Fitness Seller

is boksen ook goed voor je om je armen sterker te maken?

boksen = snelheid =kracht
bodybuilders kunne niet goed slaan zegt mijn trainer, en kheb het gezien ook

Waarom kunnen bodybuilders niet goed slaan? Bij mn vorige sportschool zat een aardig grote beer zo rond de 135 kg , aardig actief met bodybuilding. Deze ging even sparren tegen een b-klasse thaiboxer van 65 kg , deze ontweek de klappen aardig goed , totdat hij ze probeerde te blokkeren. Dat ging dus ff goed verkeerd , grote beer draaide zn schouders goed in tegelijkertijd met een goede stoot op de dekking . Deze kwam goed door waardoor het mannetje van 65 kg aardig verdwaasd rond liep , waarna de ander het aardig makkelijk kon afmaken.

Het kleine mannetje heb ik een paar keer tegenover me gehad , en de trappen daarvan vielen mee dankzij zn gewicht. Totdat ik er een van 110kg tegenover me kreeg , zal je vertellen heb nog nooit zoveel blauwe plekken gehad.

En al ben je nog zo goed getraind zijn , het is aardig lastig om te vechten tegenover iemand die geen vechtsport heeft gevolgt , je weet nooit precies hoe deze je aanvalt. Sommige dingen kun je van te voren zien aankomen , maar kan soms een onverwachte actie achteraan komen

boksen is per gewichtsklasse e zet ne ne bodybuilder van 100 kg tegen ne bokser van rond de 90 kg he

Ik heb ook 2 jaar kickbox gedaan. Trainer zei ook dat je er trager van werd, maar ja, interesseerde me eigenlijk niet.

" Ik kies wel voor groot en sterk en zal wel gaan squaten en daarna trap ik je gelijk met de grond... dan sta je daar met je fight skills "

ja he.. en hard schamen als je getikt word door een thai'tje van 60 kg:P
--->
Kaoklai Kaennorsing kennen jullie hem? Is een klein thaitje :-D

Denk dat elke BB hier heel graag gaat liggen. Iedereen hier wel denk ik.

zalig hoe er van een thai'tje van 60kg naar een van de beste thaiboxers ter wereld gegaan word :)
Koaklai weegt zelf ook wel 80kg, nu zelfs mss wat meer dus das geen miezerig schriel ventje ..

Je hoeft niet goed te slaan, alleen maar ze nek vast te houden en je Biceps te gebruiken alsof je het grootste gewicht in je leven gaat curlen.

In mijn ogen ken je een bodybuilder niet vergelijken met een vechtsporter.

En ontopic.. Of Boksen goed is om je armen sterker te maken, Ja dat is het wel. Of je er meer van gaat curlen? Dat is een ander verhaal.

Je hoeft niet goed te slaan, alleen maar ze nek vast te houden en je Biceps te gebruiken alsof je het grootste gewicht in je leven gaat curlen.

In mijn ogen ken je een bodybuilder niet vergelijken met een vechtsporter.

En ontopic.. Of Boksen goed is om je armen sterker te maken, Ja dat is het wel. Of je er meer van gaat curlen? Dat is een ander verhaal.

:thumbs:

Wordt je van krachttraining slomer als je al een tijd bokst?

Je kan specifiek krachttrainen als je bokst...
Bodybuilding is dan weer een ander verhaal

Terug
Naar boven