AndroidHealthClinic

is dit een goed voedingsschema

johnno111

Novice
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
64kg
Vetpercentage
14%
ik ben nu ongeveer een maand aan het fitnessen en ga 2 keer per week word binnenkort uitgebreid naar onbeperkt.

En nu wil ik graag ook me voeding om NOG meer resultaten te zien.

Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen ik heb al uitgerekend wat ik binnen moet krijgen:

Lichaamsgewicht: 65 KG
Lichaamsvet percentage: 14%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2278 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 123 Gram
Dagelijkse behoefte vetten: 51 Gram
Dagelijkse behoefte koolhydraten: 333 Gram

Mijn school pauzes zijn om 10 uur, rond 1 uur en om 3 uur.

En avond eten is wat er op tafel staat.

Ik werk maandag van half 2 tot 21 uur met pauzes om 3 uur en om 6 uur.
en ik werk woensdag van 6 uur tot 9 uur.

Ik ga dinsdag om ongeveer 7 uur 's avonds naar de sportschool en vrijdag om ongeveer 7 uur 's avonds.

oja, ik lust behoorlijk veel dus zet alles er maar op dat goed is om te eten

er zijn dingen die ik zeker niet wil en dat is pillen kopen want ik ben net bezig en volgens mij is dat niet nodig.

wat rood is weet ik niet precies van hoeveel ik er van op me brood doe.

En is het volgens jullie al nodig om een Whey te drinken na het trainen of is er iets beters voor mij omdat ik maar net begin.

En is voor de rest mijn voeding schema een beetje oke voor iemand met mij (train pas 1maand 2x per week)

400 gram gebraden gehakt:p beetje teveel van het goeie he. Maaltijden beter verdelen, betere maaltijd na de training, te veel vetten in totaal, geen half bakje kwark maar een hele... Zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Lees de stickies nog een keer en maak dan een nieuw voedingschema.

• Topic Starter Topic Starter
oke met dat gehakt heb je gelijk. is idd veel.

Maar wat kan ik het beste eten na me training (ongeveer 20:00) want een bakje tonijn is idd niks maar ik dacht dan heb ik teminste een begin.
en als ik een hele bak magere kwark eet eet ik 750 ml kwark en dat lijkt me nog al veel voor het slapen gaan.

Na je training een eiwittenshake, wat dextrose(snelle suikers), en nog een bord spaghetti/rijst/aardappelen.
Kwark van 750 gram? Heb ik nog niet gezien.. Er liggen genoeg in de winkel van 500 gram en die kun je wel eten.

is die eiwittenshake echt al nodig als je maar een maand traint?? maar als het nodig is zal ik het een keer proberen en hoeveel kost zo een shake ongeveer in de sportschool weet ik hoeveel ik de eerste keer mee moet nemen. en dan alleen die spagettie slierten zeker niet die lekkere saus :P.

En ik zal wel ff gaan zoeken in de C1000 naar 500 gram kwark.

OJA nog iets me moeder zegt dat je ook kan ''groeien'' zonder voeding schema als je begint omdat er veel mensen naar de sportschool gaan en die niet allemaal een voedig schema hebben.

Maar ik zeg van niet omdat ik het hier overal lees dat je dat wel nodig hebt.

Dus is het in het begin nodig of niet

Laatst bewerkt:
Ik ga vanavond weer trainen en ik moet dus direct na me training een eiwitshake+dextrose. En ongeveer een uur na me training een bord met spagettie en een uur voordat ik ga slapen een 500 gram magere kwark.

Natuurlijk je moet naar je moeder luisteren, die heeft er het meeste verstand van! Haha hoe wilt je moeder nou weten of er mensen zijn die groeien zonder voedingschema. Dat is gewoon onmogelijk. Ja oke, je zal misschien 1cm op je armen erbij krijgen zonder voedingschema, maar of je daar nou blij van wordt..

En over de spaghetti, die kun je ook eerder eten dan een uur, een half uurtje na de training is nog beter.

lol je weegt 65, beter eet je alles op wat je tegenkomt.

alles eten dat ik tegen kom?
ik ben maar 170 cm hè. dat is toch juist een ideaal gewicht(sorry als ik nu dom overkom maar ik ben nog een noob op dit gebied.

