XXL Nutrition

is bier drinken wel gezond als je bodybuilding doet

1 biertje of glaasje wijn per dag moet zelfs goed zijn.. (ooit ergens gelezen)
maar als je 1 dag in de week een krat opzuipt, wordt t volgens mij al een stuk minder.. alcohol zet mooi aan.. het is maar net wat jij wil

Ik blijf gewoon drinken, ga nog altijd goed vooruit qua kracht, dus zo heel veel zal het allemaal niet uitmaken.

Ik zie de mensen die beweren dat het schadelijk is ook niks speciaals presteren qua stats.

Bier drinken kan absoluut geen kwaad, maar als je je dronken drinkt dan kan je de volgende dag niet op een ernstige manier trainen of eten. Wat ik bedoel is dus, drink zoveel bier als je maar wilt maar zorg dat je er geen last bij hebt qua training en voeding. Is dus heel persoonsgebonden, de een heeft last van 5 pinten en de andere kan er makkelijk 10 drinken of meer.

:hedbang:comazuipen tha bomb

zolang ik me nog maar herinner wat ik de vorige avond allemaal uitgespookt heb is het niet zo erg :D

alhoewel, soms wil je het ook niet weten...

bier is nooit gezond.... maakt niet uit of je bodybuilding of wat dan ook doet. beetje alcohol bevordert wel de bloedsomloop maarjaaa onthoud 7 KCAL per gram

Het is in ieder geval beter als melk. Dat is pas echt voor babies, echte mannen drinken bier.

:klink: proost

Nooit problemen gehad na een avondtje stappen en de dag daarna weer in de gym te hangen..

Het is vast wel slecht. merk ook dat ik dikke spierpijn heb als ik ga zuipen na een training. Maar komop, je moet toch genieten ofniet soms.

bier is nooit gezond.... maakt niet uit of je bodybuilding of wat dan ook doet. beetje alcohol bevordert wel de bloedsomloop maarjaaa onthoud 7 KCAL per gram

Allee allee, je moet nog leven ook he! Het leven bestaat niet alleen uit bodybuilding!
Toegegeven, je moet je maat kennen nietwaar!

kheb altijd gigantische honger na een avond stappen en ook sochtends maar dat komt volgen smij meer omdat ik dan 2 maaltijden heb overgeslagen en kan er ook idd harder op pompen de volgende dag. alleen in de cut is het volgens mij niet echt een aanrader om het overmatig veel te doen

Niets is goed als je er TEveel van consumeert. Als je het in je voedingsschemameerekend kan je best een biertje drinken. Maar zoals met alles, met mate.

Niet heel gezond, dat zal het nooit zijn. Alhoewel er natuurlijk wel mensen zijn die zeggen dat een of twee pilsjes in de zoveel tijd goed voor je kan zijn (alcohol verdunt bloed: minder kans op trombose etc.).

Mijn advies: Af en toe een lekker gezellig biertje drinken met je vrienden / familie moet je gewoon doen, indirect kan het dan weer positief effect hebben en dus gezond zijn voor je training: meer gezelligheid omdat je samen drinkt --> verbeterde sociale contacten --> meer euforisch gevoel --> minder stress/cortisol aanmaak = meer anabolischer staat over het algemeen en dus groter worden. :grinny:

Na de training ipv mijn 50gr dextro neem ik 5 biertjes aangezien de glyc index van bier ook hoog is..

Hier weer even een reaktie van een ouwe L*L,

over 1 biertje of 1 wijntje zijn de meningen verdeeld, ook onder de wetenschappers, alleen zijn er echt maar weinig 1 potje bier drinkers, meestal gaat het vrij snel een eind omhoog en dan is het zeker niet gezond, gezellig sociaal drinken wil voor redelijk wat mensen uitmonden in dagelijks drinken, anders waren er niet zoveel alcoholisten in Nederland.

Als je jong bent en begint met drinken zie je dat niet altijdt even goed (ik niet in iedergeval), zo van ik heb het wel in de hand, als je dan 10 jaar verder bent en de dingen zouden zich tegen je keren in je maatschappelijkke leven kan het hard gaan met het alcohol ge/mis/bruik.

Problemen uit alcohol zijn legio: Agressie, lever schade, Armoede, eenzaamheid, nier problemen, prostaat en blaas problemen, depressie, zelfmoord, etc.

Dit gaat vast niet op voor de meeste drinkers hier, dus daar doel ik niet op, ik ben blij dat mijn lever schade nu na 5 jaar alcohol vrij zo goed als hersteld is, voor mij gèèn druppel alcohol meer, nooit meer.;)

Groeien kan je wel goed op alcohol, ik ben inmiddels zonder training 12 kilo lichter dan toen ik nog veel dronk en mijn buik is vanzelf de helft minder geworden!:cool:

Terug
Naar boven