het allemaal zo erg niet was... maar de amerikanen verdienen eraan...
Klopt, fahren9/11 was niet echt opbjectief enzo. Maar wat jij beschrijft, wordt daar ook beschreven en zet wel aan tot denken.
Wat denk je dat in Iran nu gebeurt dan? Ik heb sowieso het idee dat dat het volgende 'project' is voor Bush. Dit versnelt eea alleen maar, toch?
En hoe zit het als bush' ambtstermijn afloopt, zal er dan veel veranderen? Lijkt mij haast niet, aangezien iedere president van de VS haar positie moet waarborgen en met die oorlogen etc. lukt dat dus wel.
Het is een vuil spelletje, maar wel ontzettend intrigerend. Cool dat jij er veel van af weet. :thumbs:

Bush zit al in zijn tweede ambtstermijn, dus kan tzt niet worden herkozen, maar na zijn aftreden staat er natuurlijk wel een volgende marionet klaar. Of dat misschien een democraat zal zijn, doet er volgens mij niet veel toe. Allemaal van het zelfde laken een pak.
Uitgaande van de dingen die ik heb gezien op de eerder genoemde dvd's, denk ik dat Iran, Syrie etc. wel zullen volgen. Deze dvd's, confronting the evidence & secrets of the matrix van David Icke zijn echte aanraders!!!
Het is overigens ook niet zomaar dat de v.s. zich zo bezig houdt met Noord Korea, dat ligt namelijk tegen China, wereldmacht nr 1 van de komende eeuw aan. Ook wel handig om daar in de buurt te zitten:cool:
Te veel tijd al weer verdaan met al dat getyp.
Waar het mij om ging is aan te geven dat het makkelijk is om als schapen achter de publieke opinie aan te lopen. M.i. is het belangrijk om verder te kijken dan je neus lang is. Niets is wat het lijkt te zijn:D Be aware!

haha no way dat USA Iran aanvalt :D Dreigen ze al tig jaar mee.

stay ontopic ipv weer over Bush te zeiken!!

RubenSossa zei:
stay ontopic ipv weer over Bush te zeiken!!
Is ontopic. Iran dreigt Israel, wie grijpt in?
Wat android zegt is reuze interessant, jammer dat die vent zo verrekte lui is om meer te typen:D

en ik maar denken dat het Perzische volk vredelievende mensen waren:(

Ik zet mijn geld in op de Iraanse jeugd en oppositie, lijkt me beter als men daar binnenlands de probs oplossen.

exarchos zei:
Ik zet mijn geld in op de Iraanse jeugd en oppositie, lijkt me beter als men daar binnenlands de probs oplossen.

Mee eens... als Amerika zich ermee bemoeit creëert dat alleen meer haat.

RobertHosper zei:
en ik maar denken dat het Perzische volk vredelievende mensen waren:(

ja we zijn vredelievend, en als je dat niet gelooft, sla ik je kop in :D

als wij in het buitenland, balkenende zien, zouden we ook denken dat jullie allemaal ecto's zijn met een bad hairday?

stop de haat manne

Terug
Naar boven