Als je aan wil komen moet je inderdaad ontzettend veel eten, uiteraard zoveel mogelijk clean (gezonde producten die spiergroei bevorderend zijn).
En wat betreft gewicht.. ideaal is relatief. Mijn BMI bijvoorbeeld zegt dat ik ontzettend overgewicht heb, als het geen obesitas is :D

Oh gelukkig, valt nog mee:

De BMI is : 25.8
Er is sprake van overgewicht.

Laatst bewerkt:
dus als ik jullie raad opvolg hoord me voedings schema er zo uit te zien (zie bijlage).

De rood gemarkeerde velden weet ik nog niet de hoeveelheid van (sugesties).

En ik ga morgen ff langs bij de gym om een trainingsschema aan te vragen dan weet ik teminste zeker dat ik goede oefeningen doe en niet maar een beetje loop te kloten.

Bijlagen

Als je aan wil komen mag je echt wel meer eten, en vooral meer eiwitten per maaltijd. Probeer minimaal 30% van je dagelijkse energie uit eiwitten te halen, dat zijn immers de bouwsteentjes voor je lichaam!

Waarom doe je ooit 10 gram vlees op je brood.. wees en vent en gooi er minimaal 50-100 gram vlees op. :orly:

:yarly:

De whey proteïne kun je ook 's ochtends nemen, dat zijn snelle eiwitten wat handig is om 's ochtends je voorraden aan te vullen, die je lichaam 's nachts heeft verbruikt. 's Ochtends en voor je training zo'n 20-30 gram is voldoende. Wat dextrose betreft na je training ca. 0,4 gr x je lichaamsgewicht. In jou geval dus 0,4 x 65 = 26 gram (maak daar maar 30 van).

Vifit calcium, zal vast lekker zijn met 55 gram suiker.. Neem in plaats daarvan gewoon melk (karne/magere/halfvolle) het maakt niet uit, samen met de kwark krijg je heus voldoende calcium geloof me. En niet 250 maar 500 gram kwark, gewoon een bikkel zijn en dat hele bakje leeg eten ;)

grtz

Als je aan wil komen mag je echt wel meer eten, en vooral meer eiwitten per maaltijd. Probeer minimaal 30% van je dagelijkse energie uit eiwitten te halen, dat zijn immers de bouwsteentjes voor je lichaam!

Waarom doe je ooit 10 gram vlees op je brood.. wees en vent en gooi er minimaal 50-100 gram vlees op. :orly:

:yarly:

De whey proteïne kun je ook 's ochtends nemen, dat zijn snelle eiwitten wat handig is om 's ochtends je voorraden aan te vullen, die je lichaam 's nachts heeft verbruikt. 's Ochtends en voor je training zo'n 20-30 gram is voldoende. Wat dextrose betreft na je training ca. 0,4 gr x je lichaamsgewicht. In jou geval dus 0,4 x 65 = 26 gram (maak daar maar 30 van).

Vifit calcium, zal vast lekker zijn met 55 gram suiker.. Neem in plaats daarvan gewoon melk (karne/magere/halfvolle) het maakt niet uit, samen met de kwark krijg je heus voldoende calcium geloof me. En niet 250 maar 500 gram kwark, gewoon een bikkel zijn en dat hele bakje leeg eten ;)

grtz
Ik had 10 gram opgeschreven omdat ik geen idee hoeveel ik erop deed ??????. Maar is 100 gram niet extreem veel dan blijven me ouders vlees kopen :P:P. Want een pak vlees is toch 100 gram.

En hoe komen jullie aan kipfilet want ik vind aleen maar van de hele dune plakjes of van die dikke plaaken die je in de pan bakt voor het avond eten.

En ik kan alleen maar een whey drinken in de sportschool wand het moet ''stiekem'' want van me ouders mag ik niet aan die ''zooi'' beginnen omdat ik nog maar net begin met trainen.

oke ik heb dus gevraagd om een trainingschema maar die kreeg ik nog niet omdat ik net begin met trainen. En ik vroeg om een whey met dextrose maar kreeg ik ook niet omdat het volgens hun nog niet nodig is las je nog maar zo kort traint. Dus dat gaat ook niet maar zijn er ook andere dingen waar snellen eiwitten in zitten (behalve whey) en snelle suikers in zitten.

Alvast bedankt voor jullie andwoorden alleen jammer dat de sportschool waar ik zit eigenlijk te beschermend is met jongeren onder de 18.

Terug
Naar boven