Fitness Seller

is dit een goed voedingschema?

nathesonex

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m97
Massa
87kg
Vetpercentage
18%
hey mede spier kwekers,

hierbij de vraag of jullie naar mijn voedingsschemawillen kijken of deze zo een beetje in orde is en wat er eventueel aan moet gebeuren.

7:00 3 boterhammen met ieder 2 plakken kipfilet. + multivitamine
8:30 vaak een banaan tussendoor.
10:00 3 boterhammen met weer kipfilet en eiwitshake met halfvolle melk gemaakt.
12:30 3 boterhammen met kipfilet en een bakje tonijn.
15:00 2 boterhammen met kipfilet en 1 appel en 1 kiwi.
17:30 of aardappels met groente en een kipfilet of pasta/silvervliesrijst met groente en kip.
20:30 2 boterhammen met pindakaas en 1 ei

op trainingsdagen neem ik een half uur voor ik ga trainen ong 19:00 een eiwitshake

ik hoop dat dit duidelijk is zo...... zo niet laat me dan ff weten dan geef ik ff uitleg.

het is een voedingsschemavoor een 3 daags splitschema om spieren te kweken...

ik wil het graag goed doen vanaf het begin dus geef alle kritiek die nodig is.

gr. nathesonex:)

Maak eerst eens een net schema in een exel bestand of iets.
Zet daar ook de e.k.v verhoudingen bij, en je eigen verbruik.

Zonder die basis van een schema is kritiek geven nutteloos ;)

Als je wilt groeien als een bb moet je ook eten als een bb.
Ik heb in het begin ook altijd alles met brood geprobeerd. Maar van brood wordt je nooit groot.

Ik zou avonds ipv die boterhammen en een ei een bak magere kwark nemen of een halve bak.

Waar zijn je E/K/V verhoudingen?

En plus vind ik het raar dat je whey neemt voor je training ipv erna?

• Topic Starter Topic Starter
ik heb in de bijlage een schema met waardes erbij gezet.

hoop dat het zo beter is

gr nathesonex

Bijlagen

Ik heb in het begin ook altijd alles met brood geprobeerd. Maar van brood wordt je nooit groot.

Waar slaat dit nou op? Waarom wordt je van brood niet groot? Er is niks mis met volkoren brood hoor. Inderdaad zilvervliesrijst en yam zijn betere koolhydraatbronnen, maar met volkoren brood kom je er ook wel. Niet iedereen kan makkelijk rijst meenemen naar hun werk of school :\

Het enigste is dat zoveel broodjes na een tijdje je neus uitkomen, die dingen blijven helaas niet voor altijd lekker :( maar zal wel aan mij liggen. Misschien kun je na de training wat snelle suikers nemen om het herstelprocess snel op gang te brengen, denk hierbij aan dextrose, een stuk fruit of een glas vruchtensap/chocomel.

Laatst bewerkt:
als ik meteen bij de shake een appel zou gaan eten zou dat een goede zijn dan of kan ik beter dextrose halen?

Dextrose wordt een stuk sneller opgenomen als een appel, dus ja dextrose is beter ;) je kan bij de supermarkt gewoon rolletjes dextrose halen.

ok das wel handig om met de boodschappen gewoon mee te nemen dan ja maar wat vind je er verder van? zijn de verhoudingen een beetje goed of moeten er nog wat dingen veranderd worden?

Hmm ik zie niet echt veel dingen die ECHT niet kunnen. Waar ik zelf geen fan van ben is whey shake nemen terwijl je het eigenlijk nog niet echt nodig heb. Bespaar jezelf de kosten en koop gewoon een kipfileetje, snij die en stop het bij de rijst ;) Wordt je maaltijd ook nog eens wat lekkerder van. Je eet ook redelijk veel fruit, qua gezondheid wel goed maar qua groei iets minder. Er zit fructose in fruit wat een soort snelle suiker is en snelle suikers wil je het liefst vermijden. Als je persee fruit wilt eten voor je gezondheid en vitamine Ctjes, eet het dan na de training in plaats van die dextrose :)

Voorderest zie ik eigenlijk niets. Zorg dat je bruin brood eet en geen wit brood, maar dat wist je waarschijnlijk al. Drink genoeg water. Schema ziet er prima uit, succes ;) ik ga pitten. |-)

Waar slaat dit nou op? Waarom wordt je van brood niet groot? Er is niks mis met volkoren brood hoor. Inderdaad zilvervliesrijst en yam zijn betere koolhydraatbronnen, maar met volkoren brood kom je er ook wel. Niet iedereen kan makkelijk rijst meenemen naar hun werk of school :\

Het enigste is dat zoveel broodjes na een tijdje je neus uitkomen, die dingen blijven helaas niet voor altijd lekker :( maar zal wel aan mij liggen. Misschien kun je na de training wat snelle suikers nemen om het herstelprocess snel op gang te brengen, denk hierbij aan dextrose, een stuk fruit of een glas vruchtensap/chocomel.

Ray Simon roept van alles, onderbouwt het alleen nooit. Echt een sieraad voor de site.

zoals uit het schema al blijkt eet ik veel brood. als ik dat wil vervangen door rijst met kip en groente. welke hoeveelheid moet ik dan aanhouden en wanneer het beste eten?

is er ook fruit wat wel de vitaminen bevat maar minder de snelle zuikers?

mssn kan ik de shake van 10 uur schrappen maar krijg ik dan nog wel genoeg eiwitten binnen of moet ik dan de andere een beetje verhogen?

ik heb nog ff stickies doorgespit en heb toch iets heel anders samengesteld.

mssn moet er nog wat bij maar het lijkt me zo redelijk netjes.

ik verbruik (werk included) ong 2800-3000 calorien per dag.

zit er dus ook iets boven met me schema maar wil niet te veel aankomen heb al een vetpercentage van 18% dus en hoeft om mij niet meer te worden.

btw ik train 3x in de week volgens een splitschema

greetz nathesonex

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven