XXL Nutrition

Is dit trainingsschema wat?

Cerbberos

Novice
Waardering
5
Lengte
1m78
Massa
79kg
Aight,

Ik train nu een kleine 2 maand volgens een trainingsschema van de instructrice van onze universiteitsgym. Het is fullbody met als doel massa.

Alles is 2*12

Onderlichaam

Seated Leg Press (75 kg) --> 115
Calf Extension (60 kg)
MST Leg Curl (22,5) -->30

Bovenlichaam

pulldown (52,5 kg) --> 60
chest press (57,5 kg)
lateral raise (17,5 kg)
biceps curl (35 kg) -> 40
triceps press (57,5 kg) --> 65
MST incline press (25 kg)
dip/chin assist: chinning (optrekken) (12 kg)

Buik

ab crunch (3, 75 kg)
lower back bench
side bench

Zo staat het er letterlijk op. Dit doe ik nu 3 keer/week.
Duidelijk is dat dit allemaal toestellen zijn en dat de instructeur de mensen gewoon op gemakkelijke toestellen placeren. Begrijpelijk natuurlijk, maar is dit ok denken jullie? Maak ik beter gelijk mijn eigen schema?
Ondertussen ben ik vooruit gegaan, ook heb ik gemerkt dat sommige oefeningen gewoon veels te licht waren, dus geen goed punt voor de instructeur zo lijkt.
Andere spieren krijgen te weinig aandacht, zoals buik.
Ten laatste ik ga graag tot failure, maar hard gaan op elke spiergroep op 1 dag is...hard :p Tziet ernaar uit dat ik beter een split-schema pak zodat alles evenveel aandacht krijgt en hard wordt getraind. Dan zou ik ook 4 keer/week gaan.

Graag enkele meningen :p

ipv 2x12 zou ik het gewicht wat omhoog doen en 3x8/12 sets doen

een fitness is een plaats waar economisch wordt gedacht door de uitbater. Dus hij probeert zoveel mogelijk geld uit zijn zaak te halen, door zo weinig mogelijk inspanningen te moeten doen.
Dus hou daar rekening mee :)

Maak dat je tijdig eens een ander schema gebruikt. Zo belangrijk is je buik ook alweer niet. Met 2 oefeningen van 5 sets 1 keer in de week kom je er wel vind ik.

Terug
Naar boven